Een sticky 'In Memoriam' voor bokkers?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:54

Dus Neonlight als ik je goed begrijp gaat dit voorstel niet gerealiseerd worden??

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 23:58

Ik snap niet waarom er wel per bokker 'tig' topics geopend zouden mogen en een sticky met een naam + sterfdatum + link is teveel gevraagd en daar moet je ineens toestemming voor hebben...? Beetje vreemd hoor.

En de lijst is zo compleet als dat er wordt aangedragen, wil familie het niet dan is boktnaam + sterfdatum toch voldoende? Dan is iig duidelijk waarom desbetreffende bokker niet meer reageert...

Dorus

Re: Een sticky 'In Memoriam' voor bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:02

Ik begrijp ook niet goed waarom je toestemming van de nabestaanden zou moeten hebben om een lijst op te stellen met boktnaam en overlijdensdatum. Voor die minimale gegevens hoef je toch niet via de nabestaanden?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:07

Nee, dat mis ik ook even. Ik bedoel, als het in een los topic staat is het ook vindbaar en is er vaak nog meer informatie gegeven.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:09

Ik vind het ook een beetje lariekoek hoor eerlijk gezegt.
Een bokker is toch een beetje "een" van "ons" en ik vind het daarom juist wel zo netjes om meldimg te maken als daarin iemand komt weg te vallen.
Vind ik juist getuigen van respect.
Maarja.....wie ben ik???

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:15

Mij lijkt dit ook een heel fijn idee. Vergeten zullen we de weggevallen bokkers niet, maar een speciaal 'gedenkhoekje' zou heel fijn zijn.

De beweegredenen van het team om het niet te doen snap ik niet zo goed.
Als de nabestaanden toestemming hebben gegeven voor een topic na het overlijden van de bokker, waarom zouden ze dan een tijd erna het niet meer goedkeuren om het openbaar te plaatsen?

Het idee van Annemiek vind ik erg prettig. Kan me ook amper voorstellen dat nabestaanden hier een probleem van zouden maken.
Vaak weten mensen niet eens dat een bepaalde bokker er niet meer is.
Wachten eindeloos op een pbtje terug, dat er niet gaat komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:15

Geen goed idee.
Mijn ervaring heel bot; een bokker overlijdt en er verschijnt een paar dagen lang een rouw topic, uiteraard is het verdriet erg groot, maar nooit zo groot als bij de nabestaanden. Dus als er met een maand of 2 geen kip meer reageert kan dat een heel vertekend beeld geven, denkend in de richting...Het is maar internet, uit het oog uit het hart. Denk ook dat dit zo gaat, geldt ook voor nieuwsberichten.
Denk aan koninginnedag, een en al rep en roer, een paar weken later kraait er geen haan meer naar.
En in het geval van stickys van overleden bokkers; ik denk niet dat de nabestaanden dit altidj even kunnen waarderen.
Ik zou iig nooit toestemming geven, het is iets heel persoonlijks en daar heb ik dat schijn internet niet bij nodig.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:22

Maar een boktnaam + sterfdatum heb je geen toestemming voor nodig? Ik bedoel ik kan nu ook het topic van bv Pollywoppy opzoeken en dan weet ik het ook. Dus waarom niet een sticky?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:49

Sowieso is een sticky al geen optie, ten eerste, waar komt dan het sticky te staan, ten tweede, we willen eigenlijk zo min mogelijk sticky's hebben om het overzichtelijk te houden. Daarom is in het team in het verleden al ooit gesproken om een pagina op de wiki ervoor te maken, maar daar hebben we uiteindelijk van afgezien.
Wanneer overlijdenstopics geopend worden gaat dit ook in overleg met nabestaanden. Het is niet voor niets dat overlijdenstopics geopend door bevriende bokkers doorgaans gesloten worden. Nabestaanden verwerken het allemaal op hun eigen manier, en dat moet gerespecteerd worden.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:30

Ik snap niet zo goed hoe dat kan... Als ik dood ga heb ik niemand op bokt die het door zou hebben... alleen maar van goh die is lang niet meer online geweest... Hoe kom je er dan achter? Waarschijnlijk door een melding van een familie lid of vriend/vriendin toch? Dan heb je toch automatisch toestemming.. er zullen ook wel mensen op bokt overleden zijn waar we het niet van weten..

Ik zou het echt fijn vinden als er iemand is die meld dat ik er niet meer ben.. al is het maar gewoon als mededeling..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 11:31

Ik ook :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:13

Nou ja, het mag dus nier helaas.
Dab hoop ik maar dat iemand van bokt die ik ook irl ken het toch even wil melden.
Voor hetzelfde geldt heb je een of meerdere pb's die je dan niet meer kan beantwoorden.
Wat zal degene dan wel niet denken die de pb verstuurd heeft???
Nou, lekke rmens die Onassa, krijg helemaal niet even netjes antwoord.....terwijl ik dan tussen 6 plankjes lig.
Bokt bestaat uiteindelijk wel door de leden....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:27

En wat maakt dat sticky daar beter van? Komt nu misschien heel cru over, ik denk toch niet dat die mensen zullen denken, o wacht, die zal wel overleden zijn omdat die niet antwoord en niet online komt, even in het sticky kijken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:27

Ja en doordat ik in aug op vakantie was en topics weg zakken wist ik niks van het topic dat Pollewoppy overleden was.... Als er een sticky/verzameltopic was kon ik daar zien. Nu zie je het niet voorbij komen en weet je er niks van. Zo ook met Barco heb ik dat compleet gemist en kan je het niet meer nazoeken moet je echt gaan puzzelen op bokt.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 19-11-10 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:27

@Neonlight: zie bovenstaande mijn antwoord... daar door...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:46

De keren dat een Bokker overlijd is (gelukkig) niet zo vaak. Twee, misschien drie keer per jaar.

Dat puzzelen valt wel mee. Op VN wordt in 99% van de gevallen ook een topic geopend. Als je na je vakantie zoekt op Bokker overleden en dan als forum LZP of VN komen de topic's ook naar boven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:50

Maar wie doet dat in vredesnaam als hij thuis komt van vakantie? :?
"He, ff kijken of er nog een bokker overleden is!"

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:52

Dat niet alleen.. Als je op vakantie gaat weet je gewoon dat je wat mist. Als ik op vakantie ga weet ik dat ik een heleboel bij moet lezen. En dan nog weet ik dat ik niet alles mee zal krijgen wat er gebeurd is tijdens mijn vakantie. De belangrijke en opvallende gebeurtenissen/ontwikkelingen komt dan t.z.t. wel terloops een keer ter sprake.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:04

Dan nog vind ik dit geen goede reden om geen plekje in te richten voor degenen die overleden zijn.
De mensen al dan niet actief mee deden op Bokt.
De mensen waar velen mee gesproken hebben, indrukken hebben achtergelaten, waarvan Bokkers een beeld hebben.

Neonlight schreef:
En wat maakt dat sticky daar beter van? Komt nu misschien heel cru over, ik denk toch niet dat die mensen zullen denken, o wacht, die zal wel overleden zijn omdat die niet antwoord en niet online komt, even in het sticky kijken.

Nee, maar als herinnering aan de Bokkers die ons ontvallen zijn, als een soort gedenkteken, zou het prima zijn.
Bokt is zo groot, staat vol met onzintopics, en voor zou er geen plek zijn voor een sticky voor deze groep mensen?
Op LZP zou het mijn inziens best mooi staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 14:14

Ja en als iemand behoefte heeft om iets terug te lezen, foto's te kijken, profiel bekijken... dan kan dat zonder heel bokt door te spitten op de zoekmachine. Vergeten hoe je de boktnaam PRECIES spelt etc..

Soms heb ik behoefte om dingen van dorien terug te lezen...maar je moet tegenwoordig echt je best doen....is eigenlijk een onmogelijke taak geworden omdat je eerst 50 pagina's kan door spitten waar het woord dorien...of was het dorine op staat...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:29

Ik heb nav dit topic ook weer het profiel van een overleden bokker opgesnort die ik wel eens heb gesproken en waar ik wel eens tegen heb gereden. Heb er echt uren over gedaan.
Wist haar naam niet meer, maar dacht dat er wel ooit een topic over haar case was geweest. Geen topic kunnen vinden, dan maar via de bokker die ooit een toevoeging in haar profiel heeft gezet, maar die betreffende persoon is ondertussen ook al weer 3 keer van boktnaam verandert dus dan moet je weer een heel oud (HK!) topic op zien te snorren en daar dan weer een quote zien te vinden en die terug herleiden naar het originele bericht zodat je de huidige boktnaam weet zodat je weer verder kan.
En toen uiteindelijk kwam ik in het profiel van een vergeten bokker.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:40

Sammie schreef:
De keren dat een Bokker overlijd is (gelukkig) niet zo vaak. Twee, misschien drie keer per jaar.

.

Dat zijn dan de keren dat het hier op bokt bekend word, maar misschien zijn het er echt wel meer, alleen wordt daar geen topic over geopent omdat niemand het weet.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:47

Ik zou het ook een mooi iets vinden...

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:58

Even proberen mee te denken, ( en ik heb de IT kennis van een poffertje..)maar is het niet mogelijk dat bokkers zelf kiezen? Dus in je eigen profiel "even" simpel IM:Y/N dan heb jezelf de keus gemaakt of jij wel of niet in IM zou willen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:20

Technisch gezien zal het wel mogelijk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat rendabel is. Het komt te weinig voor dat bokkers overlijden om tijd te steken in het ontwikkelen van een dergelijke applicatie.
Als er iets komt moet het simpel zijn zoals een sticky of een pagina op de wiki.