Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:41

Ik vind maar dat is persoonlijk dat alle Moderators een Z2 proef moeten rijden die wordt gefilmd en dan beoordeeld door alle Bokkers. Onder de 60%? Wieberen! Daarna volgt een springparcours van tenminste 16 km en 1.35 qua hoogte. Die moeten ze uiteraard foutloos doorkomen, het liefst met een koudbloed maar een shetlander mag ook (BONUSPUNTEN!) Daarna volgt een paardentheorie-examen van 3 uur met uiteenlopende vragen en meerkeuzevragen. Hier zullen makkelijke vragen tussen zitten maar ook zeer pittige. (bijvoorbeeld: Hoe heet het stukje tussen voorhand en achterhand, hoe laat moeten paarden 's morgens eten krijgen en noem alle symptomen van Cushing) Daarna volgt een uitgebreide psychologische test waarbij de moderator to be compleet wordt doorgelicht. Dat is het wel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:44

Ik kan natuurlijk wel meer verzinnen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:48

Bianca41 schreef:
Bokt was van oorsprong een paardeforum en daar was een gedeelte een niet paardgerelativeerd forum bij.In die verhouding was het ook best gezellig.
Als ik geen paardedingen wil lezen dan kan ik ook het flairforum of margriet forum of libelleforum lezen.Ik neem aan dat er voor pubers ook dergelijke fora bestaat.

Zelf ben ik ook geen grote poster maar wel een grote lezer van paardgerelateerde topics.En ik ga daar juist steeds meer de kennis missen van paardemensen.En dat vin dik jammer.
Net zoals bij alles wat je zegt of vraagt, je blijkbaar discrimineert.Dat is toch ook een modewoord.

Mijn paard word nu ook ouder en met op zoek te gaan naar een stuk over oudere paarden kwam ik erachter dat het er niet is.

Dat er minder en minder mensen met kennis reageren is omdat het beheer die er allemaal afgemieterd heeft. :+ Om zo nu en dan vrij bedenkelijke redenen. Post nogal moeilijk als je geband wordt. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:50

Apple schreef:
Bokt is voor mij nog steeds een echt paardenforum :-)

Alleen, er is meer in het leven dan paarden alleen. Wat je krijgt is dat mensen Bokt zien als een soort 'community' waar ze vrienden en gelijkgestemden ontmoeten. Net als in het echte leven, met de stalgenoten waar je het goed mee kunt vinden heb je het ook niet meer alleen over paarden, maar ook over de nieuwste TV-series, films, je studie, werk, noem maar op. Op Bokt wordt die ruimte dus ook geboden.

Elke moderator/teamlid van Bokt heeft iets met paarden (op Bart na dan :+ ). Soms wat actiever, soms wegens omstandigheden wat minder. In elk geval is er een basis interesse voor paarden, anders hadden ze net zo goed lid kunnen worden van een ander, algemener, forum. Bij het kiezen van moddies wordt vaak gekeken naar waar iemand vaak post en waar iemand interesse in heeft. Als moderator helpt het nl heel erg als je kunt modden op een onderwerp dat jou zelf interesseert, anders wordt het al snel vervelend. Een bokker die dus veel post in de Huiskamer zal eerder als HK moddie worden gevraagd, een bokker die veel op VT is te vinden daarvoor, een bokker die enthousiast aangespannen aan het rijden is voor dat forum. Etc.etc.etc..

Vind ik echt niet kunnen hoor, schop die Bart d'r maar uit :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:20

Gulpje schreef:
Ik vind maar dat is persoonlijk dat alle Moderators een Z2 proef moeten rijden die wordt gefilmd en dan beoordeeld door alle Bokkers. Onder de 60%? Wieberen! Daarna volgt een springparcours van tenminste 16 km en 1.35 qua hoogte. Die moeten ze uiteraard foutloos doorkomen, het liefst met een koudbloed maar een shetlander mag ook (BONUSPUNTEN!) Daarna volgt een paardentheorie-examen van 3 uur met uiteenlopende vragen en meerkeuzevragen. Hier zullen makkelijke vragen tussen zitten maar ook zeer pittige. (bijvoorbeeld: Hoe heet het stukje tussen voorhand en achterhand, hoe laat moeten paarden 's morgens eten krijgen en noem alle symptomen van Cushing) Daarna volgt een uitgebreide psychologische test waarbij de moderator to be compleet wordt doorgelicht. Dat is het wel.

Moet dat met hetzelfde paard en op dezelfde dag? (arme paard :(:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:37

Ayasha schreef:
Dat er minder en minder mensen met kennis reageren is omdat het beheer die er allemaal afgemieterd heeft. :+ Om zo nu en dan vrij bedenkelijke redenen. Post nogal moeilijk als je geband wordt. ;)

Deze bokkers hadden toch al niets meer toe te voegen dus of het gemist wordt? Vind het juist een positieve ontwikkeling en kunnen we weer op een plezierigere manier verder bokken, nee bokt bestaanrecht op nuttige informatie hing niet af van dat handjevol mensen die zich niet konden gedragen :n

Dat bokt niet alleen over paarden gaat maakt ze juist sterk, en aantrekkelijk voor juist die mensen die ook wel eens over iets anders willen meepraten.
Dit forum zal dus niet snel vervelen of in een kringetje blijven draaien :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:42

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:

Deze bokkers hadden toch al niets meer toe te voegen dus of het gemist wordt? Vind het juist een positieve ontwikkeling en kunnen we weer op een plezierigere manier verder bokken, nee bokt bestaanrecht op nuttige informatie hing niet af van dat handjevol mensen die zich niet konden gedragen :n

Dat bokt niet alleen over paarden gaat maakt ze juist sterk, en aantrekkelijk voor juist die mensen die ook wel eens over iets anders willen meepraten.
Dit forum zal dus niet snel vervelen of in een kringetje blijven draaien :)

Jij vind dat ze niets meer toe te voegen hadden. IMO waren een aantal van die bokkers meer dan waardevol wb paardenkennis. ;) Kom een hoop minder nuttige informatie tegen sinds een aantal er van deraf gekegeld zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:47

Weegt alleen niet op tegen het gemiep wat ze dagelijks met zich meebrachten, nee die kan je beter kwijt dan rijk zijn. Is er iig een stuk gezelliger op geworden hoor ik zo om mij heen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:50

Gulpje schreef:

Biefstuk! :9

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:50

Mwah dat is jouw mening. Kon het best vinden met een paar er van. :D Het was in elk geval beter dan de huidige tendens om jankend naar een modje te gaan omdat iemand zijn of haar mening niet in watjes, dons, een stel pluimen, wol en liefst nog wat fleace verpakt, en dat modje geeft dan met alle plezier een UN/OW :+
Heerlijk joh!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:55

Gaat hier ook weer gezellig! Zullen we de discussie gewoon ontopic houden en ook niet weer deze discussie proberen om te draaien naar een discussie over het team? Dat je het met iemand kan vinden, is geen graadmeter voor het wel of niet respecteren van Bokt-regels of andere zaken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:57

Maak je geen zorgen Chevax, het team is maar een klein onderdeeltje van het feit dat er tegenwoordig om het minste geblaat komt. :-)
Vooral niet al te paniekerig reageren. :+ Je realiseert je hoop ik wel, dat jouw bericht net aanleiding kan geven tot het verder discussiëren over het team door jouw laatste zin? :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:58

Ik zie totaal geen reden voor paniek, hoor, Ayasha. Gewoon een vraag om het ontopic te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:59

Daag dan AUB niet zelf uit door dit ;):
Citaat:
Dat je het met iemand kan vinden, is geen graadmeter voor het wel of niet respecteren van Bokt-regels of andere zaken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:02

Ayasha schreef:
Citaat:
Dat je het met iemand kan vinden, is geen graadmeter voor het wel of niet respecteren van Bokt-regels of andere zaken.

Voel jij je nou beter door vaak zo ontiegelijk door te drammen? Ben ik serieus benieuwd naar, geen persoonlijke aanval oid...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:02

Ook daar zie ik geen paniekreactie in, slechts een reactie op een in een post voor mij gegeven argument/bewering/mening. Mocht je offtopic verder willen praten, kun je me altijd pb-en.
Om nu ontopic verder te gaan: ja, Bokt is nog steeds een paardenforum. Maar je krijgt natuurlijk makkelijk topics die niets met paarden te maken hebben, doordat mensen online veel met elkaar delen. Ik vind dat niet erg; als je de onderwerpen die niet over paarden gaan niet wilt lezen, kun je die topics mijden. Het aantal paard-gerelateerde topics is nog altijd in de meerderheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:05

PB'en is ongeveer net zo zinloos als hier mijn gal spuien dus bedankt voor het aanbod maar ik pas. :D

Ik denk dat het op dit moment vrij goed in balans is eigenlijk, het paardengedeelte is IMO nog steeds groter dan het algemene gedeelte...

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:07

Ik zie persoonlijk het hele probleem gewoon niet?
Als je op een forum komt (ongeacht bokt of een ander forum) dan filter je toch gewoon eruit wat je zelf leuk vind, wat bij jou persoonlijke interesses aansluit en welke informatie je nuttig vind? Wat maakt het dan uit dat er naast paardentopics ook andere topics zijn? Ik vind het bij bokt juist leuk en handig dat ik ook zoveel over andere dingen kan lezen.

Ook ik zie heus wel veranderingen op verschillende fora. Zo veranderen mensen en sfeer om de zoveel tijd maar als ik het niet leuk vind klik het gewoon weer weg en ga ik op zoek naar iets anders. Zo simpel kan het leven soms zijn...

Overigens vind ik dat de mods best een compliment verdienen omdat zij hier zoveel vrijwillige uren in steken!

Ik vind de opmerking van imd mooi: 'een beter bokt begint bij jezelf'!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:41

Bokt is zeker nog een paardenforum.
Zelfs één met een nog steeds groeiende Wiki.

En wat al aangehaald is door meerderen, buiten het leven met paarden (nu of in verleden) is er meer in een paardenmensenleven en daar is Bokt in meegegroeid.
Vaak zelfs nog op verzoek of er niet een aanvullende (sub)fora bij mocht/kon door de gebruikers van Bokt zelf :)

Ik snap wel wat TS bedoeld, het is soms ook lastig het paardengedeelte nog te zien tussen alle niet paardgerelateerde topics maar er zijn inmiddels al zoveel als, denk ik, mogelijke optie's gecreëerd om het forum zo in te delen zoals jijzelf Bokt het liefst leest :)
(eigen tabblad functie, zoeken op niet paardgerelateerde, bookmarks en ik vergeet vast nog wel wat :) )

Zo kan je zelf je eigen Bokt versie creabea-en :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:49

Chica schreef:
Ik snap wel wat TS bedoeld, het is soms ook lastig het paardengedeelte nog te zien tussen alle niet paardgerelateerde topics maar er zijn inmiddels al zoveel als, denk ik, mogelijke optie's gecreëerd om het forum zo in te delen zoals jijzelf Bokt het liefst leest :)

Klopt, vind dat er een duidelijk scheiding is als je je wilt je wilt verdiepen in een paard of juist niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:52

Ayasha schreef:
Citaat:

Uh, ik zie de uitdaging niet?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:56

Chica schreef:
Bokt is zeker nog een paardenforum.
Zelfs één met een nog steeds groeiende Wiki.

En wat al aangehaald is door meerderen, buiten het leven met paarden (nu of in verleden) is er meer in een paardenmensenleven en daar is Bokt in meegegroeid.
Vaak zelfs nog op verzoek of er niet een aanvullende (sub)fora bij mocht/kon door de gebruikers van Bokt zelf :)

(eigen tabblad functie, zoeken op niet paardgerelateerde, bookmarks en ik vergeet vast nog wel wat :) )

Zo kan je zelf je eigen Bokt versie creabea-en :D

Ja, klopt helemaal. Tegenwoordig zit er ook een knopje op: alleen paard gerelateerde onderwerpen. :)*

Edit: die gebruik ik zelf niet, omdat er meer is in het leven dan paarden alleen. :=

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:40

upendo schreef:
Gulpje schreef:
(bijvoorbeeld: Hoe heet het stukje tussen voorhand en achterhand,

Biefstuk! :9

ik ga voor "grasbuik"... :Y)

Ach, ik vind Bokt prima zoals het is, en als je je "ergert" aan je startpagina, die kun je toch zelf inrichten? :Y)
Ik post eigelijk "alleen" nog maar in de kunst en verkooptopics, het informatieve is heel interessant om te lezen maar 'k heb zelf nooit veel nuttigs toe te voegen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:40

Winged schreef:
Uh, ik zie de uitdaging niet?

Dat hoeft ook niet. :+

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:10

Bokt is nog steeds een paardenforum, natuurlijk!!! Ik vind het heerlijk om naar de RITP en KSITP topics te kijken.
Ik post niet veel, maar dat is vaak omdat ik niet nog een keer wil zeggen wat een ander al gezegd heeft. Ik post voornamelijk in een HK-topic.
Daar heb ik mooi wel een hele groep vriendinnen gemaakt en guess what??? Ze zijn allemaal net zo paardengek als ik! Het is super om hen te meeten en dan over alles en ook over paarden te kunnen praten.

Ik vind bokt gewoon geweldig <3 (nou ja, op een paar topics na natuurlijk)