Staat bokt boven de wet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:42

Heino schreef:
Gut en ik maar denken dat het alleen op de politieke topics hommeles was... En dat het allemaal maar aan mij ligt zoals gesuggereerd wordt door zeker modjes.

Hommeles komt overal op Bokt. Net als de modjes. :+

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:04

Bellona_K schreef:
Ik stuurde de TS over een gelijk op slot gegaan zijnde topic een pb-bericht. Dit bericht kwam er echter niet doorheen. Blijkbaar kunnen wij als bokkers zijnde bepaalde dingen niet eens meer met elkaar bespreken via pb. En toen begon ik mij af te vragen wat jij, TS, in de OP schrijft.

Ik weet zeer zeker dat het mogelijk is PB's van gebruikers te lezen op dit forum, aangezien dit bij soortgelijke forums ook kan.

Of het bij bokt gebeurd, tja daar kan ik natuurlijk weer niet over oordelen. Ik heb geen kleurtje, en heb dit ook nooit gehad hier op het forum. Ik zou dus ook speculeren door hier een antwoord op te geven.

Vinden jullie t nu ook niet raar dat in t andere topic wel actief door het team word meegebabbeld en hier niet meer. Terwijl hier ook zeer goede punten zijn aangehaald.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:26

*scup*

Ik ben wel benieuwd naar een antwoord van de modjes op de vragen die nog gesteld waren in dit topic. (onder andere de vraag van attitute op p. 3).

Anoniem

Re: Staat bokt boven de wet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:29

Er is wel heel weinig groen te vinden vanavond op bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:30

Bokt is misschien wel gehackt. :+

Er zit nu iemand thuis op de bank en die heeft de oppersmurfgum in bezit :D :+

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:31

Asyaa schreef:
Er is wel heel weinig groen te vinden vanavond op bokt...

Vind ik ook bijzonder.. zeker gezien de omstandigheden.

BartVB
Eigenaar

Het verhaal van RK is iets dat vooral speelde tussen RK en het team, RK was ook een erg bekende Bokker en toen is daar bij hoge uitzondering besloten om het eea uit te leggen. Was een lastige zaak omdat het dan moeilijk is om op een neutrale manier beide kanten van het verhaal te belichten maar in dat geval leek dit beter dan niets doen.

In gevallen die spelen tussen gebruikers onderling is het zo dat we het uitvechten van een vete niet toestaan op de site, de redenen daarvoor lijken me logisch. Het bespreken van sancties is ook niet toegestaan omdat wij daar verder geen uitspraken over kunnen doen en dat soort discussies daardoor alleen bestaan uit verdachtmakingen en speculaties.

De bottomline is weer dat er op Bokt een hele hoop mogelijk is zolang je respectvol blijft richting de medemens. De regels zijn niet heel vreemd/ingewikkeld en zijn er alleen om Bokt leuk en interessant te houden voor alle gebruikers. Natuurlijk zijn die regels niet perfect, zoveel mensen, zoveel wensen. Was ook wel een van de meest verbazende (of toch niet?) resultaten uit de bezoekersenquete, een deel van de mensen wilde dat er minder streng wordt gemodereerd, een even grote groep wil dat er strenger opgetreden wordt...

Het iedereen naar de zin maken gaat niet lukken maar ik heb het idee dat we wat beleid het toch behoorlijk goed doen als ik Bokt vergelijk met een hele hoop andere sites. Als je het ergens niet mee eens bent dan horen we dat graag, echt waar :) Gaat het om een specifiek geval spreek dan een mod aan. Is het een algemeen beleidsding probeer het dan een beetje constructief te brengen en dan gaan wij echt kijken of er iets bijgesteld of aangepast moet worden.

Ten slotte kunnen wij beleid maken en implementeren tot we een ons wegen, jullie bepalen uiteindelijk hoe de site is. Als 'de gebruikers' niet bereid zijn om naar de ander te luisteren zal het nooit iets worden met discussies. Een heel groot deel van de verantwoordelijkheid ligt dus echt bij de honderdduizenden gebruikers op Bokt. Wij doen ons best, we zitten hier om te zorgen dat jullie het zoveel mogelijk naar de zin hebben, maar daar hebben we wel flink wat hulp bij nodig.

Smurfie

russel schreef:
Bokt is misschien wel gehackt. :+

Er zit nu iemand thuis op de bank en die heeft de oppersmurfgum in bezit :D :+

Dat zal wel niet haha. Denk alleen dat bokt geen lang leven meer beschoren is als het zo doorgaat. Namen moeten gezuiverd worden en andere namen moeten door het slijk gehaald worden ( voor zover dat nog mogelijk is want die namen zijn al flink besmeurt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:32

Prachtig democratisch antwoord, maar er staat niks over waarom er dingen verwijderd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:33

Smurfie schreef:
andere namen moeten door het slijk gehaald worden ( voor zover dat nog mogelijk is want die namen zijn al flink besmeurt).

:D :D :D Mogen we daar een apart topic voor??? :+

Bart, je uitleg is duidelijk, maar erg algemeen. Heb je ook uitleg waarom er zoveel post verwijderd worden en er zoveel topics van de aardbodem verdwijnen? Dat deze talloze berichten niks met ander postgedrag te maken hebben, dan dat het al die jaren al werd gedaan?

Ga je ook zelf nog man en paard noemen? Of is er een soort Babylonische spraakverwarring ontstaan?? We spreken met ons allen toch gewoon Nederlands??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:34

Van mij wel hoor Russel!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:34

russel schreef:
Smurfie schreef:
andere namen moeten door het slijk gehaald worden ( voor zover dat nog mogelijk is want die namen zijn al flink besmeurt).

:D :D :D Mogen we daar een apart topic voor??? :+

Er bestaat zelfs al een heel forum voor :')

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:35

BartVB: Denk je de bottomline even mist. RK is maar 0,01% van het hele verhaal. Ik zou zeggen: google je eigen site eens en je zukt verbaasd zijn van wat er te vinden is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:35

Bart, maar waarom wordt er dan zoveel gegumd? En wordt zoveel mogelijk de naam slimmerik niet genoemd?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:35

inderdaad Bart bedankt voor de moeite van een antwoord geven, maar ik heb eigenlijk het idee dat dit een kastje naar t muurtje antwoord is momenteel.

Wellicht zie ik het verkeerd. Maar wellicht is het verstandig om over bepaalde zaken toch eens meer duidelijkheid te geven. En dan hoef je echt niet uit te leggen hoe je controleert of iets een SA is. Maar sommige onderwerpen verdienen gewoon meer aandacht in mijn ogen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:36

Asyaa schreef:
Prachtig democratisch antwoord, maar er staat niks over waarom er dingen verwijderd worden.

Jawel hoor. Het uitvechten van vetes is niet toegestaan op Bokt en sancties van gebruikers worden niet besproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:37

MarJon schreef:
Bart, maar waarom wordt er dan zoveel gegumd? En wordt zoveel mogelijk de naam slimmerik niet genoemd?

O jee, BOT!!!!!

Nathaliefje

Hoe hij controleert of iets SA is, is redelijk simpel. Bart kan het IP-adres van een computer zien en dus zien ook of meerdere mensen (vanuit 1 IP-adres) meerdere accounts hebben. (zoiets is het iig)

Smurfie

Wij hebben het niet over vetes en sancties van andere gebruikers. Pfff steek je hand eens in eigen boezem en check je mail nog een keer en lees eens alle mailtjes die je hebt gehad en waar die over gaan zeg!

Niet net doen alsof je geen idee hebt waar dit over gaat zeg.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:38

MarJon schreef:

Dat is een permanente ban...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:39

BartVB schreef:
Asyaa schreef:

Jawel hoor. Het uitvechten van vetes is niet toegestaan op Bokt en sancties van gebruikers worden niet besproken.

Bart er zijn ontelbare posts van mij verwijderd die helemaal niets met vetes te maken hadden......niks noppes nada....begon het als cyberpesten te ervaren.....lees jij eigenlijk wel wat er achter de schermen gebeurd? vast niet, heb je te druk voor en ik zou dat ook niet willen, maar onderhand is het wel zo dat je dat eens zou moeten gaan doen....!!!

Want ik heb danig het gevoel dat er moddies zijn die LOS gegaan zijn en hun eigen wetboek hanteren....dat er eigenlijk gewoon een clubke muiterij aan de gang is in het team.....want weg is weg en wat niet gezien is is er niet en zo gaat het nu met posts en berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:39

BartVB schreef:
Asyaa schreef:

Dat snap ik, en bijna altijd worden dit slotjes (ben ik een stukje over aant schrijven nu), zie de vele slof topics waar vroeger 'traditioneel' en nh flink botste, of andere topics.
Nu opeens werkt de gum overuren, en niet alleen op vetes, maar ook andere dingen. Dat is wat zoveel argwaan wekt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:42

BartVB schreef:
Het verhaal van RK is iets dat vooral speelde tussen RK en het team, RK was ook een erg bekende Bokker en toen is daar bij hoge uitzondering besloten om het eea uit te leggen. Was een lastige zaak omdat het dan moeilijk is om op een neutrale manier beide kanten van het verhaal te belichten maar in dat geval leek dit beter dan niets doen.

en hoe zit het met kiwiko dan? en slimmerik-verhaal? hele bekende bokkers voor iedereen, en ook hierin wordt geen uitleg verschaft
tevens hebben jullie , jullie verhaal gedaan over RK, maar waar is het verhaal van RK zelf? een verhaal heeft altijd 2 kanten, met alleen jullie verhaal te honoreren douwen jullie dus jullie verhaal in ons keelgat , en mogen wij het niet over haar verhaal hebben

waarom is haar profiel nog gevuld en staan al haar "beschamende" berichten er dan nog? en waarom worden die van slimmerik wel allemaal netjes weggehaald en wegestopt zodat niemand ze meer kan lezen?

is de hand boven het hoofd houden van bepaalde mensen met zeer grove fouten dan een nieuwe hype?

op deze vragen zou ik nou wel eens concreet antwoord willen, en niet via pb een mooi verhaaltje, maar gewoon hier , openheid voor allen!

Gaat het om een specifiek geval spreek dan een mod aan. Is het een algemeen beleidsding probeer het dan een beetje constructief te brengen en dan gaan wij echt kijken of er iets bijgesteld of aangepast moet worden.

en hoe zit het met de mod's die niet neutraal kunnen zijn? in bepaalde delen van bokt kan ik niet temmen op bepaalde personen omdat deze altijd behandeld worden door een bepaalde mod, die een bepaalde bokker weer heel hard beschermd
een goede aanpassing zou zijn om deze groene iig zwart te maken.....

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:42

Kiwiko is ook een zeer bekende bokker en het lijkt mij toch ontzettend logisch dat haar BOT ook wordt besproken door de moddies. Zeker zodat we dan jullie kant van het verhaal ook te horen krijgen.

Nogmaals: Ik vind dat jullie de regels heel erg zwart-wit toepassen en er is geen grijs middengebied. Er is iets ontzettend heftigs gebeurd op het forum en ik vind niet dat jullie nu niet kunnen doen alsof er niks gebeurd is.

Daarnaast: Op andere fora hebben mensen printscreens en zijn er zelfs cd's gebrand met bewijzen 'tegen' Slimmerik. Ik vind persoonlijk dat het beleid met vuur speelt om ervoor te kiezen om alles stil te houden. Wat nou als GS achter deze rel komt, dan zijn de rapen echt gaar....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:43

Sterker nog , volgens de eigen boktregels mogen we het dus wél hebben over die ene gebruiker 'wiens naam niet genoemd mag worden' , omdat zij nog niet geband is en dus geen sanctie gehad heeft. (allesinds niets waarvan wij vanaf weten). Toch wordt alle informatie rond deze bokster verwijderd, dit gaat mijn inziens toch tegen de boktregels in.