Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:58

Soms zijn dingen zo naar en pijnlijk dat het goed is dat het verwijderd wordt!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:59

IMJ schreef:

Precies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:59

Wilawander schreef:
Vindt dat de regels erg ver gaan. Zo plaatste ik laatst een reactie bij een foto van een katje. ooh wat lief, direct verwijderd want was off topic en een waarschuwing via PB.

Als je die reactie bij een BB-ITP topic hebt gezet zou dat toch mogen zou je denken...dat doe ik ook wel eens.

Wilawander schreef:
Van de week kreeg ik opeens van alles aan me kop gesmeten in een topic, notabene van iemand die niet op dat account hoort. Reactie is verwijderd en klaar is kees
.

Dus iemand gebruikte het account van een ander? Daar mag je gewoon op TeMMen hoor. :j En desnoods een mod zoeken die online is en die een PB sturen met de link van die gebruiker waar je aan twijfelt.

Wilawander schreef:
Mijn man en ik hadden netjes beiden een account maar nee, dat mag niet. Dus acount moet weg.

Ja mag zeker weten wel 2 accounts op 1 IP adres hebben. :j (Als jullie dus maar 1 computer hebben) Gewoon een mod een PB'tje sturen en dat netjes even melden. :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:00

Het valt me trouwens ook op dat het een select groepje bokkers is, wat zich steeds in dergelijke topics lijkt te (willen) mengen.
Het overgrote deel van de namen die in dit topic de revue passeren, herken ik dan ook meestal van de 'klaagtopics'. :x

Dan hoeft dat niet altijd negatief te zijn, natuurlijk.
Jolliegirl bijvoorbeeld, herken ik aan haar naam, omdat ze haar stem vaker laat horen voor de beheerderskant van Bokt, en zich in die partij probeert te verplaatsen, waarvoor ik mijn petje afneem. :)

Terwijl ik het gros van de bokkersmenigte amper tot nooit hoor klagen..

Toeval of?

ilse86

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:02

ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel erger aan sommige mods en de manier waarop gemodereerd word, maar als ik dan de posts van jolliegirl lees, heb ik er ook wel weer respect voor. Iedereen doet het op z'n eigen manier, ook de mods. en iedereen heeft z'n eigen referentiekadertjes en wat daar niet binnen past, wordt verworpen. dat is gewoon menselijk. of je het er nu mee eens bent of niet. (ik soms niet altijd ;))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:03

Bart verdiend dan ook wel zijn centjes aan bokt en heel terecht natuurlijk laat dat duidelijk zijn!!!
Maar bokt word wel een beetje..tja hoe ga ik dit nu vriendelijk zeggen...een soort van moderaters forum!
Een lekkere discussie mag vaak niet, dan ga je al vaak te ver. Sommige topics mogen door en worden meer een soort van meiden praat forum, terwijl andere direct worden gesloten als je maar even niet on topic reageert.
Kijk alleen al eens naar de hele bekende bokkers die al zijn afgehaakt!?
Dat is natuurlijk niet voor niets, en juist dit soort mensen zou je moeten koesteren volgens mij in een paarden forum!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:05

@ Steentje: Ik reageer nauwelijks in dit soort topics, maar het was me nu inderdaad opgevallen in een topic, dat daar dus posten verwijderd waren, die niets verkeerds erin hadden.
Topic hierboven besproken, ja... dat is niets meer als normaal, dat dat soort posten verwijderd worden. Vind het met name voor de TS erg en heel erg kwetsend. Daarop TEM ik ook altijd en gelukkig reageert het modteam dan..Dus niet alleen kritiek, maar heb wel het gevoel, dat er met 2 maten gemeten wordt en dat er inderdaad enkelen "beschermd" worden...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:06

IMJ schreef:

Volledig mee eens. Sommige bokkers mogen best een beetje meer rekening houden met gevoelens van mensen.

aerdenhout1 schreef:
Bart verdiend dan ook wel zijn centjes aan bokt en heel terecht natuurlijk laat dat duidelijk zijn!!!

Ben wel benieuwd hoe jij weet wat Bart er aan verdient, en als dat openbaar is wil ik het ook wel weten. Kan me namelijk niet voorstellen dat er veel overblijft voor hem.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:07

Ik kan me aansluiten bij sommige van m'n voorgangers. Als het je stoort dat je berichten weggehaald worden, kan je ipv te gaan gillen dat men onterecht berichten weghaalt misschien eens nadenken of je het ook anders had kunnen formuleren.
Mij stoort het dus absoluut niet dat er soms berichten weggehaald of aangepast worden.
Dat je ook niet gewoon 'aah wat lief' mag zeggen, mja kan misschien wel storend zijn maar zet er 2 zinnen bij en het probleem is ook opgelost.

Het is niet omdat het internet is dat je zomaar alles mag zeggen, er bestaat ook nog zoiets als normaal fatsoen.
Ik heb ook het topic gelezen dat voor dit topic de aanleiding is en kan me nog wel gelijkaardige topics voor de geest halen waar het begint met een gewoon verhaal of vraag om advies, verzand in een discussie en uiteindelijk gesloten moet worden omdat er altijd wel iemand opduikt die meent het recht te hebben de TS op zijn/haar hart te trappen onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Voor mij houd die vrijheid van meningsuiting op als het kwetsend is voor andere personen. Natrappen na pijnlijke beslissingen is daar een voorbeeld van.
Discussies zijn goed en moeten idd ook mogelijk zijn maar als je het niet fatsoenlijk kan verwoorden, houd dan gewoon je mond.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:07

Mod zijn is ook niet altijd even makkelijk....maar soms dingen wat minder zwart/wit inschatten en gaan voor grijs zou al een heleboel ergernis schelen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:08

Ik ben vooral een lezer en niet echt een reageerder, maar ik vind het wel terecht dat er soms reacties worden weggehaald. Sommige bokkers gaan echt te ver, naar andere bokkers, maar ook naar het beheer. Ik vind het logisch dat daar redelijk hard tegen opgetreden wordt, want anders raakt het hek echt van de dam... En ik wil niet weten hoe het er aan toe zou gaan als er geen toezicht was.

Daarnaast zijn de mods allemaal vrijwilligers, mijn opa zegt dat je die moet respecteren, want ze zijn zeldzaam...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:09

Waar ik me ook aan erger, is dat mensen zoals RK en Sul verbannen zijn. En helemaal om de reden waarom. Dat is wel iets wat door de mods en beheer gedaan is en waar nooit duidelijk een antwoord op is gekomen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:09

imd schreef:
Ben wel benieuwd hoe jij weet wat Bart er aan verdient, en als dat openbaar is wil ik het ook wel weten. Kan me namelijk niet voorstellen dat er veel overblijft voor hem.

Reclame? ;-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:10

aerdenhout1 schreef:

Ben ik héél benieuwd waar Bart zijn centen mee verdient.
Ik vind gewoon dat wij blij moeten zijn dat wij gratis bokt hebben, vol met vrijwilligers!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:10

Oke bart verdient met reclame... maar hij zal geen winst maken denk ik.

Dan heeft hij servers die draaien.
een domeinnaam.
Soms moeten er dingen gemaakt worden bij de server
meer serverruimte

Komop....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-10-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:11

Zammie schreef:
Waar ik me ook aan erger, is dat mensen zoals RK en Sul verbannen zijn. En helemaal om de reden waarom. Dat is wel iets wat door de mods en beheer gedaan is en waar nooit duidelijk een antwoord op is gekomen...

Ik denk niet dat dit het topic is om het daar over te gaan hebben. Je kan altijd iemand van het beheer een PB sturen voor uitleg. In hoeverre je die krijgt kan ik natuurlijk niet zeggen maar ik lees nu bijna alleen maar negativiteit tegenover de mods...terwijl modden toch echt niet zo makkelijk is, tijd kost en vrijwillig is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 18:11

Bellatrix heb ik allemaal gedaan zoals jij zegt maar helaas.

Wat betreft discussie's. Ik snap niet waarom sommige discussies op slot moeten. Er zijn vaak topics waar gewoon gediscusierd wordt en tuurlijk zijn er mensen eens en oneens. Dat heet ook discussie maar dan hoeft daar toch geen slotje op?

Je hoeft het ja ook niet met iedereen eens te zijn. Sommige bokkers vindt ik ook erg opvallend in sommige uitspraken en ben ik het 9 van de 10 keer niet eens. maar als ik het eens wel eens ben dan zeg ik dat ook. Met eerlijkheid en openheid kom je het verst.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:12

Jolliegirl schreef:
Oke bart verdient met reclame... maar hij zal geen winst maken denk ik.

Dan heeft hij servers die draaien.
een domeinnaam.
Soms moeten er dingen gemaakt worden bij de server
meer serverruimte

Komop....

Ik val er niet over hoor!
Ben blij met bokt ;-)!

edit: en als het me niet(meer) bevalt, ga ik gewoon weg!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 18:13

Dan nog iets over de moddies

Er zitten zeker hele goede moderators tussen maar ook een aantal (en nee ik ga geen namen noemen) die totaal niet reageren op een tem of PB. Als ze reageren zeer kortaf zeker als je zegt er niet mee eens te zijn. Wat moet kunnen vindt ik. Daarnaast wat iemand anders aankaart dat sommige bokkers dan ook voor getrokken worden. En dat moet niet zijn.

En of Bart er iets aan verdiend of niet dat is helemaal de discussie niet.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 22-10-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:14

Jolliegirl schreef:
aerdenhout1 schreef:

Kijk....dít vind ik nou nergens over gaan. Hebben wij geen donder mee te maken...en heeft ook in de verste verte niets te maken met het onderwerp.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:16

Wilawander schreef:
Bellatrix heb ik allemaal gedaan zoals jij zegt maar helaas.

Wat betreft discussie's. Ik snap niet waarom sommige discussies op slot moeten. Er zijn vaak topics waar gewoon gediscusierd wordt en tuurlijk zijn er mensen eens en oneens. Dat heet ook discussie maar dan hoeft daar toch geen slotje op?

Je hoeft het ja ook niet met iedereen eens te zijn. Sommige bokkers vindt ik ook erg opvallend in sommige uitspraken en ben ik het 9 van de 10 keer niet eens. maar als ik het eens wel eens ben dan zeg ik dat ook. Met eerlijkheid en openheid kom je het verst.

Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn.
Maar ik zie het geregeld gebeuren dat er echt op de man (in bovengenoemd geval op TS) gespeeld wordt op een niet zo nette manier (en nu druk ik me netjes uit denk ik zo).
En sorry, maar dan vind ik het terecht. Als er zoveel klachten bij de mods binnenkomen over bepaalde personen die reageren in een topic dan kunnen ze niet anders dan daar naar kijken en er wat mee doen. Daar zijn ze voor. En helaas is dit niet altijd de beslissing die jij gemaakt zou hebben.. moet je inderdaad misschien zelf mod worden, kan je iets veranderen aan de situatie waar jij je aan stoort ;-)!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17

@Wilawander.. je koestert nogal wat wrok :=

Waarom maak je niet een PB'tje aan Bart/Eline, met jouw ideeën over hoe het beter kan? Wie weet opper je wel ideeën waar nog niet eerder aan is gedacht?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17

Bellatrix schreef:
Zammie schreef:

Ik denk niet dat dit het topic is om het daar over te gaan hebben. Je kan altijd iemand van het beheer een PB sturen voor uitleg. In hoeverre je die krijgt kan ik natuurlijk niet zeggen maar ik lees nu bijna alleen maar negativiteit tegenover de mods...terwijl modden toch echt niet zo makkelijk is, tijd kost en vrijwillig is.

Gaat om: Ergenissen op bokt en ik erger me hier aan. Heb wel een poging gedaan destijds met RK, maar dat is door beheer besloten en als gewoon bokkertje behoor je je waffel dan te houden. Was destijds toch ook duidelijk genoeg met alle topics die hierover zijn geopend en meteen op slot zijn gegaan. Alsof ik het alleen maar over 1 topic het hier mag hebben.
En het zegt toch genoeg, dat iemand zoals KiWiKo hier vrijwillig weg is gegaan voor onbepaalde tijd? Als het ze al lukt om zulke mensen hier weg te krijgen, dan mag ik toch kritiek hebben?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:19

djuno schreef:
Jolliegirl schreef:

Kijk....dít vind ik nou nergens over gaan. Hebben wij geen donder mee te maken...en heeft ook in de verste verte niets te maken met het onderwerp.

Je begrijpt me verkeerd.
Hier hebben wij ook niets mee te maken. En Bart doet zo zijn best, met allemaal vrijwilligers. En dan roept er iemand : jamaar bart verdient ermee.
Dan ben ik wel heel benieuwd wat hij ermee verdient, want echt haast alles draait om vrijwilligers. DUs kortom : veel zal hij hier niet aan overhouden, wat volgens mij ook helemaal zijn bedoeling niet is.

Je moet het dus niet zo letterlijk nemen als het er staat.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:21

Jolliegirl schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik vind gewoon dat wij blij moeten zijn dat wij gratis bokt hebben, vol met vrijwilligers!

Ben ik ook blij mee hoor! Maar Bart verdiend zijn centjes wel door ons als je het goed beschouwd! Bokt is de grootste paarden site van Nederland en daar komen ik weet niet hoeveel paarden mensen op...dus adverteren is denk ik heel slim en dat weten de adverteerders ook!! En zoals ik al zei..heel terecht !! IK ga Bart niet vragen wat hij er aan verdiend...of wil je ons de jaarcijfers geven Bart??
En ik heb zeker respect voor de moderators die dit toch maar allemaal vrijwillig doen, alleen word er soms te veel met 2 maten gemeten!
En aangezien dit al het zoveelste topic is over dit probleem, speelt het wel bij ons....de gebruikers!