Yamcha schreef:Hé, wat gek, er zijn opeens heel veel berichten weg, beetje lastig discussieren zo, als je de helft niet kan volgen. Heb een en ander gisteren diagonaal doorgelezen, maar ik wou het nu grondig doen, en dat kan niet meer.
Wat ik me zat te bedenken: enerzijds is internet een goed medium om mensen te waarschuwen bv voor een foute fokker, en wat dat betreft lijkt me zeker berichtgeving uit de eerste hand niet verkeerd. 't Is natuurlijk jammer als er keer op keer mensen in dezelfde ellende terechtkomen, en ze er makkelijk voor gewaarschuwd worden. Aan de andere kant zijn ervaringen natuurlijk zo subjectief als wat, dus als lezer lijkt het me heel raadzaam om dingen te controleren en niet klakkeloos van alles aan te nemen.
Maar om nou te gaan verbieden ervaringen uit de eerste hand te plaatsen lijkt me weer niet wijs.
en ook dat verwijderen gebeurd selectief...
zit je in een HK topic en iemand schrijft daar dat ze een deal wil gaan sluiten met iemand via marktplaats en je verteld dan uit eigen ervaring dat het gaat om een oplichter/oplichtster met uitleg van de transactie dan wordt dat verwijderd.
roepen dat iemand alles en iedereen bedonderd is not-done en wat er niet gebeurd is dat er veel via pb wordt rondgebazuind en zeer vaak zijn dat verhalen van horen zeggen, en dat vind ik veel kwalijker.
Dan is open en bloot waarin ook de 'dader' zijn zegje zou kunnen doen veel 'eerlijker'. tenminste dat vind ik, uiteraard zullen daar ook veel haken en ogen aan zitten.