Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:19

Chiqa schreef:
Fleurtje ook voor jou geldt....Even het topic doorlezen, dr is al meerdere malen antwoord op die vraag gegeven dat zoiets gewoon met een goede onderbouwing verwijderd kan worden, dus niets aan de hand.

Yep en in een ander topic wordt de jeugd toch uitgenodigd om vooral allerlei intieme ellende op Bokt te spuien....

En dat kan een mens ook opbreken en kan beter gepost worden op Forums die niet op Google naar voren komen....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:53

Moderatoropmerking:
Cyberpesten is op Bokt niet toegestaan en het is dus ook niet de bedoeling om zijdelings te hinten naar een geval van cyberpesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:07

Karl, graag even jouw defenitie van cyberpesten....

Kennelijk hebben mensen vraagtekens en het modteam mag wel met een mededeling komen, zoals bv bij RK is gedaan. Alle posts referent naar het geval van RK zijn blijven staan.

Als er geen namen genoemd wordt en jij maakt interpretaties, en gaat gummen, ervaar ik dat als cyberpesten van jouw naar mij en naar andere bokkers.

Want in het algemene mag ook niet meer gepraat worden...ervaar wat er deze week gebeurd op bokt als een diktatuur....kennelijk mag er geen openheid en eerlijkheid meer zijn op bokt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:04

Asyaa schreef:
Alane schreef:
ik weet van een bokker die ene rechtzaak heeft verloren omdat ze een bedrijf en de mensen achter dat bedrijf zwart maakte, niet alleen openbaar op bokt maar ook via PB

Als in de aanklager het bedrijf heeft verloren of diegene die de dingen riep heeft verloren?

die bokker die die dingen schreef/riep over het bedrijf... het bedrijf heeft gewonnen :j

Anoniem

Re: Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:09

Hé, wat gek, er zijn opeens heel veel berichten weg, beetje lastig discussieren zo, als je de helft niet kan volgen. Heb een en ander gisteren diagonaal doorgelezen, maar ik wou het nu grondig doen, en dat kan niet meer.

Wat ik me zat te bedenken: enerzijds is internet een goed medium om mensen te waarschuwen bv voor een foute fokker, en wat dat betreft lijkt me zeker berichtgeving uit de eerste hand niet verkeerd. 't Is natuurlijk jammer als er keer op keer mensen in dezelfde ellende terechtkomen, en ze er makkelijk voor gewaarschuwd worden. Aan de andere kant zijn ervaringen natuurlijk zo subjectief als wat, dus als lezer lijkt het me heel raadzaam om dingen te controleren en niet klakkeloos van alles aan te nemen.
Maar om nou te gaan verbieden ervaringen uit de eerste hand te plaatsen lijkt me weer niet wijs.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:37

Yamcha schreef:
Hé, wat gek, er zijn opeens heel veel berichten weg, beetje lastig discussieren zo, als je de helft niet kan volgen. Heb een en ander gisteren diagonaal doorgelezen, maar ik wou het nu grondig doen, en dat kan niet meer.

Wat ik me zat te bedenken: enerzijds is internet een goed medium om mensen te waarschuwen bv voor een foute fokker, en wat dat betreft lijkt me zeker berichtgeving uit de eerste hand niet verkeerd. 't Is natuurlijk jammer als er keer op keer mensen in dezelfde ellende terechtkomen, en ze er makkelijk voor gewaarschuwd worden. Aan de andere kant zijn ervaringen natuurlijk zo subjectief als wat, dus als lezer lijkt het me heel raadzaam om dingen te controleren en niet klakkeloos van alles aan te nemen.
Maar om nou te gaan verbieden ervaringen uit de eerste hand te plaatsen lijkt me weer niet wijs.

en ook dat verwijderen gebeurd selectief...
zit je in een HK topic en iemand schrijft daar dat ze een deal wil gaan sluiten met iemand via marktplaats en je verteld dan uit eigen ervaring dat het gaat om een oplichter/oplichtster met uitleg van de transactie dan wordt dat verwijderd.

roepen dat iemand alles en iedereen bedonderd is not-done en wat er niet gebeurd is dat er veel via pb wordt rondgebazuind en zeer vaak zijn dat verhalen van horen zeggen, en dat vind ik veel kwalijker.
Dan is open en bloot waarin ook de 'dader' zijn zegje zou kunnen doen veel 'eerlijker'. tenminste dat vind ik, uiteraard zullen daar ook veel haken en ogen aan zitten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:28

Moderatoropmerking:
Bokt kent regels en één van die regels is dat je geen ruzies hier in het openbaar uitvecht. Op het moment dat je meent dat wel te moeten doen, dan zullen die berichten verwijderd worden.

Citaat:
Persoonlijke vetes

Persoonlijke vetes mogen niet op Bokt worden uitgevochten. Net als in het echte leven zul je op Bokt mensen tegenkomen die je niet mag, of waar je de zenuwen van krijgt. Als je het niet op kan brengen op een volwassen manier met zo iemand om te gaan: ontloop of negeer de persoon dan, Bokt is daar groot genoeg voor.

Dit geldt ook verwijzingen naar ruzies die tussen (ex)bokkers buiten Bokt uitgevochten worden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:43

Dat vind ik werkelijk een nadeel van Bokt. Alle topics zijn te lezen voor niet-leden, ook elk onderwerp dat je googled stuurt je door naar Bokt. Laat het alleen voor leden leesbaar zijn en niet linkbaar via Google.
-oh dit is een heel ander topic dan dat ik dacht waar de OP over ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:49

Betekent dat je gewoon goed moet nadenken wat je schrijft. En als je daar niet over nadenkt, krijg je dat op je bord, en terecht. Had je je hoofd maar moeten gebruiken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:51

Is het serieus waar dat desbetreffende Bokker Bokt sponsort dan? Is dat mogelijk als particulier?
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 23-10-10 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:54

Nee, dat kan niet. Ik weet ook neit wat er wel mee bedoeld wordt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:58

Yamcha schreef:
Betekent dat je gewoon goed moet nadenken wat je schrijft. En als je daar niet over nadenkt, krijg je dat op je bord, en terecht. Had je je hoofd maar moeten gebruiken.

Ja natuurlijk, dat snap ik allemaal. Ik weet ook dat er altijd mensen zijn die gericht naar je naam, toenaam en nickname zoeken, of via je profielfoto's doorhebben wie je bent.
Toch vind ik het jammer dat niet-leden alles kunnen lezen. Juist daar voorkom je een hoop gezeik mee. Net zoals dat bepaalde fora laten zien wie je profiel bezoekt (wat alleen ingelogd kan), zodat je doorhebt wie er bijv. elke dag 3 x kijkt om je in de gaten te houden. Niet omdat je werkelijk belastende dingen op internet gooit, maar wel bepaalde meningen / dagelijkse bezigheden, die in een andere context tegen je kunnen werken.
Nu klinkt het heel zwaar, maar ik bedoel eigenlijk juist de 'kleine' dingen die kunnen meewegen met een sollicitatie, contactlegging, e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:04

Dan is het juist erg raadzaam om erover na te denken wat je schrijft en meer nog hoe je het schrijft.....

Ik kan best pittig zijn in mijn schrijven, heb er echt nog nooit ellende van gehad. Een keer, maar dat was mijn eigen schuld, toen was ik aan het praten over een kennis. Had ik niet moeten doen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:06

Dat doe ik ook en hopelijk nog veel meer mensen met mij. Maar het gaat mij er eigenlijk om dat het niet nodig is dat niet-leden alles kunnen zien, juist om Bokkers tegen zichzelf te beschermen, omdat het zo makkelijk te Google'n is. Er zijn natuurlijk ook nog veel jonge meiden hier, die er wellicht niet zo bij stilstaan.
Waarom heeft Bokt gekozen voor deze openheid, vraag ik me oprecht af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:12

Ik snap je wel. Ik zit op nog een ander forum, maar dat is gesloten, daar praat ik over meer privé-dingen.

Maar ik blijf erbij dat het aan jezelf is om jezelf te beschermen. Ik begrijp je idee van mensen tegen zichzelf beschermen, maar er is ook een stuk eigen verantwoordelijkheid in wat je plaatst en waar je het plaatst.
Een foto van jezelf plaatsen in je profiel of ergens anders is gewoon niet slim, als jouw identiteit gekoppeld kan worden aan je account is dat echt vragen om problemen. Verder ook geen privézaken plaatsen, geen persoonlijke verhalen, geen verhalen over anderen, en zeker niet als die personen herkenbaar zijn. Nooit je naam noemen, ook niet in een HK-topic. Dat zijn een paar dingen waarmee je jezelf echt wel kunt beschermen.

Mensen die er niet bij stilstaan, zullen dat toch moeten leren. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dingen achteraf te verwijderen, maar hoeveel mensen hebben het dan al gezien en gelezen?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:14

Je hebt ook absoluut gelijk wat dat betreft. Ik vind het alleen soms wel vervelend om altijd op je hoede te zijn, al kan het niet anders natuurlijk

Alleen rest mij de vraag waarom Bokt die openheid wil, wat voor baat hebben zij daarbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:17

Weet ik niet, zou je eens aan het beheer moeten vragen, dan.

Denk omdat Bokt opgezet is als een informatief forum over paarden, en het is fijn als iemand informatie op Bokt kan vinden, zonder gelijk lid te worden. Maar da's een gok van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:50

Lizzle schreef:
Toch vind ik het jammer dat niet-leden alles kunnen lezen.

De HK is niet leesbaar voor gasten voor zover ik weet. Verder ben ik het met jullie eens dat je op moet passen met wat je schrijft. Aan de andere kant heb je altijd van die mensen die de hele dag niets te doen hebben en uit zijn op een ruzie, soms wel jaren lang iemand volgen. Het is de kunst om daar buiten te blijven, hoe vaak ik wel niet een nieuwsgierig PBtje krijg met de vraag of ik dit of dat weet over een persoon, en waar ze volgens hun spannende beleving wel niet toe in staat zijn!
Ze gaan hier meteen ongelezen de vuilnisbak in, mss dat ik daarom nog nooit bij een vete betrokken ben geraakt of persoonlijk diep in de problemen heb gezeten.

Meestal verdwijnen dit soort bokkers toch wel vroeg of laat omdat ze zich niet kunnen gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:16

iemand die ik ken heeft eens een rechtzaak tegen een boktgebruiker aangespannen vanwege laster... Heeft ze gewonnen en de gebruiker heeft het toen gerectificeerd... Het beheer vond de rechtszaak onnodig, maar zij dacht er anders over. tja als je op naam googled kun je zo alles vinden en dat maakt niet echt een goede indruk.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:19

Gulpje schreef:
Is het serieus waar dat desbetreffende Bokker Bokt sponsort dan? Is dat mogelijk als particulier?

Tuurlijk kun je bokt sponsoren, ik heb zelf een aantal jaren een klein bedrag gesponsord vandaar mijn naam Full-Time bokker boven m'n ava.
Maar nu alles op bokt zo veranderd is, heb ik geen behoefte meer om te reageren en klopt de titel dus niet meer.
Bart, je mag hem dus verwijderen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:21

Dus je moet betalen, om een tekst boven je ava te krijgen? Goh, dat daar geld mee verdient wordt..Nooit geweten...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:31

Mag je dan zelf weten wat je boeven je ava laat zetten..... ??(denkt na over een leuke naam...)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:37

iefke schreef:
Moderatoropmerking:
Graag ontopic en niet op de man maar op de bal spelen. Bedankt voor de medewerking.

Ik heb weer een aantal berichten verwijderd, met deze maal helaas een laatste waarschuwing. Wanneer er wederom op de man gespeeld wordt, gaat het topic op slot. Wanneer je zaken hebt, kun je de pbknop gebruiken. Graag rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:06

Weer wat geleerd, Fenneke, thanks!

VivaLaVida: zal wel terecht zijn geweest dan. Ja, je kunt op internet gooien wat je maar wilt, maar ook het risico daarvan is dat je erop aangesproken kunt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:46

ja inderdaad... Was ook niet de waarheid. Maar ookal is het dat wel.. Het bedrijf loopt er inkomsten door mis en dan is het slim om er wat tegen te doen. Ookal vind bokt dat overdreven want het is 'maar bokt'...