Waarom die negativiteit over Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Waarom die negativiteit over Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:17

Dat had ik kunnen doen, waren het niet dat er niet meer over politiek gesproken mag worden en ik neem aan dat dat ook voor quotes geldt?
Er zijn heel wat onterechte OW's uitgedeeld (de b-cie heeft dit zelfs bij een daarvan gehonoreerd, iets wat bijna niet voorkomt) en dan zie ik andere posts (die ik niet mag quoten) waar niks tegen gedaan is.

Ik ben geen helderziende, maar het lijkt er dan op (lees: ik weet niet zeker of dit zo is) dat een aantal mods een bepaalde politieke mening hebben en daar bij hun mod functie simpelweg niet omheen kunnen. Partijdigheid in dit soort gevallen is zeer kwalijk te noemen, aangezien dat de discussie niet ten goede komt. Het gaat niet om je gelijk behalen, het gaat om een goede discussie. En dat is nu net waar het aan schortte. Maar zoals ik al zei: Gelukkig gaan ze er iets aan doen :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:20

Ik zou het inderdaad fijn vinden om van dit topic geen bespreking van de politieke discussie van de afgelopen tijd te maken. We lezen op dit moment mee op FZ, maar hier reageren is even geen prioriteit, dat is het vaststellen van beleid voor de komende tijd over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:21

phormicola schreef:
Er zijn heel wat onterechte OW's uitgedeeld (de b-cie heeft dit zelfs bij een daarvan gehonoreerd, iets wat bijna niet voorkomt)

Daar ga nu de mist in, dit gebeurd toch wel met regelmaat hoor dat dr een OW ingetrokken wordt.

phormicola schreef:
en dan zie ik andere posts (die ik niet mag quoten) waar niks tegen gedaan is.

Maak je weer een vergissing, hoe weet jij dat er niets aan gedaan wordt? Je zit niet in het team, dus je kan hier helemaal niet over oordelen. Iemand kan ook een UN krijgen zonder jou te informeren, dat lijkt mij ook vrij logisch merk je dus niets van.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:26

Weet ik Eline, dat respecteer ik ook :)

Mij maakt het niks uit als ik een fout maak. Je hebt er 100% gelijk in dat ik niet in het team zit en dus ook niet alles meekrijg. Ik heb wel PB contact met verschillende bokkers en vandaar dat ik weet dat er aan andere posts niks gedaan is :)
Dit weet ik niet van elke post, maar ik denk dat ik wel een doorsnede heb gezien.

Ik hoop maar al te graag dat ik geen gelijk heb!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:33

Ik ben totaal niet negatief over de mods hier op bokt. Heb wel eens een onterechte OW gekregen en die ook aangevochten. Toen werd 'ie ook terug gedraaid. :)
Snap nog steeds de gedachtengang van die bepaalde mod niet, maar ach.... wat maakt mij dat uit? Gerechtigheid geschiedde alsnog, dus dan ben ik er verder wel klaar mee. Ik ben eerder negatief over sommige bokkers, vooral degenen met de meest kortzichtige meningen. Die maar wat gillen, vaak nog anoniem ook. Mensen kwetsen vind ik niet zo netjes. Ik ben zelf ook niet heilig, hoor, maar ik probeer dat wel te voorkomen, om mensen te kwetsen. Ik heb ook geen geschiedenis van OW's en bans, dus ik zal best meevallen. :P

Ik denk dat als je echt baalt van zaken hier, je maar een ding kunt doen. Kappen met bokken. Heb ik ook wel eens gedaan. Wat een rust. :D

En verder hou ik mezelf altijd maar voor dat het hier veel paardenvolk is en dat is niet per definitie mijn favoriete volk. Al moet ik zeggen dat ik hier op bokt hele, hele leuke en lieve mensen heb leren kennen. Hetzij alleen op internet, hetzij ook in het echt. Dus ze zijn er wel!!! :)
En daar richt ik mij liever op, dan op bepaalde negatievelingen, waar ik niets mee heb. Maar de mods, nee, ik heb daar geen problemen mee, hoor. Ze handelen zaken goed af en doen hun best. Zo zie ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:34

phormicola schreef:
Ik heb wel PB contact met verschillende bokkers en vandaar dat ik weet dat er aan andere posts niks gedaan is :)

Denk dat je hier weer een denkfout maakt, waarom zouden deze bokkers jou vertellen of dr wel of niet is ingegrepen met eventuele sancties?

Dit zou betekenen dat een moderator die info door zou geven (Doorlekken) en daar geloof ik niet zo in.
Mochten het een via via verhaal zijn, waarom zou dat naar waarheid gestaafd kunnen worden? iedereen kan wel wat zeggen, en waarom zou een bokker toegeven dat ze een OW of UN hebben gekregen?
Nee denk eerder dat ze de boel op stang jagen en lekker zeggen dat ze niets gehoord hebben.
Daar ga je toch niet in mee?

Als mensen daarin trappen ben je toch wel stom bezig, de waarheid ligt achter de schermen van bokt,
daar kunnen wij bokkers niet over oordelen, of nogmaals een modje moet zijn mond voorbij praten maar daar geloof ik niet in.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:37

Politiek is erg persoonlijk. Komt een gedeeltelijke oplossing niet dichterbij door politieke topics hier niet meer toe te laten? Ik kom niet in die topics maar als ik bovenstaande berichten lees dan blijkt toch wel dat niet iedereen openminded is en andermans mening respecteerd. Nog los van alle meningen van bokkers die soms niet echt weten wat er leeft in de wereld en dit forum gebruiken om tegen iets of iemand aan te schoppen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:41

Ik kom eigenlijk ook niet meer in politieke topics. Geen behoefte aan. Vind de sfeer daar ronduit verrot. Ik snap eigenlijk ook niet wat zulke topics op een paardenforum doen, maar dat geldt wel voor meer onderwerpen misschien. ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:42

Chiqa schreef:
Stampvoetend weggaan om vervolgens in het eerste het beste topic weer van voren af aan te beginnen,
want het zijn toch steeds dezelfde bokkers die dit gedrag vertonen?

phormicola schreef:
Het lijkt er echt op dat de regels scheef zijn. Ik ben een vrij neutraal persoon en kies niet zo snel een 'kant' en ik zie toch echt wel dat sommige extreme dingen makkelijk worden toegelaten en andere minder extreme dingen worden bestraft en/of verwijderd. Dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn.

Deze opmerking hoor en zie ik vaker voorbijkomen, vraag dan om voorbeelden maar krijg ze nooit.
Ga nu weer een poging wagen, heb jij een voorbeeld van een scheef beleid?

Ja die heb ik. Maar zoals Eline net aangaf laten we eerst boktbeheer hier naar kijken en openen we de politieke discussie niet nog een keer. Anders zijn we binnen de kortste keren weer terug bij af.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:42

Het gaat niet om uitgelekte informatie. Het gaat gewoon om prettig contact en eventuele sancties op de posts van de bokker waar ik mee praat, niet viavia :) Het is niet zo dat ik vanuit het niets pb'tjes ga sturen naar bokkers om ze over sancties te vragen, dat doe ik niet.

Ik ga helemaal nergens in mee, denk ik. Ik hoor het aan en ik sla het op. Mensen kunnen altijd liegen, ik kan ze niet in de ogen kijken om te zien of het wel echt waar is. Maar zo belangrijk vind ik het allemaal nou ook weer niet. ;)

@Tafje, politiek wordt opgevat als iets persoonlijks, maar is dit eigenlijk totaal niet. Er zijn miljoenen mensen die een idee delen, dat kan dus al niet meer persoonlijk zijn. Een mens kan niet de 'eigenaar' van een denkwijze of mening zijn. De politieke topics verbannen lijkt mij ook niet de oplossing.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:45

De politieke/maatschappelijke topics worden door enkelen gebruikt om zware discriminerende propaganda te voeren tegen bepaalde groepen en DAT vind ik onacceptabel, en feit is dat er aan veel van zulke posts niets wordt gedaan door Bokt. En als Bokt besluit discriminerende (getinte) postst te laten staan dan zal ook ik Bokt verlaten. Ik heb jarenlang met plezier gebokt, maar als mensen onrecht wordt aangedaan raakt mij dat ook persoonlijk en ik vind het erg als het beleid van Bokt dat toelaat en de verkeerde mensen straft. Degenen die de nuances in de discussie proberen te brengen, opkomen voor de medemens die worden gestraft, en de discriminerende sarcastische dominerende (en soms misselijkmakende!) propaganda posts blijven staan,, ik noem dat een omgekeerde wereld.... En dat vind ik ontzettend teleurstellend, en dan breng ik het nog netjes. Hopelijk wordt er nu iets veranderd binnen de politieke discussies...

Vind het HEEL jammer dat Shadow0 is vertrokken, zij had een hele positieve en super onderbouwende bijdrage op bijv. NM, maar ik heb respect dat haar principes voorop staan, en dat zij besluit dat dit haar te ver gaat..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:48

Ik ben het helemaal met je eens Ctje, je verwoordt het weereens beter dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:48

phormicola schreef:
Het gaat niet om uitgelekte informatie. Het gaat gewoon om prettig contact en eventuele sancties op de posts van de bokker waar ik mee praat, niet viavia :) Het is niet zo dat ik vanuit het niets pb'tjes ga sturen naar bokkers om ze over sancties te vragen, dat doe ik niet.

Een zeer onbetrouwbare bron dus, zou dat persoonlijk niet als argument durven aangeven dat er niets mee wordt gedaan :n
Had verwacht dat je dat zelf ook wel had kunnen bedenken.

CtjeLief schreef:
Vind het HEEL jammer dat Shadow0 is vertrokken, zij had een hele positieve en super onderbouwende bijdrage op bijv. NM, maar ik heb respect dat haar principes voorop staan, en dat zij besluit dat dit haar te ver gaat..

Ik niet, iemand die zo ontzettend schopt tegen het beleid, al maanden lang loopt te zeuren in dergelijke topic zonder hand in eigen boezen te steken zie ik liever niet in het team terug, dus imo beter dat dit persoon het team verlaten heeft.
Dat is mijn persoonlijke mening.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:49

Zo. Dat heb ik even gemist. Dus Shadow0 is weggegaan hierdoor? Jeetje..... Daarom meed ik die topics al, omdat ik ook vaak discriminerende zaken las. Schandalig!!! Nu ga ik ook iets anders denken over de gang van zaken hier. Maar ik heb geen zin om die topics door te lezen, want ik word daar niet echt vrolijk van. Maar dat is wel wat ik bedoel over bokkers met kortzichtige meningen....... :\

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:51

Chiqa schreef:
Ik niet, iemand die zo ontzettend schopt tegen het beleid, al maanden lang loopt te zeuren in dergelijke topic zonder hand in eigen boezen te steken zie ik liever niet in het team terug, dus imo beter dat dit persoon het team verlaten heeft.

Niet het team maar Bokt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:51

Misschien was ik daar ook wel te sterk mee, chiqa. Ik probeer altijd om dingen niet als feiten te stellen als ik het niet zeker weet, mijn excuses voor m'n fout.
Ik ga er nog steeds van uit dat mensen niet liegen op niks af. Misschien doe ik mezelf daar wel te kort mee.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 03-10-10 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:52

En dat bedoel ik nou met respect voor elkaar en elkaars mening Chiqa, kan dat ook zonder die kleinerende steken naar elkaar.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:53

Chiqa, ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van je opmerking over Shadow0 is... Het is enkel negatief, en totaal niet constructief, maar goed...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:55

Natrappen vind ik sowieso niet zo netjes. :n
En dat is nou wat ik ook bedoel qua sommige bokkers. ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:57

Chiqa geeft zelf aan niet op de NM politieke topics te komen, maar wil wel graag meekleppen. Dit terwijl ze geen idee heeft waar t over gaat. En geeft en passant ook een paar mensen een duw, dat vind ik dus respëctloos.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:00

En na mijn opmerking zijn we dus terug op het niveau dat we juist in het vervolg willen voorkomen: een discussie die weer 'op de persoon' gespeeld wordt.

Om die reden hier een slotje: nu ook hier weer persoonlijke discussies modereren, hebben we op dit moment de mankracht niet voor.