wat zou de rol van een moderator moeten zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:04

Blijkbaar is wat de een discriminatie vindt dat voor de ander niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:10

Nicolletje schreef:
Blijkbaar is wat de een discriminatie vindt dat voor de ander niet.

Wat voor de wet discriminatie is, is voor mij ook discriminatie :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:12

Maar discriminatie is toch geen mening. Ja, je kan iets wel discriminerend vinden als het het niet is, maar dan is het nog niet discriminerend.

Discrimineren is het onderscheid maken op basis van ras, afkomst, religie enz. Wanneer dit gebeurd kun je het heel hard geen discriminatie vinden, maar voor de wet is het het wel. Het is een feit.

(Heino was me voor :) )

Alet74

Re: wat zou de rol van een moderator moeten zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 19:44

En als mod zou je moeten ingrijpen wanneer er gediscrimineerd wordt (wanneer groepen mensen onder 1 noemer worden weggezet). Dat lijkt me niet meer dan logisch en ook erg wenselijk!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:56

Alet74 schreef:
En als mod zou je moeten ingrijpen wanneer er gediscrimineerd wordt (wanneer groepen mensen onder 1 noemer worden weggezet). Dat lijkt me niet meer dan logisch en ook erg wenselijk!

Daar heb je het al.
Jouw voorbeeld valt niet onder discrimineren maar onder generaliseren.
Zie je dat het allemaal niet zo zwart-wit is als gedacht wordt. Dat geldt ook voor mods.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:04

Ik zou zeggen dat het bijna logisch is dat je, wanneer je niet op de persoon mag spelen, ook niet 'op de groep' mag spelen. Dit valt dan wellicht niet altijd direct onder de noemer discriminatie, maar is ook kwalijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:06

Generaliseren en discrimineren sluiten elkaar niet uit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:26

Alet74 schreef:
Ik zou zeggen dat het bijna logisch is dat je, wanneer je niet op de persoon mag spelen, ook niet 'op de groep' mag spelen. Dit valt dan wellicht niet altijd direct onder de noemer discriminatie, maar is ook kwalijk.

Dan beginnen we al bij de discussie de PVV-stemmer, dus dit is erg moeilijk dan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:35

Ik heb hier niet over partijen, het verzoek is dat ook niet te doen. Politiek is een non-issue totdat we horen dat er groen licht is. Tot het zover is, kunnen we onderzoeken op welke manier dit soort onderwerpen wellicht wel in goed vaarwater te houden is.

'de x-stemmer' zal inderdaad niet bestaan, of je moet er aan toevoegen dat jij denkt of vindt dat ...zus en zo... Doe je dat niet, dan ben je heel erg aan het generaliseren inderdaad. Je moet gewoon goed voor ogen houden wat je aan het doen bent en hoe dit over kan komen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:43

NatasjavE schreef:
Generaliseren en discrimineren sluiten elkaar niet uit.

Dat heeft ook niemand beweerd.
Alleen dat generaliseren geen discrimineren is, en andersom ook niet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:44

Nicolletje schreef:
Alet74 schreef:

Dan beginnen we al bij de discussie de PVV-stemmer, dus dit is erg moeilijk dan.

Scherp! +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:55

Bespreken van groepen is niet verkeerd imo. Negatief bespreken wèl :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:57

Precies, het is de toon die het 'm doet!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:12

Nou om eerlijk te zijn zie ik hier weer dezelfde mensen cirkelen als op alle gesloten topics op N&M waar beweerd werd dat de sfeer zo naar was.
Ik denk dus zelf dat er geen consensus bereikt kan worden tenzij het aan de regels van dit specifieke groepje voldoet.
Dit is geen aanval, maar een beeldvorming van mezelf en ook een tip. Omdat ik denk dat Bokt hier niet aan zal gaan voldoen.

Je opent het topic om meningen. Ik heb mijn mening gegeven en dit is niet gebaseerd op alleen dit topic, dat geef ik wel toe.
Het is niet fijn om door een bepaald groepje in een racistische/ hitler hoek gezet te worden op basis van aannames en verdraaingen van berichten.
Voor mij niet, maar ook voor een ander niet.

Ik persoonlijk vind 'de PVV-stemmer' wegzetten als een idioot of wat er ook voorbij is gekomen, net zo discriminerend.
Dan is het gewoon uitlokken van een reactie.
Naar mijn mening hebben wat dat betreft de mods nog een makkie gehad, want de meeste PVV-stemmers, maar ook PVV sympathisanten en PVV- 'niet-afwijzers' lieten zich niet verleiden hiertoe en reageerden meestal gewoon inhoudelijk vind ik.

Ik vind het erg moeilijk om nu politiek helemaal buiten discriminatie te houden, omdat ik me vaak in de discussie heb afgevraagd:
Discrimineer ik dan zó, als ik hier door sommige mensen wordt afgeschilderd?
Ik heb rondgevraagd in mijn omgeving (mensen die ik al tientallen jaren ken) en de reacties daarop waren vooral: wat vreemd, en dat wordt dan gezegd over jou.

De tip of vraag om een mod een andere functie te geven dan nu is. En dan bedoel ik echt een totaal van buiten getrokken mod.
Dit idee zal misschien wel een héle andere invulling kunnen krijgen dan de mensen die hier nu posten misschien wel verwachten.
En dan bedoel ik dat niet voordelig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:18

Nicolletje schreef:
De tip of vraag om een mod een andere functie te geven dan nu is. En dan bedoel ik echt een totaal van buiten getrokken mod.
Dit idee zal misschien wel een héle andere invulling kunnen krijgen dan de mensen die hier nu posten misschien wel verwachten.
En dan bedoel ik dat niet voordelig.

Hoe zie je dat voor je dan?
Want zoals het nu gaat, werkt het ook niet :)
Ik ben nog steeds voor een "zero-tolerance beleid". Eén keer waarschuwen, luistert men niet dan een weekban, dan een maandban en dan volledig verbannen van N&M.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:22

Nicolletje, Het enige waar om gevraagd wordt is een eenduidig beleid. Dat discriminatie en generalisaties niet getolereerd worden. En dat het niveau van de discussie misschien hoog gehouden kan worden door argumentatie (die geldig is) bij de berichten. Anders is een discussie gewoon weg onmogelijk. Ik snap niet wat anderen hier op tegen kunnen hebben? Dit is toch wat iedereen wil? Ik kan geen discussie voeren over de onderbuik gevoelens van een ander bijvoorbeeld. Dat is geen geldige argumentatie.

En het is een steeds terugkomend verwijt aan de mensen die problemen met de pvv politiek hebben dat die alle pvv-stemmers weg zouden zetten als dom of weet ik veel. Dat is misschien een enkele keer gebeurd maar er zijn ook zoveel mensen geweest die gezegd hebben dat zij dat idee niet hebben, waaronder ik.

Ik zou niet eens willen dat iedereen het met me eens is in een discussie. Zeker niet. Ik zou alleen willen dat er een inhoudelijke discussie kan worden gevoerd. Bovendien gaat het topic nu weer over pro tegen anti-pvv ofzo. Maar ik denk dat het daar helemaal niet om gaat.. Elk topic lijkt hier weer op uit te komen terwijl ik juist zo graag eens over een ander politiek gerelateerd onderwerp zou willen discussieren zonder dat er meteen de PVV of de allochtonen bijgehaald worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:24

En ook hier vind precies de discussie plaats die we in de topics op NM gesloten hebben. Ik wil jullie graag nogmaals wijzen op de slotpost die daar geplaatst is.

Hier dus een slotje.