Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:22

Rock schreef:
In een HK topic kan je toch sowieso niet off-topic gaan?

Hier wel, dus nog even on-topic: Ik klik soms aan dat ik een reactie wil en vaak krijg ik die dan ook, de ene keer inhoudelijker dan de andere keer, ligt er ook aan hoeveel ik zelf geschreven heb als aanvulling op de TEM.

Het schijnt van wel, er zijn laatst berichten weggehaald door een mod omdat die offtopic waren.

Anoniem

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:25

Dat klopt dan dus niet, en ik ga er vanuit dat dat later ook gerealiseerd werd als ik lees dat de posts weer terug zijn geplaatst. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:37

Rock het zal wel iets genunanceerder inelkaar zitten dan jij nu beweerd ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:05

Chiqa schreef:
Rock schreef:
In een HK topic kan je toch sowieso niet off-topic gaan?
.

Bokker negatief bespreken is ook offtopic zzit dus wel enige nuance in.

Dat was niet het geval, maar de Mod van NM, dacht dat het een topic was van NM en dan was het wel off-topic.
Dan vraag ik me af, wat doe je in dat HK-topic dan? Controleren of er iemand iets verkeerd zegt?
Maar goed, de berichten zijn terug geplaatst met excuses, ik vind het alleen raar, dat het is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:02

Ach foutje maken is menselijk toch? Het is weer teruggeplaatst dus dr is niets aan de hand :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:12

Chiqa schreef:
Ach foutje maken is menselijk toch? Het is weer teruggeplaatst dus dr is niets aan de hand :)

Normaal gesproken wel, maar als het een Mod is die constant waarschuwingen uitdeeld op NM, vraag ik me toch af wat ze in het HK-topic doet? Ik krijg dan het gevoel, dat mijn berichten gevolgd worden. Vooral omdat er IMO soms onterechte Bans zijn uitgesproken door Bokt en andere Bans weer zijn ingetrokken.
Ik ga hier verder niet teveel in details treden, maar ik snap soms niets van het beleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:16

Wanneer je problemen hebt met 1 bepaalde mod is het zowiezo niet de bedoeling dat hier te bespreken. Dan kan je het beste contact opnemen met een van de hoofdmoderators.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:21

Er wordt toch niet in details getreden?
Het is meer een onderbouwing, waarom ik vind, dat het beleid van Bokt op vooral NM niet altijd te volgen is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:22

Jans: dat komt op mij over alsof het allemaal niet in het openbaar mag, alsof jullie liever niet willen dat er gewoon open gepraat kan worden over bepaalde situaties maar dat het allemaal in het geniep moet. De communicatie tussen gebruikers en mods, maar ook tussen mods onderling, verloopt al vaak zo ondoorzichtig (ik moet geregeld dingen 3 of 4 keer opnieuw uitleggen omdat de informatie die ik aan de ene persoon van het team geef niet uitkomt bij de andere) dat het mij helemaal niet handig lijkt om dat soort dingen altijd maar hushhush te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:27

Oh, ik wil niet zeggen dat er bewust niet gediscussieerd mag worden, wij kunnen hier als mod ook feedback uit halen. Maar wanneer het constructief voorkomt (of wanneer het opvallend voorkomt) dat er een bepaalde mod (dus niet een groep of meerdere mods zegmaar) fouten maakt, of opvallend aanwezig is zoals het misschien niet hoord, is het beter om een PB te sturen. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:29

Jans schreef:
is het beter om een PB te sturen. :)

Om welke reden beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:32

Ook een stukje persoonlijkheid, hoe zou jij het vinden als iets op zo'n manier openbaar aangekaart wordt?

Tuurlijk, je kiest er voor om zelf op het internet werkzaam te zijn. Maar anderzijds, zou jij het ook niet prettiger vinden om niet in het openbaar geconfronteerd te worden met problemen, maar om het of zelf toe te lichten aan een gebruiker of even te overleggen met je 'leidinggevende' om het even anders te zeggen.

Misschien zijn mijn verwoordingen niet helemaal ok, maar ik hoop dat de intentie duidelijk is :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:34

Ik wil hiermee helemaal niet één bepaalde Mod mee aanvallen hoor. Het lijkt me erg moeilijk om objectief te modden.
Het is alleen niet altijd erg duidelijk en/of te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:38

Ah, dan begrijp ik het :) wanneer iets niet duidelijk is kan je natuurlijk altijd opheldering vragen, is het niet bij de ene mod dan kan een ander dat natuurlijk ook nog uitzoeken.

Objectief modden is inderdaad lastig, daarom (in mijn geval, en ik gok alle mods met mij) houden wij ons buiten discussies die gaan om gebruikers die we kennen, waar we op internet veel contact mee hebben of situaties waarin we een gekleurde mening hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:41

Electra63 schreef:
Normaal gesproken wel, maar als het een Mod is die constant waarschuwingen uitdeeld op NM, vraag ik me toch af wat ze in het HK-topic doet? Ik krijg dan het gevoel, dat mijn berichten gevolgd worden. Vooral omdat er IMO soms onterechte Bans zijn uitgesproken door Bokt en andere Bans weer zijn ingetrokken.
Ik ga hier verder niet teveel in details treden, maar ik snap soms niets van het beleid.

Ik denk niet dat een Mod je bewust gaat volgen, dat vind ik vreemd overkomen, hebben ze geen boodschap aan.
denk eerder dat er medebokkers iets opvalt en dat melden.

Maar mocht het wel steeds één modje zijn zou ik dat per PB doen en niet hier op het forum, heeft niemand een boodschap aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:46

Ik ga hier verder niet op in Chica.
Maar ik ben niet de enige in dat HK-topic.
Dus het valt wel op.
Wat mij betreft, is de discussie voor mij hiermee klaar.
Het is nl. moeilijk uit te leggen zonder in details te treden en/of namen te noemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:49

Jans schreef:
Ook een stukje persoonlijkheid, hoe zou jij het vinden als iets op zo'n manier openbaar aangekaart wordt?

Ik zou me schamen voor het niveau van het beleid. Ik zou de discussie aangrijpen om de situatie open te breken zodat de punten aangepakt kunnen worden in plaats van toegedekt.

Citaat:
Tuurlijk, je kiest er voor om zelf op het internet werkzaam te zijn. Maar anderzijds, zou jij het ook niet prettiger vinden om niet in het openbaar geconfronteerd te worden met problemen, maar om het of zelf toe te lichten aan een gebruiker of even te overleggen met je 'leidinggevende' om het even anders te zeggen.

Ik werk met klanten, en inderdaad.. direct contact is fijner. Ik raad het mensen ook altijd aan: neem contact met ons op, dan kunnen we er wat aan doen.
Ik werk met betalende klanten. Dus ik weet ook dat ik enkele keren een probleem onderling op kan lossen, uitstel kan vragen etc, maar dat ik dat zeker niet te vaak kan doen zonder vervolg voor er algemene brieven gecc'd worden naar alle leidinggevenden en andere betrokkenen. Het is een vertrouwensband die je opbouwt. Gebruikers zullen zich sneller persoonlijk tot een mod / hoofdmod wenden als ze de ervaring hebben dat dat leidt tot een zorgvuldige afhandeling van hun vraag / klacht. Nou word ik over het algemeen heel vriendelijk te woord gestaan, maar ik vind de afhandeling over het algemeen niet zorgvuldig: er wordt slechts een nietszeggende reactie gegeven, maar ik moet er zelf achteraan en achteraan blijven gaan als ik wat meer wil.

En daarmee gaat het nut van een directe reactie wat verloren... en zijn mensen denk ik ook steeds minder bereid het op die manier te doen: omdat het zo weinig oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:57

Electra63 schreef:
Wat mij betreft, is de discussie voor mij hiermee klaar.
Het is nl. moeilijk uit te leggen zonder in details te treden en/of namen te noemen.

En vergeet niet we horen het verhaal nu van een kant, lastig om daar dan een oordeel over te geven ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:00

Je hebt helemaal gelijk hoor Chica.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:10

Hanafubuki schreef:
Objectief modden is inderdaad lastig, daarom (in mijn geval, en ik gok alle mods met mij) houden wij ons buiten discussies die gaan om gebruikers die we kennen, waar we op internet veel contact mee hebben of situaties waarin we een gekleurde mening hebben.

Maar Jans, dan even zo als oud-mod.... Ja er komt wel nieuwe aanwas, maar zoals je het nu stelt worden Shadow en ik dus niet besproken? :o begint ergens een duivelsoortje te krijgen

Chiqa ik las nog ergens dat jouw TeMs na 14 dagen verdwijnen? Volgens mij is het zo dat er een beperkt aantal TeMs blijft staan (iets van 20 of 30) en dat de rest vanzelf 'wegzakt'.

Overigens is het zo dat als ik een reactie terugwil ik dat meestal in een geval wil als ik zelf ook twijfel of omdat iemand mij zo de bloed onder de nagels vandaan haalt dat ik wel even zeker wil weten dat ernaar wordt gekeken / uitleg wat het nou moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:19

Winged schreef:
Chiqa ik las nog ergens dat jouw TeMs na 14 dagen verdwijnen? Volgens mij is het zo dat er een beperkt aantal TeMs blijft staan (iets van 20 of 30) en dat de rest vanzelf 'wegzakt'.

O dan zal dat wel de verklaring zijn dat mijn oudtste tem nog geen week oud is, ik tem gewoon hartstikke veel :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:17

Jans schreef:
Denk dat hier nog een belangrijk stukje mist en dat is dat we alles sowieso met het team bespreken. Je krijgt dus nooit een sanctie van één mod. (en ook niet van twee of drie)

Ik beantwoord de meeste tems ook heel kort. Soms is er sowieso niets te melden en vaak duurt het even voor je iets zinnigers weet en in de tussentijd wil je wel de tem sluiten omdat anders je collegamods er ook weer mee aan de slag gaan wat allemaal dubbel werk is.
Door de korte reactie kunnen gebruikers zien wie de tem opgepakt heeft en als ze vragen hebben kunnen ze me een pb sturen.

Het zou super zijn als het binnen het tem-systeem zou kunnen om feedback uit te stellen maar wel aan te geven dat de tem niet door een andere mod bekeken hoeft te worden maar helaas kan dat niet en daar komt ook niet op korte termijn verandering in omdat het gewoon een heel matig systeem is waar eigenlijk een hele nieuwe voor zou moeten komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:58

Chiqa schreef:
Winged schreef:

O dan zal dat wel de verklaring zijn dat mijn oudtste tem nog geen week oud is, ik tem gewoon hartstikke veel :D

Dat snap ik dan weer niet.
Ik heb 2 x getemd. Allebei de keren op een IMO onterechte persoonlijke aanval op een medebokker, die niet deelnam aan de discussie.
Waar tem je dan allemaal op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:08

Waar ik op Tem heb ik al 2 keer genoemd in dit topic, dus even teruglezen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 23:12

Boktbeheer zal blij met je zijn ;)