Jans schreef:Ook een stukje persoonlijkheid, hoe zou jij het vinden als iets op zo'n manier openbaar aangekaart wordt?
Ik zou me schamen voor het niveau van het beleid. Ik zou de discussie aangrijpen om de situatie open te breken zodat de punten aangepakt kunnen worden in plaats van toegedekt.
Citaat:
Tuurlijk, je kiest er voor om zelf op het internet werkzaam te zijn. Maar anderzijds, zou jij het ook niet prettiger vinden om niet in het openbaar geconfronteerd te worden met problemen, maar om het of zelf toe te lichten aan een gebruiker of even te overleggen met je 'leidinggevende' om het even anders te zeggen.
Ik werk met klanten, en inderdaad.. direct contact is fijner. Ik raad het mensen ook altijd aan: neem contact met ons op, dan kunnen we er wat aan doen.
Ik werk met betalende klanten. Dus ik weet ook dat ik enkele keren een probleem onderling op kan lossen, uitstel kan vragen etc, maar dat ik dat zeker niet te vaak kan doen zonder vervolg voor er algemene brieven gecc'd worden naar alle leidinggevenden en andere betrokkenen. Het is een vertrouwensband die je opbouwt. Gebruikers zullen zich sneller persoonlijk tot een mod / hoofdmod wenden als ze de ervaring hebben dat dat leidt tot een zorgvuldige afhandeling van hun vraag / klacht. Nou word ik over het algemeen heel vriendelijk te woord gestaan, maar ik vind de afhandeling over het algemeen niet zorgvuldig: er wordt slechts een nietszeggende reactie gegeven, maar ik moet er zelf achteraan en achteraan blijven gaan als ik wat meer wil.
En daarmee gaat het nut van een directe reactie wat verloren... en zijn mensen denk ik ook steeds minder bereid het op die manier te doen: omdat het zo weinig oplevert.