Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:29

Yep, totdat de kinderen het zo zat zijn dat ze uit huis gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:30

Ilzas schreef:

Kinderen gaan toch niet alleen maar het huis uit omdat ze de regels zat zijn? Maar goed, dat is een pedagogische discussie die hier niet hoort natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:32

Rock schreef:
Ik snap niet zo goed dat mensen zovaak tegen regels aanlopen... Mij overkomt het eigenlijk niet, of nauwelijks. Mis ik dan de 'interessante' topics?

In mijn ogen maken mensen zich soms iets te druk om de striktheid van de regels.

Zie het als het huis van het team... je hebt je te houden aan hun regels, ben je het er niet mee eens dan kan je het eens aankaarten, maar je kan toch niet aan iemand vragen om de regels aan te passen omdat ze niet stroken met wat jij gewend bent?

Nee hoor. Ik vind de interessante topics wel en reageer er ook in. Het gaat gewoon om de manier waarop je je mening laat blijken.
Ben het verder helemaal met je eens! Er zijn nou eenmaal regels waar je je aan moet houden. Kun je dat niet, tja, er zijn nog genoeg fora waar je je dan wellicht beter op je plek voelt.
Overigens valt het me wel op dat mensen die OWs op hun naam hebben, veel meer tegen de huidige regels zijn dan de mensen die ze niet hebben.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:32

Ik snap het niet meer hoor. Oh zo vaak hoor je "ik weet niet waar ik iets moet plaatsen" "ik vind bokt zo onoverzichtelijk" "ik wil leren van mn rijfoto's en iedereen brult maar dat ik zo'n gave jas heb" "iedreen zit op mn rijden te zeuren en ik wil vooral horen dat ik zo'n gave jas heb". Dus dan IS die duidelijkheid er en dan is het nog niet goed.... Wat dan?

Als ik sporen zoek wil ik dat ze staan waar ze horen. En niet ook nog alle andere onderdelen van EA uitpluizen "want misschien worden ze wel aangeboden door iemand die nog meer aanbiedt en het bij 1 topic wil houden". Als ik commentaar wil (en kritiek is niet per definitie afzeiken) dan plaats ik op HAW. Wil ik dat nog niet maar wil ik wel mn paard showen en gewoon ongecompliceerd trots zijn dan zet ik het op RIJ-ITP. Ik heb er dan best de pest aan als iemand die keuze van mij niet respecteert en toch nog zwaar offtopic gaat reageren. Stuur dan een PB ofzo, ik heb nog nooit iemand afgeblaft omdat diegene een PB stuurde en ben dat ook niet van plan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:34

Rock schreef:
Ilzas schreef:

Kinderen gaan toch niet alleen maar het huis uit omdat ze de regels zat zijn? Maar goed, dat is een pedagogische discussie die hier niet hoort natuurlijk.

En dus verwijderd zal worden :D . Weet niet, in sommige gevallen zeker wel, in andere gevallen niet...
Ter vergelijking met Bokt: sommigen zullen weggaan, sommigen blijven, morrend en al...

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:36

En sommige blijven zonder morren omdat ze blij zijn waar ze zitten ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:39

Ik mis ook heel die dictatuur, vroeger toen ik wat rebelser was had ik dat idee ook.
Nu ben ik rustiger en heb ik helemaal geen probleem met de regels. Lees ondertussen al jaren mee, en x aantal tijd een poster. Maar dat het veel veranderd is vind ik niet, meer gebruikers zijn andere regels. Dat is zoals in het echte leven.

Ik ben tevreden allesinds :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:43

In plaats van kijken naar wat er niet mag, zou men ook eens kunnen kijken naar wat er wel mag op bokt :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:45

Regels zijn er ook niet voor niets en ik persoonlijk heb ook geen problemen hier op bokt. Maar het valt me op dat er soms van een mug een olifant kan worden gemaakt door de mods. (mijn mening dus, net als een sfeer proeven is dat heel persoonlijk :) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:47

Ik vind het vooral jammer dat de bokkers zo'n watjes geworden zijn door al die regeltjes. :D Maar verder doen ze maar. :')

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:48

Ik heb het topic niet doorgespit en alleen even gekeken naar TS haar tekst! :).

HAW = om commentaar te geven ( soort van lesgeven alleen dan via internet) dus logisch dat je reactie van wat een mooie jas verwijderd word! :).

Bijv ITP = om leuk lief en aardig commentaar te geven dus daar mag wel van goh leuk paard ziet er netjes uit en hoeft niet persee rij comentaar bij! ;).

Dan over dat verkoop topic!

Je hebt verkoop topic voor de ruiters en paarden
Paarden zijn alleen paarden spullen.
Bijv: dekjes, dekens, oornetjes etc.! ;)

Ruiters is het voor:
Rijbroeken, laarzen, sporen, haarnetjes, chaps, kleding, etc! ;).

Je moet voor je een goede reactie wil plaatsen of andere topic door lezen of eerst even naar de regeltjes kijken! Zo voorkom je het verwijderen en kan alles vriendelijk blijven! ;).
Als mensen overal topics gaan plaatsen word het 1 grote bende op bokt! Bokt is daar echt te groot voor ivm het aantal mensen dat erop zit en reactie's plaatst! :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:52

Joh op elk forum wordt het een bende als ze niets onder verdelen, niet alleen op bokt en ook niet door het aantal mensen, maar IMO zijn ze op bokt wel erg enthousiast geworden met categorieën en forums. Ik heb ooit een mod gepb't om te vragen waar ik een topic kon zetten (met de tekst die in het topic zou komen er in) en ik krijg doodleuk als antwoord "Ik weet het niet, maar zet het maar ergens dan verplaatst de mod die het wel weet het wel."

Ook dat topics soms 2 of zelfs 3 x vlak na elkaar verplaatst worden verteld mij toch dat er ook onder de mods verwarring is over de indeling.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:54

ik ben het er ook mee eens hoor :j
niet alleen op HAW moet je er dingen bij verzinnen om er voor te zorgen dat je reactie mag blijven staan,
maar dat geld ook op UK, FK en andere informatieve topics.

dat is gewoon jammer, want er komt zo (vind ik) een dode sweer.
Natuurlijk moet je je aan bepaalde regels houden, dat van EA heeft ook zijn kanten en begrijp ik deels ook wel weer maar toch.
ik blijf het wel jammer vinden, want bokt kan gewoon ook overzichtelijk zijn zonder al dat gepruts op HAW. :j
ik zie het probleem niet dat je niet alleen een leuke opmerking mag zeggen, zie het probleem gewoon niet :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:57

Ik ben het helemaal met je eens delerium :j
Bokt is duidelijk zat, als je daar problemen mee hebt is het echt gewoon jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:57

Ik snap sowieso niet dat mensen alleen maar rijtechnisch commentaar willen, kijk, als je les wil, zorg dan voor een degelijke lesgever, tips die je krijgt zijn altijd mooi meegenomen maar om nu een geheel rijtechnisch foto-forum te maken. :+ Maar goed, ik plaats gewoon nooit op HAW :') Ik heb een lesgever en krijg via RIJ-ITP ook altijd leuke tips. :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:58

Ayasha schreef:
Joh op elk forum wordt het een bende als ze niets onder verdelen, niet alleen op bokt en ook niet door het aantal mensen, maar IMO zijn ze op bokt wel erg enthousiast geworden met categorieën en forums. Ik heb ooit een mod gepb't om te vragen waar ik een topic kon zetten (met de tekst die in het topic zou komen er in) en ik krijg doodleuk als antwoord "Ik weet het niet, maar zet het maar ergens dan verplaatst de mod die het wel weet het wel."

Ook dat topics soms 2 of zelfs 3 x vlak na elkaar verplaatst worden verteld mij toch dat er ook onder de mods verwarring is over de indeling.

Maar zoiets is nog altijd de uitzondering en niet de regel, uiteindelijk is het ook voor interpretatie vatbaar dus kan er soms verwarring plaatsvinden. Dus vind het wel meevallen..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:58

dat ea snap ik ook nog wel :j
maar wat is er mis met een leuk complimentje op haw? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:01

lesilla schreef:
Ayasha schreef:

Maar zoiets is nog altijd de uitzondering en niet de regel, uiteindelijk is het ook voor interpretatie vatbaar dus kan er soms verwarring plaatsvinden. Dus vind het wel meevallen..

uitzondering? :D Dan ben ik er toevallig veel tegen gekomen de laatste tijd..... :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:05

_Bitje_ schreef:
dat ea snap ik ook nog wel :j
maar wat is er mis met een leuk complimentje op haw? :)

Dat ze alleen maar een complimentje gaf is wat er mis was ;)

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:13

Ik kom hier ook even binnenvallen.
Ik heb relatief weinig moeite met de regels op Bokt,HAW is voor rijtechnisch commentaar, wil/kan je dat niet geven en wil je complimenteren over het zadel,jasje,hoofdstel oid moet je bij ITP posten en niet bij HAW.
EA is niet voor niets verdeeld in verschillende dingen, dus moet je alles voor de ruiters bij de ruiters plaatsen, alles voor de paarden bij de paarden, de paarden zelf bij paarden.
Als ik nou een kast opruiming hou en ik heb heel veel dingen te koop voor paarden, maar ook nog een paard in stal staan die te koop is zet ik die immers ook niet onderaan mijn advertentie bij Alles voor paarden, of zie ik dat verkeerd?

Verder vind ik dat de mod's wel wat minder streng hoeven op te treden in de discussie fora's, ik zat laatst in een discussie topic, iemand viel mijn persoonlijke rijstyle aan terwijl ze nog nooit foto's van mij heeft gezien, ik corrigeer haar daarin en ga na een alinea verder met het desbetreffende onderwerp.
Is verdorie mijn post verwijdert en die van haar staat er nog, dit vond ik niet eerlijk en had gelijk zoiets van laat dat topic maar terwijl het een leuke discussie was.
Dat vind ik zonde.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:17

nu komt iedereen steeds terug op die jas... Maar het ging toch over bokt algemeen en niet alleen over HAW? Of slaap ik nu? Ik dacht dat dat gewoon een voorbeeld was waar nu iedereen over valt. Vindt het overigens ook niet netjes dat voorbeeld van hierboven dat de mods het zelf niet eens weten...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:28

Ayasha schreef:
Ik vind het vooral jammer dat de bokkers zo'n watjes geworden zijn door al die regeltjes. :D Maar verder doen ze maar. :')

En u zelf bent geen watje geworden?
Kan er weinig zinnigs over schrijven, als "nieuwe" bokker kan ik niet een vergelijk maken tussen nu en vroeger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:42

FaberSmid schreef:
Ayasha schreef:

En u zelf bent geen watje geworden?
Kan er weinig zinnigs over schrijven, als "nieuwe" bokker kan ik niet een vergelijk maken tussen nu en vroeger.

Dat hangt er van af op welk gebied?
Ik let inderdaad op mijn woorden omdat de OW's me anders om de oren vliegen tegenwoordig. Vroeger had ik daar niet zo'n last van maar het laatste jaar krijg ik OW's voor dingen dat ik wel eens denk "sja......". Maar doe de moeite echt niet meer om er nog tegen in te gaan. :')

Maar wat ik niet mag, mag een ander ook nie. :D Dus ja, als het dan toch zo moet dan TEM ik ook ipv er bondig op terug te reageren zoals ik vroeger deed en nog steeds in het normale leven zou doen. :+

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:45

wat zijn OW's? :+ :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:45

officiele waarschuwingen. :)
1tje heeft geen gevolg
2 geeft je volgens mij een dagban
3 een weekban
daarna een maand, drie maanden en BOT (ban onbepaalde tijd)

Ze blijven 3 (of 6? :?) maanden staan. :)