Heersend moralisme op Bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 23:13

Ayasha schreef:
Eigenlijk vind ik dit topic een beetje jammer... Omdat iemand zegt dat ie een one night stand niet vind kunnen is het een moraalridder, maar het komt blijkbaar niet in mensen op dat er mensen zijn die dat ECHT vinden. :) Dat vind ik jammer aan bokt.nl... Als je van zulk soort onderwerpen iets zegt dat tegen de stroom in gaat ben je een heilig boontje of een moraalridder...

Ik vind het ook helemaal niet erg als mensen een ONS echt niet vinden kunnen. Prima. Van mij zul je het nooit hoeven doen. Maar het feit dat die mensen daarom andere mensen belerend en denigrerend gaan aanspreken of zelfs aanvallen ik dan weer zo zonde. Waarom een probleem maken? Heb jij soms last van de seksuele uitspattingen van een forumgebruiker?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:22

Quellian schreef:
Ik denk altijd maar 'ik ben een brede rug en een nog dikkere kont', ik verlies alles :)

Kostelijk. Deze opmerking MOET in een onderschrift :D

Ik verzeilde deze middag in een topic van een bokker die haar probleempaard had verkocht. Je wil niet weten wat daar allemaal op afkwam.
Oa: TS is wispelturig en kon de situatie niet aan, TS zou geen dieren mogen houden, TS koos voor geld ipv voor paardenliefde en nog meer van die opbouwende kritiek. Van een bokker die TS niet persoonlijk kenden maar wel vonden 'dat de andere kant van het verhaal ook verteld mocht worden'
Want ja, alle reacties waren meelevend en dat kon toch niet...

Heb het ooit eens sarcastisch in een pb omschreven, dit is de gemiddelde boktmoraal inzake paarden
- een paard heb je voor het leven, ook al tracht het je te vermoorden en steelt het je portemonnee leeg
- als je een paard hebt, mag je nooit opmerken dat iets veel geld kost. Dat had je moeten weten (ook bij je eerste paard, ook bij een spoedoperatie op zondag bij een vreemde da, ook in een week dat je tuig wordt gejat en je stal instort) en je moet een goede reserve hebben die NOOIT uitgeput raakt. Lenen voor een operatie of nieuw zadel is not done en daar word je publiekelijk voor gehoond.
- waag het niet foto' s te posten als middelmatige ruiter zonder perfect gepoetst paard en bijhorend merksetje. Hoe beter de outfit, hoe zachter het commentaar
- paarden horen buiten want daar zijn ze gelukkig. Ook als ze rainrot hebben, kapot getrapt worden in de kudde, telkens door de draad rennen om naar stal te kunnen.
- om het half jaar van paard ruilen mag niet tenzij je fokt/handelt of Z rijdt. Anders ben je ondankbaar/verwend/wispelturig/gestoord
- als je paard een probleem heeft, moet je er 20 -peuten en -paten bijhalen, en 7 keer van rijstijl veranderen, al naargelang de suggesties op bokt, anders 'wil je toch niet luisteren naar kritiek'. Oh ja, en tandarts/da/osteo/zadelmaker moeten ook eerst langskomen voor er nog maar gedacht wordt aan suggesties geven
- als je paard een aanslepende blessure heeft, moet je hem op het land zetten tot je het passende medicijn en/of instructeur en/of rijstijl gevonden hebt. Ook al duurt dat een jaar en kost het klauwen vol geld
- als je de problemen niet overwint, is verkopen geen optie. Dan ligt het aan jou en kan je niet rijden/volhouden/volg je de suggesties niet goed. Verdiep je nog maar eens met de glimlach in de zoveelste pb "bel de groot-moefti van bimbambokko eens, die heeft in '85 een wilde hengst getemd door hem op de neus te blazen"
- slachten mag niet, dat is zielig
- inslapen mag pas als 10 bokkers dat goedkeuren en ondertussen moet je vriendelijk blijven bij pb' s als 'als je hem laat inslapen hou je niet van paarden/ verdien je geen eigen paard / zal je branden in de hel'
- handelaars doen niets goed. Ze leven van ellende en verdienen er geld aan en maken je sowieso smoesjes wijs. Behalve die handelaar die je je paard heeft verkocht natuurlijk.

Anoniem

Re: Heersend moralisme op Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:24

Ik heb dat topic ook gelezen foxy en al moet ik toegeven dat ik sommige bokkers daar imo wel gelijk hebben ging het te ver om te zeggen dat die TS geen paard waard is en er slecht voor is.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:27

Yamcha schreef:
Is IRL ook, vind ik. Mensen pakken dingen vaak negatief op, als je het ook positief kan opvallen, voelen zich snel aangevallen, hebben enorm lange tenen lijkt wel.
Volgens mij is het niet zo zeer het moraliseren, maar meer mensen die onzeker zijn, en zich snel in het verdomhoekje geduwd voelen.
Ik oordeel niet snel, niet vaak, maar zie mezelf niet als progressief, ik ben dat zeer zeker niet. De "alles-moet-maar-kunnen-mensen" oordelen net zo hard, want oh-oh als je geen voorstander bent van homohuwelijken, of niet zo voor abortus bent, of wat dan ook...... dan krijg je die club over je heen. Volgens mij is oordelen gewoon heel hip, en bijna iedereen doet het.
Asyaa schreef:
Niet typerend voor bokt ;)
Het is al vanuit de oudheid bekend dat als je zelf gefaald heb in het leven, je jezelf toch ophemelen door andere naar beneden te halen.

Juist :j

Dit ben ik niet helemaal met je eens. IRL kan je veel zeggen met de intonatie en gezichtsuitdrukking waardoor bepaalde opmerkingen beter overkomen. Denk maar aan het verschil voor sarcasme. Op het scherm heel moeilijk in te schatten. Terwijl IRL het eigenlijk altijd duidelijk is. Ook met een simpele vraag, of een aanval. Waarom draag je geen cap? Dit kan nieuwsgierigheid zijn, maar dit kan ook een vette aanval zijn. Snap je?

Wat er gezegd wordt over de veiligheid van een schermpje kan ik goed begrijpen. Laatst heb ik toevallig een boek gelezen (wel een roman weliswaar) dat ging over een virtuele wereld. Een van de hoofdrolspeelsters deed onderzoek naar de psyche van de mensen in zo'n virtuele wereld. Haar hypothese was dat mensen die sociaal niet zo vaardig zijn, dat in die wereld vanaf een schermpje kunnen oefenen en kunnen schuilen achter de anonimiteit. Als ze dan onderuit gaan, dan is de klap minder hard, niemand kent je echt uiteindelijk. Uiteindelijk kunnen ze de vaardigheden die ze daar leren weer toepassen op het echte leven. Zo wilde zij mensen uit hun schulp laten kruipen of uit een depressie laten komen.

Een hele interessante hypothese... helaas is ook het omgekeerde waar. Mensen durven meer. Ook op gebied van geweld en pesten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:27

Citaat:
"bel de groot-moefti van bimbambokko eens, die heeft in '85 een wilde hengst getemd door hem op de neus te blazen"

woehahaahaha LOL
Mag ik deze hebben voor mijn onderschrift :+ }> :7 :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:28

@foxy80
Je vergeet dat alle hulpteugels not done zijn, ook al rij je grand prix.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:29

had ik van een ander topic weg
dat ging over een kinderpony die geen kinderpony was en iedereen dat de ts aan het verstand wou krijgen
Zoolgangster schreef:
Ik sluit me aan bij voorgaande commentaren wat betreft het terugbrengen.
Ook al zegt de persoon waar hij vandaan komt, dat de pony door de Paus, de Dalai Lama, de groot-moefti en het opperrabbinaat van Jeruzalem is ingezegend als kinderpony, of wat hij ook maar voor moois vertelt over deze pony, voor de huidige baasjes is deze pony niet lief genoeg en behoorlijk gevaarlijk.

owwwjaa dat was het
wacht
- sporen/hulpteugels/scherpe bitten en bontjes zijn not done en verpesten je paard

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:33

cap op moet, liefst eigenlijk met bodybeschermer. Of in een harnas voor de zekerheid.

(jammer, geweldige kreet).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:43

anya, dit is hem helemaal. Iemand nog suggesties?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:44

Quellian schreef:
Ayasha schreef:
Eigenlijk vind ik dit topic een beetje jammer... Omdat iemand zegt dat ie een one night stand niet vind kunnen is het een moraalridder, maar het komt blijkbaar niet in mensen op dat er mensen zijn die dat ECHT vinden. :) Dat vind ik jammer aan bokt.nl... Als je van zulk soort onderwerpen iets zegt dat tegen de stroom in gaat ben je een heilig boontje of een moraalridder...

Tuurlijk zullen er mensen zijn die dat echt zo denken en weinig die het echt durven toe geven, maar als er 1 schaap over de dam is... dat geldt hier met name op bokt. En als jij dan nog het lef in je donder durf te hebben om te zeggen 'ik vind one night stands wel oke' dan ben je de gebeten hond.
Je mag niet tegen de meute ingaan, want dan ben jij de boosdoener en mag niemand een moraalridder noemen, want JIJ bent degene die ergens tegenin gaat :+

Nou heb ik weinig (niets) te schaften met wat anderen van mijn opmerkingen vinden, maar ik vind het wel jammer dat door bovengenoemde houding van bokkers andere bokkers zich geroepen voelen hun mond te houden. Ik pas daarvoor, maar genoeg mensen die na een bepaalde opmerking PBen: 'ik denk hetzelfde, maar ik ben bang voor een OW'. Dat is jammer :j

Die PB's kan ik niet meer op 1hand tellen... Ze krijgen dan altijd terug "tja, daar heb ik niets aan he? :D"

Genee: nee, maar heb wel vaak last van de onbedwingbare drang om mijn recht van vrije meningsuiting te gebruiken! :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-07-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:45

*trekt ridderharnas aan en bestijgt witte ros*
Voor bokt!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:45

*brult strijdkreet, trekt zwaard en galopeert richting bed*

het is bijna middernacht en de moraal zakt hier
op bokt is het echter nog goed zo te lezen }>

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:02

Foxy:
Raapt zich op en zet zich terug in bureaustoel _O-. Ben het helemaal eens met je post van gister avond om 23.22 uur. Sorry, heb geen aanvulling op dit moment :D

Asyaa en Anya:
:') Bedankt voor de aanvulling.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:55

Viel uit bed door de loodzware ijzerwaren (want voor de zekerheid hou ik alles aan, ook als ik met mijn paard loop). Gevaar schuilt in een klein hoekje.

Ik denk dat de ijzerwinkel gewoon anders moet. GEEN ijzers aan mijn paard. En dat omsmelten voor veiligheidsharnassen voor alle bokkers.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:58

wat voor ijzers heb jij onder je paard dan dat je heel bokt van harnassen kan voorzien?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:32

_Hedwig_ schreef:
wat voor ijzers heb jij onder je paard dan dat je heel bokt van harnassen kan voorzien?

Nu niet meer maar ik heb plates (slidingijzers) onder de grote hoeven van mijn KWPN-er gehad...Natuurlijk reuzefout en ze loopt er de pezen mee kapot en als ze 5 is, is ze helemaal stuk. Maar ze is nu 16. Vorig jaar op de foto geweest en had 3 nullen en een eentje. Bijan geen kanaaltje te zien. Maar ze is natuurlijk wel stuk volgens bokt gok ik zo.

De ijzerwinkel op bijgaande foto. Links de plates van Lan (moeten speciaal gemaakt) rechts die van een quarterhorse.

Afbeelding

Moet toch een harnas van te smeden zijn :+

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:57

Dit is geen fenomeen van alleen bokt al gaat het er op sommige fora rustiger en beschaafder aan toe.

Ik zie het veel groter
De mensen van nu vinden zichzelf allemaal uniek en bijzonder. Ze zijn ook allemaal heel individualistisch ingesteld.
Ook gelooft men over het algemeen dat men veel tot alles kan en weet.
Iedereen heeft een mening een meent nu ook dat zijn of haar mening zo belangrijk is om deze aan andere te vertellen.
Maar gezien iedereen ondertussen een mening heeft is het zeer belangrijk je mening zo hard en duidelijk mogelijk neer te zetten en je dult daarop zeker geen kritiek.

Het lijkt wel of we met zijn allen ons uniek en bijzonder zijn willen handhaven door anderen onze mening luid en duidelijk te laten horen dat wij wel een mening hebben en dat we deze voor niets en niemand aan zullen passen.

Ik denk daarentegen bescheidenheid siert de mens. En opbouwende kritiek is geen probleem. Maar om jezelf beter te gaan voelen een mening aan anderen opdringen... nehh dan ben je echt niet uniek en bijzonder meer.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:34

foxy80 schreef:
Quellian schreef:
Ik denk altijd maar 'ik ben een brede rug en een nog dikkere kont', ik verlies alles :)

Ik verzeilde deze middag in een topic van een bokker die haar probleempaard had verkocht. Je wil niet weten wat daar allemaal op afkwam.
Oa: TS is wispelturig en kon de situatie niet aan, TS zou geen dieren mogen houden, TS koos voor geld ipv voor paardenliefde en nog meer van die opbouwende kritiek. Van een bokker die TS niet persoonlijk kenden maar wel vonden 'dat de andere kant van het verhaal ook verteld mocht worden'

Heb het ooit eens sarcastisch in een pb omschreven, dit is de gemiddelde boktmoraal inzake paarden
- een paard heb je voor het leven, ook al tracht het je te vermoorden en steelt het je portemonnee leeg
- als je een paard hebt, mag je nooit opmerken dat iets veel geld kost. Dat had je moeten weten (ook bij je eerste paard, ook bij een spoedoperatie op zondag bij een vreemde da, ook in een week dat je tuig wordt gejat en je stal instort) en je moet een goede reserve hebben die NOOIT uitgeput raakt. Lenen voor een operatie of nieuw zadel is not done en daar word je publiekelijk voor gehoond.
- waag het niet foto' s te posten als middelmatige ruiter zonder perfect gepoetst paard en bijhorend merksetje. Hoe beter de outfit, hoe zachter het commentaar
- paarden horen buiten want daar zijn ze gelukkig. Ook als ze rainrot hebben, kapot getrapt worden in de kudde, telkens door de draad rennen om naar stal te kunnen.
- om het half jaar van paard ruilen mag niet tenzij je fokt/handelt of Z rijdt. Anders ben je ondankbaar/verwend/wispelturig/gestoord
- als je paard een probleem heeft, moet je er 20 -peuten en -paten bijhalen, en 7 keer van rijstijl veranderen, al naargelang de suggesties op bokt, anders 'wil je toch niet luisteren naar kritiek'. Oh ja, en tandarts/da/osteo/zadelmaker moeten ook eerst langskomen voor er nog maar gedacht wordt aan suggesties geven
- als je paard een aanslepende blessure heeft, moet je hem op het land zetten tot je het passende medicijn en/of instructeur en/of rijstijl gevonden hebt. Ook al duurt dat een jaar en kost het klauwen vol geld
- als je de problemen niet overwint, is verkopen geen optie. Dan ligt het aan jou en kan je niet rijden/volhouden/volg je de suggesties niet goed. Verdiep je nog maar eens met de glimlach in de zoveelste pb "bel de groot-moefti van bimbambokko eens, die heeft in '85 een wilde hengst getemd door hem op de neus te blazen"
- inslapen mag pas als 10 bokkers dat goedkeuren en ondertussen moet je vriendelijk blijven bij pb' s als 'als je hem laat inslapen hou je niet van paarden/ verdien je geen eigen paard / zal je branden in de hel'
- handelaars doen niets goed. Ze leven van ellende en verdienen er geld aan en maken je sowieso smoesjes wijs. Behalve die handelaar die je je paard heeft verkocht natuurlijk.

Ik heb verder weinig toe te voegen aan dit topic maar híermee ben ik het volledig eens :=
Ik open ook nooit topics met foto's :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:11

foxy80 schreef:

_O- Mag ik mij hier volledig bij aansluiten? :Y)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:51

Aan de ene kant ben ik helemaal eens, aan de andere kant juist niet.

Het valt mij ook op dat er de laatste jaren flink negatief gereageerd wordt, maar soms zie ik topics waarvan in denk ... wow, normen en waarden zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Bijv. iemand die bij de kassa ineens 50 euro moet betalen in plaats van 500. Het verbaast me als je ziet hoeveel mensen zeggen 'eigen schuld, dikke bult' voor de cashier. Daar krijg ik gewoon plaatsvervangende schaamte door. :oo

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:51

foxy80 schreef:
Quellian schreef:

_O- _O-

Mooie opsomming

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:58

foxy80 schreef:
Heb het ooit eens sarcastisch in een pb omschreven, dit is de gemiddelde boktmoraal inzake paarden ....
......

Amen +:)+ om de hele tekst (ik heb er wat tekst tussenuit gehaald, anders werd het berichtje zo lang)

En daarom ben ik vooral in de huiskamertopic's te vinden en ga ik discussietopics uit de weg. Zo ook weer hier :evaw:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:14

Hee, Renee, ik word gebruikt als voorbeeld voor Typisch Bokt. _O-

Ik ben het wel met je eens.

In het echt zeg je vaak de dingen ook niet, ik vind het erg vreemd dat het op Bokt wel gebruikt wordt.. :=