16+ & 18+ Knopje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:26

8nnemiek schreef:
KBTP schreef:
Maar toen wij 12 waren daar heb je t al! Onze 12 is heel anders dan de tegenwoordige 12! :+ Erg genoeg.

Das ook weer waar :')
Toen ik 12 was speelde ik nog met barbiepaardjes en legde ik een zweep op mijn twee rijlaarzen als hindernis en daar ging ik dan overheen springen _O-

Maar toch vind ik niet dat je de twaalfjarigen van vandaag al moet behandelen als 16 := Het zijn nog kinderen.. die horen met een voetbal en een springtouw te spelen, niet met make-up en jongens :=

En hoeveel zijn er nog die zich daar niet druk om maken?
Laatst nog in een restaurant stond in de wc een 8 jarig kind zich op te maken en iedereen vond het snoezig en schattig want ach kijk dat liefe kleine meisje nou.
Nou ik dacht dus echt iets heel anders dan lief klein meisje.

Overgens vindt ik het ook wat overdreven alles gaat tegenwoordig om seks ook veel kinder progamma`s wat dacht je van dat eh totally spice met die 3 meiden of bestaat dat niet meer?
En wat dacht je van K3 die hebben ook zo`n liedje van ik wil jou verslinden enz en wat daar naar luistert zijn 6 jarige geen 12 jarige.
De 12 jarige kijken naar videoclips op mtv enz nou heb je die wel eens bekeken dat draait niet eens meer om de muziek alleen maar om half naakte "vrouwen" die met zijn 12en tegen een man aan staan te rijen en dat soort vunzige dingen.
De jeugd is al lang al oversekst daar doe je niks meer aan.
Toen ik nog 10 was ging het er bij mijn klasgenoten als om dat je make-up op had en een string aan had en of je al gezond hebt enz enz en anders dan hoorde je er niet bij en werdt je vreselijk gepest en dat was 8 jaar geleden.

Kinderen komen tegenwoordig niet meer perongeluk op seks site`s maar kinderen zoeken ze op want ze weten heel goed wat het inhoudt.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:31

8nnemiek schreef:
[***] schreef:
Ik denk dat de ouders van de kinderen verantwoordelijk zijn voor wat hun kind ziet of leest. Op internet kan je gratis het programma: Timeslot downloaden. Hier kan je instellen hoelang je kind op de computer mag, welke programma's hij/zij kan openen en welke woorden verboden zijn.
Je kan als verboden woorden bijv. instellen: Seks, soa en verkrachting. Wanneer deze woorden ergens in de webpagina staan wordt deze automatisch gesloten.

:)

Alleen zijn de meeste ouders niet handig genoeg met de computer om zo'n programma's te installeren.. en kinderen zijn handig genoeg om ze te sluiten, dus helemaal ervan afsluiten kan nooit.
Je kan hooguit het goede voorbeeld geven, en duidelijk laten zien dat kinderen éigenlijk niks te zoeken hebben in de echte volwassen topics.

Het installeren van zo'n programma is echt niet moeilijk, maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat kan. :) Maar wat jij zegt wat betreft het af kunnen sluiten van zo'n programma klopt niet. Ik heb het programma op mijn eigen computer geïnstalleerd ten tijde van mijn examens zodat ik maar een beperkte tijd op internet kon. Ik kan je vertellen dat ik heel handig ben met computers, maar hier toch echt niet onder uit kon komen. Maar ik snap je punt, maar leer kinderen kennen. Als de computer meld: Je mag dit topic niet bekijken omdat je nog niet ouder bent dan 18 jaar, wil je het topic toch bekijken? Klik dan hieronder op OK. Dan weet ik bijna zeker dat de meeste op OK klikken, omdat ze nieuwsgierig zijn en zichzelf waarschijnlijk volwassen genoeg vinden om het te kijken. :)
Het is misschien wel een idee om in de titel in bijvoorbeeld rode letters te zetten dat het topic 18+ is, maar echt helemaal afsluiten is denk ik niet zo'n goed idee. Willen de ouders dat? Dan zouden ze zich even moeten verdiepen in zo'n programma als Timeslot.

Wil er nog even bij toevoegen dat als zo'n kind toch graag zulke verhalen zou willen lezen, dat hij/zij dat ook wel op andere site's of fora kan vinden. :)
:D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:41

nog enige nuancering;
Ik ben er niet tegen om bepaalde zaken te bespreken, maar de toon waarop kan veel schelen. Het topic toen van een tienermoeder die ondanks 3-dubbele bescherming toch zwanger raakte vind ik ronduit educatief en ook minder.....'dat overkomt alleen anderen'. Want anderen zijn vreemden en bokkers staan al dichterbij. Er was veel respect, veel realisme en gelukkig geen verheerlijking. Imo geschikt voor alle leeftijden.

Maar ik blijf erbij dat iedereen zelf genoeg gezond verstand zou moeten gebruiken met het plaatsen van topics en reacties.

Stephanie_86

Re: 16+ & 18+ Knopje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:06

tuurlijk moet iedereen gezond verstand hebben om te posten maar dat gebeurd lang niet altijd, maar ook snap ik dat mensen hun verhaal willen doen en advies nodig hebben maar daarvoor kan wel een leeftijds knop voor dienen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:16

Sow hee jullie zijn nog druk bezig geweest!

Ik begin me te realiseren dat zo'n 'knopje' niet gaat werken en dat we waarschijnlijk een andere optie moeten kiezen.
Ik vind het waarschuwingsding nog het beste dan, dat zodra die kinderen op zo'n topic klikken ze een waarschuwing krijgen met het hele riedeltje erin!

Wat vinden jullie? Dit dan maar voorleggen aan Bart?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:22

Is het niet een idee dat er wel zo'n 'knopje' komt, maar dat je die (net als de censuur) gewoon uit kan schakelen als je topics waar je te jong voor zou zijn wel gewoon wilt zien?

Of is dat een heel dom idee?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:22

Kan er niet gesjoemeld worden met eventuele leeftijden vraag ik me af? Als ze het topic echt willen lezen uit nieuwsgierigheid kunnen ze hun geboortejaar veranderen naar 1994 bv. en dan "zijn" ze 16 jaar terwijl ze er maar 12 zijn :)

Dat lost het probleem toch niet op?

(begrijpt iedereen wat ik bedoel := )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:24

Dat si al meerdere keren gezegd idd. :)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:25

ze zouden een soort filter er op moeten zetten dat mensen van die leeftijd dat soort topics ook echt neit kunnen zien..

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:29

Nies_ schreef:
Dat si al meerdere keren gezegd idd. :)

Sorry :)
Het is wel waar in ieder geval!

Edit: té aantstootgevende topics zijn er bokt toch niet echt te vinden :) ? Deze worden meestal direct naar de mesthoop gebracht!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

Je kan ook gewoon alles laten zoals het is :)*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:02

_San87_ schreef:

Jij reageert echt agressief joh, wat is jou probleem? :Y) En of je nou voor of tegen bent, er zijn meer mensen voor dus ga het toch voorleggen bij een mod.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:05

ben bijna 17 , en snap wel waarom dit nodig is .
er komen verhalen voor , en dan denk ik ja er lezen ook meiden van 12 dit . wat heeft dit van invloed op hun ?

ik ben er helemaal mee eens dat dit wel nodig is

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:08

Broccoli schreef:
Maar als je nooit in aanraking komt met het fenomeen seksueel misbruik zul je ook niet kunnen erkennen dat hetgeen bij jou gebeurt ook seksueel misbruik is (even een voorbeeldje).

Ik snap jouw standpunt ook hoor, zeker weten. Maar ik vraag me af of we meisjes/jongens wel zo moeten beschermen.

Helemaal mee eens. Ook vind ik dat we hier geen moraalridders moeten worden. Het is een forum, geen overheidsinstantie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:09

Maaikee43 schreef:
Tja, ik doe dat soort dingen niet vieze site's kijken enz.
Ik zit gewoon bijna de hele dag op bokt met slecht weer of ik zit lekker op de wii , met vriendinnen hyven msnen, enz. Mijn ouders kunnen me vertrouwen, en ik heb ook een belofte

Dit is niet aanvallend bedoeld maar jij bent echt het perfecte voorbeeld van een moderne 12 jarige.... :+ Toen ik 12 was en het was slecht weer sprak ik met vriendjes en vriendinnetjes af en haalden we kne'x, playmobil, lego, duplo, barbies etc uit en speelden daarmee. En als het mooi weer was gooide me moeder me naar buiten meestal met een emmer en water, dan kon ik lekker in de modder ploeteren!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:14

Ik kom op bokt nooit berichten tegen waarvan ik denk, dit kan echt niet. Misschien als je echt jonger dan 12 bent, maar ach. Bokt is redelijk beschaafd en een relatief veilige manier om hier over dingen over seksualiteit te lezen. Er staat hier nooit iets wat je niet ook in de G!rlz zou kunnen tegen komen.

Ik las echt alles toen ik 12 was en toen hadden wij thuis een keer Zomerhitte als boekenweekgeschenk hier liggen en dat was niet zo ingewikkeld geschreven en chronologisch... Nou dat had ik niet allemaal zien aankomen. :+ Maar vroeg of laat kom je daar toch wel aanraking. Het was even schrikken, maar k heb daar niets aan over gehouden hoor. :P

Vind zoiets meer een verantwoordelijkheid voor de ouders. Die moeten zorgen dat hun kinderen weten wat ze moeten doen als ze per ongeluk toch met dat soort dingen in aanraking komen en zorgen dat ze weten wat wel/niet kan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:14

Tja.. het lijkt mij wel een goed idee.
Tuurlijk zijn er mensen die sjoemelen met hun leeftijd maar er zullen al een stuk minder kinderen zijn die het lezen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:16

KBTP schreef:
_San87_ schreef:

Jij reageert echt agressief joh, wat is jou probleem? :Y) En of je nou voor of tegen bent, er zijn meer mensen voor dus ga het toch voorleggen bij een mod.

Als je dat aggressief vind, dan heb je mij nooit aggressief meegemaakt. Ik ben hoogstens heel sceptisch. Waarom, heb ik al meerdere malen aangegeven.

Wat mij probleem is, is dat ik dit soort regels behoorlijk betuttelend vind, onderwerpen blokkeren voor een jongere bevolkingsgroep. Het is niet de taak van Bokt kinderen op te voeden en te behoeden van dingen, dat is de taak van de ouders.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:21

Skygirl schreef:
Ik kom op bokt nooit berichten tegen waarvan ik denk, dit kan echt niet. Misschien als je echt jonger dan 12 bent, maar ach. Bokt is redelijk beschaafd en een relatief veilige manier om hier over dingen over seksualiteit te lezen. Er staat hier nooit iets wat je niet ook in de G!rlz zou kunnen tegen komen.

Ik las echt alles toen ik 12 was en toen hadden wij thuis een keer Zomerhitte als boekenweekgeschenk hier liggen en dat was niet zo ingewikkeld geschreven en chronologisch... Nou dat had ik niet allemaal zien aankomen. :+ Maar vroeg of laat kom je daar toch wel aanraking. Het was even schrikken, maar k heb daar niets aan over gehouden hoor. :P

Vind zoiets meer een verantwoordelijkheid voor de ouders. Die moeten zorgen dat hun kinderen weten wat ze moeten doen als ze per ongeluk toch met dat soort dingen in aanraking komen en zorgen dat ze weten wat wel/niet kan.

Ik ga volledig mee met je!

Het is onmogelijk om in deze tijd kinderen af te schermen van al wat te maken heeft met seksualiteit :)
Zeker nu met het internet! Je druk een dom woord in dat niets met seks te maken heeft, en je komt op zeer rare dingen uit...

Je kan er met Bart over praten wat hij er van vindt maar het lijkt me zinloos... Tenzij de modjes echt letten op wat er zal gezegd en geplaatst worden (wat ze nu ookal doen) maar we kunnen ook niet alles van hen verwachten hé :) . Bokt volledig "onderspitten" is een groot karwei...

Misschien zijn er wel topic die ze met hun neus op de feiten drukt zoals over soa's , one-night-stands, ,tienerzwangerschappen enz... Dat het meer is dan rozengeur en maneschijn en dat je er goed moet over nadenken wat je doet ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:22

Een leeftijdsfilter op bepaalde topics op Bokt is, los van de vraag of het al dan niet gewenst is, niet mogelijk. Sowieso geldt er geen verplichting om een leeftijd in te vullen, maar veel belangrijker is dat Bokt een openbaar forum is. Dat betekent dat topics ook voor niet-leden zichtbaar zijn. Om een '16+' topic toch te lezen, hoef je dan enkel uit te loggen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:27

Ik denk dat dit redelijk simpel te realiseren is. Bij lzp of/en bij mw een sub topic met 18+

en dan is het aan die gene die niet onder de 18/16 is zich zelf om daar te lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:29

pubelia schreef:
Ik denk dat dit redelijk simpel te realiseren is. Bij lzp of/en bij mw een sub topic met 18+

Je doelt op zoiets als KPD op Fok?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:30

Blijkbaar is het niet mogelijk, maar anders was ik ook tegen geweest.
Waarschijnlijk wekt het alleen maar interesse voor veel kinderen...

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:40

Denk eerder dat je juist kan leren van die verhalen, zodat ze later niet dezelfde fout maken. ;)
Dus imo, niet doen!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:45

Ik ben het er niet zo mee eens, aangezien het mij de laatste tijd erg opvalt, dat de meerderheid die wordt/is misbruikt, toch wel tussen de 12-16 zit. Ik bedoel, ik snap het niet zo goed, waarom zouden die topics 'verborgen' moeten zijn voor minderejarigen?
Ik denk dat menig 14/15 jarig kind dezelfde beelden/denkwijze/noem het maar op, als een 16 jarige.

En verder ben ik het zeker eens met Cyn_, sowieso vind ik ook dat er dan van 'seks' weer nóg meer een taboe wordt gemaakt.
Wie heeft het eigenlijk verzonnen, dat seks zo beschermd voro kinderen zou moeten zijn? We gaan het later tenslotte toch allemaal wel doen...
Imo wordt er juist dóór die taboe steeds weer in foute dingen geëxpirimenteerd, omdat veel kinderen het idee hebben (imo) dat seks stout is, oid.

Maarja, dat is mijn mening. :)
Laatst bijgewerkt door Vithou op 22-07-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt