Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:03

dit was notabene paard gerelateerd.... ging over een pony die we gekocht hadden en terug moest. :D

En Moddiebashen? is dat een nieuw woord?

Nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:04

delerium schreef:
Gaat het hier nu nog waarom sommige posts/topics verwijderd worden of wordt het een ordinair potje modbashen?

Enigste wat ik op deze pagina zie wat niet over verwijderde reacties is de modopmerking van offtopic.
Edit: vorige pagina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:05

Ariebombarie schreef:
delerium schreef:
Gaat het hier nu nog waarom sommige posts/topics verwijderd worden of wordt het een ordinair potje modbashen?

ik bash helemaal niemand, maar heb bij het verwijderen van mijn topic wel het vraagteken gezet waarom eht weggehaald is. juist omdat ik en andere bokkers ons uit een LZP topic wilden trekken en ergens anders wilden kletsen. als dan zoiets zonder enige opgaaf van reden gebeurt, en ik kom een topic tegen over weggehaalde posts SJA :+

Dat topic van gister... dat is ook opeens foetsie.
Werd naar HK verplaatst, toen binnen minuten een slotje voor overleg. Niks meer van terug gezien.
Hele tijd stil meegelezen, toen 2 keer gepost, en weg was het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:07

delerium schreef:

Waarom ordinair? Als jij jezelf er niet in herkent, dan hoef je dit niet te schrijven. Het is voor wie de schoen past.

Mij valt het op dat er de laatste tijd anders wordt ge-mod dan jaren geleden.

Toen was er toch meer vermaak, meer humor, en die mesthoop was ook lol. Iedereen is toch verantwoordelijk voor wat hij schrijft??? Iedereen is hier vrijwillig en als je zegt wat je denkt, krijg je reakties en dat moet kunnen...maar dat kan steeds minder op bokt.

Ondertussen verhard de maatschappij, kinderen worden steeds sneller volwassen, steeds gehaaider en mondiger en bokt steeds meer zijiger

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:07

Asyaa schreef:
Ariebombarie schreef:

ik bash helemaal niemand, maar heb bij het verwijderen van mijn topic wel het vraagteken gezet waarom eht weggehaald is. juist omdat ik en andere bokkers ons uit een LZP topic wilden trekken en ergens anders wilden kletsen. als dan zoiets zonder enige opgaaf van reden gebeurt, en ik kom een topic tegen over weggehaalde posts SJA :+

Dat topic van gister... dat is ook opeens foetsie.
Werd naar HK verplaatst, toen binnen minuten een slotje voor overleg. Niks meer van terug gezien.

jjjjep :j
nog niks van gehoord, heb het wel bij een mod aangegeven en ze zou gaan overleggen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:10

delerium schreef:

Arme groene beesies (?), kom ik zal de klappen voor u alle opvangen.
Laat de kinders zichnu even uitleven en afreageren, u zijt niet van suiker en kunnen wel tegen een stootje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:13

russel schreef:
Ik denk dat dit vooral komt doordat bokt veel groter geworden is. Bokt was jaren terug een gezellig kliekje waarbij je de vaste garde wel kende en meteen zag of er een nieuw topic op itp was.
Nu is dat niet meer zo. Het is veel drukker en meer bezocht door jonge kinderen. Hierdoor zijn natuurlijk ook nieuwe regels nodig en een nieuw en strenger beleid. Op een gezellig klein forum met een 100 man, kun je een ruzie onderling openbaar 'uitvechten' omdat het maar een klein clubje betreft. Als heel bokt tegen elkaar opgaat, wordt dat nogal een grote ruzie en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Ik ben het er wel mee eens dat bokt steeds minder een écht discussieforum wordt. Maar dat komt misschien ook doordat de leuke discussies altijd dezelfde mensen trekken en andere bokkers niet lijken te durven of willen reageren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:15

Moet zeggen dat ik me er niet aan stoor.. Ik zie vaak genoeg berichten langskomen waarvan ik denk dat kan echt niet. Terecht als ze dan verwijderd worden. Maargoed, de berichten die onterecht verwijderd worden zie ik dan natuurlijk weer niet.

Ik vind trouwens dat mensen soms wel teveel zeuren op mods hoor. Er zal vast wat verkeerd gaan, en dat mag ook gezegd worden, maar de mods doen stuk voor stuk hun best (denk ik), en als je gewoon normaal doet zal je over het algemeen geen last hebben, denk ik.

Trouwens, Justy, respect dat je op zo'n tijdstip nog zo'n inhoudelijke lange post gaat typen :D

Anoniem

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:17

Zeiken is iets anders als je mening geven ;)
Mijn mening is heel sterk dat posts verwijderen onzin is, en geen enkel doel dient :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:18

In geen enkel geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:19

'Reacties weghalen als mod (lees: ander forum) deed ik enkel als de wet werd overtreden, denk hier bij aan serials, racisme ect.'
In alle gevallen verplaats je het probleem eigenlijk alleen. Ander verhaal is als de desbetreffende gebruiker er ook hard op word aangesproken en wanneer nodig een ban krijg. Posts verwijderen alleen dient geen enkel doel (behalve bezigheidstherapie)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:19

ik heb het ook al een paar keer gehad en dan denk ik echt van watte kan dit zomaar, blijkbaar.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:21

Annetje schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat bokt steeds minder een écht discussieforum wordt. Maar dat komt misschien ook doordat de leuke discussies altijd dezelfde mensen trekken en andere bokkers niet lijken te durven of willen reageren.

Dat is nu juist zonde, maar is u ook opgevallen dat dezelfde mensen juist anderen proberen te motiveren? Persoonlijk kan ik reacties van "verlegen onzekeren" bokkers juist waarderen, omdat die vaak doordacht uit de hoek komen.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:23

russel schreef:
delerium schreef:

Waarom ordinair? Als jij jezelf er niet in herkent, dan hoef je dit niet te schrijven. Het is voor wie de schoen past.

Toen was er toch meer vermaak, meer humor, en die mesthoop was ook lol. Iedereen is toch verantwoordelijk voor wat hij schrijft??? Iedereen is hier vrijwillig en als je zegt wat je denkt, krijg je reakties en dat moet kunnen...maar dat kan steeds minder op bokt.

Ondertussen verhard de maatschappij, kinderen worden steeds sneller volwassen, steeds gehaaider en mondiger en bokt steeds meer zijiger

Ik geloof niet zozeer dat het aan de mods ligt.
Waar het volgens mij aan ligt, is aan het eeuwige gejank van sommige mensen. Het eeuwige gehamer op leden die iets "niet goed doen" of dingen anders doen dan andere bokkers.

Wat mij regelmatig opvalt, is dat er amper nog GOEDE discussies worden gevoerd.
Een discussie is niet een gesprek waar de één de ander compleet onder uit probeert te halen, door de meest "gemene" dingen te plaatsen.

Een discussie is een gesprek waarbij je, door middel van goede argumenten, je standpunt duidelijk probeert te maken. (En niet door je standpunt bij iemand in z'n mond te drukken, met als doel dat hij het eens MOET zijn met jou)

Ik vind juist dat de mods meer op "die zeikerds" mag letten, en wat mij betreft alles mag wegf halen.

- Nadat ik dit topic las, begreep ik trouwens wel waarom ik af en toe geen posts van mezelf terug kan vinden - :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:24

Die bokkers blazen discussies juist nieuw leven. Irritant is het als ze het een topic van 50 paginas binnen donderen en even een reactie van 'wat een onzin dat dat nog kan blablabla' @OP erop knallen, echter de reacties van mensen die de hele tijd meelezen zijn vaak heel doordacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:25

@Hill_R
Deels mee eens. Ze moeten die zeikers aanpakken, en desnoods (weten ze van geen ophouden) het forum afbonjouren. Echter geen reacties gaan verwijderen, en topics op slot gooien. Zo blijft het probleem bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:27

Annetje schreef:
russel schreef:
Ik denk dat dit vooral komt doordat bokt veel groter geworden is. Bokt was jaren terug een gezellig kliekje waarbij je de vaste garde wel kende en meteen zag of er een nieuw topic op itp was.
Nu is dat niet meer zo. Het is veel drukker en meer bezocht door jonge kinderen. Hierdoor zijn natuurlijk ook nieuwe regels nodig en een nieuw en strenger beleid. Op een gezellig klein forum met een 100 man, kun je een ruzie onderling openbaar 'uitvechten' omdat het maar een klein clubje betreft. Als heel bokt tegen elkaar opgaat, wordt dat nogal een grote ruzie en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Och kliekje, wat is kliekje, toen zaten er ook al duizenden op...dat bokt nog maar 100 man was, was van korte duur. Ik heb het eerste jaar alleen maar gelezen, dus ben wel van het begin, maar ik doel niet op het kliekje van 100 of 200 man...

Nee ook toen er tig zaten, was het anders. Om even een gooi te geven 4 jaar geleden bv was al een wereld van verchil met nu. Welllicht een hoop jonkies er bij, maar die hebben hun eingen forum ook nog. Nee gewoon heel betuttelig en kinderachtig wordt er in topics gemod.....en elk topic is een klein kliekje en veel topics die gelijke onderwerpen behandelenn zijn steeds weer dezelfde kliekjes om het maar zo te noemen, dan nog geen eens 100 man in zo een topic, veel kleiner en dan nog kan het niet ...

Eigenlijk heeft elk topic zijn eigen kliekje, laat staan de HK topics, dat zijn helemaal kliekjes.

Maakt dus geen verschil of bokt maar 100 man als gebruiker heeft of 100.000 man, alleen de hoeveelheid topic per dag verschilt en de hoeveelheid kliekjes die onstaan.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:30

Asyaa schreef:
@Hill_R
Deels mee eens. Ze moeten die zeikers aanpakken, en desnoods (weten ze van geen ophouden) het forum afbonjouren. Echter geen reacties gaan verwijderen, en topics op slot gooien. Zo blijft het probleem bestaan.

Die mening deel ik dan ook weer.
Die reacties verwijderen hoeft van mij ook weer niet zo, maar dan voorkom je wel dat alle medezeikerds er op door gaan zegmaar.
Als ze weg zijn, beginnen de "nieuwelingen" in zo'n topic er in ieder geval niet over door te draven. Maar ik vind inderdaad dat ze die lui moeten gaan aanpakken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:31

Wat Arie net zegt, het was idd gewoon een beetje belachelijk. Ik denk: Ik maak een topic aan in de HK (waar overigens ook in andere topics heel erg veel ranzigheid wordt geschreven, daar kan ik niet aan tippen) zodat ik LZP niet hoef vol te spammen et voila, topic foetsie. Vandaag door Arie opnieuw aangemaakt en binnen 2 minuten weg!
Geen uitleg, niks! Snappez-vous?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:35

Helemaal mee eens!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:36

Ik herken het wel, ik vind het ook erg vervelend. Een drukke discussie, je hebt een bericht getypt, drukt op verzenden en je krijgt eerst nog een hele rits nieuwe berichten - prima, nog een keer verzenden, en de helft van de berichten is weg. Gevolg: ik snap de halve discussie niet meer en waar ik op reageerde is ook niet meer van belang, want die post is gewoon verdwenen.
Soms gaat het zo snel dat ik een nieuwe post zie staan als ik op verzenden druk, en als ik dan terugkeer in het topic is hij al weg. Heel frustrerend is dat - en ze zijn inderdaad echt niet allemaal zo aanvallend of schokkend.
Ook als je het topic bij wilt lezen vallen er gewoon gaten door verwijderde berichten (die in quotes van anderen vaak nog wel gewoon blijven staan).

Oh en een slotje voor overleg = slotje voor altijd, negen van de tien keer. Topic zakt naar beneden en je hoort er niks meer over.
Het zou fijn zijn als er dan gewoon een echt slotje op kwam, met een uitleg erbij waarom dat slotje er is gekomen.
Net als met topics die naar de mesthoop worden verplaatst, daar mag van mij ook wel een uitleg bij.

MamboBeach schreef:
lesilla schreef:
Leeftijd moet toch geen rol spelen, een persoon met 18 jaartjes achter de rug kan veel wijzer zijn dan die met 40.
En hoe doe je dat in het echte leven, alleen naar politiemensen, ambtenaren, rechters, dokters luisteren die ouder zijn dan jij of je kinderen.

ik denk dat het probleem niet in de leeftijd zit, maar de tegendraadse mening. Al was de persoon 40 had je het ook meestal niet aanvaard.

Wijsheid komt met de jaren! :D

Dit soort berichten vind ik één van de grootste dooddoeners op Bokt en ze zijn ook nog eens niet waar. Er zijn zat volwassenen die zich als kleuters gedragen, en zat jongeren die er ver bovenuit steken en waar menig volwassene nog wat van kan leren. Ook een reden dat ik mijn leeftijd nooit in mijn profiel heb staan. Kennelijk kunnen veel oudere mensen er niet tegen dat een jonger persoon gelijk heeft of überhaupt met ze in discussie gaat/tegen ze in gaat, maar dat zegt in mijn ogen meer over de "volwassene" dan over de jongere persoon in dit geval.

De "ik heb getemd"-reacties vind ik ook zoiets onzinnigs, kunnen we daar weer op gaan temmen. Ik zie het zo vaak voorbijkomen, ik vraag me af of mensen ooit nog leren om gewoon in stilte te temmen zonder meteen te roepen dat ze 't gedaan hebben. :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:38

ik vind het rot als ik iets tekoop aanbied en aqlleen savonds kan kijke of ik reactie heb er dan staat overbodige reacties zoals vraagprijs ect zijn verwijderd.. ik weet dan niet wie er om de vraagprijs vroeg?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:41

Alsof ze er trots op zijn als ze getemd hebben :+
En ik ben het met je eens wb. de leeftijd-posts..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:42

Dobel schreef:
ik vind het rot als ik iets tekoop aanbied en aqlleen savonds kan kijke of ik reactie heb er dan staat overbodige reacties zoals vraagprijs ect zijn verwijderd.. ik weet dan niet wie er om de vraagprijs vroeg?

Maar er staat duidelijk in de regels dat dat soort posts verboden zijn, dus óf je neemt het voor lief, óf je zet je vp er gewoon bij.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:42

phormicola schreef:
Wat Arie net zegt, het was idd gewoon een beetje belachelijk. Ik denk: Ik maak een topic aan in de HK (waar overigens ook in andere topics heel erg veel ranzigheid wordt geschreven, daar kan ik niet aan tippen) zodat ik LZP niet hoef vol te spammen et voila, topic foetsie. Vandaag door Arie opnieuw aangemaakt en binnen 2 minuten weg!
Geen uitleg, niks! Snappez-vous?

holla girl!