Typisch bokt weer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:08

Iris82 schreef:
Ik voel mezelf altijd behoorlijk gediscrimineerd als ik ergens 'typisch Bokt' lees. Echt ik weet niet wie die opmerking verzonnen heeft, maar die scoort geen punten.

Vind de opmerking 'typisch bokt weer' ook geen sfeer verbeterende opmerking, iedereen wordt over een kam geschoren en het laat zoveel zien van de uitspreker van die opmerking, namelijk niet de hand in eigen boezem te durven steken.

Wat mij betreft mag er best wel eens wat met die opmerking gedaan worden, als ik zo'n opmerkign zien staan ben ik weg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:54

pieomy schreef:
Ik vind dat je mensen in hun eigen waarde moet laten rijdt iemand op zn teenslippers en zn haar of zijn tenen gebroken tja domme actie maar om dan een hele rel met zijn alle te gaan maken vind ik onnodig
ik zie het vaak gebeuren bij jonge meisjes die hun best doen met hun pony en dan echt op ALLES gepakt worden waar ze op te pakken zijn ik vind dat gewoon wat minder
iedereen probeerd haar of zijn best te doen voor zn trouwe vier voeter.
Zoals ik al zei opbouwend kritiek is iets anders als iemand de grond in boren

Ik kan tegen jouw zeggen tjaaaaa achterlijk hea had je maar niet met je teenslippers moeten rijden echt onwijs dom van je echt een penny actie
maar ik zou het ook kunnen verwoorden als tja goh een erg handige actie was het natuurlijk niet van je

Ben ik met je eens. Als de TS zonder cap wil rijden, laat haar dan, het is haar keus en zij weet de gevolgen er van. Moeten de leden hier de TS dan echt continu de grond in boren? Als er onverantwoordelijk wordt gereden met bijvoorbeeld sporen dan volstaat het om dit één keer te melden en dan BASTA! Moet jullie dan de TS weer compleet de grond in boren? Aan wat voor een advies heb je nu meer, onderbouwd en vriendelijk meegedeeld of 10 pagina's lang met alleen maar gezever hier over.

De fora voor foto's showen worden helaas alleen maar slechter naar mijn mening.

[edit] En dan vind ik toch wel echt typisch bokt. Ik ben een tijdje terug lid geweest van een ander forum (Cavaletti meende ik) en daar was de sfeer veel aangenamer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:07

Menino schreef:
Maar dat los je dus niet op door het goede voorbeeld te geven denk ik.. :)

Niet door alleen deze maatregel nee, maar het draagt er wel aan bij denk ik :)
En het zal je verbazen hoeveel mensen er jaarlijks toch hersenletsel oplopen door een val/trap van een paard. Dat hoeft niet altijd groots met allerlei wonden enzo te zijn hè. Ook subtielere problemen (concentratieproblemen, geheugenklachten) kunnen voortkomen uit een val.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:09

Lovely schreef:
AnnemiekvM schreef:
Maar ik snap wel dat Bokt ook een soort voorbeeldfunctie is voor de jongere ruiters. Dus dan is het plaatsen van foto's met een cap verstandiger dan zonder.
Wat iemand doet zal mij verder een worst wezen, maar het is jammer als een kind het na doet en een ongeluk krijgt.
Dus wat mij betreft mogen de rijfoto's zonder cap eruit gehaald worden. Al is dat redelijk streng.

Dit lijkt me nogal overdreven, maar het interesseert mij eigenlijk helemaal niets of een ander zijn cap wel of niet op doet, wel/niet met slof rijdt of allerlei akelige dingen doet die ik nooit zou doen.

Ben het helemaal met je eens Lovely :D

magda_90

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:12

AnnemiekvM, ik mag hopen dat de jongeren onder ons onder begeleiding rijden waardoor ze een cap aangeleerd worden. Zo niet, wellicht heel cru om te zeggen, is het vallen en opstaan en er van leren.

Dito met niet passende rijkleding en schoenen aan. Als de begeleiding van huis uit al niet goed is of men is zelf te koppig dan zeg ik: ga je gang maar, maar klaag achteraf niet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:14

magda_90 schreef:
AnnemiekvM, ik mag hopen dat de jongeren onder ons onder begeleiding rijden waardoor ze een cap aangeleerd worden. Zo niet, wellicht heel cru om te zeggen, is het vallen en opstaan en er van leren.

Dito met niet passende rijkleding en schoenen aan. Als de begeleiding van huis uit al niet goed is of men is zelf te koppig dan zeg ik: ga je gang maar, maar klaag achteraf niet.

Dat hoop ik met je mee!

LadyMadonna

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:19

Ik zet in een topic ook echt niet dat het mijn eigen keuze is of wel of niet met cap te rijden. Naar mijn idee krijg je dan júist commentaar.
Op de vraag: Waar is je cap? Antwoord ik heel simpel: In mn kast :j ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:21

stef schreef:
Ik zet in een topic ook echt niet dat het mijn eigen keuze is of wel of niet met cap te rijden. Naar mijn idee krijg je dan júist commentaar.

Tjeumig, je houdt er gewoon rekening mee en je gaat er ook nog op in?
Dat vind ik wel knap, ik zou er echt geen geduld voor hebben en het gaat ook niemand iets aan eigenlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:24

Ik hou er geen rekening mee, IMO zijn juist mensen die in hun OP zetten: Ik weet dat ik zonder cap rijdt, en dat is mijn eigen keuze, ermee bezig dat ze commentaar kunnen krijgen.
En IMO vestig je met een dergelijke opmerking JUIST de aandacht erop.
Vandaar dat er in mijn OP ook niks over het wel of niet rijden met een cap zal staan.

De opmerking "in mn kast" heeft als resultaat gehad dat de discussie gelijk weg valt ipv bij mensen die zichzelf gaan verdedigen van: Ja maar, ik bepaal toch zélf of ik met cap rij? Het is toch míjn hoofd? etc

[edit] moet erbij zeggen dat ik nog nauwelijks iets op de foto fora plaats, muv aangespannen foto's[/edit]

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:26

Tja, de uitspraak 'typisch bokt' kun je van dat soort mensen dan ook weer verwachten :))

Ik kan me er niet druk om maken, er zijn altijd wel mensen die niet tegen kritiek kunnen, of banketstaaf gaan doen. Wat jij nu doet is ook weer 'typisch bokt', er een topic over openen... Naar mijn idee doet iedereen dus wel iets dat 'typisch bokt' is, omdat dat zo'n beetje synoniem is aan 'typisch menselijk'.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:38

stef schreef:

:)) :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:42

Vjestagirl schreef:
Verschrikkelijke tenenkrommende spelling.
Een 1.40m parcour springen zonder cap.
Voor de eerste keer op je 3 jarige stappen zonder cap, zadel, hoofdstel of halster (maar met iemand om foto's te maken).
1.80m zijn en op een pony van 1m rijden.
Je paard los laten lopen op de openbare weg.
Foto's plaatsen zonder cap.
Rijden op je teenslippertjes en klagen dat je paard erop heeft gestaan en ze nu gebroken zijn.

Waarom zijn het altijd de mensen die dit soort dingen doen die de uitspraak 'typisch bokt weer' gebruiken zodra iemand er wat van zegt. Je wéét dat je commentaar krijgt op dit soort dingen. Dat kun je op je vingers natellen. Net zo goed als dat je weer dat je commentaar krijgt als je geheel in het latex aangelijnd over straat gaat lopen, als je op je blote voeten gaat winkelen of als je op je handen loopt door de Pc. Hoofdstraat.

Als je geen commentaar wilt moet je niets posten, dan weet je zeker dat je geen commentaar krijgt. Als je minder commentaar wilt dan moet je nadenken voor je dingen post, de spellings controle gebruiken en niet achteraf jezelf tot in den treure verdedigen. En als je het alle 2 niet wilt, je perse dingen wilt posten zoals jij ze wilt posten, houd dan de eer aan jezelf en begin niet met dat verschrikkelijk 'typisch bokt weer'. Je zet jezelf er meer mee te kijk dan dat je een ander terrecht wijst, laat je toch niet zo kennen.

Zo, dat moest eruit.

Jah ik vind het ook typisch bokt en wat voor mij typisch bokt is is dom gezeur. En daar vallen 90% van de dingen onder die jij hier boven genoemd hebt.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:48

kunnen we niet gewoon iedereen in z'n waarde laten ???
als een ruiter geen cap op heeft weet diegene ook de risico's wel
en waarom mogen z-ruiters en hoger met een hoedje rijden en niet met een cap ??? een hoedje geeft imo weinig bescherming
maar ja ik reed ook altijd zonder cap, behalve de wedstrijden natuurlijk en deed verder ook alles wat de meesten hier verafschuwen ( met halster zonder zadel rijden etc etc etc)
ik vind dat dat ieders eigen verantwoording is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:43

shettie1978 schreef:
en waarom mogen z-ruiters en hoger met een hoedje rijden en niet met een cap ??? een hoedje geeft imo weinig bescherming
maar ja ik reed ook altijd zonder cap, behalve de wedstrijden natuurlijk en deed verder ook alles wat de meesten hier verafschuwen ( met halster zonder zadel rijden etc etc etc)

Omdat de rest van het forum onderandere de mensen zijn van wie de zorgverzekerings premie omhoog gaat omdat er veel gebruik van gemaakt wordt. Omdat dat de mensen zijn van wie de belasting centen naar een WW uitkering gaan van iemand die gevallen is en er een schedelbasis fractuur aan overgehouden heeft. Omdat dat de werkgevers zijn die ineens iemand extra in moeten huren terwijl ze degene die van haar paard viel en een hersenschudding heeft ook nog moeten betalen. Omdat het de werknemers zijn die ineens 2x zo hard moeten lopen omdat hun collega niet kan komen werken. Omdat het de ouders zijn die zich zorgen maken over hun kinderen. Omdat het de kinderen zijn die zich zorgen maken over hun ouders. Omdat het beste vrienden en vriendinnen zijn die de gevolgen hebben gezien en dat andere mensen niet gunnen.

Paardrijden is nooit 100% veilig, maar je kunt het wel zo veilig mogelijk maken.

Maar dat is natuurlijk compleet offtopic :).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:47

Vjestagirl schreef:
shettie1978 schreef:

Omdat de rest van het forum onderandere de mensen zijn van wie de zorgverzekerings premie omhoog gaat omdat er veel gebruik van gemaakt wordt. Omdat dat de mensen zijn van wie de belasting centen naar een WW uitkering gaan van iemand die gevallen is en er een schedelbasis fractuur aan overgehouden heeft. Omdat dat de werkgevers zijn die ineens iemand extra in moeten huren terwijl ze degene die van haar paard viel en een hersenschudding heeft ook nog moeten betalen. Omdat het de werknemers zijn die ineens 2x zo hard moeten lopen omdat hun collega niet kan komen werken. Omdat het de ouders zijn die zich zorgen maken over hun kinderen. Omdat het de kinderen zijn die zich zorgen maken over hun ouders. Omdat het beste vrienden en vriendinnen zijn die de gevolgen hebben gezien en dat andere mensen niet gunnen.

Paardrijden is nooit 100% veilig, maar je kunt het wel zo veilig mogelijk maken.

Ben jij dan ook zo'n typ die naar iedereen opstraat toe loopt, die rookt en zegt euhm Mijnheer als u niet stopt met roken gaat mijn zorgpremie straks nog verder omhoog.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:49

Vjestagirl schreef:
Verschrikkelijke tenenkrommende spelling.
Een 1.40m parcour springen zonder cap.
Voor de eerste keer op je 3 jarige stappen zonder cap, zadel, hoofdstel of halster (maar met iemand om foto's te maken).
1.80m zijn en op een pony van 1m rijden.
Je paard los laten lopen op de openbare weg.
Foto's plaatsen zonder cap.
Rijden op je teenslippertjes en klagen dat je paard erop heeft gestaan en ze nu gebroken zijn.

Waarom zijn het altijd de mensen die dit soort dingen doen die de uitspraak 'typisch bokt weer' gebruiken zodra iemand er wat van zegt. Je wéét dat je commentaar krijgt op dit soort dingen. Dat kun je op je vingers natellen. Net zo goed als dat je weer dat je commentaar krijgt als je geheel in het latex aangelijnd over straat gaat lopen, als je op je blote voeten gaat winkelen of als je op je handen loopt door de Pc. Hoofdstraat.

Als je geen commentaar wilt moet je niets posten, dan weet je zeker dat je geen commentaar krijgt. Als je minder commentaar wilt dan moet je nadenken voor je dingen post, de spellings controle gebruiken en niet achteraf jezelf tot in den treure verdedigen. En als je het alle 2 niet wilt, je perse dingen wilt posten zoals jij ze wilt posten, houd dan de eer aan jezelf en begin niet met dat verschrikkelijk 'typisch bokt weer'. Je zet jezelf er meer mee te kijk dan dat je een ander terrecht wijst, laat je toch niet zo kennen.

Zo, dat moest eruit.

_/-\o_

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:57

sporter schreef:
Vjestagirl schreef:

Ben jij dan ook zo'n typ die naar iedereen opstraat toe loopt, die rookt en zegt euhm Mijnheer als u niet stopt met roken gaat mijn zorgpremie straks nog verder omhoog.

Nee, maar diegene post dan ook niet zijn foto's op een openbaar forum en vraagt er commentaar op...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:59

Ik zie dat idd ook vaak gebeuren, maar ik kan me er niet bepaald druk om maken hoor. :P Daarbij; ieder z'n eigen ding. Ik rijd ook liever zonder cap, het is dat het verplicht is op de manege. Soms haal ik de poownie op slippetjes uit het land omdat ik dan snel even vanuit school langs ga oid. Niet slim, en daar ben ik me dan ook volledig van bewust. Als er iets gebeurd weet ik donders goed dat het mijn eigen schuld is, maar dat zal ik er dan ook duidelijk bij vermelden als ik mijn ei kwijt moet over het ongeval. :+
Btw, als ik mijn berichten teruglees van toen ik net op Bokt zat reageerde ik ook fel op mensen die me gewoon probeerden te helpen in een topic, als ik dat teruglees snap ik niet hoe ik zo kon reageren. Maar ik was een stuk jonger en een rasechte puber dus ik vermoed dat dat een hele grote rol heeft gespeelt. Bovendien zijn er mensen met een bepaald naar ondertoontje in hun berichten, en daarbij kan ik me goed voorstellen dat sommige mensen dat als beledigend opvatten, ookal heeft diegene gelijk. Het is maar net hoe je het brengt! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:59

Toch begrijp ik de reactie typisch bokt wel. :j
Dat je 1 keer iets duidelijk wil maken is prima maar dan met zijn allen door blijven gaan vind ik rellen. Daarbij komend, als iemand zonder cap wil rijden is dat eigen keuze, even als voorbeeld genomen. En dat is met meerdere dingen zo. Het lijkt er wel vaak op dat iedereen zich overal mee wil bemoeien en dat als er iets wordt aangereikt iemand het verplicht is om te doen. Ik denk dan bij mezelf, loop niet te zeiken en begin bij jezelf. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:01

Vjestagirl schreef:
sporter schreef:

Nee, maar diegene post dan ook niet zijn foto's op een openbaar forum en vraagt er commentaar op...

Nee, maar als ik een topic open met foto's van mijn paard bijvoorbeeld, dan vraag ik ook niet om commentaar van cap, teenslippers en dergelijke. Misschien gevalletje leven en laten leven?

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:03

@vjestagirl
Dus moet iedereen maar stil in een hoekje gaan zitten zodat niemand wat kan overkomen !!!!!!
sorry hoor, maar iedere sport en bezigheid heeft zijn gevaren
Laatst bijgewerkt door shettie1978 op 06-07-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:04

XmissdaphX schreef:
skyline schreef:
ik vind dat je helemaal gelijk hebt :)

Wijsneus...

Maar waarom nou typisch bokt..? :?
Zoiets staat op zoveel forums..

Het is niet typisch Bokt, eerder typische gebruikers denk ik dan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:14

shettie1978 schreef:
@vjestagirl
Dus moet iedereen maar stil in een hoekje gaan zitten zodat niemand wat kan overkomen !!!!!!
sorry hoor, maar iedere sport en bezigheid heeft zijn gevaren

Zoals ik al zei, paardrijden is nooit 100% veilig, maar je kunt er wel alles aan doen om het zo veilig mogelijk te maken. Dus goede schoenen, passende kleding, en een cap op.

Tuurlijk, leven is altijd 'onveilig'. Maar je kunt wel zo veilig mogelijk leven. Dus je helm op zetten op je brommer/scooter, stoppen voor raad, je gordel omdoen in je auto, niet in de leeuwenkooi klimmen, je cap opzetten met paardrijden en je veiligheidskleding dragen met schermen (bijvoorbeeld...).

Maar we gaan offtopic, als iemand deze discussie wil voeren mag dat over de PM :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:41

Ik las hier ergens in dit topic dat we vooral het goede voorbeeld moeten geven voor de kleinere/jongere bokkers, laat het nou net zo zijn (in mijn leefomgeving)dat alle kids het juist maar wat intressant vinden om in vol tenue richting manege/(verzorg)pony te gaan.
Die van mij stapt al in de auto met cap op en ook zie ik geregeld kids met de cap op fietsen.

Bij het bespreken van haar eerste les liep mijn dochter al te krijsen dat ze een cap,laarzen en zweep moest (terwijl ze mama toch echt geregeld zonder cap en laarzen ziet rijden) in haar ogen zijn dat de benodigde dingen (is natuurlijk ook zo,op de zweep na) voor het paardrijden.

Ik denk eerder dat het hele "geen cap dragen" verhaal pas een beetje begint te spelen als de kids zich gaan bekommeren om het uiterlijk. Niet naar bedoeld maar ik kom er meestal niet op mijn charmants onder vandaan (plat verlept haar,striem op mijn kop (want voor mijn kop bestaat geen goede pasvorm) ik heb dan ook een vreselijke hekel aan mijn cap maar draag 'm wel op buitenrit of bepaalde weersomstandigheden waarop 't paard wat frisjes is. Zodra die af kan beland ie weer heel hard in z'n zakje achter in de kast hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 01:02

Vjestagirl schreef:
shettie1978 schreef:

En dat allemaal omdat mensen op bokt de vrije keuze zouden moeten hebben om foto's zonder cap te plaatsen!
't is toch wat!