Bokt maakt mensen lui?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:39

Asyaa schreef:
Wij hadden er nooit problemen mee ;)
Die mensen die de moeite niet willen doen om een simpele zoekopdracht te doen, hoefden wij niet op het forum. Vaak zijn het toch de zelfde die eerst een topic aan maken, en dan terwijl ze wachten op een antwoord zelf pas gaan googlen / zoeken.

Maar dat is toch ieders mening? Als jij niet wil dat mensen met katten op jouw forum zitten kun je ze er ook af kicken. Op dit forum is anders afgesproken door mods en beheer.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:41

Het probleem is.. als ik google.. naar wat ook maar..dus niet alleen over paarden.. dan komt ik haast altijd bij een bokt link..dus tja.. :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:42

in mijn topic over leedvermaak zijn ze anders uiterst creatief :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:56

Joh, das gewoon hoe de huidige maatschappij in elkaar steekt, is overal zo niet alleen op bokt. Mensen zijn over het algemeen niet meer creatief en willen graag dat alles voorgekauwd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:06

SusanH schreef:
Joh, das gewoon hoe de huidige maatschappij in elkaar steekt, is overal zo niet alleen op bokt. Mensen zijn over het algemeen niet meer creatief en willen graag dat alles voorgekauwd wordt.

Scheer ze maar allemaal over een kam, denk dat het vriendelijker klinkt als je namens jezelf spreekt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:51

Chiqa schreef:
SusanH schreef:

Scheer ze maar allemaal over een kam, denk dat het vriendelijker klinkt als je namens jezelf spreekt.

Er wordt gezegd "Over het algemeen", beter lerzen Chiqa. Als je je aangesproken voelt dan val je wellicht ook in die groep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:57

magda_90 schreef:
Er wordt gezegd "Over het algemeen", beter lerzen Chiqa.

Ik lees goed ik refereer naar;

SusanH schreef:
Joh, das gewoon hoe de huidige maatschappij in elkaar steekt,

Nee jij víndt dat de maatschappij zo inelkaar steekt, dat staat helemaal nergens vast, zomaar een klein detail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:00

Even ter informatie, bokt is geen afspiegeling van de maatschappij ;) kijk maar eens rond in wat profielen bij geslacht :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:00

Dan lezen we de post op twee manieren. Het stukje "over het algemeen" lees ik dusdanig dat het slaat én op de huidige maatschappij (doet mij denken aan de SIRE-reclames) en aan de leden op Bokt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:02

Asyaa schreef:
Even ter informatie, bokt is geen afspiegeling van de maatschappij ;) kijk maar eens rond in wat profielen bij geslacht :)

Klopt, maar vergeet niet dat Bokt wel een onderdeel is van de maatschappij. Bepaalde gedragingen van de maatschappij kom je zeker ook hier tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

Asyaa schreef:

Helemaal mee eens....Als de maatschappij echt zo inelkaar zou steken als Magda doet vermoeden bestel ik een enkeltje onbewoond eiland :)
Gelukkig loopt hier en dan nog een man rond.

magda_90

Re: Bokt maakt mensen lui?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:10

Die reclames van SIRE zijn er niet voor niets. ;)

Anoniem

Re: Bokt maakt mensen lui?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:14

Ken ze niet dus kan dr niet over oordelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:20

Zegt de zin "Nederlanders worden steeds asocialer" je iets? Of die reclame van die jogger die op de grond spuugt naast een bankje waar een mevrouw haar broodje zit te eten? Ze zijn in ieder geval regelmatig op de TV en radio, ze hebben een site: http://www.sire.nl, moet je maar eens gaan rondkijken als je zin hebt.

[edit] En dát is een verrekt goede afspiegeling van de maatschappij en dit zie ik dus ook regelmatig voorkomen op Bokt, daar sloegen mijn eerdere berichten dus ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:24

Magda, deze reclames zeggen mij echt niets, ik kijk al sinds 1998 geen TV meer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:25

Kan ook, bij deze heb je de site dus mocht je het leuk vinden om hem te bekijken. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:36

Nou ja, ik geef ook alleen maar mijn menig...ik merk gewoon om me heen dat mensen steeds minder de moeite nemen zelf dingen op te zoeken maar er gewoon voetstoots vanuit gaan dat alles wordt aangedragen. Dat die tendens ook op bokt is waar te nemen verbaast mij niks, ik vind het eerder verbazingwekkend dat mensen zich over dat feit weer verbazen. Ik spreek uit eigen ervaring, dus ik weet waar ik het over heb.

Enne, ik ben juist iemand die altijd zelf op zoek gaat naar (zoveel mogelijk) informatie, voordat ik ergens een vraag stel. Dus om maar gewoon heel bot te stellen dat ik zo iemand ben die naar de bekende weg vraagt vind ik wel erg kort door de bocht. Beetje makkelijk om dat te zeggen over iemand die je verder niet kent.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:06

je hebt gelijk!
maar met google krijg je vaak een hoop reclame en moet je heel veel zoeken.
en daarbij, als mensen het een te grote moeite vinden om te reageren, doe het dan niet!
er zijn genoeg mensen die even snel het antwoord willen geven, dat scheelt ene hoop tijd en geshacherijn omdat er weer heel veel reclame tussen zit!

dit geld zeker niet voor alles hoor!