splitsing Bokt: paard of kletsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: splitsing Bokt: paard of kletsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:34

Ik ben het wel eens met de TS. het is geen paardenforum meer maar een hier-is-over-alles-te-bespreken-forum..
Vindt het ook wel jammer..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:09

Frantic schreef:
ja maar ze zegt zelf dat ze niks met paarden heeft, zie quote, daarom mijn vraag:
waarom ben je hier dan wel.
Gewoon uit interesse want ik vraag me echt af waarom die mensen nu juist op Bokt sitten en niet op andere forums

Ze heeft niks meer te maken met paarden, dat is wat anders dan dat ze niks meer met paarden heeft. :)

En over het omhoog gooien van de posts, helemaal mee eens! 200 is miss wat veel, maar 100 zou ik toch zeker voor pleiten. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:14

Ik denk dat je met 100 paardgerelateerde berichten de drempel ote hoog gaat leggen voor alle paardenliefhebbers (of degenen die het nog gaan worden) om hier actief mee te gaan discussieren. Voor sommigen is 25 zelfs al veel.

Er zou idd gekeken kunnen worden of er na het behalen van het minimum aantal berichten ook actief verder op de paardenfora wordt gepost. En op een of andere manier daar een soort van selectie op toepassen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:16

Frantic schreef:
Waarom ben je hier dan wel????

Ik zou de vraag dus liever omdraaien, maar alleen omdat je zo aandringt hoor, anders had ik je met rust gelaten!

Reden 1:

cutie_lover schreef:
En bij leven zonder paarden 821, oke dit gaat te ver richting stalken maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik ben namelijk iemand die nooit meer op de paardengedeeltes komt. De reden is heel simpel, ik ben bang geworden van paarden.. Maar ik zit ondertussen al wel 3 jaar op bokt.. En ik ga hier niet zomaar weg omdat ik niks meer met paarden doe.
De paardenfora staan grotendeels onder andere knoppen, het nog meer gaan scheiden wordt wel erg erg.

En de mensen die zeuren dat ik te laag ben omdat ik dat had opgezocht, dat had ik zelf ook al genoemd dat 't dom was. :+
Pure nieuwsgierigheid, en zeer makkelijk op te zoeken.
Maar dit is dus de reden dat ik op bokt zit, en niet op een ander forum.
(Nee, je had 't niet tegen mij maar dit kan dus een van de redenen zijn van een niet(meer) paardenmens om hier te zitten, vandaar dat ik mijn post nog een keer plaats)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:17

Frantic schreef:
Angelita schreef:
Heb ik gelezen maar ik vind niet dat er een duidelijke reden in staat waarom jij je er zo aan stoort. Je vertelt wel wáár je je aan stoort maar niet zozeer waarom. Ja dat het onoverzichtelijk zou worden, maar als jij naar de subcategorie hoefverzorging gaat dan zie je daar toch alleen maar topics over dat onderwerp? Dat kan je imo niet onoverzichtelijk noemen..

Snap uberhaupt niet zo goed waarom je je door zoiets laat ergeren. :)

Ik snap niet waar JIJ je zo druk over maakt, je zit toch niet op Bokt vanwege de paarden???
Citaat:
Angelita schreef:
Nou dan neem ik alvast afscheid want ik heb helemaal niks meer met paarden te maken. :(:)

Snap uberhaupt niet zo goed hoe je je daaraan kunt ergeren: dan blijf jij toch fijn op de paardgerelateerde fora? :)

Waarom ben je hier dan wel????

Ik zou de vraag dus liever omdraaien, maar alleen omdat je zo aandringt hoor, anders had ik je met rust gelaten!

Doe maar rustig hoor..... :?

Ik heb eigenlijk geen zin meer om met jou een gesprek te voeren, de manier waarop je op mij reageert vind ik erg irritant.

Dus in het algemeen dan maar :) : het aantal posts omhoog gooien vind ik een goed plan, dan heb je nog wel mensen op het forum zitten die op z'n minst geïnteresseerd zijn in paarden. De fora scheiden ben ik het niet mee eens, vind het prima zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:10

ach het is wel veilig in de huiskamer............. krijg je een stuk minder moeilijk een OW :D :D

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:13

ZusJacobs schreef:
Ik ben het wel eens met de TS. het is geen paardenforum meer maar een hier-is-over-alles-te-bespreken-forum..

En waarom is dat jammer?
Ik begrijp dat het een paardenforum is, maar waarom kun je met 'paarden mensen' het niet over andere dingen hebben als alleen paarden?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:25

Ik irriteer me eerlijk gezegd juist aan Dìt topic. Ik wil zelf niet dat bokt veranderd word hoor, dan word het weer zon geklooi,
Als er niet over dingen gekletst enz mocht worden had de beheerder echt Geen bijv, HK gemaakt hoor,
In vind het idd wat sneu om in ts berichten te snuffelen,
Maar ik vind dat ts ook niet zo boos tegen Angelita te doen.
Maar dat is gewoon mijn mening :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:44

xNOUSS schreef:
ZusJacobs schreef:

En waarom is dat jammer?
Ik begrijp dat het een paardenforum is, maar waarom kun je met 'paarden mensen' het niet over andere dingen hebben als alleen paarden?

Ik vindt het jammer dat er zoveel onzin Topics zijn, ik bedoel oké gezellig kletsen in een huiskamer topic vindt ik best. dat is vaak wel een beetje paard gerelateerd omdat je soms praat over jouw (verzorg) paard of pony.
Maar een topic over bijvoorbeeld ''welke telefoon heb jij?" vindt ik echt ONZIN..
Ik geef toe, ook ik heb gereageerd op dat soort topics. Maar ik heb daar gewoon mijn bedenkingen over en vindt het ''vuilnis'' (om het even hard te beschrijven) op Bokt..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:54

Ik erger me ook aan onzin topics, maar dat zijn meer de topics met titels als 'ik kan niet slapen.. wie is er nog wakker?' etc. Dat daar serieus een topic voor geopend moet worden ;)

Over de niet-paardgerelateerde topics, tja het is vrij logisch dat veel bokkers in de HK zitten, bokt is het 2 na grootste forum van NL. Je kan met zoveel leden toch niet verwachten dat er alleen maar over paarden wordt gepraat? Qua indeling vind ik bokt nu prima, het is overzichtelijk ingedeeld. En als je alleen in het paardengedeelte wilt zitten, tja kijk dan niet meer op LZP en in de HK zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 05:32

Cassidy schreef:
Ik denk dat je met 100 paardgerelateerde berichten de drempel ote hoog gaat leggen voor alle paardenliefhebbers (of degenen die het nog gaan worden) om hier actief mee te gaan discussieren. Voor sommigen is 25 zelfs al veel.

Er zou idd gekeken kunnen worden of er na het behalen van het minimum aantal berichten ook actief verder op de paardenfora wordt gepost. En op een of andere manier daar een soort van selectie op toepassen.

Als je echt een paardenliefhebber bent, is 100 posts op de paardgerelateerde delen niet zo veel hoor. Ik zat er iig zo aan. Kwam er toen achter dat er nog veel meer Bokt was :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 06:53

Ik begrijp werkelijk niet dat iemand zich hier druk over kan maken.(sorry) Ik ben voornamelijk meelezer van de paardentopics, maar ook op de niet paardentopics kom/lees ik. Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten. En het is heel erg simpel om de niet paard gerelateerde te vermijden.

Bokt is toch 1 grote familie, dan heb je het ook weleens over wat anders ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:10

Same here. ik lees heel erg veel op de paardgerelateerde tabbladen, maar post daar bijna nooit omdat ik meestal gewoon niks toe te voegen heb maar wel heel veel kan leren van de opmerkingen die al geplaatst zijn. Op de niet-paardgerelateerde fora vind ik het ook leuk om te posten en denk ik dat ik ook wel een toevoeging kan leveren aan bepaalde topics.

Natuurlijk, ook ik vind een topic als "ik ben nog wakker, wie ook?" dikke onzin. Maar de discussie die nu bijv op LZP loopt over het vlaggen met een buitenlandse vlag in nederland vind ik best interessant en vind het ook leuk om daar te reageren.

Voor mij hoeft het echt niet meer gescheiden te worden.. de tabbladen vind ik nu duidelijk genoeg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:12

Ik vind 100 wel een beetje veel. Want als je hier komt als onervaren paardenliefhebber, die hier komt om iets te leren of gewoon geïnteresseerd is in paarden, dan is het denk ik nog verrekte lastig om 100 zinnig posts te plaatsen (zonder spuit 11 te zijn).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:19

__danielle__ schreef:
Same here. ik lees heel erg veel op de paardgerelateerde tabbladen, maar post daar bijna nooit omdat ik meestal gewoon niks toe te voegen heb maar wel heel veel kan leren van de opmerkingen die al geplaatst zijn. Op de niet-paardgerelateerde fora vind ik het ook leuk om te posten en denk ik dat ik ook wel een toevoeging kan leveren aan bepaalde topics.

Mee eens :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:28

alsjeblieft zeg, niet een hoger aantal posts om in de kudde te mogen... Het is nu al voor sommige mensen heel erg lastig om aan die posts te komen, als mensen nog harder hun best moeten doen ben ik bang dat de kwaliteit van die betreffende fora achteruit gaat.

De opdeling vind ik persoonlijk wel fijn werken. Het hele non-paardengebeuren schrappen zou zonde zijn. Mensen voelen zich op bokt toch thuis, hebben soms groepjes die ze beter kennen, en willen dat wat ze bezig houdt delen. Niets mis mee.

Tuurlijk zijn er topics die imo volledig waardeloos zijn en waar het soms lijkt te gaan over posten om maar te posten. Maar ja, ieder zn ding he!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:33

delerium schreef:
alsjeblieft zeg, niet een hoger aantal posts om in de kudde te mogen... Het is nu al voor sommige mensen heel erg lastig om aan die posts te komen, als mensen nog harder hun best moeten doen ben ik bang dat de kwaliteit van die betreffende fora achteruit gaat.

De opdeling vind ik persoonlijk wel fijn werken. Het hele non-paardengebeuren schrappen zou zonde zijn. Mensen voelen zich op bokt toch thuis, hebben soms groepjes die ze beter kennen, en willen dat wat ze bezig houdt delen. Niets mis mee.

Tuurlijk zijn er topics die imo volledig waardeloos zijn en waar het soms lijkt te gaan over posten om maar te posten. Maar ja, ieder zn ding he!

Juist :j

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:47

Floortje88, Je haalt me de woorden uit de mond ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:58

Inujojo schreef:
Ik zou het niet zo fijn vinden, zo'n splitsing. Als je kijkt naar mijn berichtgeschiedenis vind je ook voornamelijk berichten die geplaatst zijn in de (entertainment)huiskamer. Klopt ook, maar dat betekent niet dat ik het paardendeel niet volg.
Ik volg de grote discussies op het informatieve deel van bokt erg vaak, maar ik heb negen van de tien keer niets toe te voegen aan de discussie ( heb ook een beetje discussie-angst ^^; ), dus blijft het bij lezen, wat voor mij ook ontzettend leerzaam is.

Afgezien van de discussie-angst, want daar heb ik niet zo'n last van ;) - precies! Ik lees veel op de paardenfora, maar reageer vooral op andere dingen. Is dat erg dan? Ik zie weinig reden om de zaak te scheiden.

Edit: niet zo'n strakke actie overigens, om de berichten van de TS te gaan napluizen. Ik snap het, maar vind het niet netjes.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:02

Geeft niks, ik heb niks te verbergen, maar snappen doe ik het ook niet!

Ik reageer zeer zeker ook op andere topics, best wel veel eigenlijk... maar of ik daar vriendelijk ben naar TS toe? Of dat ik mee ga gallen, dacht het niet, reageer meestal nogal anti!

Meestal is het zo van, ophupsen van het internet, bespreek dit met je moeder, of "weet je vriend ervan dat je zijn belgedrag voor iedereen hier te kijk zet?" Off idd, de TS eens flink een spiegel voorzetten over haar karakter en die van haar nieuwe "vriend"

Het is gewoon een statement :

Of te wel, is het nou een paardenforum of niet?

Zo ja, schuif die paarden dan naar voren en geeft de overige topics geen voorrang meer, maar om ze nu weg te halen of te verbieden is absoluut niet de bedoeling!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:06

Ik snap wat de ts bedoelt en eigenlijk ben ik er ook wel voor. Ik ga nu niet beweren dat ik nooit in de niet-paardgerelateerde (wat een woord) kijk, maar als je bokt van nu vergelijkt met de bokt van dat ik hier net was is er echt een groot verschil. In het begin was Bokt speciaal voor paardenliefhebbers, nu kan bijwijze van de zoon van de kapper zich hier heel de dag op amuseren zonder ook maar een paard van dichtbij gezien te hebben. IK BEN HET DUS VOLLEDIG EENS MET TS.

En mensen, laat die berichtgeschiedenis voor wat het is. Ts probeert Bokt beter te maken dan hij al is en dan maakt het berichtengebruik uit het verleden niet uit toch? Het kan toch dat ze er tegenwoordig niet meer op zit? En dan nog, als iedereen zich zo met iedereen gaat moeien word Bokt er alleen maar slechter.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:22

Technisch gezien is het mogelijk om bijvoorbeeld ale leden hun pagina te laten 'customizen'. Dan zie je niets aan bokt zelf, maar kun je keuzes maken uit welke categorieën je berichten wilt zien als je bijv op 'actieve onderwerpen' klikt.
De homepage blijft dan hetzelfde, en alle berichten erop ook. Maar de actieve onderwerpen pas je dan zelf aan.

Dat is wel erg veel en specifiek werk voor een programmeur. Maar dat zou denk ik het beste aansluiten bij de wens van TS.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:27

Wat mij erg handig lijkt is als er een knopje komt dat je alleen bij actieve onderwerpen de paarden gerelateerde fora ziet en als je het wel wilt ook alle andere onderwerpen. Het begint nu wel een grote brei te worden zonder echt een overzicht met alle alledaagse onderwerpen. Ik snap dat veel mensen het leuk vinden maar veel onderwerpen zijn daardoor ook wel onvindbaar geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:58

Kukkie schreef:
Technisch gezien is het mogelijk om bijvoorbeeld ale leden hun pagina te laten 'customizen'. Dan zie je niets aan bokt zelf, maar kun je keuzes maken uit welke categorieën je berichten wilt zien als je bijv op 'actieve onderwerpen' klikt.
De homepage blijft dan hetzelfde, en alle berichten erop ook. Maar de actieve onderwerpen pas je dan zelf aan.

Dat is wel erg veel en specifiek werk voor een programmeur. Maar dat zou denk ik het beste aansluiten bij de wens van TS.

Ik zou het in elk geval geweldig vinden als dat kon :j

Baaaahaaaart!!!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:27

Ja dat zou ik ook echt super vinden!