Opruimen van bokt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Opruimen van bokt

Ja
104 (41%)
Nee
124 (49%)
Hoeft niet perse
24 (9%)

Totaal aantal stemmen: 252

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:52

Shadow0 schreef:
BE_GENTLE schreef:
Zoals HK topics kunnen blijven bestaan en het topic met overleden paarden, maar horses at work,nieuws en maatschappij en dat soort dingen kunnen naar mijn mening gesloten worden,

Waarom dan? Op welke manier vind je dat deze topics in de weg staan?

Mensen kijken er niet meer naar om, 1 keer gezien is leuk genoeg. nieuws wordt oud en dus niet belangrijk meer.
Omdat er dan 50 topics op een pagina staan waarvan er zeker de helft niet meer van wordt bekeken en dat zou dus weg kunnen. zodat het weer netjes aansluit bij nieuwere topics.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:55

Maar wat ik al eerder zei, wij mensen ontwikkelen ons meer in de wetenschap, weten steeds meer over dieren,medicijnen zadelmakers leren meer bij en hoefsmeden ook mensen krijgen steeds meer evaringen etc. en kunnen de vragen van de nieuwere topics dan ook beter uitleggen en info en tips geven.
Waardoor oudere topics minder bekeken gaan worden omdat mensen ook mee gaan met de toekomst en niet terug kijken in het verleden en die kwaliteiten in de paardensport.
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 06-06-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:56

Oudere topics worden vaak zat nog bekeken, dat geven meerdere mensen hier aan, wat je nu zegt is dus echt flauwekul.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:57

BE_GENTLE schreef:
Ik vind het onduidelijk aangegeven in de forums en kunnen beter vermeld worden. er zijn te veel regels beter 10 goede sterke regels dan 20 onduidelijke.

En welke regels zouden dat dan moeten zijn?

Citaat:
Mischien een extra forum speciaal voor de regels of bij nieuwe mensen sturen via pb, ten eerste lezen de mensen het dan ook eerder ten tweede blijft het beter hangen en kunnen ze het altijd nog nalezen.

Je weet dat je bij de aanmelding akkoord moet gaan met de regels, dat je vervolgens een welkomsmail krijgt naar nogmaals de regels, dat er bij modingrijpen over het algemeen ook een verwijzing naar de regels gegeven wordt (althans, dit was altijd wel zo), dat het knopje 'regels' op elke pagina te vinden is, dat de specifieke regels bovenaan elk forum staan en je met vragen zowel op WWW als FZ terecht kunt?

De regels zijn beslist te vinden op Bokt hoor. Echt waar. Het enige dat anderen niet voor je kunnen doen is ze daadwerkelijk lezen. Net als die grote rode letters bij een oud bericht.... ze zijn niet te missen! De communicatie van Bokt is in dat opzicht niet zo onduidelijk - maar er is 1 ding nodig: een heel minimaal klein beetje inzet van de gebruiker.

(Misschien is een toelatingsexamen een idee maar anders dan dat zou ik niet weten hoe je de regels duidelijker en beter in beeld kunt krijgen dan nu het geval is...)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:58

BE_GENTLE schreef:
Shadow0 schreef:

Waarom dan? Op welke manier vind je dat deze topics in de weg staan?

Mensen kijken er niet meer naar om, 1 keer gezien is leuk genoeg. nieuws wordt oud en dus niet belangrijk meer.
Omdat er dan 50 topics op een pagina staan waarvan er zeker de helft niet meer van wordt bekeken en dat zou dus weg kunnen. zodat het weer netjes aansluit bij nieuwere topics.

Dat jij er niet meer naar omkijkt zegt toch niet dat ALLE bokkers er dan niet meer naar omkijken?

BE_GENTLE schreef:
Maar wat ik al eerder zei, wij mensen ontwikkelen ons meer in de wetenschap, weten steeds meer over dieren,medicijnen zadelmakers leren meer bij en hoefsmeden ook mensen krijgen steeds meer evaringen etc. en kunnen de vragen van de nieuwere topics dan ook beter uitleggen en info en tips geven.

Dat gaat niet over een paar jaar maar over heel wat jaren, ja er kunnen in een paar jaar nieuwe dingen gevonden worden, maar nou niet zo schrikbarend dat een oud topic er al helemaal niet meer toe doet.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:58

Nies_ schreef:
Oudere topics worden vaak zat nog bekeken, dat geven meerdere mensen hier aan, wat je nu zegt is dus echt flauwekul.

Ja en hoeveel mensen zijn dat 10 ?? en er zitten er tig op bokt. oudere topics geven vaak oudere info terwijl er al beter info gegeven kan worden :)

Nies_

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:59

Nee, je hebt gelijk, over alle onderwerpen 20 topics, daar word je blij van. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:00

Ik doorspit anders nog wel eens NM topics hoor := . Als ik bv met iemand buiten bokt een discussie over iets heb en ik weet dat iemand daar op NM een artikel op geplaatst had, maar ik wist niet meer goed hoe het verhaal was, dan kijk ik eens in het archief van NM. HAW vindt ik soms ook leuk om te kijken naar de opvallende topics van opvallende combinaties (zowel goede als slechte :D ).
En dat de wetenschap ZO snel veranderd dat alles op 2 jaar tijd weer totaal anders is, en de medicijnen en kuren of opvoedkundige methodes in zo'n snel tempo totààl verouderd zijn....nee hoor, ik vind héél veel informatie die vroeger geschreven nu nog altijd zeer toepasselijk.
Ik snap niet waar je het vandaan haalt dat bijna niemand nog in die topics zou zoeken? Hebben dat zoveel bokkers dan tegen je gezegd?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:00

x_Marr schreef:
Dat gaat niet over een paar jaar maar over heel wat jaren, ja er kunnen in een paar jaar nieuwe dingen gevonden worden, maar nou niet zo schrikbarend dat een oud topic er al helemaal niet meer toe doet.

Daarom ook als aangeef punt 2 jaar maar kan dus eventueel ook 5 jaar worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:00

BE_GENTLE schreef:
Ja en hoeveel mensen zijn dat 10 ??

Hoe kom je aan die info dat er maar 10 teruglezen? Net als mijn eerdere vraag dat er volgens jou maar 9 of 10 mensen de zoekfunctie gebruiken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:01

BE_GENTLE schreef:
Nies_ schreef:

Ja en hoeveel mensen zijn dat 10 ?? en er zitten er tig op bokt. oudere topics geven vaak oudere info terwijl er al beter info gegeven kan worden :)

Kan je mij eens een paar voorbeelden geven van topics waar oude info gegeven wordt die de dag van vandaag niet meer van toepassing is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:01

BE_GENTLE schreef:
Omdat er dan 50 topics op een pagina staan waarvan er zeker de helft niet meer van wordt bekeken en dat zou dus weg kunnen.

Maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom ze weg moeten.

Citaat:
zodat het weer netjes aansluit bij nieuwere topics.
Hoe bedoel je dat? Nieuwe topics en topics waar recent in gereageerd is staan bovenaan. Op het forumscherm, bij de zoekresultaten, in je eigen berichten, op de voorpagina: overal worden de nieuwste topics getoond en staan de oude topics dus volstrekt niet in de weg.

Je hebt altijd 50 topics op een pagina. Het weggooien van oude topics zou misschien pagina 67 t/m 113 van de topics doen vervallen, maar who cares? Op de eerste tig pagina's verandert er NIKS.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:03

xKatleentjex schreef:
Ik snap niet waar je het vandaan haalt dat bijna niemand nog in die topics zou zoeken? Hebben dat zoveel bokkers dan tegen je gezegd?

Omdat er zoveel nieuwe inprecipe dubbel post worden geplaats, en dus mensen niet of nauwelijks kijken naar oudere topics. ook geven mensen wel eens aan " ik heb een topic gevonden maar niet het antwoord " en openen dus weer een soort gelijk topic.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:04

BE_GENTLE schreef:
Omdat er zoveel nieuwe inprecipe dubbel post worden geplaats, en dus mensen niet of nauwelijks kijken naar oudere topics. ook geven mensen wel eens aan " ik heb een topic gevonden maar niet het antwoord " en openen dus weer een soort gelijk topic.

En op welke manier gaat het verwijderen van oude topics dat oplossen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:04

BE_GENTLE schreef:
Mischien een extra forum speciaal voor de regels of bij nieuwe mensen sturen via pb, ten eerste lezen de mensen het dan ook eerder ten tweede blijft het beter hangen en kunnen ze het altijd nog nalezen.

hier ben ik het wel met je eens
het zou idd een hoop schelen als mensen oa de zoekfunctie meer zouden gebruiken (en nee dit is niet persoonlijk net als het voorgaande)
ik bedoel eergisteren is er weer een topic geopend met hoe iemand zijn paard weer wit kan krijgen dat zijn ergernissen waar ik niet goed van word om eerlijk te zijn dat was de zoveelste in alleen de afgelopen jaar

en misschien een paar tip's om bokkers het makkelijker te maken om bokt zo efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken bv:
de stipjes kwestie (het mag niet maar word nog steeds gedaan)
mensen die moeite hebben met de zoekmachine te gebruiken (als dat er al niet is)

verder oude informatie is geen slechte informatie en zo snel evolueren dingen nou ook weer niet
paarden worden al jaren met dezelfde manieren gecastreerd maar paarden kunnen nog steeds dezelfde complicaties krijgen
om een voorbeeld te noemen

ik denk dat dat al een hoop kan schelen :D
wat denk jij ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:05

Op die duizenden bokkers die dagelijks bokken, zijn er zo nu en dan een paar die eens een topic openen waar ze niet eerst achter gezocht hebben. En dat de informatie die zij zoeken er neit instaat, wil toch niet zeggen dat het oude topic per definitie niet goed is of foute informatie geeft? Dan heb je gewoon nog een extra topic over het onderwerp met nóg wat extra info.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:06

Dat mensen de zoekfunctie niet gebruiken kan ik ook niet tegen, dat zijn dan ook de enige posts waar ik op tem.

Het verwijderen van oude posts heeft daar echter niets mee te maken.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:06

Mischien ben ik dan een te opgeruimde miep en wil ik het wat netter zien en overzichtelijker. :) een perfectioniste

Shadow0

rommulus schreef:
en misschien een paar tip's om bokkers het makkelijker te maken om bokt zo efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken bv:
de stipjes kwestie (het mag niet maar word nog steeds gedaan)
mensen die moeite hebben met de zoekmachine te gebruiken (als dat er al niet is)

Op zich is dat geen verkeerd idee, maar het staat of valt met de bereidheid van mensen om even te lezen, even na te denken voor ze de vraag op bokt smijten. Als mensen geen zin hebben om ook maar iets van moeite te doen om te kijken of er al eerder iets geschreven is, dan maken alle tips van de wereld niet uit, want die worden dan toch niet gelezen.

slimmerik

Shadow0 schreef:
Be_gentle: het is erg storend als je je berichten inhoudelijk wijzigt na afloop.

Waarom? Dat is een fijne mogelijkheid die bokt biedt. Binnen een half uur kun je je posten aanpassen/verduidelijken. Prima imo.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:07

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet 20 keer per jaar weer opnieuw wil gaan typen hoe je een schimmel weer wit kan krijgen
ik vind dat tijd verdoen om eerlijk te zijn

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:07

Perfectionistme doet er ook niet toe, dat ben ik zelf namelijk ook ;)

Vraag me trouwens ook af of je zelf de zoekfunctie wel gebruikt hebt, dit is ook niet het eerste topic hierover namelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:09

slimmerik schreef:
Waarom? Dat is een fijne mogelijkheid die bokt biedt. Binnen een half uur kun je je posten aanpassen/verduidelijken. Prima imo.

Omdat je dan reacties krijgt die niet meer kloppen met het bericht. Het idee van aanpassen / verduidelijken is leuk, op dit moment echter wordt het te vaak verkeerd gebruikt waardoor niet iedereen dezelfde dingen heeft gelezen. En misverstanden kunnen ook zonder dat soort dingen al makkelijk genoeg ontstaan.

(Nog kwalijker zijn de situaties waarin iemand kwetsende opmerkingen plaatst en ze gauw weer weghaalt, of iemand die geen zin heeft om bepaalde kritiek te horen, z'n topic niet mag sluiten en dan maar gauw de tekst aanpast. Dat valt wat mij betreft gewoon in de categorie 'laf'.)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:10

rommulus schreef:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet 20 keer per jaar weer opnieuw wil gaan typen hoe je een schimmel weer wit kan krijgen
ik vind dat tijd verdoen om eerlijk te zijn

Lijkt mij ook onnodig aangezien je na een keer wel weet hoe je een paard wit kunt krijgen :D

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:11

Nies_ schreef:
Perfectionistme doet er ook niet toe, dat ben ik zelf namelijk ook ;)

Vraag me trouwens ook af of je zelf de zoekfunctie wel gebruikt hebt, dit is ook niet het eerste topic hierover namelijk.

Niet gebruikt inderdaad, omdat ik het geen fijne zoekfunctie vind :D en gebruik het dan ook minimaal