Gulpje schreef:Dus je hebt een verhaal van 45 regels nodig om je mening goed en onderbouwd te mogen geven op Bokt? Sorry Bonita, na 3 zinnen van je verhaal viel ik al bijna in slaap.
Ik vind het, ondanks je ellenlange verhaal nog steeds onwijs bekrompen dat men (TS in dit geval dus) zich zo druk kan maken over een uitdrukking als Jezus Mina. Punt.
Meid toch, frustraties? Dat zei ik vroeger op school ook altijd tegen mijn vriendinnetjes.
Mijn ellenlange verhaal (ik zou in kunnen koppen dat de een sneller leest dan de ander, maar die is zo flauw
), geeft aan dat ik het ook niet met ts eens ben. Maar dat bekrompen hier geen betrekking op heeft. Zij ervaart het namelijk als kwetsend, dan is het toch op zijn minst 'netjes' om je tegen-reactie (mening) te onderbouwen en uit te leggen hoe je er zelf over denkt? Dan ben jij niet bekrompen en ts wellicht ook niet omdat zij jou/mij/ons dan wellicht beter zou begrijpen.
Dat doe je in een discussie, niet je mening opleggen of proberen iemand te ondermijnen of kwetsen, maar proberen de ander te overtuigen dat jouw mening de juiste is of op zijn minst een ander begrip laten opbrengen voor jou mening/denkwijze?
Ik ben het niet met ts eens, maar begrijp haar wel. Zoals ik al eerder als voorbeeld gaf over hetgeen mij "kwetst": schelden met kanker. Dan zou ik reacties als "bekrompen" "k*nker-gedoe(het gevalletje 'godsamme')" ook heel vervelend vinden.