Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:01

Citaat:
De discussie mag dus alleen zijn dat katten buiten horen? Ook apart.

Een discussie is een discussie. Maakt niet uit waarover het gaat, het moet wel fatsoenlijk gebeuren. En manieren verzinnen of verkondigen om dieren het hoekje om te helpen is niet fatsoenlijk. Dat lijkt mij toch vrij duidelijk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:02

Dat stond er ook onder in mijn post :+

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:02

Het gaat wsl om overdreven reacties en constant dezelfde discussie kat binnen is zielig etc. Stempel erop en vooral niet luisteren naar wat anderen zeggen. Een discussie is ook luisteren naar de meningen van anderen. En als er door elkaar geblerd wordt zonder elkaars argumenten te onderbouwen?
Daarnaast komen vaak ongevraagde opmerkingen bij een overleden dier als "eigen schuld dat je kat is aangereden". Dit is geen respect tegenover de TS die net zoveel van dieren houdt als de meeste mensen op dit forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:06

Thioro schreef:
Een discussie is een discussie. Maakt niet uit waarover het gaat, het moet wel fatsoenlijk gebeuren. En manieren verzinnen of verkondigen om dieren het hoekje om te helpen is niet fatsoenlijk. Dat lijkt mij toch vrij duidelijk.

bedankt voor je toevoeging had het niet beter onder woorden kunnen brengen, dierenmishandeling hoort niet op Bokt thuis, ook niet het aanzetten tot, heel bizar dat hier geen begrip voor is voor sommigen.
Als het ze zelf overkomt staan ze ook vooraan aan de rij.

Staat ook een stukje in de huisregels op BB;

Discussies
Op BB onstaan soms levendige discussies. Dat is helemaal niet erg, maar als je aan zo'n discussie deelneemt, onthou dan dat deze alleen constructief blijft als iedereen ook oog blijft houden voor het standpunt van anderen. Discussieer met respect voor andermans mening en behandel anderen zoals je zelf graag behandeld zou worden, dan blijft BB het gezellige forum dat het is.

Duidelijker kan het toch niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:09

Je zoekt een oplossing? Maak je tuin Katproof en houd 'm in je tuin. Als ik geen tuin heb waar mijn hond in kan moet ik geen hond nemen of er mee gaan wandelen. Dus zorg dat ie in de tuin kan (en er niet uit) of ga er mee wandelen, of neem geen kat.
Kiezen of delen. ;)

Iemand wie een kat verliest aan een verkeersongeluk is natuurlijk naar, maar dat is wel het risico wat je neemt als je het dier gewoon buiten laat. Als er op een straat waar je 70 mag ineens een kat over vliegt.. Dan is de kans groot dat je niet meer op tijd stil raakt... :\ Ik heb het gelukkig nog nooit aan de hand gehad (heeft 1x niet veel gescheeld, beest liep haast onder mijn wielen in) en zou er kapot van zijn als het gebeurde... Maar zou ook woest zijn op de eigenaar die geheel bewust zijn dier dat risico laat lopen.

Edit: Ik ga geheel mee met de laatste zin van slimmerik's reactie hier onder.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:10

In een "in memoriam" topic van een kat, hoor je geen discussie te voeren imo.

Verder vind ik dat je op een PAARDENforum best kritiek mag hebben hoe mensen met hun dier omgaan. Dat dat niet in het straatje van de zgn. "kattenliefhebber(?) " past...... het zij zo..... ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het rotbeesten als ze in mijn tuin komen. Mijn eigen kat mag dat wel maar geen vreemde katten. En dat steeds van de weg afschrapen.... heb ik ook een hekel aan ja. En dan nog maar niet te spreken over dat bloed aan mijn pasgewassen auto. Op onze manege hebben ze ieder jaar ongeveer 12 kittens.... daarvan bereikt heel af en toe er eentje de 1-jarige leeftijd..... jaja.... kattenliefhebbers (?)

Dan ga je maar naar een KATTENforum als je geen kritiek kunt verdragen op je (imo) a-sociaal gedrag :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:15

Allemaal goed en wel. Ieder zijn mening over katten, ook je volste recht als je vindt dat ze binnen horen.

Maar voor de 1000000ste keer: daar gaat dit topic niet om. Het gaat erom of je dan mag zeggen (of uitvoeren) dat je ongewenste katten mag afknallen of niet ;) .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:15

slimmerik schreef:
Dan ga je maar naar een KATTENforum als je geen kritiek kunt verdragen op je (imo) a-sociaal gedrag :D

Daar vinden ze blijkbaar ook dat een kat binnen hoort.... ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:16

Daar heb je gelijk in slimmerik, je mag best kritiek geven maar houdt het netjes en zet er een argument bij. Niet zomaar gaan gooien met beschuldigingen oid ;)

slimmerik

Als je een jachtvergunning hebt mag je ze afknallen volgens mij. En op de een of andere manier "verdwijnen" nestjes die hier gedumpt worden.... om de simpele reden dat de dierenambulance ze echt niet meer komt halen....

Ayasha
Blogger

Thioro schreef:
Allemaal goed en wel. Ieder zijn mening over katten, ook je volste recht als je vindt dat ze binnen horen.

Maar voor de 1000000ste keer: daar gaat dit topic niet om. Het gaat erom of je dan mag zeggen (of uitvoeren) dat je ongewenste katten mag afknallen of niet ;) .

Lezen blijft een vak... Mag ik dat ook effe spuien als het toch om die discussies gaat, waarom kan men nooit lezen? Waarom leest men "katten moeten binnen" als er staat dat je ze in je eigen tuin moet houden? :=

Als de kat hier in de tuin zit krijgt ze een roedel honden achter zich aan, dan kan ze hopen dat ze op tijd weg is. Tuurlijk mag je dat zeggen, dat is vrijheid van meningsuiting. Een kat neerknallen mag bij mijn weten wettelijk gezien niet gezien het een huisdier is. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Thioro schreef:
Het gaat erom of je dan mag zeggen (of uitvoeren) dat je ongewenste katten mag afknallen of niet ;) .

Nee, het gaat om vervelende reacties in BBtopics in het algemeen. Zeggen (herhalen) dat een binnenkat sielugh is vind ik ook een vervelende opmerking.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:17

[/quote] Zeggen (herhalen) dat een binnenkat sielugh is vind ik ook een vervelende opmerking.[/quote]
:') :j
Laatst bijgewerkt door _Noah op 28-05-10 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:18

Nogmaals open een topic, leef je uit ga je gang ik zoek hier voor een oplossing om dit soort uitspraken dierenmishandeling tegen te gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:18

Ayasha schreef:
Een kat neerknallen mag bij mijn weten wettelijk gezien niet gezien het een huisdier is. :)

Zou mooi zijn, met een jachtvergunning mag je dus neerknallen wat losloopt? Ik weet het niet, maar dat lijkt me ook niet te kloppen Slim :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:19

IKbenEllen schreef:
Ayasha schreef:
Een kat neerknallen mag bij mijn weten wettelijk gezien niet gezien het een huisdier is. :)

Zou mooi zijn, met een jachtvergunning mag je dus neerknallen wat losloopt? Ik weet het niet, maar dat lijkt me ook niet te kloppen Slim :D

Volgens mij mag het niet. Je mag geen huisdieren neerknallen. :n Jachtvergunningen gaan bij mijn weten enkel om wild en daar valt een kat niet onder.

Edit: In België is het sinds dit jaar verboden, ook met jachtvergunning:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/jag ... -2010.aspx
En Nederland heeft er ook al boetes op staan:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/prov ... o_boe.html

Kortom; het mag niet. Ook niet met jachtvergunning.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:21

IKbenEllen schreef:
Nee, het gaat om vervelende reacties in BBtopics in het algemeen. Zeggen (herhalen) dat een binnenkat sielugh is vind ik ook een vervelende opmerking.

Daar erger ik me dus inderdaad altijd zo aan. Zeggen dat je HUISdier de straat op moet.... zgn. om te jagen...... jaja, in de voliere van je achterbuurman of zo zeker.... Als je van mening bent dat een kat buiten hoort..... en je kunt hem niet in je tuin houden (omdat je er geen geld voor over hebt om die af te zetten of die is te klein).... neem dan je verantwoording.... en laat de kitten waar die is. Schaf er geen aan.....

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:21

Op zulke momenten zullen mods vaker kunnen ingrijpen en het duidelijker in het regelement zetten?

Nee dan zouden vergunning houders ook op mensen kunnen gaan schieten met hagel. Er mag alleen gejaagd worden in aangegeven gebieden waar een overschot is van een bepaalt dier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:22

Ayasha schreef:
Volgens mij mag het niet. Je mag geen huisdieren neerknallen. :n Jachtvergunningen gaan bij mijn weten enkel om wild en daar valt een kat niet onder.

Oh, gebeurt hier volgens mij echt wel. Beestjes zijn schadelijk nl. en verspreiden ziektes.... heb ik het vnl over wilde katten hè.... maar ja, kan de jager ook niet aan het koppie zien.....

Ayasha
Blogger

Re: Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:23

Dat ze het doen betekent niet dat het mag, dat betekent in principe enkel dat ze nog nooit betrapt zijn. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:24

slimmerik schreef:
Daar erger ik me dus inderdaad altijd zo aan. Zeggen dat je HUISdier de straat op moet.... zgn. om te jagen...... jaja, in de voliere van je achterbuurman of zo zeker.... Als je van mening bent dat een kat buiten hoort..... en je kunt hem niet in je tuin houden (omdat je er geen geld voor over hebt om die af te zetten of die is te klein).... neem dan je verantwoording.... en laat de kitten waar die is. Schaf er geen aan.....

Ik wil de katten van de buurt ook niet in de tuin, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zo'n beest iets aan te doen, of te vangen en 100 km verder uit de auto te zetten.

Ben het volledig met je eens dat jouw beest ook jouw verantwoording is, wat ie ook uitvreet ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:24

Citaat:
Zeggen (herhalen) dat een binnenkat sielugh is vind ik ook een vervelende opmerking.

Kan ik begrijpen.
Maar ik vind het persoonlijk nog anders als iemand met methodes aan komt zetten om dieren te doden.
Zeggen dat een binnenkat zielig is, is hooguit vervelend voor de eigenaar die kat binnenhoudt die dat dan telkens opnieuw moet aanhoren.
Zeggen dat je een kat moet afknallen als die op jouw erf komt is voor sommige mensen vervelend om te horen.
Die kat dan ook daadwerkelijk afknallen is uitermate vervelend voor die kat.
En het zou misschien kunnen dat iemand een kat gaat afknallen omdat iemand anders op internet zegt dat dit een goede oplossing is. Daarom vind ik zo'n opmerkingen ongepast.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:25

slimmerik schreef:
Oh, gebeurt hier volgens mij echt wel.

D'r gebeurt wel meer wat niet mag, soms rijden mensen ook wel eens door het rood ofzo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:25

Ayasha schreef:
Dat ze het doen betekent niet dat het mag, dat betekent in principe enkel dat ze nog nooit betrapt zijn. :D

En daar lach jij om? Dat er een kat wordt afgeschoten? Of ga je nu een voorbeeld geven zoals deze discussies vaak lopen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:26

Ayasha schreef:

Volgens de jachtwet mag op een verwilderde kat gewoon gejaagd worden. Een huiskat welke zich in het bos bevindt of in weilanden kan natuurlijk als snel als verwilderde kat worden gezien, ze gaan niet eerst controleren of zo'n dier gechipt is. ;)