kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:37

Klopt, dat zeker...
Maar ze had hetzelfde gezeik gehad als ze de reden wel prijsgaf...
Dat bedoel ik... En beide keren even aanvallend...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:38

capopjekop: Of ik doe het beter dan ik denk of ik maak bokkers bang maar heb dat probleem echt zelden :') En zo'n lieverdje ben ik tans niet kwa reacties. := Echt, als er 5-pagina's gezeik komt zonder dat 1 iemand positief is, heeft ts het 9 vd 10 keer zelf gezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:39

Maar bokt is toch een snipforum? Dat is toch algemeen bekend? Waarom dan steeds weer die topics? Als je daar niet tegen kan moet je een ander forum gaan posten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:41

Ik zag dat topic en dacht gelijk al,
o meid, had dat nou niet die titel gegeven,
nu haal je half bokt over je heen die het allemaal
een heeel slecht idee vinden met allemaal ongeveer hetzelfde
bericht en dat dan heeeel veel paginas lang :+

Ik heb het mezelf ook afgeleerd om zulke vragen hier te stellen,
die stel ik op een ander forum :+

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:43

helemaal mee eens!
ik merk het zowizo op heel bokt!
er word heel afgezaagd, bot en vaak onaardig op elkaar gereageerd,
erg jammer want bokt is een super forum!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:43

Ayasha schreef:
capopjekop: Of ik doe het beter dan ik denk of ik maak bokkers bang maar heb dat probleem echt zelden :') En zo'n lieverdje ben ik tans niet kwa reacties. := Echt, als er 5-pagina's gezeik komt zonder dat 1 iemand positief is, heeft ts het 9 vd 10 keer zelf gezocht.

Dat is ook wel, maar soms kunnen mensen heel erg doorzeuren. Ik heb ooit eens 3 pagina's gehaald doordat ik met westernzadel sprong. Ergens was dat wel tof, normaal moet ik genoegen nemen met minder reacties :')

Russel: Dat snippen maak ik gelukkig niet veel mee. Ja soms is er wel een topic waar het hard aan toe gaat, maar vaak is daar ook wel een rede voor. Ik kom juist in topics waar mensen elkaar een hart onder de riem steken en mee denken met elkaar (centraal topic voor hoefbevangenheid en insuline resistentie oa). Daar kan het ook wel gediscussieerd worden, maar op een respectvolle manier. Mss dat mensen in die topics ook echt nadenken over de adviezen die er gegeven worden.

Ayasha
Blogger

Re: kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:44

Heb ooit 26 pagina's gehaald en bij Pret moet ik blij zijn met 15 reacties :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:45

Maar wanneer deugt een topic wel? Met name op HAW???

Ik zou niet weten hoe ik een topic zou moeten starten daar. Rij een paard dat Z2 is geweest, rommel er wat gezellig mee aan. Zou de problemen van het paard bespreken (scheef, artrose, snel stijf) en problemen van de ruiter (scheef, geen goede zit). Goed, waar ga ik commentaar op krijgen? Ik rij met een bontje... :oo Nou, dan kan je het wel schudden.
En ohja, waarschijnlijk doe ik dingen die ik volgens bokt niet zou mogen doen omdat ik nog niet eerder Z ben geweest... Tsjah...
Ik weet dat ik niet verkeerd bezig ben, maar zou ik bijvoorbeeld een foto plaatsen van een poging tot een halve pirouette, wordt die compleet afgezeken omdat ik het paard met artrose (overigens niet vastgesteld maar aangenomen) veel te veel belast. Moet ik weer excuses maken dat ik maar 1tje maak als ik rij? En dat bontje, moet ik dan speciaal gaan vertellen dat het een bontje met een vrije rug is die ik gebruik omdat ik anders elke maand het zadel wel kan aanpassen vanwege ouderdom? En dan moet ik meteen een DA raadplegen omdat ik een paard met artrose rij, terwijl ik best aan kan voelen samen met de eigenaresse of het kan of niet? Dit zijn dan nog maar een paar dingen...
Ik kan met de bokt-terreur wel begrijpen dat mensen zoveel excuses een topic starten... Maar moeten we dat met z'n allen willen?
En ben je met een topic zonder excuses niet gewoon veel beter af?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:45

De combinatie scherper + bit in 1 zin is echt een dooddoener op bokt (tenzij er 'geen' bij staat) , en zeker zoiets in een titel trekt bokkers als wespen op zoet :D Dan maakt het ook al niet meer uit wat je er zelf allemaal nog bij zet als excuus :D

Oke, ik ga off-topic :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:46

Je moet je afvragen waarom je zo een topic wilt gaan starten. Wat je wil lezen en waar je zelf op wil reageren. Als je die vragen hebt beantwoord, hoef je niet meer.. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:47

Off-topic? Mwah, dat vind ik wel meevallen hoor... Je slaat gewoon de spijker op z'n kop...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:48

russel schreef:
Je moet je afvragen waarom je zo een topic wilt gaan starten. Wat je wil lezen en waar je zelf op wil reageren. Als je die vragen hebt beantwoord, hoef je niet meer.. :+

Zinnig commentaar, geen commentaar van mensen waarbij ik een profiel zie en denk: Jaaaa, jij hebt er verstand van... :n
Zie, ik doe het zelf ook... Ik lees alleen het commentaar van mensen die ik betrouwbaar vind op dit forum. Belachelijk, maar ik denk dat het bij veel mensen meespeelt...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:50

Janine1990 schreef:
Maar wanneer deugt een topic wel? Met name op HAW???

En dan moet ik meteen een DA raadplegen omdat ik een paard met artrose rij, terwijl ik best aan kan voelen samen met de eigenaresse of het kan of niet? Dit zijn dan nog maar een paar dingen...
Ik kan met de bokt-terreur wel begrijpen dat mensen zoveel excuses een topic starten... Maar moeten we dat met z'n allen willen?
En ben je met een topic zonder excuses niet gewoon veel beter af?

Daar ligt denk ik de moeilijkheid. Vanachter een pc is het moeilijk in te schatten of de eigenaar en verzorgster ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben. Ik denk dat de meeste bokkers dan toch even willen waarschuwen voor het geval dat. Of het goed is? Geen idee, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor 2.

De reactie van de ene bokker weegt bij mij ook zwaarder dan de andere. Maar dat doe je in het dagelijks, echte leven ook.

Esther43

NathaxZoef schreef:
De combinatie scherper + bit in 1 zin is echt een dooddoener op bokt (tenzij er 'geen' bij staat) , en zeker zoiets in een titel trekt bokkers als wespen op zoet :D Dan maakt het ook al niet meer uit wat je er zelf allemaal nog bij zet als excuus :D

Oke, ik ga off-topic :=

Haha idd

Anoniem

Natuurlijk! Maar je ziet ook bokkers die niet zo goed op de hoogte zijn, die dan reageren tegen bokkers die beter weten...en dan is het wel lachen als er dan reakties komen. De rangorde zoals bij de paarden zit er ook in bij bokt. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:53

capopjekop schreef:
Daar ligt denk ik de moeilijkheid. Vanachter een pc is het moeilijk in te schatten of de eigenaar en verzorgster ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben. Ik denk dat de meeste bokkers dan toch even willen waarschuwen voor het geval dat. Of het goed is? Geen idee, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor 2.

De reactie van de ene bokker weegt bij mij ook zwaarder dan de andere. Maar dat doe je in het dagelijks, echte leven ook.

Dus gaan mensen meteen weer excuses maken over hoe veel verstand eigenaar wel niet heeft e.d. En hoeveel ervaring ze zelf hebben. Dat wil ik niet doen.

Overigens wilde ik een soortgelijk topic openen, maar dan niet over HAW..
Mensen gaan meteen vragen ook naar of het paard onder behandeling is e.d. Terwijl ik dan denk, joh, ga er eens vanuit dat de ruiter/eigenaar zelf voldoende weet voordat een dergelijk topic gestart wordt...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:54

Ik vraag me af wat nou het verschil is tussen HAW en RITP?
HAW is verplicht rijtechnisch commentaar.
RITP niet.
Maar op HAW krijg je "oh, mooi paard" commentaar en op RITP krijg je pagina's rijtechnische tips.... Aardig bedoeld maar als je echt rijtechnisch commentaar zou willen hebben, zou je het niet bij RITP plaatsen maar bij HAW, toch ;) Plaats je bewust een topic in HAW, komt er niemand met rijtechnisch commentaar waar je ook echt wat aan hebt...
Daarnaast vind ik de meterslange pagina's geblaat over een cap ook een beetje irritant. Staat tenslotte niet in de regels van bokt dat de ruiter/amazone verplicht een cap op moet. Iedereen zou dat voor zichzelf uit moeten maken, commentaar daarop is overbodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:54

russel schreef:
Natuurlijk! Maar je ziet ook bokkers die niet zo goed op de hoogte zijn, die dan reageren tegen bokkers die beter weten...en dan is het wel lachen als er dan reakties komen. De rangorde zoals bij de paarden zit er ook in bij bokt. :+

Hehe ja...

Nog iets irritants...
Mensen die iets lezen van iemand waar ze wel tegenop kijken, en vervolgens ongeveer hetzelfde proberen te zeggen maar dan in andere woorden... Zodat het lijkt alsof ze heel goed weten wat ze zeggen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:55

bij Haw MOET er commentaar, bij Rij-itp MAG het. ;)
Het is een misverstand onder de bokkers dat er op rij-tip geen rijtechnisch commentaar hoort te komen. Het mag nl gewoon. :=

capopjekop

Janine1990 schreef:
Dus gaan mensen meteen weer excuses maken over hoe veel verstand eigenaar wel niet heeft e.d. En hoeveel ervaring ze zelf hebben. Dat wil ik niet doen.

Mensen gaan meteen vragen ook naar of het paard onder behandeling is e.d. Terwijl ik dan denk, joh, ga er eens vanuit dat de ruiter/eigenaar zelf voldoende weet voordat een dergelijk topic gestart wordt...

Maar dat is soms het probleem. Op bokt komen allerlei verschillende mensen, die langer op korter met de sport bezig zijn. Meer of minder verstand hebben. Zonder goede inleiding kun je dat niet bepalen.

Nathaliefje

Ik vrees dat het praktisch onmogelijk is om een topic met rijfoto's te plaatsen die voor de volle 100% aan de boktnormen voldoet. Het enige wat je dus kunt doen is voor jezelf de zinvolle reacties eruit filteren. Óf je opent een foto topic met losgooi foto's van je paard :)) (uiteraard in bak waar geen scherpe kantjes zitten voor de oplettende bokker :Y) :D )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:56

capopjekop schreef:
Janine1990 schreef:

Maar dat is soms het probleem. Op bokt komen allerlei verschillende mensen, die langer op korter met de sport bezig zijn. Meer of minder verstand hebben. Zonder goede inleiding kun je dat niet bepalen.

Ik lees soms prachtige inleidingen, en zie dan foto's waarbij ik denk: Begrijp je nu wel wat je zelf hebt geschreven?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:57

Ayasha schreef:
Het is een misverstand onder de bokkers dat er op rij-tip geen rijtechnisch commentaar hoort te komen. Het mag nl gewoon. :=

Dat weet ik. Maar als je dan echt commentaar wil hebben en je topic bewust bij HAW zet, reageert er geen kip :D Beetje krom toch, of ligt dat aan mij :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:58

gillian schreef:
Ayasha schreef:

Dat weet ik. Maar als je dan echt commentaar wil hebben en je topic bewust bij HAW zet, reageert er geen kip :D Beetje krom toch, of ligt dat aan mij :x

Jep, je hebt wel gelijk... Ik denk dat de scheiding van de wegen een beetje zijn doel voorbij is gegaan...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:59

gillian schreef:
Ayasha schreef:

mwa dat valt wel mee :) Punt is dat niet veel mensen kunnen verwoorden wat ze zien en dan maar niet reageren, bij itp zullen die wel reageren omdat ze het daar niet hoeven te verwoorden..;

Zet het meestal op rij itp omdat ik niet echt rijtechnisch commentaar nodig heb, het is welkom maar het is niet nodig.. :) Maar dat doe ik niet om meer reacties te krijgen :') Gewoon omdat topics plaatsen fun is voor mij. :)