kinderen op bokt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: kinderen op bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:34

ik ben 16 maar ik werd vorig jaar toen ik begon ook niet altijd serieus genomen! daarom heb ik ook mijn leeftijd uit mijn profiel gehaald..

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:29

helemaal mee eens,
zijn genoeg meisjes van bijv. 11
die heel wijs zijn.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:04

Ik ben het helemaal met je eens

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:09

Wat ik zelf wel erg irritant vind zijn de onzintopics om voldoende 'nuttige' berichten binnen te halen :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:21

Nou ja ik vind het enigszins nog wel wijsneuzig over komen, maar ik ben zelf ook nog maar 19 dus ik mag niet teveel zeggen!
het ligt er denk ik aan op welke manier het word gezegd!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:51

Dat ook ja, als ze gewoon reageren als ieder ander oké maar als ze net gaan doen alsof ze 1 of andere universitaire studie hebben gedaan :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:19

ja inderdaad, daar kan ik mij heel erg aan ergeren, en vooral als iemand iets verkeerds doet lijkt het net alsof er een ramp is ontstaan :+

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:46

Je hebt gelijk, al lijkt het me (om eerlijk te zijn) wel lastig om in te moeten zien dat een veel jonger iemand het beter weet. :') Dat moet ik dan toch echt toegeven.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:52

zeker in discussietopics word er snel naar leeftijd gekeken. Dat vind ik wel eens jammer. Maar als je ziet hoe sommige volwassenen reageren.. :=

Liesje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:07

Haha hier een wijze 19 jarige :')

Wel jammer dat er veel naar leeftijd wordt gekeken, als er iets zinnigs wordt gezegt is dat toch alleen maar goed? Als een jonger iemand mij wijst op iets wat ik verkeerd doe en dat klopt, betekend dat alleen maar dat hij of zij er al een goeie kijk op heeft.

Ben het wel met DDW1990 eens dat de manier waarop iets wordt gezegt wel veel uitmaakt.
Maar gewoon goed advies is toch nooit verkeerd toch van welke leeftijd je dit ook krijgt? :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:11

heb er eigenlijk nog nooit zo opgelet 8-) zal het eens gaan doen ~~}>

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:59

ik kijk echt bijna nooit op een profiel naar een leeftijd.. tenzij er een pennyuitspraak tussen de discussies doorkomt zeg maar.. dan wel even..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:02

Ik heb er nagenoeg nooit last van gehad. Als je iets goed kunt onderbouwen neemt men je vaak wel serieus.
Flap je er echter zomaar iets uit, zonder te onderbouwen, is het logisch dat je niet serieus wordt genomen. Dat is zowel bij kinderen als volwassenen ;)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:02

Om even een voorbeeld te geven van een typische 12 jarige waar ik me aan kan ergeren die het totaal verziekt voor de rest, kijk even in dit topic:

[NH] Natural horsemanship ik ben er absoluut tegen!

Heel wijsneuzierig een topic openen, in je beginpost net doen alsof je een universitaire studie hebt gedaan en het allemaal beter weet, want.. en als het je te zwaar wordt gaan roepen dat mensen niet meer mogen reageren. En als ze dat dan toch doen zeggen dat je het toch niet meer gaat lezen hoor!

Ik kan hierdoor heel goed begrijpen dat de "oudere" mensen op bokt die hier zijn om discussies te voeren zoiets hebben van "pfff" wéér zo'n kleuter, open dan geen topic. En dan ook de volgende keer een 11,12 of 13 jarige minder serieus nemen als die reageren in een discussie.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:08

is ook weer zo.. maar dat is dus het probleem..

als je tussen de 11 -14 jaar bent kun je of een volwassen kind zijn of een kind kind.. dus ik vind eigenlijk dat je op het eerste moment toch serieus naar dat kind moet kijken.. want de kindkinderen verzieken het altijd voor de volwassen kinderen die wel proberen serieus hun mening te geven.. en voor de volwassen kinderen is het niet leuk om te horen dat ze nog maar 11 jaar zijn en dat ze niet zoveel comentaar mogen hebben...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:23

Precies, mja leg dat alle andere bokkers maar eens uit, die de kindkinderen meer dan zat zijn en denken dat ze allemaal hetzelfde zijn ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:26

Op zich ben ik het eens met wat er hier allemaal gezegt word, maar ik was vrij vroeg wijs en merk nu toch wel dat ik het vaak bij het verkeerde eind had. Ik wist erg veel, maar bracht ook de dingen die ik dacht te weten erg overtuigend. Ik nam overigens ook alles van jan en alleman aan. Ik denk dat je daar toch wel mee uit moet kijken bij die leeftijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:43

Een oude wijze hier :D 20 jaar :') Nou ik moet wel eerlijk zeggen dat een 11 jarige die bepaalde dingen zegt (zoals join-up gedaan etc ) dat ik ook denk dat het dan wel aan de leeftijd zal moeten liggen. Maar ik vind dat er ook meer dan genoeg 14 jarige zijn die wijs zijn hoor :D

Alleen moet ik wel zeggen dat ik soms bevooroordeeld kan zijn hoor :j Ik lees dan een topic over een jongedame die vind dat zij een zwaar leven heeft terwijl dat niks is vergeleken met mensen die meer levenservaring hebben opgedaan :+ Maar ik probeer me wel altijd in te leven dat dames van 11 jaar veel kwetsbaarder zijn en ook vaak dingen heel anders ervaren dan een 20 jarige doet, dus het enige dat ik kan doen is een tip geven en zeggen dat het allemaal wel goed komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

Je hoeft toch niet ieder over één kam te scheren?
Ik pas mijn wijze van reageren aan op de manier waarop TS schrijft, of diegene nu 8 is of 80.

Net als wanneer ik irl met iemand praat, probeer ik empathie te tonen. met de ene achtjarige praat je 'kinderlijker' dan met de ander, met de ene tachtigjarige praat je diepgaander dan met de ander.

En als een jong iemand 'bijdehand' tegen mij probeert te doen, dan kan ik wel even diegene 'op zijn plek zetten'.
Bij een ouder persoon zie ik dit meestal als een verloren zaak en verspil ik mijn energie er vaak niet aan :+

Wij als maatschappij zijn net zo verantwoordelijk voor het 'opvoeden' van de jongeren vind ik als de ouders, dus óók op internet. En sommige jongeren moeten af en toe eens flink achter de oren gewassen worden, terwijl anderen een voorbeeld qua gedrag kunnen zijn voor sommige volwassenen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:04

Mooi gezegd Suze!

Waar ik me wel gruwelijk aan kan ergeren zijn de vele 'luie' berichten. De hele tijd 'me paard, me fiets, me mobiel, enzovoorts' typen kan ik me aan ergeren. Zijn vooral de 'kinderen', maar zie het ook meer dan genoeg ouderen doen. Leest irritant :o .
Een keer vind ik niet zo erg, maar tig keer in hetzelfde bericht kan ik niet echt waarderen. Net als smiley-bommen.

Edit; doe het zelf ongetwijfeld ook hoor, maar niet bewust en vaker in de ABN versie dan de 'msn-versie'
Laatst bijgewerkt door mistid op 25-05-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:04

:D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:06

hahahaha Kiwiko _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:07

wat ik vooral ernstig vind is dat als ik in een profiel kijk of wel wel of niet mjn satijnen handschoentjes aan moet trekken, als ik denk dat ik wel eens met een jong persoon van doen kan hebben ( ik geageer toch anders op "puppies" :D :D dan op volwassen mensen)

dat je dan gewoon leest dat die persoon die zo kinderachtig reageert net zou oud is als ik :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:09

Dat zijn de momenten dat ik soms mijn intentie tot posten maar afbreek. :)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:25

was laatst ook een meisje die tegen western was ofso vond ik echt een onzin toppic .... daar kan ik niet tegen maar dat heeft verder weer niks met leeftijd te maken ;) (ben zelf ook nog maar 15 :P)