Het is bijna grappig hoe een topic over dergelijk gedrag precies dit gedrag lijkt uit te lokken.
Ik probeer zelf altijd zo beleefd mogelijk te zijn, en mijn suggesties/meningen ook zo te brengen dat duidelijk is dat ze dat zijn: meningen/ideeën en meer ook niet!
Al dat gesteek onder water en dat nare gedrag tegenover elkaar, alsof er op internet ineens geen gedragsregels meer bestaan, dat vind ik gewoon niet kunnen. Ik heb er daarom ook eens serieus over gedacht een voed-Bokt-op topic te openen, maar wat krijg ik daar nou mee voor elkaar behalve precies dat wat ik wil uitbannen.

Daarnaast heb ik trouwens ook ervaren hoe het anders kan:
Als je gewoon rustig blijft reageren, netjes blijft, etc. en je krijgt toch iemand die constant blijft door te drammen en het topic "onveilig" maakt, dan grijpt er vaak wel een mod in en is het probleem opgelost zonder dat jij je hebt zitten opwinden of het hele topic gelijk naar gemaakt is of er een slotje op gezet is. Slotjes worden er heus niet op gezet als er maar één persoon vervelend doet - zijn/haar acties heb je niet in de hand, maar je eigen wel. Ik zat in een topic waar iemand zijn mening op een nogal vervelende manier door zat te drijven en de TS en ik hebben toen besloten er verder niet meer op in te gaan en te temmen.
Nog geen 5 minuten later had de persoon een waarschuwing gehad en was het topic weer op de rails, knap werk gewoon.
Springert: Ik weet niet wat de bedoeling is verder, maar het gaat bij het ontstaan van dergelijke discussies niet om wat je zegt, maar de manier waarop. Daar ging het in bovengenoemd topic bv. ook over: natuurlijk mag er een mening zijn, en heeft iemand alle vrijheid deze te uiten.
Maar neerbuigendheid wordt nu eenmaal niet zo goed ontvangen, en met recht.
Daarom wil ik heel Bokt meegeven: probeer een persoon alsjeblieft als een gelijke te behandelen, met respect en vriendelijkheid, ook als je je ergens aan stoort.
Zo wil je zelf toch ook altijd behandeld worden?Er is hier zeker niet iemand meer of minder waard dan een ander.