Manier van reageren........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:42

Raja schreef:
Als je een foto topic opent, dan kun je ook minder positieve reacties verwachten!!

Mja, helaas kunnen velen daar niet zo goed mee omgaan geloof ik :P Of je krijgt OP's die vol staan met excuses. Neem aan dat je zo'n topic opent om te leren, maargoed.

Springert, of je die OW/ban nu krijgt of niet, ik vind dat je hem verdient.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:50

modie schreef:
Springert schreef:

Ik open geen enkele aanval op niemand.
Maar ik heb aan een half woord genoeg om situatie's gelijk te doorzien.
Zelfs als je temt mogen mod's absoluut niet aan wie dan ook laten weten dat daar iets mee gedaan wordt.
Het feit dat jij dat blijkbaar wel weet, zegt alles.
Ik ben er van overtuigd dat de bewuste mod je zeer dankbaar is voor het openbaren van deze info.

Springert, je kan inderdaad aanklikken of je informatie terug wilt hebben op een TEM.

Heb net even de TEM-knop bekeken, had dit eigenlijk nooit eerder gedaan.

Maar, nogmaals, het kan dus inderdaad, informatie terug krijgen van een mod

Als je niet weet wat die informatie inhoudt, kun je er dus niet over oordelen.
Ik weet wel wat dat inhoudt, want heb hem wel gebruikt.
En ik weet dat mod's, onder geen enkele voorwaarde, sanctie's of maatregelen met de temmer mogen bespreken.
Maar goed....we wachten rustig af, en zien wel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:51

Heino schreef:
Raja schreef:
Als je een foto topic opent, dan kun je ook minder positieve reacties verwachten!!

Mja, helaas kunnen velen daar niet zo goed mee omgaan geloof ik :P Of je krijgt OP's die vol staan met excuses. Neem aan dat je zo'n topic opent om te leren, maargoed.

Springert, of je die OW/ban nu krijgt of niet, ik vind dat je hem verdient.

Ik vind weer dat jij hem verdient.

Raja

Re: Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:52

Ok topic krijgt duidelijk weer een wending...

:roll:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:54

@Springert
Oh, dat wist ik niet, er zijn nl. meerdere mods geweest die mij hebben gemeld een poster ergens op aan te spreken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:56

Ik denk dat we ons punt duidelijk hebben gemaakt.. :) inderdaad maar weer ontopic.. Soms is iets overduidelijk en behoeft dat verder geen woorden.. ;)

Inderdaad te hopen dat er wat meer respect voor elkaar kan worden opgebracht in topics. Natuurlijk kun je van mening verschillen met elkaar, maar er zijn helaas mensen die een ander dmv kwetsende en onnodig harde woorden echt een rotgevoel willen bezorgen en dat moet toch niet nodig zijn? Soms zijn er ontzettend interessante topics die hierdoor worden verziekt.
Zo onnodig, en je bereikt er niets mee..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:03

CtjeLief schreef:
Ik denk dat we ons punt duidelijk hebben gemaakt.. :) inderdaad maar weer ontopic.. Soms is iets overduidelijk en behoeft dat verder geen woorden.. ;)

Inderdaad te hopen dat er wat meer respect voor elkaar kan worden opgebracht in topics. Natuurlijk kun je van mening verschillen met elkaar, maar er zijn helaas mensen die een ander dmv kwetsende en onnodig harde woorden echt een rotgevoel willen bezorgen en dat moet toch niet nodig zijn? Soms zijn er ontzettend interessante topics die hierdoor worden verziekt.

Zeker niet nodig maar wel menselijk.
Als je een wat mindere bui hebt, kunnen sommige dingen ook anders overkomen.
Sommige betrekken algemene opmerkingen snel op zichzelf en voelen zich dan aangevallen. Echter is dit regelmatig totaal niet persoonlijk bedoeld en past het ook niet in het plaatje bij de persoon die zich op 1 of andere manier aangevallen voelde...
Niet helemaal goed lezen is ook zoiets en sorry zeggen of iets dergelijks is voor vele ook heel moeilijk

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:05

Brainless schreef:
@Springert
Oh, dat wist ik niet, er zijn nl. meerdere mods geweest die mij hebben gemeld een poster ergens op aan te spreken.

Maar nooit hebben ze gezegd welke poster.
Als je beweert van wel dan is dat een leugen.
Of een foute mod!!! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:05

superwoman schreef:
Niet helemaal goed lezen is ook zoiets en sorry zeggen of iets dergelijks is voor vele ook heel moeilijk

En daarmee sla je volgens mij de spijker op z'n kop....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:06

superwoman schreef:
CtjeLief schreef:

Zeker niet nodig maar wel menselijk.
Als je een wat mindere bui hebt, kunnen sommige dingen ook anders overkomen.
Sommige betrekken algemene opmerkingen snel op zichzelf en voelen zich dan aangevallen. Echter is dit regelmatig totaal niet persoonlijk bedoeld en past het ook niet in het plaatje bij de persoon die zich op 1 of andere manier aangevallen voelde...

Ongesteld zijn kan soms ook enorm nadelig werken! _O-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:08

Kanelly schreef:
superwoman schreef:

En daarmee sla je volgens mij de spijker op z'n kop....

Klopt, dit moet ook vaak geleerd worden hoor.
Ben mijn man ook nog steeds aan het "trainen". :o Mijn schoonmoeder heeft al een compliment gegeven. Gelukkig wijst hij mij ook op mijn fouten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:08

Springert schreef:
Brainless schreef:
@Springert

Of een foute mod!!! ;-)

Of velen zullen liegen, of Bokt mag een nieuw Mod-team gaan creëren.
Wat Brainless hier stelt is volgens mij geen uitzondering en staat naar mijn weten ook ergens in de FAQ.
Eerst zélf oplossen (en daar hoort elkaar ergens normaal op aanspreken ook bij) en als dat niet lukt, of niet goed verloopt kan een Mod ingrijpen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:14

Kanelly schreef:
Springert schreef:

Of een foute mod!!! ;-)

Of velen zullen liegen, of Bokt mag een nieuw Mod-team gaan creëren.
Wat Brainless hier stelt is volgens mij geen uitzondering en staat naar mijn weten ook ergens in de FAQ.
Eerst zélf oplossen (en daar hoort elkaar ergens normaal op aanspreken ook bij) en als dat niet lukt, of niet goed verloopt kan een Mod ingrijpen.

Nee hoor....want ik heb met aardig wat mod's een heel goed contact.
Maar die houden zich wel aan de regels.
Geen maatregelen bespreken met gebruikers.....zo simpel is het. Ieder mod die dat wel doet moet inderdaad vervangen worden.
De rotte appels er uit, dat werkt met alles het beste.
En laat ik nou precies weten welke mod het is waar CtjeLief haar info van weet. Wat het voor beheer nog een stuk makkelijker maakt om het uit te vinden, want zoals gezegd, beheer kan dus iedere PB lezen, en iedere mailbox openen.
Voor de goede orde...mod's zijn beheer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:19

Jij stelt dat er Mod's zijn die maatregelen bespreken met users en dat heb ik Ctjelief nou nergens zien zeggen?
Volgens mij is dat nog steeds iets wat jij zelf opmaakt uit haar posts, ik lees het er echter niet aan af.
En wat Brainless stelt klopt gewoon. En dat heeft ook niks te maken met het bespreken van maatregelen met users.

En dat beheer en mod's verschillend zijn, dat weet volgens mij iedereen wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:22

PB's lezen kunnen ze (als er een bepaald programma voor is geïnstalleerd), maar dat is inbreuk op je privacy, dus verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:26

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:28

@Asyaa
Niet laten zien die lijst..... dat mag niet van het beheer.....daar worden mods om "ontslagen" }:0

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:29

Brainless schreef:
PB's lezen kunnen ze (als er een bepaald programma voor is geïnstalleerd), maar dat is inbreuk op je privacy, dus verboden.

Er hoeft geen speciaal programma voor geinstalleerd te zijn.
Bokt draait op phpBB software, dezelfde software heb ik ook op mijn server draaien.
Je kunt zo in iedere mailbox als beheerder. Heb je echt niks speciaals voor nodig.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:29

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:33

Brainless schreef:
@Asyaa
Niet laten zien die lijst..... dat mag niet van het beheer.....daar worden mods om "ontslagen" }:0

Die lijst mag iedereen zien.
Worden mods ook niet voor ontslagen.
Ze mogen alleen niets bespreken met de gebruikers.
Deze lijst wordt door beheer geplaatst...2 verschillende zaken dus.
Ik denk ik leg het je ff uit omdat je het niet wist.
En dan maar zeggen dat ik niet aardig of behulpzaam ben.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:44

Het is bijna grappig hoe een topic over dergelijk gedrag precies dit gedrag lijkt uit te lokken.
Ik probeer zelf altijd zo beleefd mogelijk te zijn, en mijn suggesties/meningen ook zo te brengen dat duidelijk is dat ze dat zijn: meningen/ideeën en meer ook niet!

Al dat gesteek onder water en dat nare gedrag tegenover elkaar, alsof er op internet ineens geen gedragsregels meer bestaan, dat vind ik gewoon niet kunnen. Ik heb er daarom ook eens serieus over gedacht een voed-Bokt-op topic te openen, maar wat krijg ik daar nou mee voor elkaar behalve precies dat wat ik wil uitbannen. ;)

Daarnaast heb ik trouwens ook ervaren hoe het anders kan:
Als je gewoon rustig blijft reageren, netjes blijft, etc. en je krijgt toch iemand die constant blijft door te drammen en het topic "onveilig" maakt, dan grijpt er vaak wel een mod in en is het probleem opgelost zonder dat jij je hebt zitten opwinden of het hele topic gelijk naar gemaakt is of er een slotje op gezet is. Slotjes worden er heus niet op gezet als er maar één persoon vervelend doet - zijn/haar acties heb je niet in de hand, maar je eigen wel. Ik zat in een topic waar iemand zijn mening op een nogal vervelende manier door zat te drijven en de TS en ik hebben toen besloten er verder niet meer op in te gaan en te temmen.
Nog geen 5 minuten later had de persoon een waarschuwing gehad en was het topic weer op de rails, knap werk gewoon.

Springert: Ik weet niet wat de bedoeling is verder, maar het gaat bij het ontstaan van dergelijke discussies niet om wat je zegt, maar de manier waarop. Daar ging het in bovengenoemd topic bv. ook over: natuurlijk mag er een mening zijn, en heeft iemand alle vrijheid deze te uiten.

Maar neerbuigendheid wordt nu eenmaal niet zo goed ontvangen, en met recht.
Daarom wil ik heel Bokt meegeven: probeer een persoon alsjeblieft als een gelijke te behandelen, met respect en vriendelijkheid, ook als je je ergens aan stoort.
Zo wil je zelf toch ook altijd behandeld worden?

Er is hier zeker niet iemand meer of minder waard dan een ander.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:05

een discussie gaat niet om gelijkt te krijgen... het is proberen een ander met argumenten te overtuigen.
soms zijn er 2 waarheden.
maar daar schijnt niemand zich bij neer te willen leggen.

en altijd maar het vingerwijzen... hij/zij begon... nope, jij reageerd... iemand kan alleen een reactie uitlokken als jij dat ook toestaat, en gezien de reactie.. gaat een ieder er gewoon in mee, wordt er tussen de regels door gelezen en schijnt er op sommige beeldschermen andere tekst te verschijnen dan op de mijn :? :+

het is het antwoord dat de ander voert... geef hem geen voer meer.... ga er niet in mee.

Ik ga, en vroeger zeer regelmatig, af en toe ook in mee... ik ben niet heilig.

Maar af en toe hoeft iemand maar zijn/haar neus te laten zien en voila, de hele meut, behalve de neuseigenaar, gaat offtopic en begint te roepen..

en wat ik in dit topic lees: mensen die het topic verzieken, meestal de roepers dat iemand komt verzieken en overal bovenop zitten, geweigerd moeten kunnen worden...

alleen kun je geen ruzie schoppen, heb je altijd 2 partijen voor nodig, dat zal me een kaalslag worden op bokt.....
en zonde is het dat mensen het nodig vinden om zo naar elkaar te reageren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:07

Nemurin schreef:
Het is bijna grappig hoe een topic over dergelijk gedrag precies dit gedrag lijkt uit te lokken.
Ik probeer zelf altijd zo beleefd mogelijk te zijn, en mijn suggesties/meningen ook zo te brengen dat duidelijk is dat ze dat zijn: meningen/ideeën en meer ook niet!

Al dat gesteek onder water en dat nare gedrag tegenover elkaar, alsof er op internet ineens geen gedragsregels meer bestaan, dat vind ik gewoon niet kunnen. Ik heb er daarom ook eens serieus over gedacht een voed-Bokt-op topic te openen, maar wat krijg ik daar nou mee voor elkaar behalve precies dat wat ik wil uitbannen. ;)

Daarnaast heb ik trouwens ook ervaren hoe het anders kan:
Als je gewoon rustig blijft reageren, netjes blijft, etc. en je krijgt toch iemand die constant blijft door te drammen en het topic "onveilig" maakt, dan grijpt er vaak wel een mod in en is het probleem opgelost zonder dat jij je hebt zitten opwinden of het hele topic gelijk naar gemaakt is of er een slotje op gezet is. Slotjes worden er heus niet op gezet als er maar één persoon vervelend doet - zijn/haar acties heb je niet in de hand, maar je eigen wel. Ik zat in een topic waar iemand zijn mening op een nogal vervelende manier door zat te drijven en de TS en ik hebben toen besloten er verder niet meer op in te gaan en te temmen.
Nog geen 5 minuten later had de persoon een waarschuwing gehad en was het topic weer op de rails, knap werk gewoon.

Springert: Ik weet niet wat de bedoeling is verder, maar het gaat bij het ontstaan van dergelijke discussies niet om wat je zegt, maar de manier waarop. Daar ging het in bovengenoemd topic bv. ook over: natuurlijk mag er een mening zijn, en heeft iemand alle vrijheid deze te uiten.

Maar neerbuigendheid wordt nu eenmaal niet zo goed ontvangen, en met recht.
Daarom wil ik heel Bokt meegeven: probeer een persoon alsjeblieft als een gelijke te behandelen, met respect en vriendelijkheid, ook als je je ergens aan stoort.
Zo wil je zelf toch ook altijd behandeld worden?

Er is hier zeker niet iemand meer of minder waard dan een ander.

Ik word alleen neerbuigend als iemand dat naar mij ook doet. Ik reageer in veel topics, en heb zelden problemen. Maar er zijn er altijd bij die dan persoonlijk willen worden naar mij toe, en mijn karakter is nou eenmaal zo dat ik dat nooit over mijn kant laat gaan.
Als ik een sneer krijg, dan moet degene die die geeft ook zeker weten dat ie em terug gaat krijgen. Zonder uitzondering. Maar van nature ben ik geen ruziemaker, en dat zullen velen uit andere topics beamen. In discussie's heb je altijd twee kampen, de een is het met iets eens, de ander niet. Ik heb er geen problemen mee dat mensen het niet met me eens zijn, zal daar ook nooit snibbig op reageren, maar als de ander dat wel doet, dan doe ik er wel vrolijk aan mee. Dat is waar. Ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt, en dat je niet moet reageren, maar het is nou eenmaal de aard van het beestje dat ik dat wel doe. Op den duur weten ze dan wel dat ze dat bij mij niet moeten doen, omdat het gegarandeerd gaat eindigen in een slotje. Als ze het wel blijven doen, dan willen ze dat slotje klaarblijkelijk, en zal ik ze helpen om het voor mekaar te krijgen. Het liefst had ik dat ze helemaal niet op mijn posts reageren, want ik zit niet op een discussie te wachten met ruziemakers.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:13

Humor om te lezen wie hoe reageren, met name over ow en verbannen. Ow of ban terecht of onterecht doet er niet toe, die hier zo schrijven hebben toch al hun veroordeling geschreven.
Ik kan alleen voor mij persoonlijk schrijven, dat ik geen makkelijke brave volgeling ben maar een eigenzinnige eigenwijze ezel is niet vreemd. De wijze van mijn schrijven heeft zijn redenen.
Dankzij een goed gesprek met een moderator, ben ik bokt beter leren begrijpen en leer bokt nog steeds kennen. Ik zal nog steeds op mijn wijze schrijven, maar dan wel met aanpassen waar mogelijk voor mij. Tenminste ik doe me best, me aan te passen voor zo ver dat voor mij mogelijk is. Ik reageer minder frequent en temperamentvol, als voorheen. Probeer zo veel als mogelijk negatief te negeren, als ik nog niet kon tellen heb ik dat ondertussen wel geleerd.
Waar ik mij persoonlijk aan kan storen, is dat anderen voor mij gaan bepalen en mij gaan veroordelen. Dat ik bijvoorbeeld alleen maar vragen stel, om anderen tot een negatieve reactie of dom antwoord te verlokken. Ik kan er niks aan doen, als iemand een dom antwoord geeft En ik kan ook niks aan de negatieve wijze van denken en reageren doen. De schuld bij mij of anderen weerleggen, is naar mijn mening dan ook niet correct.
Die dit topic beginnen en voeren, mogen dan zoals ieder meerdere blikken in de spiegel werpen.
Wat betreft persoonlijk openbaar schrijven en per pb, zelfs per pb bedreigen geeft de bevestiging van en over de betreffende persoon(en). Mijn verkregen advies, was die persoon(en) te negeren en uit de weg te gaan.

I believe that everything you do bad comes back to you. So everything that I do that's bad, I'm going to suffer for it. But in my heart, I believe what I'm doing is right. So I feel like I'm going to heaven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:16

Springert schreef:
Ik vind weer dat jij hem verdient.

Prima, maar ik heb verder (voor zover ik weet) met niemand problemen, kan jij denk ik niet zeggen.
Maargoed, ik ga me hier verder buiten houden maar hoop van ganser harte dat in bepaalde topics eens sneller ingegrepen gaat worden want ik denk dat sommige topics te veel kans krijgen te escaleren.