Topic door mod verkeerd verplaatst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:34

Dat denk ik wel :j. En juist omdat je er zelf zo op gebrandt (d of t of dt? :P) ben om het onder het juiste forum te zetten en zelf kennis hebt van de fora's, kan ik me voorstellen dat dit soort dingen je opvallen en je wel even opkijkt als het van een mod komt :j. Dat kan ik me prima voorstellen, maar misschien moet je een mod niet zozeer als mod zien, maar meer als gewone bokker met wat meer knopjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:34

Yvonniej schreef:
opmerkelijk dat er niemand gereageerd heeft op mijn ea voorbeeld

Doel je op de mods? Vind het een opmerkelijk verhaal, maar (sorry) misschien wat offtopic en ik kan er verder ook niet inhoudelijk op reageren omdat ik 't natuurlijk niet mee heb gekregen... Maar in ieder geval opmerkelijk, ben wel benieuwd waarom de mods destijds deze beslissing hebben genomen en hoe ze hier nu eventueel op terugkijken.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:35

Nouks schreef:
Neonlight schreef:
Maar je bent te gast op dit forum, en dan is het ook wel zo netjes om in ieder geval te proberen om je topic goed te plaatsen en de moeite ervoor te doen, en dus de charters te lezen.

Het is misschien netjes om dat even te doen, maar zeg eens eerlijk, verwacht je het ook van leden? Dat ze voor het plaatsen goed kijken waar hun topic hoort? Zo ja, zou je het dan raar vinden dat zwarte bokkers hetzelfde (in mijn geval; denken te kunnen) verwachten van mods bij het VERplaatsen?

Daar zit wat in Nouks!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:36

Nouks schreef:
Yvonniej schreef:
opmerkelijk dat er niemand gereageerd heeft op mijn ea voorbeeld

Doel je op de mods? Vind het een opmerkelijk verhaal, maar (sorry) misschien wat offtopic en ik kan er verder ook niet inhoudelijk op reageren omdat ik 't natuurlijk niet mee heb gekregen... Maar in ieder geval opmerkelijk, ben wel benieuwd waarom de mods destijds deze beslissing hebben genomen en hoe ze hier nu eventueel op terugkijken.

Ik vind het ook opmerkelijk. Gelukkig heb ik via mijn onderschrift een leuke bokker voor haar gevonden, dus als je een referentie wilt.. http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... ile&u=1152
Laatst bijgewerkt door Yell op 01-05-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:36

zap schreef:
maar misschien moet je een mod niet zozeer als mod zien, maar meer als gewone bokker met wat meer knopjes?

Vandaar ook mijn vraag, in hoeverre er van de mods verwacht wordt dat ze de weg kennen ;) De weg kennen in ruil voor extra knopjes, heel zwartwit gezegd. (Ik snap natuurlijk dat er bij modden meer komt kijken dan alleen topics verplaatsen)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:38

Er worden gewoon soms fouten gemaakt, dat heeft niet eens te maken met niet weten waar zo'n topic thuishoort maar gewoon een simpele fout maken is zo gebeurd.
Persoonlijk vind ik het eerder bewonderingswaardig dat het zo weinig gebeurd dat een topic fout wordt verplaatst als je ziet hoeveel topics er verplaatst moeten worden.

Bokt kan natuurlijk ook heel moeilijk zeggen: we stellen pas regels op als alle moderators foutloos kunnen werken. ;)
Dan kunnen mensen ook geen mod meer worden, dan moeten robots het over gaan nemen.

Nouks: Ik ben nog maar net groen maar ik behoor wel de weg te kennen, wil niet zeggen dat de kans groot is dat ik eens een keer verdwaal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:39

Yvonniej, specifieke zaken zijn tussen mods en de gebruikers en niet geschikt om op FZ te bespreken. Bovendien heeft dat niets te doen met hetgeen waar dit topic voor geopend wordt. Ik denk dat je dat met de betreffende mods moet bespreken, en ik vermoed zo dat dit al uitgebreid besproken was.

En Nouks, ik verwacht inderdaad van bokkers dat ze proberen om topics goed te plaatsen of regels van een bepaald subforum waar ze posten globaal kennen. Klakkeloos ergens een topic plaatsen want een mod verplaatst het toch wel naar een goed gedeelte vind ik not done en gewoon onfatsoenlijk. Zoals ik al zei, als recreatiebokker deed ik het zelf ook altijd.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:40

gaat niet op iets specifieks. Het gaat erom, dat er nog in twijfel getrokken word of je een paard van een ander aanbied, als je het gratis aanbied.

Wat nou als het een paard van een ander is wat gratis weg mag, waarom zou dat dan niet mogen?

En nee, het is niet uitgebreid besproken, het topic is gewoon verwijderd en mocht niet weer geplaatst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:42

Neonlight schreef:
En [***], ik verwacht inderdaad van bokkers dat ze proberen om topics goed te plaatsen of regels van een bepaald subforum waar ze posten globaal kennen. Klakkeloos ergens een topic plaatsen want een mod verplaatst het toch wel naar een goed gedeelte vind ik not done en gewoon onfatsoenlijk. Zoals ik al zei, als recreatiebokker deed ik het zelf ook altijd.

Hierop afgaand begrijp ik dus dat jij het ook niet tof zou vinden als mods klakkeloos topics zouden verplaatsen zonder goed te kijken waar het eigenlijk thuis hoort?

(Nogmaals, ik begrijp dat het soms onduidelijk is waar een topic hoort en ik begrijp dat ook in de haast soms foutjes kunnen voorkomen, maar stel dat het inderdaad soms vanuit gemakzucht/onoplettendheid zou gebeuren, dan begrijp ik dus dat je dat ook onfatsoenlijk zou vinden?)

Yell

Re: Topic door mod verkeerd verplaatst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:43

Maargoed, ik ga dit topic verlaten en verder met recreatiebokken (leuk trouwens dat het al helemaal opgenomen is in dit topic)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:44

En dan is het natuurlijk de vraag hoe kun je dat testen? Hoe kun je dat zien Nouks?

En gebeurt het daadwerkelijk zoveel om 'te moeten twijfelen aan de kundigheid van de mods'?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:45

och ja... er worden ook zomaar topics gesloten of verplaatst zonder dat er eerst naar gekeken wordt door de desbeterfende mod. beetje jammer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:45

Eerst wil ik even iedereen bedanken die dit topic alsnog tot een leuk gesprek heeft gemaakt :D Modjes, Zap, Yvonniej, iedereen die ik eventueel nog vergeten ben, tof dat jullie eraan mee hebben gewerkt dit topic alsnog op de juiste rit te krijgen :)

ThePast03 schreef:
Er worden gewoon soms fouten gemaakt, dat heeft niet eens te maken met niet weten waar zo'n topic thuishoort maar gewoon een simpele fout maken is zo gebeurd.
Persoonlijk vind ik het eerder bewonderingswaardig dat het zo weinig gebeurd dat een topic fout wordt verplaatst als je ziet hoeveel topics er verplaatst moeten worden.

Heb je natuurlijk gelijk in. Echter is het (met alles) zo dat juist de dingen die mis gaan opvallen, dit viel me (al meerdere keren, maar inderdaad niet vaak) op, vandaar dat ik 't eens aanzwengel :)

Citaat:
[***]: Ik ben nog maar net groen maar ik behoor wel de weg te kennen, wil niet zeggen dat de kans groot is dat ik eens een keer verdwaal.

Vertel eens, denk je de weg ook te kennen? Waar ken je de weg goed, waar minder?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:47

Ik vind dat we blij moeten zijn met Mods en dat als ze een keer een foutje maken we een pb kunnen sturen.
Ik snap niet het nut om ze met naam en al te gaan bespreken. Dan gaat de lol van het vrijwillig modden er gauw vanaf.

Verder vind ik het soms ook een doolhof. Daar zou idd nog beter naar gekeken kunnen worden?.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:47

No problem, ik was wel even in voor een intensief topic.
Tot ziens in een volgende topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:48

zap schreef:
En dan is het natuurlijk de vraag hoe kun je dat testen? Hoe kun je dat zien [***]?

En gebeurt het daadwerkelijk zoveel om 'te moeten twijfelen aan de kundigheid van de mods'?

Ik zie het niet vaak, maar het valt me af en toe op. Vandaar dat ik er eens naar informeer :)
Ik ben er trouwens van overtuigd dat er nooit opzet in het spel zal zijn hoor, en wil ook geen verwijten plaatsen, maar ben inderdaad benieuwd wanneer een foutverplaatst topic te wijten is aan onoplettendheid/laksheid en wanneer aan "de weg niet kennen". Ik heb dit topic geopend vanuit de gedachte dat "de weg niet kennen" waarschijnlijk de achterliggende reden zou zijn, maar blijkbaar is onoplettendheid/laksheid/haast soms ook een reden. Ik denk dat ik dat persoonlijk trouwens (hoewel begrijpelijk dat het eens kan gebeuren) kwalijker vind dan "verdwalen" zoals ThePast03 dat zo mooi zegt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:48

Nouks schreef:
Hierop afgaand begrijp ik dus dat jij het ook niet tof zou vinden als mods klakkeloos topics zouden verplaatsen zonder goed te kijken waar het eigenlijk thuis hoort?

(Nogmaals, ik begrijp dat het soms onduidelijk is waar een topic hoort en ik begrijp dat ook in de haast soms foutjes kunnen voorkomen, maar stel dat het inderdaad soms vanuit gemakzucht/onoplettendheid zou gebeuren, dan begrijp ik dus dat je dat ook onfatsoenlijk zou vinden?)

Als een mod zonder te kijken een topic klakkeloos verplaatst vind ik dat zeker niet tof. Kijk, een fout maken of iets over het hoofd zien is prima, maar klakkeloos vind ik wel wat anders. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:49

AnnemiekvM schreef:
Ik vind dat we blij moeten zijn met Mods en dat als ze een keer een foutje maken we een pb kunnen sturen.
Ik snap niet het nut om ze met naam en al te gaan bespreken. Dan gaat de lol van het vrijwillig modden er gauw vanaf.

Tis geen verwijt, puur een concreet voorbeeld ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:50

Nouks schreef:
Katja schreef:
Ik denk niet dat het voor een mod makkelijker of moeilijker is om het juiste forum te vinden dan voor een andere bokker.

Hmm, op het laatste deel van deze post had ik al even gereageerd, maar wat ik me nu plotseling nog bedenk, waarom denk je dat het voor de mods niet moeilijker of makkelijker is dan voor recreatiebokkers (of andersom)?
Omdat wij ook lang niet overal op Bokt komen. Ik ken van een aantal fora de charter perfect uit mijn hoofd maar van sommige andere heb ik ook geen idee hoe of wat
PB eventueel een mod van dat forum om te vragen hoe of wat.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:51

Oké, gelukkig. Het kwam bij mij namelijk wel zo over.
Maar fijn om te weten. Dat leest al een stuk beter.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:51

Nouks schreef:
Vertel eens, denk je de weg ook te kennen? Waar ken je de weg goed, waar minder?

Nee hoor, dat denk ik na amper een week nog helemaal niet. ;)
Gelukkig word je al beginnende mod goed begeleid en zal ik vanzelf de weg een stuk beter leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:52

Zijn jullie (mods) het trouwens met me eens dat het topic uit de OP beter op BB zou passen? Zo ja, zou ik Storm wel 'ns willen vragen wat de oorzaak is van haar verkeerde verplaatsing (onoplettendheid/laksheid/haast, of de weg niet kennen). Zou het echt tof vinden om daar eens inzicht in te krijgen :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:55

Ik weet zeker dat het geen laksheid is Nouks, want gelukkig ben ik dat nog nooit tegen gekomen bij mijn mede-mods. :)
En ik ga er even geen uitspraak over doen waar het wel thuis hoort. Voor mij redelijk onbekende fora, en dan moet ik nu leeswerk gaan doen voor een topic wat niet "mijn" topic is. En ondertussen ben ik met deze discussie nog niet verder gekomen met de moddingen op mijn eigen fora, en dat wil ik wel vanavond nog afgehandeld hebben. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:56

Nouks schreef:
Zijn jullie (mods) het trouwens met me eens dat het topic uit de OP beter op BB zou passen? Zo ja, zou ik Storm wel 'ns willen vragen wat de oorzaak is van haar verkeerde verplaatsing (onoplettendheid/laksheid/haast, of de weg niet kennen). Zou het echt tof vinden om daar eens inzicht in te krijgen :j

Dat ligt er maar aan wat je als onderwerp van dat nieuwsbericht ziet. Vind je de Oehoe het onderwerp dan hoort het op BB thuis, vind je het ontsnappen van de Oehoe het onderwerp dan hoort het op op NM thuis.
Ik vind het bericht vooral over de ontsnapping gaan en wat mij betreft zou het dus gewoon op NM thuishoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:00

Neonlight schreef:
Ik weet zeker dat het geen laksheid is [***], want gelukkig ben ik dat nog nooit tegen gekomen bij mijn mede-mods. :)

Even een paar quotes :)

Katja schreef:
Het is soms lastig om de juiste plaats te vinden maar soms maak je ook gewoon een fout omdat je nog 30 tems open hebt staan en je denkt dat je gezien hebt waar het topic over gaat terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Katja schreef:
Soms baseer je een verplaatsing op de titel en een eerste regel maar die is lang niet altijd kloppend voor het verhaal.

ThePast03 schreef:

Hoe zou je de oorzaak bij dergelijke gevallen in één woord willen omschrijven? Ik kwam tot "onoplettendheid/laksheid/haast" als verzameling voor oorzaken in de categorie "whoooops". Lees: je kent de weg, maar hebt verkeerd gekeken, verkeerd gelezen, verkeerd geklikt, verkeerd gedacht, verzin het maar.

Graag een betere suggestie voor "onoplettendheid/laksheid/haast" :+ :D