Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Storm76 schreef:x_Marr, maar dat beargumenteren is juist het probleem. Mensen zíén een slof, lezen niets, maar gooien meteen hun mening over een slof op de scroll. Daar gaat dus je onderbouwde argument...
Een slof is fout. punt.
maar zo werkt het juist niet, en dat is met alles, met sporen, met zweep. Ik kan geen jong paard inrijden zonder een springzweepje hoor. En ik rij geen Z proef zonder een spoortje.
capopjekop schreef:Ik vind bokt een aanwinst. Tuurlijk wordt er ook vaak iets geroepen dat noch kant noch wal raakt, maar dat filter ik er voor mezelf wel uit. Ik heb onwijs veel geleerd van bokt, juist omdat er zoveel visies en meningen zijn.
suus_ schreef:@TS, die mensen zeggen dat wij op Bokt kortzichtig zijn en in hokjes plaatsen. Misschien moeten ze eens naar zichzelf kijken met hun oordelen die ze meteen gevestigt hebben.
Er staat ongelooflijk veel info op de site en ik denk dat we er echt dankbaar voor mogen zijn.
En pennymeisjes zijn schattig.
Storm76 schreef:x_Marr, maar dat beargumenteren is juist het probleem. Mensen zíén een slof, lezen niets, maar gooien meteen hun mening over een slof op de scroll. Daar gaat dus je onderbouwde argument...
Een slof is fout. punt.
maar zo werkt het juist niet, en dat is met alles, met sporen, met zweep. Ik kan geen jong paard inrijden zonder een springzweepje hoor. En ik rij geen Z proef zonder een spoortje.
Onassa schreef:Mijn merrie heeft kissing spines.....kan je als ruiter niet veel meer mee en menigeen heeft ook al wel eens tegen me aan me gevraagt, waarom hou je haar dan nog???
het kost veel geld en wat heb je er eigenlijk nog aan??
Tja...zo kan je het zien, alleen ik zie het anders.
Mijn merrie is daarnaast ook meer voor me dan alleen een dier waar je toevallig een zadel op kunt kwakken en die voor je door het zand sjouwt.
Ik heb haar gekocht om haar te houden, in voor en tegenspoed.
Quellian schreef:Onassa schreef:Mijn merrie heeft kissing spines.....kan je als ruiter niet veel meer mee en menigeen heeft ook al wel eens tegen me aan me gevraagt, waarom hou je haar dan nog???
het kost veel geld en wat heb je er eigenlijk nog aan??
Tja...zo kan je het zien, alleen ik zie het anders.
Mijn merrie is daarnaast ook meer voor me dan alleen een dier waar je toevallig een zadel op kunt kwakken en die voor je door het zand sjouwt.
Ik heb haar gekocht om haar te houden, in voor en tegenspoed.
Ach ja... ik heb 2 gezonde paarden staan van bijna 8 en 12, maar ze worden niet gereden. Waarom niet? Geen zin in, heel simpel.
Billythekid schreef:Goed topic.
Elke serieuze vraag of probleembespreking wordt binnen de kortste keren overschreeuwd door "kenners" met 5 manegelessen achter de rug.
Ik zou het leuker vinden als er meer inhoudelijk en opbouwend werd gediscussieerd.
Als je eens zoekt op een bepaald onderwerp vind je wel reacties van deskundigen maar het merendeel is gezeur waar je niets aan hebt en waar je niet naar op zoek was.
Ik denk dat Bokt voor 90% wordt gevuld met reacties die aan de inhoud niets toevoegen.
nicole3939 schreef:Waar ik mij aan erger op bokt is dat als iemand hier foto's plaatst en vraagt om mening/advies, je totaal in de grond geboord kan worden. Je kunt ook opbouwend kritiek hebben.
Iedereen heeft het moeten leren toch?
Ook de topics over hulpteugels, niet 24/7 in de wei, dan kan de TS de wind van voren verwachten. Dierenbeul etc heb ik al vaak voorbij zien komen.
Discussie en/of meningen oke, maar laat iedereen in zijn waarde.