Aangifte doen om wat een andere bokker zegt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:41

@Nanne
Ik heb inmiddels iets meer in mijn leven meegemaakt dan dat ik werkelijk zou willen.
Dat is waarschijnlijk de grote oorzaak waarom ik hier zo "makkelijk" over oordeel in de ogen van sommige mensen.

Ook ben ik bang dat die jongen nooit gebroken kan worden en hij het eerlijk gaat vertellen.
Hij is zoals je zegt al zo verknipt...

@Sparta
sjaaa... O:) :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:41

Nanne schreef:
Ik begrijp het punt van Marieke wel.. Soms zou er beter nagedacht moeten worden voordat men iets zegt of post en ze heeft zeker de aandacht weten te krijgen met haar opmerking.

Maar het is wel een feit dat het niet aan ons is om te beslissen over het leven van een ander. Het enige leven waar je imo over mag beslissen is dat van jezelf.

Natuurlijk zijn er mensen waarvan ik vind, mening dus, dat die hun recht op het leven verspeeld hebben.

Wie ik daar onder vind vallen houd ik voor mezelf. Zou het eerlijk gezegd zelf ook niet zo cool vinden als ik op het internet zou lezen dat een half forum mij dood wenst.. :')

Ik denk niet dat 't een half forum is, eerder 3kwart van NL & USA.
Als hij destijds gewoon had gezegd wat er is gebeurd was het nooit zo ver gekomen, hadden de ouders van Nathalee het kunnen afsluiten en haar een mooie begrafenis kunnen geven & had half de wereld niet eens van z'n bestaan afgeweten.

Ik vind in ieder geval dat wanneer je zoiets zegt, of het over Joran gaat of een dierenmishandelaar of whatever, dat het een mening is wat je van die persoon vind. Tenzij er gezegd word dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Hiermee dus ook meteen mijn mening dat aangifte veel en veel te ver gaat. Mocht Marieke het toch willen of gaan doen, dan bij deze succes. Moet je het wel meteen doortrekken en aangifte doen tegen iedereen die dat zegt en dat zijn er een hoop.
Laatst bijgewerkt door Tallout op 27-02-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: Aangifte doen om wat een andere bokker zegt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:44

Die bewustheid creer je ook met het temmen, goed bedoeld of niet zelf beginnen dreigen is nooit noodzakelijk. En ik denk dat ts wel slim genoeg is om dat te begrijpen. En ik hoop dat ze er wat van geleerd heeft en nu gewoon alleen temt en de mods hun werk laat doen, en niet het recht in eigen handen gaan nemen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:45

Nanne schreef:
Sparta,

Zoals al eerder gezegd heeft de Bokker die uitspraak alleen gedaan om men wat bewuster te maken van hetgeen wat ze posten. ;)

Wat zou je daar bewuster van worden? Vrijheid van meningsuiting bestaat gewoon. En een bedreiging is pas een bedreiging als het letterlijk gezegd wordt. Niet als het een mening is.
Dus ik begrijp niet wat mensen er bewuster aan moeten gaan posten, ze hebben namelijk niets verkeerd gedaan. Misschien dat juist diegene die riep aangifte te gaan doen, bewuster moet gaan posten. Zij is degene die rare dingen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:48

Nanne schreef:
Sparta,

Zoals al eerder gezegd heeft de Bokker die uitspraak alleen gedaan om men wat bewuster te maken van hetgeen wat ze posten. ;)

Dat denk ik niet. Ze schreef eerst; ik denk er serieus over na om aangifte te doen. Vervolgens is het; ik ga aangifte doen, ik zal wel zien wat de politie ervan denkt na mijn aangifte en of het legaal is, dan komt nummer 2 er nog bij om meegenomen te worden in de aangifte. Vervolgens doet ze het niet meer (wat ik niet meer dan normaal vind).

Ik vind aangifte doen tegen iemand die zijn méning verkondigt en dus niet echt bedreigt een bedreiging op zich. Zij heeft daadwerkelijk tegen diegene gedregen met naar de politie gaan om haar zwart te maken, met als doel een straf! Dat is bewust iemand kwetsen/ zwart maken. Dat vind ik vele malen erger, plus het idee dat er om niks aangifte tegen je kan worden gedaan heel beangstigend.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:48

@Lessilla
Niemand dreigt hier...

Behalve dat er aangifte word gedaan..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:49

Zack schreef:
@Nanne
Ik heb inmiddels iets meer in mijn leven meegemaakt dan dat ik werkelijk zou willen.
Dat is waarschijnlijk de grote oorzaak waarom ik hier zo "makkelijk" over oordeel in de ogen van sommige mensen.

Ook ben ik bang dat die jongen nooit gebroken kan worden en hij het eerlijk gaat vertellen.
Hij is zoals je zegt al zo verknipt...

@Sparta
sjaaa... O:) :P

Dat je door omstandigheden anders tegen dingen aan kunt kijken snap ik volkomen. :j

Mijn vader is bijv. onschuldig een week vast gehouden en het recht op zijn advocaat ontzegt tot het moment dat mijn vader zich wou beroepen op zijn zwijgrecht. Mijn vader is ook als een hond behandeld.. Kreeg zijn medicijnen niet, geen eten, wc werd niet doorgetrokken.. En dan vind ik het onbegrijpelijk dat ze Joran twee dagen vast houden om hem vervolgens weer op straat te zetten omdat "verder niks kunnen doen".
Dat vind ik kromme dingen in de wet.. Of die jongen breekt weet ik ook niet, maar als je na twee dagen weer buiten staat kan je imo ook niet zo onder druk gezet worden dat je ook daadwerkelijk gaat breken..

Verknipt is hij imo absoluut..

Chantal,

Daar ben ik het ook mee eens hoor! Hij had gewoon gelijk eerlijk moeten zijn, dan hadden die ouders rust en had hij wel of geen straf gehad. Dat ligt natuurlijk aan de manier waarop het allemaal plaats gevonden heeft. ;)
Ik zou ook niet met mijzelf kunnen leven als ik over de kennis beschikte waarover hij naar alle waarschijnlijkheid beschikt.

Sparta,

Vrijheid van meningsuiting zal er altijd zijn en het is ook een mooi iets. Maar het is ook een groot grijs gebied en sommige dingen liggen net op het randje daarvan. Ik vind ook dat mensen, waaronder ikzelf, wel eens wat beter na moeten denken voordat ze iets zeggen of posten. :)

Petite,
Dat heeft ze mij zelf duidelijk gemaakt dat de uitspraak voordat doel was. ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:50

Zack schreef:
@Lessilla
Niemand dreigt hier...

Behalve dat er aangifte word gedaan..

Dreiging tot aangifte bedoel ik natuurlijk ;)
Net zoals iemand anders verteld dat is bewust bang maken, en een gewone bokker moet geen opvoeding geven aan anderen :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:53

Nanne schreef:
Dat je door omstandigheden anders tegen dingen aan kunt kijken snap ik volkomen. :j

Mijn vader is bijv. onschuldig een week vast gehouden en het recht op zijn advocaat ontzegt tot het moment dat mijn vader zich wou beroepen op zijn zwijgrecht. Mijn vader is ook als een hond behandeld.. Kreeg zijn medicijnen niet, geen eten, wc werd niet doorgetrokken.. En dan vind ik het onbegrijpelijk dat ze Joran twee dagen vast houden om hem vervolgens weer op straat te zetten omdat "verder niks kunnen doen".
Dat vind ik kromme dingen in de wet.. Of die jongen breekt weet ik ook niet, maar als je na twee dagen weer buiten staat kan je imo ook niet zo onder druk gezet worden dat je ook daadwerkelijk gaat breken..

Verknipt is hij imo absoluut..

Chantal,

Daar ben ik het ook mee eens hoor! Hij had gewoon gelijk eerlijk moeten zijn, dan hadden die ouders rust en had hij wel of geen straf gehad. Dat ligt natuurlijk aan de manier waarop het allemaal plaats gevonden heeft. ;)
Ik zou ook niet met mijzelf kunnen leven als ik over de kennis beschikte waarover hij naar alle waarschijnlijkheid beschikt.

Breken gaat ie zeker niet nee, en al helemaal niet na 2 dagen. Ik denk dat we er ook nooit achter zullen komen wat er nou precies gebeurd is. Zijn mysterieuse gedrag daaromheen maakt hem in mijn ogen dan ook helemaal schuldig :D. Jammer dat 't voor de wet niet zo werkt :\.

Overigens, we gaan nu wat offtopic :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:55

Petite schreef:
Nanne schreef:
Sparta,

Dat denk ik niet. Ze schreef eerst; ik denk er serieus over na om aangifte te doen. Vervolgens is het; ik ga aangifte doen, ik zal wel zien wat de politie ervan denkt na mijn aangifte en of het legaal is, dan komt nummer 2 er nog bij om meegenomen te worden in de aangifte. Vervolgens doet ze het niet meer (wat ik niet meer dan normaal vind).

Ik vind aangifte doen tegen iemand die zijn méning verkondigt en dus niet echt bedreigt een bedreiging op zich. Zij heeft daadwerkelijk tegen diegene gedregen met naar de politie gaan om haar zwart te maken, met als doel een straf! Dat is bewust iemand kwetsen/ zwart maken. Dat vind ik vele malen erger, plus het idee dat er om niks aangifte tegen je kan worden gedaan heel beangstigend.

Dat ben ik met jou eens. Ik heb niet opgezocht wat de leeftijd was waartegen de aangifte zogenaamd gedaan werd. Maar misschien is het onzekere of jonge bokker, die schrikt zich helemaal het apezuur.
De uiting van ik ga aangifte doen, vind ik persoonlijk veel zwaarder dan de zin waar het hier om draaide.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:58

Wow ik heb duidelijk wat gemist gaat namelijk over mijn uitspraak dat er zo'n ophef over gemaakt zou worden had ik niet verwacht

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:00

@Sparta
Getrouwd en kids :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:01

Dat is mooi. Maar schrikken van een dergelijke uiting kan nog wel. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:01

Briljant, ik ga ook mensen aangeven voor laster enzo, hier op bokt :)

Nee, sorry, dit vind ik ook niet kunnen :n
Ook al is het om mensen bewuster te maken van wat ze zeggen, want dat worden mensen niet van dit soort lachwekkende uitspraken :n

Uiteindelijk was ik het nog eens met de uitspraak ook :o
Joran is almaar aan het oproerkraaien. Zo iemand had in een ander land allang de doostraf gehad, bewezen of niet... Neem nu Amerika, hoeveel mensen worden daar nu onschuldig ge-elektrocuteerd? Nee, het Nederlandse rechtsysteem zit waardeloos in elkaar, en dat word keer op keer bewezen.
Joran is wel verdacht, maar zit niet eens vast... Pff...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:02

@janine..
Moest eerst eerlijk gezegd ook heel hard lachen om die uitspraak :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:03

Zack schreef:
@janine..

Ja maar vinden jullie het niet beangstigend dan? Ik moest ook lachen, maar ik werd wel bang. Terwijl ik nooit dergelijke uitspraken heb gedaan.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:04

jelledaantje schreef:
Wow ik heb duidelijk wat gemist gaat namelijk over mijn uitspraak dat er zo'n ophef over gemaakt zou worden had ik niet verwacht

Te veel ophef en om er ook nog een topic aan te wijden? Nee, niet nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:05

Petite schreef:
Zack schreef:
@janine..

Ja maar vinden jullie het niet beangstigend dan? Ik moest ook lachen, maar ik werd wel bang. Terwijl ik nooit dergelijke uitspraken heb gedaan.

De politie doet er niets mee hoor :)
De verantwoordelijkheid van de mod's van bokt...
Ik ben indertijd in elkaar geslagen, heb aangifte gedaan, maar daar heeft de politie echt niets mee gedaan hoor ;)
En ik werd wel serieus genomen door de politie, ik vraag me af of dergelijke aangiften ook serieus worden genomen...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:07

@Petite
Om eerlijk te zijn, Nee.
Waarom zou ik?
Als ik zo een opmerking maak (wat ik duidelijk dus al meerdere keren heb gedaan in dit topic over joran) is dat vrijheid van menings uiting.

Ik bedreig joran niet persoonlijk (of beter gezegd gericht) naar hem.
Ook al zou ik dat wel helemaal begrijpen als iemand dat doet.

Ik vind het zelfs een beetje een trieste uitspraak "nu ga ik aangifte doen"
Waarom?
De bokster heeft er totaal geen last van, is geen persoonlijke vriend van joran of noem maar op.

Als het over een geheel onschuldig persoon gaat die niet al jaren in het nieuws is wegens gruweldaden vind ik het weer een heel ander verhaal.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:08

Ik moet zeggen dat ik doodsverwensingen toch wel heel ver vind gaan! Zeker in een geval waar er nog geen schuld bewezen is. Mensen die dat soort berichten graag willen plaatsen moeten maar naar Fok! of GeenStijl gaan, het hoort niet thuis op een forum als bokt is mijn mening.

Pepper3

Komop nu joh is mijn uitspraak nu niet wat meer als half nederland ook werkelijk denkt.
En bovendien ik doe het niet gericht naar hem als dat zo was was het anders geweest.
Waar gaat de wereld heen.

Zack

@Odetteke
Volgens mij volg jij het nieuws niet geheel goed.
Meneertje joran is zeker wel schuldig bevonden voor een aantal dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:10

Goh wat draven jullie door zeg ipv eens te lezen wat de schijfster
hier in dit topic dr nu over vermeld......Heb het idee dat er hier door sommigen radicaal wordt overheen gelezen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:11

Ik ontdek dit topic nu pas. Even de 4 pagina's doorgelezen.

Ik geloof dat ik ook een aandeel heb ik de felle discussie die is ontstaan in het topic waar dit topic over gaat. Al blijf ik erbij dat wat ik zei helemaal niet zo raar is. Het is ook moord/doodslag of iets anders geweest waaraan Natalee dood is gegaan. Heb overigens nergens gezegd dat ik denk dat Joran het (zélf) heeft gedaan. Hij weet er meer van, dat is iedereen wel duidelijk lijkt me, dus heeft hij er sowieso meer mee te maken dan hij wilt laten geloven.

Buiten dat, dit topic en met name de openingspost LIJKT een algemeen topic met de vraagstelling of je aangifte zou doen naar aanleiding van uitspraken van een mede-bokker. Echter wordt in de openingspost meteen het Joran-topic aangehaald. En indirect MariekeB ter discussie gesteld. Ik ben het ook gruwelijk niet eens met MariekeB en vind dat de bokkers die de nare uitspraken hebben gedaan dit wel mogen doen. Het is hun mening. Dan kan die mening te ver gaan, oke klopt, maar we leven wel in een land van vrije meningsuiting. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Negeer die uitspraken dan gewoon. De ''dreigementjes'' over ''ik ga aangifte doen'', tja wat wil je daarmee bereiken? Het is imo niet nodig. Iedereen heeft gewoon op een felle manier discussie gevoerd en zijn mening uitgedragen. Ik ben het overigens ook met Nanne_ eens, dat MariekeB uiteindelijk belachelijk werd gemaakt. Dat had ook niet nodig geweest. Wij uiten onze mening, zij de hare. Nogmaals, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn en op elkaar te reageren.

Ik heb in deze post de namen van bokkers genoemt, klopt. Maar ik ben van mening dat het op deze manier niet op negatieve wijze is gebeurd. Vind een ieder dit wel het geval, stuur mij dan aub een PB of TeM even i.v.m. namen noemen. Het is niet mijn bedoeling om bokkers op wat voor manier te schaden. ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:11

@Chiqa
Nee integendeel zelfs.
De discussie gaat er nu over, waarom mevrouw in hemelsnaam dan zo een opmerking plaatst.