Je snapt toch wat ik bedoel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:06

Vind dat er tegenwoordig wel erg gezeurd wordt over de spelling hoor, lang leven het oude bokt tijdperk toen daar nog geen hond zich druk om maakte.

Persoonlijk zwakt het bij mij vrijwel onmiddellijk de discussie af als er op taalfouten wordt gelet, met zulke mensen wil ik vaak niet eens in discussie gaan.
MSN taal is wat anders, deze mensen maken hun fouten bewust, dat vind ik een heel ander verhaal als dat je de Nederlandse taal gewoon niet zo onder de knie heb.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:07

even kijken vanaf 1 minuut, of gewoon alles!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:07

Chiqa schreef:
Vind dat er tegenwoordig wel erg gezeurd wordt over de spelling hoor, lang leven het oude bokt tijdperk toen daar nog geen hond zich druk om maakte.

ik gok dat ik zo een handvol topics uit de eerste jaren kan vinden met exact dezelfde klacht ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:08

Nies_ schreef:
Als je op school een verslag moet maken met iemand die wel haar best doet om fatsoenlijk nederlands te typen zal ze ook niet blij zijn als jij op jou manier typt, dan kan diegene namenlijk alles gaan verbeteren (drie keer raden wat ik net gedaan heb :)) ).

Is dit naar mij gericht? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:08

Chiqa schreef:

Persoonlijk zwakt het bij mij vrijwel onmiddellijk de discussie af als er op taalfouten wordt gelet, met zulke mensen wil ik vaak niet eens in discussie gaan.
MSN taal is wat anders, deze mensen maken hun fouten bewust, dat vind ik een heel ander verhaal als dat je de Nederlandse taal gewoon niet zo onder de knie heb.

Vroeger typten mensen ook nog heel wat beter dan nu. Volgens mij, toen Bokt net bestond, waren we nog niet in het tijdperk aangeland van vreselijke laksheid en MSN-taal. Mensen die me typen ipv mij maken die fouten ook bewust, en mensen die geheel zonder leestekens typen ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:09

Ik heb geen geluid Qimm, jammer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:10

Sophie_midas schreef:
Nies_ schreef:
Als je op school een verslag moet maken met iemand die wel haar best doet om fatsoenlijk nederlands te typen zal ze ook niet blij zijn als jij op jou manier typt, dan kan diegene namenlijk alles gaan verbeteren (drie keer raden wat ik net gedaan heb :)) ).

Is dit naar mij gericht? :?

Als je je aangesproken voelt :j

Haha nee, ik had het misschien iets duidelijker moeten schrijven, maar ik bedoelde xXEviIXx.

Samiyah

Re: Je snapt toch wat ik bedoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:12

Haha, nee ik voel me niet aangesproken, daarom snapte ik het ook niet :D!
Ik doe meestal wel m'n best om netjes en leesbaar te typen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:12

2002
[LZP] MSN taal.

Onderwerp: Moeten jullie eg overal op letten?

_Debbie_ schreef:
Ja ik wordt er een beetje gek van.....

Er wordt bijan niet meer op het verhaal gelet in een topic neej aleen maar op hoe het wordt geschreven en of er fouten in staan of iemand wel of niet ABN typ.En als er foto's op staan is ut gelijk van ow dat zit niet goed of dat moet niet zo.........

Volgens mij wortd er bijna niet meer naar het topic gekeken maar aleen naar die dingen die ik hierboven al zei.

Het valt mij eg op :r :r :r :r

[LZP] Moddies kinderjuffies????

2003
[FZ] OvErMaTiG HoOfdlettergebruik

2004
[LZP] verkeerd gebruiken van het woordje mits

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:14

Als je even zoekt Lielle, kom je ook nog een mooi topic tegen van mij uit die tijd. Ik was vroeger ook heel erg. :D Maar zo zie je maar, people change. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:15

Nies_ schreef:
Ik heb geen geluid Qimm, jammer.

Hans zei, Grietje zal ik met dit mooie weer mijn korte rokje aantrekken?
Hans, zei Grietje, zal ik met dit mooie weer mijn korte rokje aantrekken?

Want één verkeerde komma of letter, maakt van Jezus nog een ketter
;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:18

Juul schreef:
Als je even zoekt Lielle, kom je ook nog een mooi topic tegen van mij uit die tijd. Ik was vroeger ook heel erg. :D Maar zo zie je maar, people change. :D

Achja, veel van mijn HK posts zijn nogsteeds om te janken qua spelling, maar da's dan expres é := O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:20

Ach, elk mens maakt fouten. Ik kijk zelf ook nog vaak over dingen heen hoor. Ook zelfs dat ik het later teruglees en denk: 'hè, heb ik dat geschreven?' Maar ik probeer het sowieso wel leesbaar te houden! Niet dat ik het over spelingvouten en gebaken brootjes ga hebben. ;) En dingen voor school laat ik sowieso regelmatig door m'n zus en/ of m'n ouders checken voor het de deur uit gaat. Dat vind ik echt wel belangrijk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:31

Ach die topics zijn op één hand te tellen Lielle, op dit moment worden ze je dagelijks om de hoofd geslingerd, en dat vind ik dus een wereld van verschil.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:36

Chiqa schreef:
Ach die topics zijn op één hand te tellen Lielle, op dit moment worden ze je dagelijks om de hoofd geslingerd, en dat vind ik dus een wereld van verschil.

Waar dan ik, zie ze, niet?

Ik heb zelf ook wel eens dat ik niet weet of het woord nou juist gespeld(met dit woord dus ook :+) is of niet.
Of dat ik erger mij aan of ik irriteer mij. Of is dat nou andersom? :D

Maar ik vind het ongeloofelijk irritant als mensen zich gewoon niet een klein beetje hun best er voor doen. Bij mij zijn bijvoorbeeld hoofdletters en punten, en soms ook komma's, gewoon automatisme geworden. Geleerd als kind.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:37

Maar is normaal nederlands typen dan te veel gevraagd? Zo hier en daar op de juiste plaats een hoofdletter of punt. We hebben allemaal denk ik zo onze basisschool gehaald, dus de basis van de nederlandse taal zou er bij iedereen wel in moeten zitten. Goed het kan pittig zijn, maar soms worden er echt heel lelijke en pijnlijke fouten gemaakt hoor. En dan heb ik het niet over typfouten (daar maak ik er ook nog wel wat van, maar toch corrigeer ik ze wel als ik ze zie)
Laatst hoorde ik in de trein een jongen (die gezien zijn verhaal op de PABO zat) stoer vertellen dat hij, haha, voor de 3e keer gezakt was voor zijn spellings toets....
Dat soort mensen gaat dadelijk onze potentiele kindertjes nederlands leren, dat is toch gewoon pijnlijk?
Soms wordt er inderdaad wel onnodig gezeurd, of wel erg overdreven gedaan, en het serieus betrekken in een discussie... nou ja daar schiet je ook niets mee op. Maar ch en g fouten, dt's in de verleden tijd of soms zelfs bij niet-werkwoorden. Jongens? BASISSCHOOL WERK!

/2cts

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:39

Ik snap 'm niet?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:57

Ach.. leraren :7
Ik weet nog goed dat ik dagelijks, zo niet wekelijks, een discussie had over rekenen met diverse leraren en nee, natuurlijk kreeg ik geen gelijk. Dat werd dus altijd eventjes aan opa vragen die leraar wiskunde was en ja, ik had gelijk!

Zo ook een tijdje geleden, werd bij mijn broertje 1/2 x 1/2 = 1/4 fout gerekend :n

Nee, het onderwijs is lang zo goed niet als men altijd beweert :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 07:55

x_Marr schreef:

Dat jíj ze niet ziet wil niet zeggen dat ze dr niet zijn, je wordt er echt mee doodgegooit.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:04

Ik vind het zelf ook een ernstige zaak dat zoveel mensen de Nederlandse taal niet goed beheersen. Iedereen maakt wel eens een spelfout, maar in 1 zin 4 fouten maken.. Sorry, ik snap het niet.

Soms irriteer ik mij eraan, zo was er laatst ( 1 van de 1.000 ) een topic over buitenlanders, dat die mensen maar eens normaal Nederlands moesten leren praten. Vervolgens werd je in dat topic, door mensen met die zelfde uitspraak, dood gegooid met spelfouten. Ja.. Pff!

Zelf let ik gewoon op als ik typ, ik maak heus wel eens een fout hoor.. Maar probeer gewoon netjes te typen. Kleine moeite en het staat wel zo netjes als je serieus genomen wilt worden. ( vind ik )

#edit: Maar ik vind het wel handig als mensen in hun onderschrift dyslexie hebben staan. Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal!
Laatst bijgewerkt door Nessah op 15-03-10 08:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:24

Chiqa schreef:
x_Marr schreef:

Dat jíj ze niet ziet wil niet zeggen dat ze dr niet zijn, je wordt er echt mee doodgegooit.

tja... het eerste wat ik zie is dus..... doodgegooit

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:16

Chiqa: Als ik de eerste pagina bekijk van forumzaken bekijk zie ik alleen deze, en één over topictitels. Verder niks.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:30

Chiqa schreef:

mwah, naar verhouding is het echt niet veranderd.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:42

maar jullie denken bij alles dat het luiheid is, dat is met msn in het begin vaak zo, maar op een gegeven moment word het automatisme, en dat is lastig af te leren hoor ;)
*spreekt uit ervaring*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:43

maar als je moeite voor wil doen, en het belangrijk genoeg vindt, kan het wel. Dus toch wel een beetje luiheid ;)