Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:36

KiWiKo schreef:
hihi slim............ ik kan me die tekst wel enigzinds voorstellen....

Ik dus niet. Als je ècht onpartijdig modereert, dan pak je iedere persoonlijke aanval aan. Hoeft dan misschien niet altijd met een ban gepaard te gaan, (sturende pb mag ook, óók richting mij) maar pas dan de post aan..... Die persoonlijke aanvallen zetten nl. de trend voor de rest van het topic.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 08:35

......... slotje voor overleg.. maar wat gebeurt er dan achter de schermen? Gaat de moderator dan werkelijk afstemmen met collega-mods? Wordt/worden de boosdoenster(s) dan werkelijk aangepakt? Het is een zeldzaamheid dat een topic opnieuw geopend wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:09

Als er een slotje voor overleg geplaatst wordt, dan gaan we overleggen wat er met het topic moet gebeuren. Moeten er berichten verwijderd worden? Moeten er bokker aangesproken worden? Maar wat het slotje betreft, overleggen we vooral of we de discussie weer op het goede spoor kunnen krijgen. Als we denken van niet, dan wordt het een definitief slotje, anders gaat het topic weer open. Meestal na het verwijderen van de nodige berichten en het plaatsen van een moderatoropmerking. Ik denk dat de verhouding tussen definitieve slotjes en heropenen ongeveer half om half is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:44

Storm76 schreef:
Jannepauli schreef:
Mag ik even inbreken? Uit welk topic zijn 140 posten weggehaald?

dit topic; [VN] Rollkur volgens Britse organisatie "volstrekt onacceptabel"

Het topic an sich interesseert me weinig tot niets maar heb hier wel een algemene vraag over.
Ik heb de afgelopen tijd toch wel eens getemt op persoonlijke aanvallen, berichten zijn ook verwijderd, en sommigen ook vrij snel.

En hier dan mijn vraag; worden de schrijvers van zulke berichten ook ten aller tijden geïnformeerd dat hun bericht niet voor niets zijn weggehaald?
Ik heb dit idee namelijk niet, omdat ik ze vaak een paar uur later weer diezelfde fout zie maken (En die berichten ook weer worden weggehaald.)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:57

Chica, als een bokker echt over de grens gaat, dan spreken we een bokker zeker aan. Maar soms halen we ook de posts weg, de mods kunnen die posts nog wel zien, maar de rest van bokt niet meer.
Hier kun je lezen dat we dit soms verwijderen zonder een bokker op de hoogte te stellen; [VN] Welkom op het Nieuwsforum - update 07-01-10 Deze regels zijn vorige maand aangepast.
We hebben een tijd lang bij ieder verwijderd bericht de poster een berichtje gestuurd, maar in sommige topics is het gewoon niet bij te houden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:48

Arabesk u heeft helemaal gelijk, bij deze zal ik mezelf terecht wijzen. En mijn uiterste best doen proberen te negeren door niet te reageren op persoonlijke aanvallen. En daardoor de moderatoren de kans geven hun werk te kunnen doen.

Mieke

Re: Expres persoonlijk reageren zodat topics op slot gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:03

Men mag niet persoonlijk worden in topics, maar filmpjes plaatsen van mensen en die afbranden mag wel? Daar mag bokt dan ook wel eens wat stricter in zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:24

Storm76 schreef:
Chica, als een bokker echt over de grens gaat, dan spreken we een bokker zeker aan. Maar soms halen we ook de posts weg, de mods kunnen die posts nog wel zien, maar de rest van bokt niet meer.
Hier kun je lezen dat we dit soms verwijderen zonder een bokker op de hoogte te stellen; [VN] Welkom op het Nieuwsforum - update 07-01-10 Deze regels zijn vorige maand aangepast.
We hebben een tijd lang bij ieder verwijderd bericht de poster een berichtje gestuurd, maar in sommige topics is het gewoon niet bij te houden.

Waar ik op doelde waren geen relletjes verweven door het hele topic door, of aan meerdere gebruikers gericht dat begrijp ik dat dit versoepelt wordt.
Maar waar ik op doel zijn uitspraken op de man af (Op een persoon), zelfs nadat deze 'sneren' zijn weggehaald zag ik een gebruiker gewoon doorgaan.
En dan krijg ik het idee dat de schrijver niet geïnformeerd is dat dit niet echt de bedoeling is van bokt
lijkt mij.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:18

afgelopen weekend weer het geval helaas...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:24

Zo hadden we tot zojuist een felle discussie in een topic waarin 1 persoon in het bijzonder persoonlijke sneren bleef posten waarop deze hier en daar ook wat sneren terugkreeg maar verder bleef het een mooie discussie. Vervolgens bedaren de gemoederen weer, ontstaat er even hilariteit en vervolgens wordt het topic op slot gegooid. Jammer.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:31

ja, je was zelfs bijna getrouwd!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:43

Michael1104 schreef:
ja, je was zelfs bijna getrouwd!!

Ja inderdaad! Maar ff serieus, waarom mag 1 persoon pagina's lang doorgaan met alleen maar op de man spelen en negatief reageren, en zodra die persoon uit het topic weg is en er even een dosis humor tegenaan gegooid wordt om de sfeer weer wat op te kalefateren, gaat er een slotje op.
Ik begrijp dat dus niet zo goed.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:38

ThePast03 schreef:
Het enige wat je daar op kan antwoorden zonder offtopic te gaan is: maak daar een apart topic voor.

off topic vraag:
Is het voor een mod mogelijk te knippen in een topic en daarmee een nieuw topic te creëren zodat de discussies gesplitst door kan?
In vorige fora was er een soort van schreeuw put waar trollen naar werden verbannen.
Zoiets van, klagen doe je maar beneden.
Wil je weer praten, zien we je weer boven.
Negen van de tien keer krabden ze boven aan de trap of ze mochten meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 07:53

slokkie schreef:
Is het voor een mod mogelijk te knippen in een topic en daarmee een nieuw topic te creëren zodat de discussies gesplitst door kan?

Ja dat is mogelijk maar dat heb ik ze hier nog nooit zien doen op bokt