Postcode in Profiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:30

Appieee schreef:
Wat een kinderachtig gedrag dat je het niet wil vertellen zeg TS.

TS speelt hier een machtsspelletje geloof ik?

Sorry hoor. Is het echt zo raar dat ik het nog even stil wil houden? :? Iedereen mag het weten, maar dan wel wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zijn/haar profiel aan te passen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:30

:oo ik heb net in 1 minuut de (vermoedelijke) straat van iemand kunnen vinden nav de openingspost.

Overigens kom ik niet op de postcode uit, maar ik vermoed dat ik wel zo goed als in de straat zit.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:30

Dit wist ik wel en zet sommige gegevens daarom liever niet op internet. Echter, als ze je echt moeten hebben, vinden ze je toch wel.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:31

Fiffill schreef:
'TS speelt een machtsspelletje'. Wat een onzin. :+

Onzin? Het is toch zo?
TS wil het niet zeggen, terwijl het heel makkelijk is om er zelf achter te komen.
Het komt op mij in ieder geval een beetje over van: "Ik weet het en jullie lekker niet." :+
Maar als dat niet zo bedoel was, tja. Dan ligt het dus aan mij en dat spijt me dan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:31

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:32

Nou ik heb het net even geprobeerd maar ik kom toch echt niet bij mijn eigen huis uit :S
En dat terwijl de postcode wel goed is.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:32

Snader schreef:
Appieee schreef:
Wat een kinderachtig gedrag dat je het niet wil vertellen zeg TS.

TS speelt hier een machtsspelletje geloof ik?

Sorry hoor. Is het echt zo raar dat ik het nog even stil wil houden? :? Iedereen mag het weten, maar dan wel wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zijn/haar profiel aan te passen.

Hoezo? Je kunt moeilijk heel Bokt bereiken met wat je ontdekt hebt net.
Bovendien ben ik zelf van mening dat je er altijd van op de hoogte moet zijn als je je postcode ergens neerzet op internet, dat je weet dat hij achterhaald kan worden. Tegenwoordig kunnen ze van alles doen zelf vanaf de andere kant van de wereld, je adres op internet zetten is op eigen risicio en dat zou je naar mijn mening altijd moeten doen met het idee in je achterhoofd dat het achterhaald kan worden.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:33

Wat woon jij daar ontiegelijk mooi en lekker rustig Lia :-P

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:33

Appieee schreef:
Onzin? Het is toch zo?
TS wil het niet zeggen, terwijl het heel makkelijk is om er zelf achter te komen.
Het komt op mij in ieder geval een beetje over van: "Ik weet het en jullie lekker niet." :+
Maar als dat niet zo bedoel was, tja. Dan ligt het dus aan mij en dat spijt me dan. :)

Volgens mij heb ik al herhaaldelijk een verklaring gegeven voor mij gedrag. Als jij niet gelooft in mijn goede bedoelingen, dan zegt dat misschien meer over jou dan over mij. :) Food for thought?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:33

xXGRIETJEXx schreef:
Nou ik heb het net even geprobeerd maar ik kom toch echt niet bij mijn eigen huis uit :S

Waarschijnlijk kom je wel in dezelfde straat/buurt? :)
Dat omdat meerdere huizen in een straat dezelfde postcode kunnen hebben denk ik dan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:34

Met mijn postcode kom je uit dat ik in het centrum van Den Bosch woon. Daar wonen zoveel mensen dat je nog geluk moet hebben om mij te vinden.
Daarbij als iemand echt zo geïnteresseerd is in mij en mijn berichten leest, had die dezelfde informatie kunnen weten.

En net wat Sammie zegt, van de meeste Bokkers kan je nog veel meer informatie achterhalen als het je interesseerd.

En degene die last hebben van stalkers zullen zowieso niks vrij geven op internet ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:35

Appieee schreef:
Fiffill schreef:

Onzin? Het is toch zo?

Het gaat wel op de privacy van mensen. Dat het mogelijk is wil nog niet zeggen dat TS het aan de grote klok moet hangen. Ik vind dat TS groot gelijk heeft het niet uit te leggen om de privacy van mensen toch zoveel mogelijk te beschermen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:36

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:37

Privacy _O- Ik verwijs even subtiel naar mijn post op pag. 1 onderaan :=

Lia Ik kom graag een keertje bij je op de koffie!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:38

Appieee schreef:
xXGRIETJEXx schreef:

Waarschijnlijk kom je wel in dezelfde straat/buurt? :)
Dat omdat meerdere huizen in een straat dezelfde postcode kunnen hebben denk ik dan.

Ik kom inderdaad bij de buren enkele huizen verderop.
Zou banketstaaf zijn eigenlijk, stel een van jullie die heeft nu zoiets van ik ga daar inbreken (jaja levendige fantasie) dan roof je het huis leeg van een bokker (heb je van het kaartje afgehaald in het profiel) en dan blijkt het de buren te zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:38

Een mailtje naar webmaster@bokt.nl was nog prettiger :+

Maar goed, in iedergeval heel erg bedankt voor de melding! Het script dat dat kaartje in het profiel zet hoort de coordinaten af te ronden voor ze richting Google worden gestuurd alleen lijkt daar sinds een tijd (geen idee hoe lang eigenlijk :\) iets niet helemaal te gaan zoals het hoort. Dit is nu opgelost. Je ziet nog wel ongeveer waar iemand woont maar dat is ook het hele idee van dat kaartje :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:39

Snader schreef:
dan zegt dat misschien meer over jou dan over mij. :)

Dat is dus echt zo'n argument wat ik hier wel vaker lees naar mensen en wat ik toch wel zo zinloos vind. :z

Ik geloof meteen in jouw goede bedoelingen want anders had je dit topic niet geopend. :Y)
Alleen of je bij jouw goede bedoelingen de juiste overwegingen maakt is iets wat ik me af vroeg.
Je had beter gewoon een mailtje naar Bokt zelf kunnen sturen dan kunnen ze het oplossen.
Maargoed, ik zal het hier maar bij laten want dat is nogal offtopic.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:39

Appieee schreef:
Fiffill schreef:

Onzin? Het is toch zo?

De TS zegt toch waarom hij het stil wil houden? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.... wat ben jij meteen negatief zeg. :=

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:41

Whahaha ik heb nu alleen mijn cijfers er te staan, en nu kom ik midden in de weilanden te wonen.
Hmm tis wel koud hier :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:41

Zoals Bart al aangeeft, even een mailtje naar het beheer was voldoende om dit "probleem" op te lossen. Maar aandacht trekken met "ik weet wat jij niet weet, en kan daarmee jou privacy schenden" is leuker :j Probleem opgelost, want de coordinaten zijn niet meer exact ;) En ik ben weer een trucje wijzer :D

Jippy, ik woon nu echt in Groningen :D nu hoef ik minder ver te fietsen *D
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 28-01-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:42

Mijn kaartje geeft de volgende melding: 'Error in geocoding! Http error 602' :') Ben wel benieuwd waar ik nou zou wonen ;) Maar het trucje werkt - ongeveer inderdaad. De eerste die ik probeerde woonde in een fabriek namelijk ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:43

Sammie schreef:
Privacy _O- Ik verwijs even subtiel naar mijn post op pag. 1 onderaan :=

We weten nu wel dat het jou niks kan schelen. :) Het is ook logisch dat als je een postcode invult, dat er misschien een mogelijkheid is dat mensen je adres kunnen achterhalen. Toch, het wordt mij intussen duidelijk dat er een aantal mensen zijn die hiervan nog niet bewust waren en het wél vervelend vinden. ;)

Edit: Een mailtje was achteraf (zoals altijd) handiger geweest, maar ik wist op dat moment nog niet eens of het werkte. :) Zoals je kan lezen in mijn eerste bericht, ging ik ervan uit dat het al bekend was! Het leek mij dan ook belangrijk om het juist onder de aandacht te brengen bij degenen die er nog niet van op de hoogte waren. Mooi dat het opgelost is!
Laatst bijgewerkt door Snader op 28-01-10 15:09, in het totaal 7 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:44

Fiffill schreef:
De TS zegt toch waarom hij het stil wil houden? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.... wat ben jij meteen negatief zeg. :=

Hoezo negatief?
Ik bekijk het alleen vanaf een andere kant.
Als TS niet wilde dat mensen van die manier gebruik gingen maken had ze gewoon een mailtje naar het beheer moeten sturen en het voor de rest ongehoord kunnen laten. Nu zijn er juist meer mensen achter de manier gekomen dan wanneer ze het op die manier hadden gedaan.
En moet je kijken hoe snel het nu opgelost is?

Machtspelletje was misschien het verkeerde woord en ik ben ook niet te beroerd om daar mijn excuses voor aan te bieden, dus bij deze.
Maar naar mijn mening had de TS, gezien haar argumenten dit beter op een andere manier aan kunnen pakken.
Dat betekent niet meteen dat ik negatief doe?

Sani

Re: Postcode in Profiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:45

Bart, je woont mooi in een bosje zeg. :))

Is het daar nu erg rustig? :')

Ik snap dat het een fout was en nu aangepast is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:46

MLoeser schreef:
Zoals Bart al aangeeft, even een mailtje naar het beheer was voldoende om dit "probleem" op te lossen. Maar aandacht trekken met "ik weet wat jij niet weet, en kan daarmee jou privacy schenden" is leuker :j Probleem opgelost, want de coordinaten zijn niet meer exact ;)

Idem voor jou, wat denk jij ook enorm negatief zeg. :+ Zegt wss meer over jou dan over de TS. Misschien bedacht de TS gewoon 'hee, het is heel makkelijk te achterhalen en sommige bokkers zullen dat niet weten maar het misschien niet fijn vinden' en opende dit topic zonder te bedenken dat hij ook kon mailen... In plaats van 'kijk hoe stoer ik ben dat ik dit kan achterhalen en ik zeg het lekker niet'. Kom op zeg.
Buiten dat had hij het anders niet echt uit kunnen testen?

@ Appieee: ik vond 'machtspelletje' nogal een groot woord in deze context. En verder, zie mijn tekst hierboven.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-01-10 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt