'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:02

pharagirlke schreef:
Ik heb het op die situatie die jij aan haalt. Daar was het denigreren, onderuit halen, de negatieve boodschap kracht bij zetten. Tenzij je zijn vrouw bent of stiekem verliefd bent heb je hem geen koosnaampjes te geven, dan is het gewoon Sjef.

Nou ik heb die bladzijde van dat topic net gezien maar zie nergens de naam Sjefke denigrerend gebruikt worden? Ze noemt hem toch alleen als voorbeeld voor iets waar ze niet achterstaat maar het ook niet afkraakt, ze noemt Sjef als voorbeeld maar ook Gert v. Hof, dus dat maat Gert ook direct denigrerend?
Wel zie ik een persoonlijke aanval waar niks van gezegd wordt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:03

pharagirlke schreef:
Waarom moet die persoon altijd sjefke zeggen als hij Sjef noemt? Wat is het nut daar van? Want daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Strafbaar is het niet, maar goed, hem een arrogante kl**t noemen is ook niet strafbaar dus ja?

Misschien vind hij/zij het wel schattig hoe hij zich met zijn grootheidswaan door de paardenwereld schopt :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:03

WildWings schreef:
pharagirlke schreef:
Waarom moet die persoon altijd sjefke zeggen als hij Sjef noemt? Wat is het nut daar van? Want daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Strafbaar is het niet, maar goed, hem een arrogante kl**t noemen is ook niet strafbaar dus ja?

Waarom wel? Omdat het kan! Soms bekt het gewoon lekker om iemands naam iets anders uit te spreken. Waarom zou je het dan niet doen? Daarbij deed deze bokker het slechts 1x in een discussie die totaal niet over Sjef zelf ging, en naar mijn idee niet met een negatieve lading.

Noem jij iedereen altijd bij zijn volledige naam? Ik vind het ook niet erg als mensen me Nik noemen, of zelfs niet als ze me Nikkeltje noemen (en dat is pas echt walgelijk eigenlijk :)) ). Wat is het nut daarvan? Dat Nik korter is? Die ene lettergreep? :?

Maar een arrogante klootz*k is wel duidelijk denigrerend bedoeld, en nogmaals, Sjefke is dat dus niet per definitie. Dat is dus nogal een onlogisch argument ;)

Ja, als ik mensen niet persoonlijk ken is het de volledige naam tenzij ze zelf aangeven dat dat niet hoeft. Mensen die ik goed ken (vriendinnen)
noem ik bij de naam die ze zelf vnl gebruiken. :+ Dus het enige nut is "omdat het kan"? Okee, weet ik dat ook weer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:06

Karl66 schreef:
Het klopt dat deze opmerking duidelijker had kunnen zijn, in de zin van wat er hier wel en niet acceptabel werd gevonden. Maar aan de andere kant wil je ook snel ingrijpen voor iets uit de hand loopt en hebben we achter de schermen geen kudde juristen klaar staan om de formulering zo bij te slijpen dat het maar op één en juiste manier te intepreteren is.

Hmm, nee, maar het lijkt me dat iedereen toch wel kan begrijpen dat deze opmerking toch een beetje het/z'n boekje te buiten gaat? Er wordt gewoon letterlijk een nieuwe regel bedacht ineens..
Daarbij is het toch ook 'part of' het modschap dat je even 2x nadenkt voor je wat plaatst? Zoals wij gebruikers ook altijd zouden moeten doen omdat we anders een OW aan onze broek hebben hangen? ;)

Citaat:
Ik denk dat het voor de mensen waar het om gaat in ieder geval duidelijk is dat het van hun niet meer geaccepteerd wordt, wat ook de bedoeling was.

Nou en dat snap ik dus niet. Iemand die in een neutrale context 'Sjefke' zegt krijgt dus zomaar duidelijk gemaakt dat het van haar niet meer geaccepteerd wordt. Waarom dan, waarom mag dat dan niet meer?? Straf degene die de naam vaak in een denigrerende context gebruiken, niet iemand die slechts 1 keer in al haar boktposts de naam 'Sjefke' gebruikt, en dan nog zonder duidelijk negatieve bedoelingen (ook volgens haarzelf)..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:08

Hoe ga je dat uit elkaar houden WildWings? Want als het op een OW aan komt zeggen ze allemaal dat het niet denigrerend bedoelt was.

Air

Karl66 schreef:
Als mod hebben we nou eenmaal weinig andere mogelijkheden dan geschreven berichten in hun context en in de context van de schrijver zijn andere berichten te bekijken. Dat is iets wat continue gebeurt en waar mensen op aangesproken worden, net zoals het met deze moderatoropmerking gebeurd is.

Het klopt dat deze opmerking duidelijker had kunnen zijn, in de zin van wat er hier wel en niet acceptabel werd gevonden. Maar aan de andere kant wil je ook snel ingrijpen voor iets uit de hand loopt en hebben we achter de schermen geen kudde juristen klaar staan om de formulering zo bij te slijpen dat het maar op één en juiste manier te intepreteren is. Ik denk dat het voor de mensen waar het om gaat in ieder geval duidelijk is dat het van hun niet meer geaccepteerd wordt, wat ook de bedoeling was.

Ik dacht altijd dat er eerst achter de schermen overlegd werd voordat er een modopmerking werd/wordt geplaatst, behalve als het heel erg nodig is omdat de discussie anders uit de hand loopt. Maar ook dat zie ik niet echt gebeuren?
Het gaat hier niet om de context van het bericht want het bericht is maar in 1 context geschreven en kan in mijn ogen ook niet in een andere context begrepen worden.

Er was hier echt wel de tijd om even na te denken om de opmerking zo duidelijk mogelijk neer te zetten.
Want er is hier echt geen sprake van onduidelijkheid maar gewoon van nalatigheid.

Anoniem

pharagirlke schreef:
Ja, als ik mensen niet persoonlijk ken is het de volledige naam tenzij ze zelf aangeven dat dat niet hoeft. Mensen die ik goed ken (vriendinnen)
noem ik bij de naam die ze zelf vnl gebruiken. :+ Dus het enige nut is "omdat het kan"? Okee, weet ik dat ook weer. :)

Het nut is inderdaad dat het kan en dat het soms fijn 'bekt' om een naam iets anders uit te spreken / te schrijven. Wat wil jij dan graag horen? Moet alles een goed onderbouwde achterliggende gedachte hebben? Ik bedoel, als er geen redenen zijn om het niet te doen, waarom zou je het dan laten? :?

Ayasha
Blogger

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:09

De reden om het niet te doen is omdat het denigrerend kan overkomen.

Adil

WildWings schreef:
Karl66 schreef:
Ik denk dat het voor de mensen waar het om gaat in ieder geval duidelijk is dat het van hun niet meer geaccepteerd wordt, wat ook de bedoeling was.

Nou en dat snap ik dus niet. Iemand die in een neutrale context 'Sjefke' zegt krijgt dus zomaar duidelijk gemaakt dat het van haar niet meer geaccepteerd wordt. Waarom dan, waarom mag dat dan niet meer?? Straf degene die de naam vaak in een denigrerende context gebruiken, niet iemand die slechts 1 keer in al haar boktposts de naam 'Sjefke' gebruikt, en dan nog zonder duidelijk negatieve bedoelingen (ook volgens haarzelf)..

Inderdaad, Wildwings.

Air

pharagirlke schreef:
Hoe ga je dat uit elkaar houden WildWings? Want als het op een OW aan komt zeggen ze allemaal dat het niet denigrerend bedoelt was.

Omdat diegene het nergens heeft over bijv. die klootzak Sjefke oid.
Ze noemt hem alleen als voorbeeld, kraakt hem nergens af. Dus ik snap het probleem niet zo.
Als je dat denigrerend vind dan is dat toch gewoon een kwestie van hoe je het zelf leest en je eigen normen en waarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:10

pharagirlke schreef:

Nou, precies!! Dus kun je gewoonweg niet zeggen dat je iedereen een OW geeft die 'Sjefke' zegt zonder dat je daarvoor een regel toevoegt aan het reglement van bokt.

Daarbij, zoals ik al zeg, Isabell Snert mag schijnbaar wel, of flauwe opmerkingen over haar, of bijv. over Anky, of over noem maar op.. maar zodra de naam Sjefke valt, is dat een eerstegraads belediging en moet deze per definitie afgestraft worden ook al was dit niet denigrerend bedoeld. Lijkt mij een vreemde beredenatie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:11

Jep, en tenzij je die officiëel wil gaan vast leggen is het dus of niemand, of allemaal. Wil je denigrerend toe laten, dan allemaal, wil je denigrerend voorkomen mag niemand het.

Van mij mag men bij dergelijke opmerkingen ook in grijpen, kan niet begrijpen dat het toegelaten wordt dat Anky regelmatig het verwijt "paardenbek" krijgt enz.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:12

pharagirlke schreef:

Sorry, maar heb je Sjefke zelf wel eens horen praten over ander combinaties/landen/trainers? Wie de bal kaatst...

En nogmaals, in het bewuste topic zie ik persoonlijk het gebruik van 'Sjefke' echt niet als provocatie! Het wordt nog eens keurig uitgelegd ook....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:13

Maar er mag niet zomaar door 1 mod een regel uitgeroepen worden die nergens staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:13

pharagirlke schreef:

Goh.. Heb jij je daar ooit van laten weerhouden toen je iemand 'penny' noemde? ;)

Alles kan denigrerend overkomen, en dat probeer je natuurlijk altijd te voorkomen. Maar als je een bepaalde naam niet eens denigrerend bedoelt, dan denk je er dus ook niet zo gauw overna dat het denigrerend kan zijn. Dat is aan de lezer, die een bepaalde waarde aan een simpele verbastering van een naam legt..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:14

Pharagirlke wat versta jij dan precies onder denigrerend? Waarom vind jij Sjefke in die post denigrerend overkomen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:14

Ik lees al even mee en haak nu even in. De mods hebben toch een apart forum binnen dit forum waar alle modzaken besproken worden? Zal dit ook niet daar besproken zijn met alle mods? Lijkt me niet dat ze dit soort dingen uit hun duim zuigen en daarna pas checken of het wel mag wat ze doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:15

pharagirlke schreef:
Jep, en tenzij je die officiëel wil gaan vast leggen is het dus of niemand, of allemaal. Wil je denigrerend toe laten, dan allemaal, wil je denigrerend voorkomen mag niemand het.

Maar dan snap je toch ook het doel van mijn topic wel?? Want hier roept een mod dus zojuist een regel uit die nergens anders beschreven/geschreven staat. Dat is natuurlijk erg oneerlijk tegenover mensen die het niet denigrerend bedoelen en helemaal niets van deze regel afweten, omdat deze regel verder nergens genoemd staat.. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:16

x_Marr schreef:
Pharagirlke wat versta jij dan precies onder denigrerend? Waarom vind jij Sjefke in die post denigrerend overkomen?

Dat snap ik dus ook echt niet. Ik doe mijn best, maar zie gewoon niet in waarom het denigrerend overkomt.. in de context die ik bedoel.. dat is puur de waarde die jij als lezer eraan hecht volgens mij, en ik weet niet over wie dat wat zegt.. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-10 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:16

WildWings schreef:
pharagirlke schreef:

Goh.. Heb jij je daar ooit van laten weerhouden toen je iemand 'penny' noemde? ;)

Alles kan denigrerend overkomen, en dat probeer je natuurlijk altijd te voorkomen. Maar als je een bepaalde naam niet eens denigrerend bedoelt, dan denk je er dus ook niet zo gauw overna dat het denigrerend kan zijn. Dat is aan de lezer, die een bepaalde waarde aan een simpele verbastering van een naam legt..

Ik heb nooit iemand penny genoemd :+ Daarbij, als je het over de pennypatrouille hebt zou ik maar snel goed gaan lezen, als er 1 topic is waar er veel regels opgelegd zijn dan is het wel de penny patrouille.

x_Marr: Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Ik denk dat het meer een gevoel is en een vorm van beleefdheid. Als mijn leerkracht Jan Vermeers heet, ga ik ook niet "Jantje" zeggen tegen hem... Dat is kleinerend. :) Hij is volwassen. Zegt dat wat over mij dat ik dat zo ervaar? Kan. Maar volgens mij zegt het nog meer over degene die het nodig heeft dergelijke dingen te gebruiken.

WW: ik heb geloof ik nergens gezegd dat ik dit topic nutteloos/doelloos vind?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-10 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:17

Lia_ schreef:
Karl66 schreef:
Ik neem aan dat de vraag serieus bedoeld was en het zou prettig zijn als het topic niet vol komt te staan met allemaal _O- Oh wat ben ik grappig _O- reacties.

Ben benieuwd wie de eerste OW krijgt voor te melig/grappig zijn }:0

Volgens mij zijn daar in de boktgeschiedenis al diverse OWs en bans voor uitgedeeld :j.

Maar jeetje, geen Sjefke meer en how about alle andere namen die op -ke eindigen, mogen die ook niet meer genoemd worden op bokt, op straffe van .....?????? Ja?????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:17

Die kies je zelf Lovely, als Sjef Sjefke genoemd wilde worden had ie dat al lang laten weten vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:19

Phara, niet als je Anneke of Hanneke heet hoor, ookal zijn die namen wel ooit zo ontstaan.
Overigens vind ik deze nieuwe maatregel wel eentje die door Sjefke zelf bedacht had kunnen worden, met stampvoeten en alles erop en eraan. Eigenlijk zie ik die email aan het beheer al een beetje voor me :D.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:20

Maar gaat het er hier nou om of hij Sjef of Sjefke genoemd mag/wilt worden of omdat er opeens een nieuwe regel werd uitgeroepen? Ik denk dat sommigen in dit topic het een stapje te ver nemen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:21

Lovely schreef:
Overigens vind ik deze nieuwe maatregel wel eentje die door Sjefke zelf bedacht had kunnen worden, met stampvoeten en alles erop en eraan. Eigenlijk zie ik die email aan het beheer al een beetje voor me :D.

Muhahahahaha, inderdaad ja :')