Loiz schreef:Brainless schreef:Hoeveel fietsers fietsen er met helm??
Maar fietsen kunnen niet schrikken en wegrennen

Paard is een vluchtdier, waar je dus van kan verwachten dat ie
er eens met je vandoor gaat. Rij zelf eigenlijk altijd met cap (met grote uitzondering, maar dan is het meestal ook niet de bedoeling geweest dat ik erop ging) en vind het gewoon veiliger.
Zou het van Bokt trouwens ook wel een fijne regel vinden als HAW capverplicht word
Jonge meisjes kijken op bokt, komen binnen no-time op HAW en zien alleen maar mensen zonder cap, en zoals de mens een kudde
dier is, willen zij dus ook geen cap op, want dat is niet cool, niemand heeft 't immers (voor hun beleving)..
Wat me altijd zo opvalt is dat ze in paardenbladen ook bijna nooit geen caps drgaen. Hoe bedoel goed voorbeeld 
gabyfedde schreef:Waarom in de auto wel een gordel om en op het paard geen cap?
Euhm omdat ik anders een boete krijg? Gordel irriteert me enorm, snijd altijd in mn schouder/nek en sinds een rugblessure heb ik hem altijd af met achteruit rijden. Dan weer terug in 1 doe ik hem eerst om.
just_bassie schreef:Ik rijdt al mijn paarden met cap ookal zijn ze nog zo braaf..
Ik zet hem op voordat ik ga rijden en hij gaat pas af als de laatste is afgezadeld zelfs in de zomer!
Mijn vraag is....waarom rijden mensen uberhaupt zonder cap. Hier zou ik dan ook graag antwoord op krijgen van mensen die zonder cap rijden..
Is erin geslopen. Droeg hem altijd netjes, maar na verloop van tijd niet meer. Omdat hij niet lekker zat en ook omdat hij ging rafelen en ik daardoor slechter kon zien 
Nu heb ik op HE een hele goeie gekocht, heb wel welgeteld 2 keer gedragen. Ik ben het niet meer gewend. Stap ik op een ander paard, iets wat nooit voorkomt, dan draag ik hem wel. Ik ken het paard niet en ik ben een bange ruiter dus die combi is niet goed