Ongevraagd discussie van onderwerp op bokt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:20

magda_90 schreef:
En daar gaat het topic net over Arabesk, het plaatsen van filmpjes met een negatieve ondertoon ;)

Er staat niks in de wet over dat je alleen dingen met een positieve ondertoon mag laten zien.

Kijk als er niks aan de hand was, dan zouden dit soort filmpjes niet bestaan, gewoonweg omdat er paardvriendelijk gereden wordt. Het feit dat topruiters piepen dat er dergelijke filmpjse op internet verschijnen over hen, zegt al genoeg. Ze voelen dus wel dat het niet geaccepteerd wordt door een groot aantal mensen.

Misschien moeten ze dáár eens over nadenken ipv zich druk maken over de filmpjes.

magda_90

Re: Ongevraagd discussie van onderwerp op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:23

En dus moet je ze daarom maar tot de grond toe afzeiken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:24

magda_90 schreef:
En daar gaat het topic net over Arabesk, het plaatsen van filmpjes met een negatieve ondertoon ;)

Ik snap het plaatsen van de filmpjes met negatieve ondertoon eigenlijk best, volgens mij is dat het probleem ook niet. Je kan zo'n filmje plaatsen met jou mening dat het niet de goede manier is, zolang je daar maar als een beschaaft mens over kan discussiëren. Wanneer je iemand uit begint te schelden voor dieren mishandelaar en deze mensen vervolgens lastig gaat vallen is dat iets heel anders dan een filmpje plaatsen en er bijzetten dat je het niet mooi vind waarom en vragen wat een ander dan vind en waarom.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:25

Heb eens gereageerd op filmpjes die op een gewone wedstrijd waren gemaakt en hier werden neer gezet.
Ik vind dat niet kunnen! Diegene die ze erop had gezet was even vergeten dat als je eenmaal op you tube bent je ook filmpjes van haar rijden ziet. Ik ben niet zo laag om op bokt filmpjes te zetten maar wat ik daar zag was zo verschrikkelijk slecht rijden met bonken in de rug van haar paard :=
Heb haar dan ook een pb gestuurd met het idee dat ze zelf eens wat aan haar houding zou moeten doen omdat dit niet paardvriendelijk is. Je begrijpt het al...ze vond er niets mis aan want de teugels waren zo mooi los!
Vind eigenlijk dat bokt toch wel bescherming mag geven aan niets vermoedende mensen die stiekem gefilmd zijn op een wedstrijdje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:27

liedje89 schreef:
magda_90 schreef:

Ik snap het plaatsen van de filmpjes met negatieve ondertoon eigenlijk best, volgens mij is dat het probleem ook niet. Je kan zo'n filmje plaatsen met jou mening dat het niet de goede manier is, zolang je daar maar als een beschaaft mens over kan discussiëren. Wanneer je iemand uit begint te schelden voor dieren mishandelaar en deze mensen vervolgens lastig gaat vallen is dat iets heel anders dan een filmpje plaatsen en er bijzetten dat je het niet mooi vind waarom en vragen wat een ander dan vind en waarom.

Klopt ook hoor, ik had mijn bericht best wat uitgebreider mogen typen. Discussie is altijd goed, zolang je men maar in hun waardes laat, en dat schijnt voor diversen zeer moeilijk te zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:40

Mits een discussie goed onderbouwd is en er niet op de persoon gespeeld wordt, maar op de manier van rijden is er niets mis met een goede discussie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:44

magda_90 schreef:
Klopt ook hoor, ik had mijn bericht best wat uitgebreider mogen typen. Discussie is altijd goed, zolang je men maar in hun waardes laat, en dat schijnt voor diversen zeer moeilijk te zijn.

Inderdaad daarom zou ik het eigenlijk wel jammer vinden als dat niet zou mogen op bokt wedstrijd filmpjes etc. van bekende ruiters plaatsen en bediscussiëren want de meeste mensen op bokt kunnen het namelijk wel beschaaft. Dan is zo'n discussie gewoon leerzaam en interessant.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:53

Maar geen filmpje van een ruiter die gewoon een proefje gaat rijden bij de club om de hoek en van niets weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:55

Imo mag je er best over discussieren, ik word alleen zo moe van dat afkraken...... bij sommige ruiters is werkelijk níets goed.

Een topictitel met "Hier draait mijn maag van om" vind ik bijvoorbeeld helemaal niet netjes, je kunt dan beter een filmpje plaatsen, met de mededeling dat jíj het niet prettig vindt om dit te zien, en waarom (dat mist vaak) en anderen vragen naar hun mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:57

Er gebeuren op bokt wel ergere dingen dan het aan de tand voelen van wat internationale ruiters :j.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:20

Arabesk schreef:
Mits een discussie goed onderbouwd is en er niet op de persoon gespeeld wordt, maar op de manier van rijden is er niets mis met een goede discussie.

manier van rijden is toch persoonlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:26

KiWiKo schreef:
Arabesk schreef:

Tegenwoordig kan volgens sommige mensen maar 1 manier goed zijn, en alle andere manieren zijn fout. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:38

KiWiKo schreef:
Arabesk schreef:

Dan kan je daar toch nog wel meningen of ervaringen over uitwisselen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:50

maar dan heb je het over het rijden van die persoon :D aangezien iedereen anders rijd.......... en dus is het persoonlijk :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:59

Arabesk schreef:
magda_90 schreef:

Er staat niks in de wet over dat je alleen dingen met een positieve ondertoon mag laten zien.

Kijk als er niks aan de hand was, dan zouden dit soort filmpjes niet bestaan, gewoonweg omdat er paardvriendelijk gereden wordt. Het feit dat topruiters piepen dat er dergelijke filmpjse op internet verschijnen over hen, zegt al genoeg. Ze voelen dus wel dat het niet geaccepteerd wordt door een groot aantal mensen.

Misschien moeten ze dáár eens over nadenken ipv zich druk maken over de filmpjes.

In een veeltal gevallen is het jouw interpretatie van dieronvriendelijk en dat is jouw mening. Dat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk dieronvriendelijk is en dus is het mijns inziens niet correct en zelfs buitengewoon onbeschoft op een provocerende wijze je mening te ventileren op een voor de hele wereld zichtbaar medium.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:07

KiWiKo schreef:
maar dan heb je het over het rijden van die persoon :D aangezien iedereen anders rijd.......... en dus is het persoonlijk :)

Ah op die manier }:0 , maar dan kan je alles wel als persoonlijk zien :o

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 11:05

kohtje schreef:
Maar geen filmpje van een ruiter die gewoon een proefje gaat rijden bij de club om de hoek en van niets weet.

Idd want die persoon zit niet te wachten op een waterval van commentaar, daarnaast weet ik zeker dat als je de betreffende ruiter die dat filmt ook even filmt je dan een zelfde soort discussie gaat krijgen want 9 van de 10 gevallen betreft het ook nog eens niet de meest talentvolle ruiters met alle respect, dus vraag jezelf even af of jij zelf op deze wijze behandelt wil worden, NEE dus!

Plaats dan ook niet zomaar een betreffende landelijke ruiter op bokt!
Wat betreft het Totilas, Patrick en Anky verhaal daarover kan ik alleen zeggen, erg sneu en laag bij de grond deze mensen hebben daadwerkelijk het beste voor met hun paarden en zijn geweldige ruiters die verdienen het simpelweg niet om zo behandelt te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:08

En daar zeg ik graag amen op!