Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ikima schreef:Zo'n foto is anders wel goed om mensen weer wakker te schudden, dus even wat storten, je kunt ook jaarlijks een vast bedrag automatisch laten storten, dat doe ik ook, alle beetjes helpen.
pharagirlke schreef:Als deze foto mag blijven staan onder het mom van "het is realiteit, opent je ogen" vind ik dat vanaf nu geen enkele foto van mishandelingen enz gecensureerd mag worden... Alles gelijk voor de regels dan. Of deze ook in link, of geen enkele foto meer in link. Ongevallen met paarden zijn ook gewoon harde realiteit en daar wordt altijd "de keuze" gegeven om te kijken of niet, en nu ineens niet? Bullsh*t.
Wendy15 schreef:pharagirlke schreef:Als deze foto mag blijven staan onder het mom van "het is realiteit, opent je ogen" vind ik dat vanaf nu geen enkele foto van mishandelingen enz gecensureerd mag worden... Alles gelijk voor de regels dan. Of deze ook in link, of geen enkele foto meer in link. Ongevallen met paarden zijn ook gewoon harde realiteit en daar wordt altijd "de keuze" gegeven om te kijken of niet, en nu ineens niet? Bullsh*t.
Maar wat dan nu als iemand een oud paard heeft wat na jaren trouwe dienst en een goed leven in z'n stalletje is ingeslapen omdat het 'op' was, en een foto van de laatste dag van haar trouwe maatje. Inmiddels door de leeftijd ook een ingevallen koppie, grijze haren en uitstekende botten. Is dat dan ook zielig?
Zoals ik al zei, ja het paard is mager en natuurlijk is het zielig, maar op de foto zijn geen grote wonden of tekenen van mishandeling te zien. Dus waar trek je de grens?
pharagirlke schreef:Wendy15 schreef:Maar wat dan nu als iemand een oud paard heeft wat na jaren trouwe dienst en een goed leven in z'n stalletje is ingeslapen omdat het 'op' was, en een foto van de laatste dag van haar trouwe maatje. Inmiddels door de leeftijd ook een ingevallen koppie, grijze haren en uitstekende botten. Is dat dan ook zielig?
Zoals ik al zei, ja het paard is mager en natuurlijk is het zielig, maar op de foto zijn geen grote wonden of tekenen van mishandeling te zien. Dus waar trek je de grens?
Nergens, dat zeg ik toch. Gewoon alles wat schokkend kan zijn in links, of niets. Deze foto op de voorpagina? Voor mij prima hoor... Maar dan ook alle andere foto's
Oude paarden komen over het algemeen in In Memoriam en als je daar gaat lezen weet je dat je met trieste verhalen te maken gaat krijgen... Op voorpagina nieuws weet je dat niet. Ook nog een verschil.
Wendy15 schreef:Rustig maar hoor. Iets verkeerd begrijpen kan gebeurenIk dacht dat jij het erover had dat alles wat misschien wel zielig kon zijn in link moet. Maar wat jou betreft mogen er dus op heel bokt geen afbeeldingen meer zichtbaar zijn?
Wendy15 schreef:Of geen meer in deze aard of alles in deze aard... Wederom: lees dan.
Akitas schreef:Waarom moeten kinderen zulke beelden bespaard blijven?
Op die foto is niks 'schokkends' te zien, in de zin van bloed oid.
En vraag me ook sterk af hoe kinderen van een jaar of 6 naar zulke foto's kijken.
Ze gaan er vast niet van trillen of huilen.