Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:10

:=
Ik hou er ook altijd flink rekening mee hoor, ik zet alleen mijn voornaam op internet (Behalve op Hyves), geef mijn adres niet enz. enz.

Daisies

Re: Privé-informatie op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:11

:= ik vind het flauw dat je dat soort informatie moet verwerken in een foto topic over paarden. Doe dat lekker ergens anders. Ik hoef niet te weten hoe haar jeugd is geweest :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:11

hittepit_12 schreef:
Waarom zou dat niet netjes zijn?

Omdat je als ouders toch in een bepaald voetlicht gezet wordt en negatief besproken wordt. Zal ongetwijfeld allemaal waar zijn, maar dan nog vind ik niet dat je mensen openlijk aan de schandpaal mag nagelen. Doen we met andere misbruikers toch ook niet?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:13

Ik vind het niet raar hoor,je wil verhaal kwijt je zit er zelf ook meee.Het is toch een vorm van verwerking,daarnaast is haar familie ook op de hoogte van het gebeuren moet dit dan binnen de 4 muren blijven,juist goed dat dit naar buiten komt en dat het verder uit de taboe sfeer getrokken wordt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:13

hittepit_12 schreef:
Ik vind het niet raar hoor,je wil verhaal kwijt je zit er zelf ook meee.Het is toch een vorm van verwerking,daarnaast is haar familie ook op de hoogte van het gebeuren moet dit dan binnen de 4 muren blijven,juist goed dat dit naar buiten komt en dat het verder uit de taboe sfeer getrokken wordt.

Het in LZP subforum ja, niet in ITP :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:14

hittepit_12 schreef:

Ik vind niet dat je voor eigen rechter mag spelen en andere mensen op deze manier mogelijk mag benadelen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:15

Heino schreef:
hittepit_12 schreef:
Waarom zou dat niet netjes zijn?

Omdat je als ouders toch in een bepaald voetlicht gezet wordt en negatief besproken wordt. Zal ongetwijfeld allemaal waar zijn, maar dan nog vind ik niet dat je mensen openlijk aan de schandpaal mag nagelen. Doen we met andere misbruikers toch ook niet?

Ik vind dat misbruikers met naam en toenaam in the picture mogen,
Mijn moeder is ook een eersteklas secreet maak ik ook geen geheim van.En mijn stieffvader het is dat ik geen namen hier mag neerzetten anders had ik dat zeker gedaan.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:15

Heino schreef:
hittepit_12 schreef:

Ik vind niet dat je voor eigen rechter mag spelen en andere mensen op deze manier mogelijk mag benadelen.

Bezoek aan de rechter was al geweest

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:16

daisies schreef:
hittepit_12 schreef:

Het in LZP subforum ja, niet in ITP :n

Daar koopt ons eigen topic.Dit topic is hoe haar leven met de paarden is geweest en hoe zij zich voelde en toendertijd meegemaakt heeft.ik zie daar geen probleem in

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:17

Je hoeft toch niet alles aan de grote klok te hangen?? Ik snap als mensen hun verhaal kwijt willen. Maar moet dat dan serieus overal vermeld worden. Volgens mij wil je dan zelf een stempel op je hoofd :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:19

hittepit_12 schreef:
Bezoek aan de rechter was al geweest

Ik bedoel te zeggen dat een rechter zelf prima in staat is een gepaste straf te verzinnen en ik vind dat dat niet aan de slachtoffers overgelaten moet worden.
Ik vind het prima als mensen via een forum hun verleden kunnen verwerken, maar dat je dat doet op zo'n manier dat jij én de daders duidelijk herkenbaar zijn vind ik not done. Ga je straks ergens solliciteren "oh hey wacht even.. jij was diegene die op haar 12e seksueel misbruikt is door haar opa, toch?"

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:19

Ik vind je smiley een beetje misselijk daisies er wordt niet gevraagd om zo'n verleden,ik zie het kwaad van haar topic niet in.
Het komt bij mij over als jij niet wil weten dat dit soort dingen gebeuren

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:20

Dat is toch raar, en sowieso. Een foto topic over je paard hoef je toch niet direct in verband te leggen met een topic over je levensverhaal? Het moet niet gekker worden!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:21

En dan mag je wat mij bterft toch duidelijk wie je te grazen heeft genomen,straks is het je buurman kan zo maar gebeuren.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:21

Haar verhaal en paarden zijn met elkaar verweven het 1 staat niet los van het ander.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:23

Dan vraag ik me af, waarom moet iedereen weten wat jullie overkomen is? Moet iedereen medelijden met jullie hebben?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:24

hittepit_12 schreef:
En dan mag je wat mij bterft toch duidelijk wie je te grazen heeft genomen,straks is het je buurman kan zo maar gebeuren.

Vind ik dus niet. Een verhaal heeft altijd twee kanten en mensen kunnen hun leven beteren.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:24

Ik kan wel goed begrijpen waarom mensen hun verhaal op een open forum zetten. Ik heb ook een stuk van mijn verhaal op bokt gezet. Ik heb er goed over nagedacht. Met meerdere mensen besproken. enzv. Ten eerste heb ik niks te verliezen met mijn verhaal hier neer te zetten. Ook al zouden mensen mij kennen. Ten tweede soms willen mensen hun hart luchten, ook van vroeger kunnen er nog dingen in de weg zitten. En hoe doe je dat als je geen echte vrienden hebt. Want geloof het of niet, er zijn nou eenmaal mensen die geen sociaal leven hebben, en geen vrienden of mensen in de omgeving hebben bij wie ze hun hart kunnen luchten. Ik zelf heb er goed over nagedacht, omdat wat vaak niet word erkent, en je dan bij verkeerde instantie's uit kan komen. Ook om mensen te waarschuwen om een bv een cap te dragen, en niet alleen te kijken dat je haren goed moeten zitten. En wat de gevolgen ervan kan zijn.

Bij mij staat duidelijk in de titel wat ik wil vertellen, en wil je het niet lezen kan je mijn topic weg klikken. Ik denk overigens wel dat er hier jongeren zitten die hun hele en hebben op internet gooien, en niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn. (die kunnen dat nog niet helemaal overzien)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:27

@ pubelia ; Ik vind dat je je verhaal op bokt kwijt moet kunnen! Ik zal je topic zo even doorlezen. Maar als je het overal steeds opnieuw vertelt is het wel om moe van te worden hoor. Als ik een ITP topic open verwacht ik niet dat ik iemand zijn levensverhaal te lezen/te zien krijg :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:28

Yup, ik dacht al dat ze die van mij bedoelde. :j
Wat is er zo heftig aan.. kom ik met smerige details? Shockeer ik mensen hiermee?
Noem ik namen van anderen? Noem ik mijn volledige naam? Geef ik adressen?
Bespreek ik mijn moeder negatief? Bespreek ik mijn vader negatief?
Ik ga geen topic aanmaken om er vervolgens in te liegen dat ik een geweldige jeugd heb gehad.
Dit topic gaat over mijn lieve Haf die mij door een hel heeft heen geholpen en waarvoor ik heb gevochten.
Als het los van elkaar stond, zou ik je reactie nog kunnen begrijpen, maar het hoort bij elkaar.
In mijn eigen HK-topic heb ik nog nooit de naam van mijn moeder, vader of die andere man genoemd.
Bespreek hem altijd als A. en dat vind ik netjes genoeg.

Daisies: Het gaat niet om medelijden.. het is een levensverhaal, mijn levensverhaal.. het verhaal van het leven dat ik mijn vorige Hafje heb gehad.
En ja, dat zet ik openlijk op internet, maar dat is mijn keus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:28

Pubelia: jouw levensverhaal vind ik heel anders dan mensen waarbij andere mensen betrokken zijn (in de zin van dader en slachtoffer).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:29

KoudbloedKim schreef:
In mijn eigen HK-topic heb ik nog nooit de naam van mijn moeder, vader of die andere man genoemd.
Bespreek hem altijd als A. en dat vind ik netjes genoeg.

Dat hoeft toch ook niet? Mensen die jou/jullie (her)kennen kunnen dat ook aan de hand van je foto's doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:30

Geloof me, de mensen waar hij mee omging, zitten hier niet op Bokt. ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:31

@ heino: Er zijn bij mij ook mensen betrokken, waar ik ook erg boos op kan gaan worden, alleen daar verdien ik niks mee.

@ Dasies: Ik heb express 1 topic waar ik het in heb gezet. Daar hou ik ook alles bij. Ik moet zeggen dat ik ook in een HK topic zit, en het daar soms ook voorbij laat komen, maar daar is het meer voor bv advies.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:31

@ KoudbloedKim ; Het is JOUW keuze. Maar je kan commentaar verwachten als je dit soort dingen openbaar op internet zet. En vooral op een paarden forum. En de smerige details hoef ik niet te weten.

En nogmaals.. Ik wil je er niet mee pakken, ik vind het hartstikke sneu voor je. Zo'n jeugd gun je niemand! Maar ik zou het wel wat beperken :)