Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:37

Ik weet niet hoe er dan op andere stallen met kinderen omgegaan wordt, maar hier worden kinderen ook met respect behandeld, met hetzelfde respect als waar we zelf mee behandeld willen worden. Ja, er komen vragen waarbij je raar staat te kijken en die jezelf misschien dom vindt, maar domme vragen bestaan niet en de belevingswereld van kinderen is heel anders. Dus komt er gewoon een vriendelijk antwoord met uitleg waarom. En zoals ik face to face met kinderen omga, zo ga ik hier op bokt ook met kinderen om. Waarom anders doen omdat je veilig en verscholen achter je monitor zit?
Dat zeilmeisje heeft niets te maken met de vragen die hier op bokt gesteld worden door jeugdige bokkers en de reacties die daarop komen, waar dit topic over gaat.

Edit: het een en ander wat ik hierboven heb gezegd staat overigens ook gewoon in de Boktregels:

Citaat:
Hoe gedraag je je op Bokt:
Je bent als gebruiker te gast op de Bokt.nl forums. Ga respectvol om met andere gebruikers en gebruik argumenten in een discussie, geen beledigingen. Mensen uitschelden, bedriegen of opzettelijk kwetsen is niet de bedoeling.

En:

Citaat:
Respectvol discussiëren
Discussiëren is lastig, zeker online als je een hoop informatie in de vorm van gezichtsuitdrukking, gebaren en toon van de stem mist. Houd hier rekening mee op het moment dat je een discussie aangaat. Gebruik waar nodig smileys om aan te geven dat je een grapje maakt, of iets niet zo sterk bedoelt als de lezer het eventueel kan opvatten. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:22

Ik denk dat als je IRL als volwassenen zulke jonge kinderen pest, je wel eens een knal voor je koppetje kan krijgen van de ouders die het zeker met het kind te doen zullen hebben. Vandaar dat volwassenen dat IRL meestal niet durven, maar lekker annoniem achter een schermpje zijn we ineens zooooo dapper :r

Ik vind dat je pesten van kinderen door volwassenen niet kunt vergelijken met pesten van kinderen onder elkaar, al kan dat ook verstrekkende gevolgen, soms zelfs voor de rest van iemands leven, hebben.

Onderschat de invloed van pesten en plagen niet. Je kunt er mensen voor het leven mee tekenen. Er zijn genoeg gevallen bekend van kinderen en volwassenen die zichzelf van het leven beroofd hebben door pesten.

Wil je zoiets op je geweten hebben?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:26

Als volwassenen ben ik toch iets te oud om kinderen te pesten, maar het mes snijdt aan twee kanten. Enerzijds moeten de volwassen bokkers oud en wijs genoeg zijn om niet te gaan rellen: op een vraag die in jouw ogen dom is hoef je niet te reageren, alleen lezen volstaat ook. Anderzijds moeten de jonge bokkers ook wel leren (net als IRL) dat sprookjesverhalen en meningen die niet overeenkomen met de werkelijkheid niet geaccepteerd worden. Bokt hoeft niet vervuild te worden met nare opmerkingen van volwassenen of van ernorme penny verhalen :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:11

russel schreef:
Jouw kinderen hebben ook meningen over dingen die ze niet begrijpen tijdens jouw visite? Iedereen luistert daarna en neemt dat serieus?

Bokkers lekker hypocriet zo hoor, maar een 11 jarige gaat jouw niet vertellen hoe jij je paard rijdt of verzorgd omdat ze AL 5 jaar rijervaring heeft :P

Bokt staat vol van dat soort topics, maar als er dan zo een topic als dit wordt opgestart, is iedereen ineens heilig O:)

Nee, maar er is ook nog een verschil tussen 11 en 15 jarige ;). Overigens ligt het heel erg aan de persoon aangezien ik mijzelf ook soms ouder voel dan sommige twintigers (hier ook op bokt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:01

Zolang de topics niet aangehaald worden waar het over gaat is het te vaag om er duidelijk over te discussieren, is nu alleen maar een welles en nietes, zonder enige inhoudt. Alleen maar speculatie.

Bokt doet al jaren aan steeds verder doorgevoerde betutteling. Ben dus wel benieuwd om welke gesloten topics het gaat.

En dat zeilmeisje vind IK dus wel een goed voorbeeld. Bokt staat altijd boven aan als je ergens over googled.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:01

russel schreef:
Menino schreef:
waarom zouden ze niet met grote mensen mee mogen praten := ?

Omdat ze meningen hebben die niet met de werkelijkheid strijken.

dan moet je dáárop oordelen, en niet over het getalletje wat achter 'geboortedatum' staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:03

Dat doen we dan ook en dan wordt ineens het getalletje tevoorschijn getoverd..

Anoniem

Re: Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:16

naja, volgens mij was de essentie van dit topic nou niet echt bepaald dat degene die sprookjesverhalen vertellen daar op gewezen worden, maar dat kinderen 'afgezeken' worden om hun leeftijd etc.

Als een kind gewoon een normale discussie kan voeren en z'n mening redelijk kan 'onderbouwen' (afgezien of dit met jouw / 'de volwassen' werkelijkheid strookt) waarom zou die dan in de pennyhoek moeten blijven spelen := ? En wie tovert dan dat getalletje tevoorschijn... Waar komt sowieso in hemels naam jouw idee vandaan dat alle kinderen maar sprookjesverhalen vertellen? Want hoewel ik vroeger niet echt de verbale vaardigheden had die ik nu heb, en me soms ook totaal niet kan vinden in de mening die ik toen had... Kan ik me niet herinneren dat ik op mijn 10e/11e nog verhalen verzon hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:44

Het zeilmeisje is iets heel anders. Of ik heb het gemist, maar volgens mij is dat geen bokker die een vraag stelt en half bokt met "penny" en dergelijke over zich krijgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:43

ik heb een hekel aan onopgevoede en/of verwende kinderen/jongeren, ongeacht of ze nu op bokt zitten of niet ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:45

over het algemeen kijk ik eerst in een profiel als ik denk dat het om een jonkie gaat..........

en dan pas ik mijn manier van reageren aan, zodat ik meer als een ouder tegen een kind praat......

Ik vind het juist leuk al dat jonge spul :D :D

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:49

Nu ben ik wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van bokt?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:50

stef schreef:
ik heb een hekel aan onopgevoede en/of verwende kinderen/jongeren, ongeacht of ze nu op bokt zitten of niet ;)

Maar dát heeft ook niks met leeftijd te maken.
Sowieso kan je gewoon niet zeggen 'die kinderen'.
Dat is het zelfde als dat je zegt; mensen met bruin haar zijn stom, als je er 2 kent die toevallig niet aardig zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:51

IsabelvS schreef:
stef schreef:

Sowieso kan je gewoon niet zeggen 'die kinderen'.
Dat is het zelfde als dat je zegt; mensen met bruin haar zijn stom, als je er 2 kent die toevallig niet aardig zijn.

dat schijft ze ook niet :) ze schrijft dat ze een hekel heeft aan onopgevoede verwende kinderen.............

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:52

IsabelvS schreef:
.

en dát weet ik nog zo net niet. Zolang we met zijn allen heilig in een vrije opvoeding blijven geloven en kinderen niet gecorrigeerd worden, blijf je steeds meer onopgevoede etterstraaltjes krijgen. (hmmz, heb dus in feite meer een hekel aan de ouders)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:59

Het kwam bij mij een beetje over alsof alle kinderen zo zijn, die op bokt zitten, maar dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:02

kennelijk, hoewel ik geen idee heb hoe je de zit: Ik heb een hekel aan onopgevoede kinderen kan interperteren als: Ik heb een hekel aan alle kinderen.
Ok, toegeven, ik ben niet de grootste kindervriend die op deze aarde rondloopt, integendeel, maar een hekel aan alle kinderen? Neuh, maar wel aan een boel, omdat er IMO dus een boel niet opgevoed en/of verwend zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:02

ik vind de term 'verwend' altijd een beetje dubieus...
Net alsof íémand het zou afslaan om zelf 'verwend' te worden, dus ik snap niet zo waarom dat negatief is... Maarja, je doelt vast op het negatieve gedrag wat het gevolg ervan kan zijn :Y) .
Maarja, dat heeft weer vrij weinig met leeftijd te maken imo....
Want als die volwassen zijn, kunnen het nog steeds onopgevoede 'verwende' ettertjes zijn :Y) .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:03

er is idd een verschil tussen niks te kort komen en verwend zijn, maar goed, das een andere discussie ;)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:04

@Stef het klonk als ik heb sowieso een hekel aan kinderen, dus ook die op bokt maar sorry dan ik heb het gewoon verkeerd gelezen.

@Menino, precies, leeftijd en gedrag komt vaak samen voor dat bij sommige leeftijden bepaald gedrag veel voorkomt (pubergedrag etectera).

En ook snap ik niet hoe je kinderen over het algemeen niet leuk kan vinden.. je bent zelf toch ook kind geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:05

Denk eerder aan het gedrag..
Want wees eerlijk, veel kinderen/tieners zijn hier soms behoorlijk kinderachtig/onbeschoft

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:08

Ja die heb je zeker, maar zoals ik al zei, je kan niet op een aantal waarbij je hebt gekeken hoe oud ze zijn oordelen. Want er zullen ook veel zijn, waarvan je de posten gewoon leest en waarvan je niet weet hoe oud ze zijn (tenzij je bij elke gebruiker die je tegenkomt de leeftijd checkt maar dat kan ik me niet voorstellen), omdat ze gewoon 'normaal' doen en er dus geen reden is om 'achtergrond' te checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:11

stef schreef:
er is idd een verschil tussen niks te kort komen en verwend zijn, maar goed, das een andere discussie ;)

jaa, maar dat verschil doelde ik niet echt op...
Ik bedoel iemand die een paard van 20000 eurie van der ouders krijgt en een sinterklaascadeautie van 1000 euro ofzo krijgt, is aardig verwend (iig dan spreken ik niet meer van 'niets te kort komen' zegmaar ) .. Maar diegene kan ook best aardig en fatsoenlijk zijn hoor. (alhoewel niet iedereen dat ziet omdat de meeste wel overvuld met jaloezie zullen zijn dan :+ ) ... Als ze zelf door hebben dat dat heeel veel geld is, en er ook heel dankbaar voor is. Maarja, om het nou af te slaan om dat je anders 'verwend' bent. Dat zie ik maar weinig mensen doen...

Als hetzelfde kind in die situatie zou denken dat dat allemaal vanzelfsprekend is, en dat de wereld zo in elkaar zit... Is het punt meer dat dat kind verwaand is ipv verwend.. En dát zie je denk ik als iets negatiefs, ik wel iig :') ...
Maar we snappen elkaar wel volgens mij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:13

Balou_k schreef:
Denk eerder aan het gedrag..
Want wees eerlijk, veel kinderen/tieners zijn hier soms behoorlijk kinderachtig/onbeschoft

ik erger me nou niet meer aan kinderachtige tieners dan aan kinderachtige volwassenen, die je ook genóég hebt.
Maar mss zit ik zelf nog in de kinderachtige tienerfase dan :) .....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-09 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:14

Ikzelf ben dertien en heb er eigenlijk niet echt last van.
Niet dat ik echt super vaak op bokt zit maar ik vind het heerlijk om even lekker tussen de topics te snuffelen. Op de antwoorden die op mijn reacties zijn geplaats heb ik niet echt gemerkt dat mensen een hekel hebben aan kinderen/tieners.
Persoonlijk denk ik dat het er aan ligt hoe een reactie geplaatst wordt door een kind/tiener. Als het zoals jullie zeggen 'penny-achtig' is, denk ik dat volwassenen ook niet aller aardigst reageren. Maar als er door een kind/tiener gewoon een 'normaal' antwoord wordt geplaatst, dat volwassenen er meteen serieuzer mee omgaan.
Even terzijde: Van de definitie 'penny-achtig' ben ik niet de aller grootste voorstander. Dit is als je het mij vraagt een beetje makkelijk gezegd. Tuúrlijk zijn er van die kinderen, maar wie zegt dat ze allemaal op penny zitten? En wie zegt dat degene díe op penny zitten, zo zijn?