De sfeer op bokt :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:10

idinn schreef:
Ik heb een uitzondering ontdekt in 1 poging :P Paard naar buiten? Geeft eerst paardnatuurlijk, dierinbalans, cavaletti, dan nog ezelsbruggetje (met een ezelsbruggetje voor frans te leren/onthouden) en daarna staat bokt. Maar goed heeft niet zo heel veel te maken met de sfeer hier :D

hahaha, nee inderdaad maar wilde het even kwijt, blijft toch wel bijzonder toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:23

KiWiKo schreef:
ach weet je, ik heb ook altijd een grote bek, dat weet ik........ en ik kan gruwelijk discusseren......... ik kan het enorm oneens zijn met mensen.

En ik weet de volgende dag niet eens meer met wie ik het wel of niet eens was.
.

dat heb ik dus ook, hoewel ik mezelf over het algemeen redelijk genuanceerd kan uiten....
Maar dat sommige mensen maar door blíjven gaan... Daar sta ik wel eens van te kijken,
dat zulke mensen zelf niet door hebben hoe onvolwassen ze bezig zijn.. Komop zeg, een meningsverschil betekent echt niet dat je voor de rest van je leven elkaars vijand bent ofzo :+ ...

Buiten dat vind ik de sfeer op bokt, best ok... Als je maar geen topics opent met 'wauw, dit vind ik echt goed' want dan komen er sowieso min. 30 bokkers even vertellen hoeveel beter zij het wel niet kunnen en hoe slecht het wel niet is.. Op HAW enzo kom ik ook niet, om dezelfde redenen. En nouja, ik beschouw bokt verder nog altijd wel als een redelijk positief iets :Y) Alleen dat zeiken om het zeiken af en toe, :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:32

nee yamcha idd mijn konijn is te dik, oow wat is ze zielig. Alhoewel ik haar net nog bokkesprongen zag maken in de sneeuw, wil je niet weten :+

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:35

Berdien schreef:
Mensen moeten zich niet zo druk maken om iets wat maar internet is. Raakt het je lijflijk? Krijg je er minder te eten door, of tast het je financiën aan? Voor 99,99% van de Bokkers is dit níet het geval. Internet is niet tastbaar, je kunt het niet eten en als je het wegklikt, is het weg.

Ik heb al een tijdje geleden geleerd me niet meer druk te maken om internet ;)
Daarnaast, 'sfeer' op internet? Een forum is niets meer dan een verzameling van uitspraken, woorden en letters. Kun je dan van sfeer spreken?

Dit klinkt misschien allemaal wat negatief, maar ik denk dat mensen Bokt moeten gaan zien voor wat het is. Relativeren :D

Inderdaad helemaal mee eens!! Hier heb ik ook weer wat van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:43

StillAngel schreef:
nee yamcha idd mijn konijn is te dik, oow wat is ze zielig. Alhoewel ik haar net nog bokkesprongen zag maken in de sneeuw, wil je niet weten :+

Loop je niet zo te verdedigen, ik val je niet aan.

Maar je vraagt erom, en dan mag ik er niets over zeggen...... triest :')

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:52

Volgens mij heeft de sfeer op Bokt te maken met de mentaliteit van veel paardenliefhebbers. Het zijn verschrikkelijk eigenwijze mensen die altijd menen dat hetgeen zij doen, het beste is voor hun paard. Ongevraag commentaar wordt toch aan de rand van de bak ook niet gewaardeerd. Dan wordt meteen gevraagd waar je je mee bemoeid. Commentaar moet je altijd heel omzichtig geven, want de waarheid zeggen, daar kan bijna niemand tegen. Dus ik vind het niet zo vreemd dat het op Bokt niet zo heel gezellig is soms. Dat is het in de manege of het wedstrijdterrein ook niet meer zo, zoals het ooit was.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:00

Vur vind dat je wel gelijk heb, dat vindje hier ook weer op bokt terug.
Stel je voor dat je iets zegt over de slof, een te dik (huis)dier, terwijl als je goed leest het alleen maar goed bedoeld wordt.

Yamcha dit is toch wel weer zo'n voorbeeld....TS wordt aangesproken niet zo heftig te reageren en nóg niet willen of kunnen bevatten dat het niet sfeerverbeterend is.

Anoniem

Re: De sfeer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:25

Jij snapt het weer helemaal, Chiqa :+:

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:29

Bokt is voor mij gezellig en soms leerzaam, soms (ver)koop ik eens wat en als ik ergens mee zit zijn er altijd mensen, zelfs midden in de nacht die je geruststellende woorden toewensen, maar bokt kan ook keihard en lomp zijn.....vooral bij HAW....gelukkig nooit zelf ondervonden maar soms lees ik reacties die niet lauw zijn.
Onbeschofd en bijzonder laag bij de grond, en dat terwijl iemand alleen om advies vraagt....soms ben ik het er wel mee eens en dan probeer ik dat zo subtiel mogelijk te brengen maar af en toe heb ik het idee dat van alles belangrijk is maar in ieder geval niet het paard en dat doet soms pijn als je zelf het beste met je paard voor hebt.
De meeste kunnen een nare foto naast zich neerleggen en gaan weer verder met een ander HAW topic, ik vind dat soms best moeilijk en heb dan echt medelijden met een paard.

Mijn peerdjes staan aan huis, maar als ik op een grotere pensionstalling kom vind ik de sfeer die daar hangt vergelijkbaar met bokt.
De ene keer is het reuze gezellig de andere keer wordt men de grond ingetrapt en iedereen hobbeld met de grote meute mee, miep zegt dit en in 1 keer zegt iedereen wat miep net gezegt heeft.
Er zijn mensen die zeggen dat ik nooit zou kunnen aarde op een pensionstalling, maar tot nu toe wandel ik de meeste topics toch ongeschonden door....bokt valt best mee net zoals de echte grote 'boze' wereld, het is maar net hoe je opsteld en wat je verwachtingen zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:30

StillAngel schreef:

Helaas begrijp jij gewoon niet wat Yamcha bedoelt te zeggen. Je konijn zal als hij te dik is op zijn minst 2 jaar eerder doodgaan, enkel en alleen omdat jij het niet erg vindt omdat ze dik is. En dan hou ik maar stil over wat ze de lange termijn allemaal voor een nare dingen kan krijgen omdat ze te dik is.

Dat is niet als aanval naar jou bedoelt maar gewoon als advies, dat jij het als aanval oppakt kan een ander natuurlijk niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 02:59

Ik vind bokt best oke. Sommige bokkers kan ik in bepaalde topics wel achter het behang plakken en dan kom je ze tegen in een ander topic en zie je dat je het op dat punt dan wel weer eens bent.
Ik vind het wel vervelend als een ts uit gaat halen, omdat de antwoorden niet in de bedoelde straat vallen. Terwijl men eigenlijk bij voorbaat de reacties wel kan gissen. Post dan niet, denk ik wel es.
Maar vete's op bokt vind ik kinderachtig, even als pb'tjes met kinderachtige toestanden sturen.

Het konijnenverhaal is bijvoorbeeld off topic en iemand voelt zich aangevallen, omdat de post van een ander niet begrepen wordt, das nou idd niet sfeerverbeterend. Veel bokkers hebben lange tenen, ik zelf ook op bepaalde fronten.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 03:17

Ik vind de sfeer op bokt wel oke. Tuurlijk erger ik me aan dingen, maar dat is in het echte leven toch ook zo?
Wat ik wel echt vervelend vind als mensen elkaar napraten. Omdat ze bang zin dat ze anders commentaar krijgen en daarom maar het 'perfecte' antwoord geven.. Terwijl het hier juist om je eigen mening gaat. En de kunst is voor elkaars mening open te staan, want misschien is een andere manier/oplossing oid ook oke. Daar leer je juist van, want elke situatie vooral met paarden moet je meestal anders oplossen :)
En dingen kunnen via internet ook heel anders overkomen. Je ziet het gezicht ook niet en lichaamstaal. Dus soms voelen bokkers zich heel snel aangevallen, terwijl het niet vervelend bedoeld is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:34

ThePast03 schreef:
StillAngel schreef:

Helaas begrijp jij gewoon niet wat Yamcha bedoelt te zeggen. Je konijn zal als hij te dik is op zijn minst 2 jaar eerder doodgaan, enkel en alleen omdat jij het niet erg vindt omdat ze dik is. En dan hou ik maar stil over wat ze de lange termijn allemaal voor een nare dingen kan krijgen omdat ze te dik is.

Dat is niet als aanval naar jou bedoelt maar gewoon als advies, dat jij het als aanval oppakt kan een ander natuurlijk niets aan doen.

Volgens mij wíl ze het niet begrijpen ThePast03.

Het is uiteraard veel makkelijker om het als een persoonlijke aanval en onzinnig af te doen :D

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:17

Persoonlijk vind ik Bokt er ook niet leuker op geworden. Ik ben een (al zeg ik het zelf) actief bokker geweest, maar om de manier hoe personen momenteel onderling dingen duidelijk maken hoeft het voor mij echt niet meer. Ja ik lees nog wel mee, maar 9/10 keer plaats in niks.
Er zijn in mijn ogen duidelijk groepen gekomen. Men is tegenwoordig zó overtuigt van zijn of haar werkwijze. Het is of zwart of wit, geen tussenweg. Er lijkt wel een strijd te zijn tussen 'neutrals' en 'engelse'. Geen van beide staan open voor elkaars' werkwijze, heel cru gezegd. Ook valt het me op dat tegenwoordig in HAW/RITP onderbouwd commentaar moeilijk te vinden is.

Persoonlijk vind ik dat menig bokt meer respect tegenover elkaar mag tonen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:21

kelcy schreef:
ik maak al lang geen HAW topics meer enzo ;)

ja daar heb je een punt.. ik durf zelf zowat niet eentje te maken.. En opzich kan ik best wel goed tegen commentaar.. Maar dit moet wel een beetje in balans zijn, opbouwend en niet telkens hetzelfde.
En opzich rijd ik niet eens zo geweldig en ik moet nog starten.. Dus de reacties: meer achterhand/van achter naar voren/naar voren kijken/schouders naar achteren/paard soms gespannen.... ja daar ben ik (helaas) nog steeds schuldig aan. Maar ik doe mijn best, maar laat me niet ontmoedigen door dat eeuwige commentaar! Ik ben nu eenmaal geen geboren anky..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:06

Als je in de nieuwe HAW regels kijkt, zie je dat dat ook niet meer mag :)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:59

Zul je ook in het dagelijks leven krijgen, denk ik, ben ook wel benieuwd wat jij dan gezegd hebt, eigenlijk.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:01

nou niets eigenlijk ik kreeg de vraag of mijn paard mee gedaan had aa nhet een of ander.
wat ze herkende de foto van mijn avatar zei ze... maar ik heb me paard nergens voor op gegeven
dus ik zei alleen nee... hoezo??

en toen flipte ze hem uit... nou ja als het zo moet vraag alleen maar iets terug ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:08

Hmm, dat is wel heel bijzonder ja.

Mensen kunnen idd heel vreemd reageren.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:15

ja nou ja heb het gemeld bij de mods want op elk topic waar ik in reageerde kreeg ik een pb van haar met een rare opmerking...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:18

Het ligt er aan hoe je dat wat tegen je gezegd wordt opvat. Als ik het idee heb dat een bepaalde bokker de sfeer in een bepaald topic verpest, kijk ik eens waar die bokker nog meer post. Als de post daar ook vijandig zijn, vat ik het niet persoonlijk op. Sommige mensen kunnen nou eenmaal geen positief of goed onderbouwd negatief commentaar geven, maar alleen kritiek zonder uitleg over hoe het wel zou moeten. Dat is jammer, maar ach.
Een forum is een afspiegeling van de echte samenleving: er zijn mensen waar je het wel mee eens bent en mensen waar je het niet mee eens bent.

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:27

Een betere sfeer begint bij jezelf!
Ik ben er nog niet zo heel lang bij. Heb erg leuke contacten opgebouwd ondertussen hier. Had gereageerd op een topic en daar kreeg ik opeens de wind van voren en werd met dingen gegooid die ik helemaal niet schreef maar die een interpretatie of een aanname waren van de andere persoon. Dat heb ik gewoon even uitgelegd; voorzichtig zijn met aannames! Verder heb ik bedankt voor de goede tips die er wel nog in het commentaar stonden. Netjes toch?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:26

kelcy schreef:
ja nou ja heb het gemeld bij de mods want op elk topic waar ik in reageerde kreeg ik een pb van haar met een rare opmerking...

Dan zal er wel meer gezegd zijn maar dat kunnen wij niet meer nalezen topic is weg.

Amika123 schreef:
Had gereageerd op een topic en daar kreeg ik opeens de wind van voren en werd met dingen gegooid die ik helemaal niet schreef maar die een interpretatie of een aanname waren van de andere persoon. Dat heb ik gewoon even uitgelegd; voorzichtig zijn met aannames! Verder heb ik bedankt voor de goede tips die er wel nog in het commentaar stonden. Netjes toch?!

Zat gister ook toevallig in een topic met iemand die zich inliet met wat zwakke aannamens, ben het wel gewent negeer het gewoon, stopt het vanzelf.
Net wat je zegt dat heb je dan zelf in de hand :) Geloof er niet in dat het van één kant komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:06

Hmm soms wel hoor, Chiqa.

Als mensen iets niet wíllen begrijpen, komen ze namelijk met de meest vreemde aannames, en leggen je van alles in de mond, om maar niet te hoeven begrijpen wat je écht bedoelt. Je zou toch eens te zwaar zijn voor je paard, of je hond staat toch eigenlijk niet onder appèl...... Vooral als mensen heel defensief reageren, moet ik soms echt op mijn handen gaan zitten. Soms begrijp ik echt wel dat iemand zich aangevallen voelt, soms is 't een gevalletje lange tenen.

Toch maakt het idd wel uit hoe je zelf reageert, je kunt vreselijk boos worden en iemand gaan uitmaken voor rotte vis, e.d., maar dat komt de sfeer in het topic en op het forum niet ten goede, of je kunt rustig reageren. Of het negeren, is ook effectief.