Mod opmerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:27

slimmerik schreef:
Waarom wordt het toch steeds op mij persoonlijk betrokken? Daar gaat het nl. niet om. :n

Maar waarom vraag jij dat dan? Jij bij uitstek weet toch wel onderhand welke opmerkingen door de beugel kunnen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 12:59

slimmerik schreef:
Is er een mogelijkheid (te maken),om als je nieuw een topic binnenkomt, op een button kunt drukken en je alle mod-opmerkingen in dat topic te zien krijgt?

Ik druk nu vaak op de mogelijkheid om de berichten van de TS allemaal te zien (die doen er bij mij vooral toe) maar zie daardoor mod-opmerkingen over het hoofd. Zeker als het topic al tig pagina's heeft.

Dit is mijn vraag, niets meer en niets minder. Algemener kan het bijna niet.

Vaak wordt gezegd op bokt, dat de toon de muziek maakt, maar hier schijnt de muzikant er ook toe te doen :D

Gaat me niet om mijn OW's of bans, gaat gewoon om een gemakkelijke tool. ;)

Maar ik wacht gewoon de reactie van het beheer af. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:04

Ik vind het helemaal niet zo'n verkeerd voorstel.
Soms vind ik een reactie heel ontopic maar denken de mods daar anders over en dan is het wel handig als je weet dat daar al een mod opmerking over is geweest.

Heeft weinig te maken met bang zijn voor ow's want die heb ik ver nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:10

Nou ThePast03, dan hoef je je ook niet drukt te maken dat je iets zegt waar een modopmerking over is geweest, dat zal dan wel loslopen. Ken jouw als iemand met eigen mening, maar niet iemand die balanceert op het randje....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:12

russel schreef:
Nou [*olduser*], dan hoef je je ook niet drukt te maken dat je iets zegt waar een modopmerking over is geweest, dat zal dan wel loslopen. Ken jouw als iemand met eigen mening, maar niet iemand die balanceert op het randje....

Het gaat er toch ook niet over dat ik mezelf druk maak, het lijkt me gewoon een hele handige optie. ;)
Dan weet je gelijk dat je een bepaald onderwerp wat wel ontopic niet meer moet aanhalen.

Ik krijg niet het idee dat dit voorstel wordt gelanceerd om ow's te ontlopen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:14

Och ik zou mij niet druk maken over een ander zijn postgedrag, is eigen verantwoording. Ik weet wel voor welke bokkers het goed zou zijn... :D maar die weten zelf ook heel goed hoe ze zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:15

ThePast03 schreef:
Ik krijg niet het idee dat dit voorstel wordt gelanceerd om ow's te ontlopen. :D

Nee? :D Wat zou dan de achterliggende gedachte zijn??? Gezien TS kennende? :D :D :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:18

russel schreef:
Nee? :D Wat zou dan de achterliggende gedachte zijn??? Gezien TS kennende? :D :D :+

Ik denk ongeveerde dezelfde achterliggende gedachte als ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:19

Krom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:21

Maar ook al is het voorstel door de TS gedaan, dat laat onverlet dat ik het wel een goed idee vind. En ik heb nog nooit een OW opgelopen op Bokt. En het zal me eerlijk waar echt worst wezen of ik wel of geen OW oploop :)

Maar ik vind het wel een goed voorstel en sta er ook achter. Dus een signalisatie bij elk topic waardoor je kan zien :)* er zijn modopmerkingen in dit topic geplaatst. Vervolgens klik je op die signalisatie (een icoontje bijvoorbeeld?) en dan zie je alle modopmerkingen op een rijtje. Beetje het 'Geplaatst door' idee bijvoorbeeld.

Waarom? Niet om OW's te ontlopen maar gewoon duidelijkheid te krijgen over wat er door de moderators is gebeurd aan bijsturingen als steuntje in het achterhoofd. Dus als het topic een bepaalde kant wordt uitgestuurd door de mods, daar ook in meegaan, en niet onwetend of per ongeluk een andere kant uitgaand. Maar dat staat al eerder in dit topic uitgelegd :j

Dus : negeer het feit WIE het voorstel heeft gedaan, maar kijk naar het voorstel op zich. Is toch niet zo moeilijk? :+ Het punt is onderhand wel duidelijk, hoeft imo niet op doorgegaan te worden. Speel op de bal, niet op de man...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:24

Maya schreef:
Dus : negeer het feit WIE het voorstel heeft gedaan, maar kijk naar het voorstel op zich. Is toch niet zo moeilijk? :+ Het punt is onderhand wel duidelijk, hoeft imo niet op doorgegaan te worden. Speel op de bal, niet op de man...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het voorstel op zich is gewoon goed, er zijn heel veel topics die ongemerkt een andere kant opgaan en waarover een mod opmerking wordt geplaatst. Het is wel handig als je dat even kan bekijken voordat je reageert op het gedeelte wat de andere kant opging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:25

Maya, als jij een OW oploopt als moddie, dan moet je je maar eens achter je oren krabben... als een bokker met OW's moddie worden eveneens. Beiden zal niet kunnen, immers dat maakt het beleid wel heel doorzichtig.

Overigens zijn er moddies die achter de schermen wel OW waardig zijn, pb's zijn privé en niet elke moddie is moddie-waardig..... ;(

Enne overigens op de man spelen is ook weer zo een mooie opmerking die ik in een ander topic kan plaatsen. Ook iets wat bokt heeft verzonnen.

Ik vraag mij wel eens af of de OW's wel komen bij die genen die het ook daadwerkelijk verdienen.... :( zo vaak dat er posten geschreven worden en daden achter de schermen gedaan worden die volstrekt niet door de beugel kunnen, maar die types zitten hier nog steeds. Daarom zet ik ook ernstig mijn vraagteken tegen de eerlijke oprechtheid van dit topic! EN... ik durf dat te zeggen....ben niet bang voor OW's en hoef ook geen optie om even te checken of ik een opmerking kan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:30

Ik heb een geloof ik drie jaar (begin 2006 tot begin 2009) gemod. Daarvoor heb ik geen OW opgelopen, en daarna (bijna een jaar dus onderhand) ook geen OW. Overigens kunnen moderators ook zeker een OW oplopen, dat is gebeurd :) Dus tijdens dat ze mod waren.

En er zijn zeker ook users mod geworden die OW's hebben gehad. Sommige mods hebben ook bergen sturende pb's ontvangen in het verleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:32

Ik vind dat dus niet kunnen, zelf OW's oplopen en dan daarna anderen gaan vertellen dat ze niet kunnen posten, dus een standje krijgen.....

Lekker prachtig, mensen aan de macht zetten die zelf hun vingers niet thuis kunnen laten....aaaah...Ik vind dat bokt op zijn smals :( en ik denk velen met ons...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:34

Dit topic gaat toch helemaal niet over OW's. :D
Dit bedoel ik dus met een andere kant opgaan van een discussie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:40

ThePast03 : Geheel mee eens :D

Toch nog een dingetje (er staat nog geen modopmerking O:) _O- )

@ Russel. Maar in een ander topic hier op FZ werd ingegaan op het voorstel om gebande bokkers een generaal pardon te geven, want het was zo lang geleden. Dus niet meer relevant of rechtvaardig... Dat kan voor het aanstellen van een mod ook het geval geweest te zijn. Dus een oude OW die iemand ooit eens opgelopen heeft, en als iemand dan daarna duidelijk aangetoond heeft ervan geleerd te hebben wordt die opzij gezet. Sturende pb's mbt de ITP of EA-regels kun je als user ook snel een redelijk aantal van opgelopen hebben. Echter voor het eventueel aanstellen van de user als mod worden die als 'niet zo belangrijk' bestempeld. :")

En verder laat ik het erbij in dit topic, en wil graag terug naar het onderwerp op zich, namelijk het voorstel voor modopmerkingen en daarmee ook graag een reactie van het beheer of moderatorteam :j

Alwiene

Re: Mod opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:47

Tjongejonge wat een gezeur over wíe er met het idee gekomen is. Ik vind het een goed idee, lijkt me erg handig. Ben dus alsnog benieuwd of Bart iets kan zeggen over de haalbaarheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:46

Blijf dr bij dat ik het een verschrikkelijk vreemd idee vind en blijf ook van mening dat TS bang is om een definitieve genadeslag op te lopen, dus dan maar alle mod opmerkingen snel lezen zodat dit voorkomen kan worden.

Net zoiets als...Je heb teveel gezopen, bent drie keer gepakt op met drank op achter het stuur, heb in de bak gezeten, pakt tóch weer een biertje om richting auto te lopen wie weet gaat het nu wel goed.

Als jij bang bent voor OW's (Sorrie zo komt het op mij over anders boeien jou die hulken niet lig je dr niet wakker van) dan is het mss interessanter om je wat gedeisd te houden, gewoon wat voorzichtiger zijn met je praatjes omdat er toch nog geen hulk geplaatst is zou het mss nog wel kunnen die ene rot opmerking? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:48

Chiqa schreef:
Net zoiets als...Je heb teveel gezopen, bent drie keer gepakt op met drank op achter het stuur, heb in de bak gezeten, pakt tóch weer een biertje om richting auto te lopen wie weet gaat het nu wel goed.

Mmmm, precies, even checken of er alcoholcontroles gehouden worden vanavond, dan kan ik tenminste zuipen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:53

Denk dat we elkaar begrijpen Russel ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:57

russel schreef:
Ik vind dat dus niet kunnen, zelf OW's oplopen en dan daarna anderen gaan vertellen dat ze niet kunnen posten, dus een standje krijgen.....

Waarom niet? Het zijn en blijven mensen. Het is een beetje hoe ermee omgegaan wordt. Er is geen functie zo hoog of er zijn regels om iemand aan te spreken op bepaald gedrag, tot aan de minister-president aan toe, en dat gebeurt. Verwachten dat mods perfect zijn lijkt me niet erg reeel.

(Van de andere kant, ik heb ook nog geen ow gehad, dus het is niet echt onmogelijk, maar toch. Het hangt wel van de situatie af, en of het vaker voorkomt en dat soort dingen. Algemene regels als 'met een ow kun je nooit meer mod worden' hebben gewoon geen zin, behalve dat je de wereld nog starder en inflexibeler maakt en een boel mensen uitsluit die misschien heel prima werk kunnen leveren. Waarom zou je dat willen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:56

Of het mensen zijn heeft er niets mee te maken, een agent die steelt is ook een mens, maar krijgt wel op staande voet ontslag.

Ik vind dat als je een ander op zijn vingers wilt wijzen, moet je brandschoon zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:57

russel schreef:
Chiqa schreef:

Mmmm, precies, even checken of er alcoholcontroles gehouden worden vanavond, dan kan ik tenminste zuipen.....

Ik gok dat ik het met jullie eens ben, en ook jullie begrijp.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:13

russel schreef:
Of het mensen zijn heeft er niets mee te maken, een agent die steelt is ook een mens, maar krijgt wel op staande voet ontslag.

Stelen misschien wel. Maar dat is ook wel een ernstig vergrijp. Er zijn op Bokt ook beslist dingen waarmee je automatisch niet meer in aanmerking komt voor modschap. Maar je kunt als mensen vele fouten maken, en niet allemaal daarvan zijn ze opzettelijk, en ook niet allemaal zijn ze even erg. En een groot deel daarvan valt in de categorie: 'achteraf bezien niet handig'. Dom, daar moet je de consequenties van aanvaarden, maar niet het einde van de wereld en daar moet ook weer een streep onder gezet worden op een bepaald moment.

Citaat:
Ik vind dat als je een ander op zijn vingers wilt wijzen, moet je brandschoon zijn.
Je bedoelt: we laten bokt lekker een zootje worden omdat er altijd wel iets aan te merken is op elke mens, en niemand dus ooit iets zal kunnen doen? Ik zie daar echt het nut niet van in, dat levert toch helemaal niets op? Wie heeft daar nu wat aan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:37

Maak net ook weer een typisch voorbeeld ervan mee. Reageerde in een topic van 9 pagina's .... las de eerste twee pagina's en zag dat er gezeik ontstond over foto's op pagina 1.

Op pagina 9 is er nog steeds gezeur. Dus vermeld op pagina 9 dat ik het geweldig vind wat de TS heeft gedaan....

Blijkt dat er op pagina 4 een modopmerking stond die dergelijke posten verbood (?). Mijn post en een hoop anderen zijn nu verwijderd (de mods zijn er maar druk mee). Geen idee of mijn post OW waardig bevonden wordt, boeit me ook niet, maar zou een hoop modwerk schelen als ik en de anderen ergens aan had kunnen zien dat er gemod was in dat topic. :D