Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:00

LittleLisa schreef:
Wat me ook heel handig lijkt, maar misschien onbereikbaar (?) is dat als je op de zoekfunctie drukt en je zoekt bijv. een halster, en je drukt op EA- Alles voor paarden, en gaat dan zoeken, dat je heel veel reacties van in één topic vind maar dat je door bijv. dat topic de andere topics heel slecht kan vinden, dus dat je bijv. kan selecteren wat je niet meer wil zien als je aan het zoeken bent? Lijkt me heel lastig en denk niet dat het haalbaar is maar misschien kan het wel?

Je kan bij zoeken toch selecteren op oftewel weergave in berichten of in onderwerpen :? Dat is toch genoeg niet ?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:08

Epona_ schreef:
LittleLisa schreef:
Wat me ook heel handig lijkt, maar misschien onbereikbaar (?) is dat als je op de zoekfunctie drukt en je zoekt bijv. een halster, en je drukt op EA- Alles voor paarden, en gaat dan zoeken, dat je heel veel reacties van in één topic vind maar dat je door bijv. dat topic de andere topics heel slecht kan vinden, dus dat je bijv. kan selecteren wat je niet meer wil zien als je aan het zoeken bent? Lijkt me heel lastig en denk niet dat het haalbaar is maar misschien kan het wel?

Je kan bij zoeken toch selecteren op oftewel weergave in berichten of in onderwerpen :? Dat is toch genoeg niet ?

Valt me nu pas op _O- :=

TE5

Re: Nieuwe lay-out en Navigatie Bokt: Jullie input erg welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:12

Wat ik echt mis is een link naar de ban-knop op, die zou ik bijv. graag zijn in het rijtje van 'Help', 'Regels', 'Wie zijn wij' etc.
Tegen de tijd dat ik 'm nu gevonden zou kunnen hebben ben ik meestal al lang weer afgeleid en dan ben je zo weer een halfuur verder :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:24

LittleLisa schreef:
De site van Blijheid, http://www.ru.nl vind ik zeker netjes, maar ik denk niet dat we zoiets kunnen hebben voor Bokt, ik zou niet weten waar ik alles moet laten.

Ik quote mezelf even van de eerste pagina
blijheid schreef:
Wat ik zelf trouwens een duidelijke website vind is die van de Radboud Universiteit, http://www.ru.nl
Zo zou de homepage van bokt er ook uit kunnen zien, eerst een kolom nieuws, een kolom nieuwste berichten (waar bij ru.nl Agenda staat) en een kolom direct naar (met daaronder bijvoorbeel eigen berichten, favoriete forums, wiki etc)
Daarboven de tabbladen van de forums zoals je die nu ziet bij forum-idex, maar dan zonder dat je ook direct alle sub-forums ziet. Op die manier kan je vanaf home makkelijk overal naartoe navigeren.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:33

Blijheid schreef:

Die is inderdaad super duidelijk ! Een menu (uitklapbaar) dat links constant aanwezig blijft zou erg handig zijn (met mss zoals bovenstaande site, nog een extra navigatie bovenaan als dat nodig is). Zet daar alle belangrijke functies in, in plaats van dat deze her en der staan. Voor mij zou dat zijn:
- forum (waaronder forum index/nieuwe berichten/eigen berichten/actieve berichten)
- nieuws (met onderverdelingen bv paardenwelzijn/evenementen/..)
- wiki
- kopen/verkopen (dit zou ik apart van het forum zetten, vermits dit echt een commercieel stuk is)
....

Site http://www.galop.be vind ik op dat gebied geen slecht voorbeeld (als je al de reclame die overal tussen staat zou wegdenken).

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:48

Blijheid schreef:

Ik vind deze site juist heel erg onoverzichtelijk, want er staat en aan de linkerkant een menu en bovenaan.
In een totaal andere opmaak. Het is mij zo echt niet meteen duidelijk waar ik zijn moet.

Ik zal in de gaten houden of ik fijne sites tegen kom.
Helaas onthoud ik ze eigenlijk alleen maar als ze heel vervelend waren :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:35

Ik vind de navigatie eigenlijk best duidelijk, maar ook ik zou graag functie's als de 'ban jezelf van bokt' onder gebruikerspaneel hebben. Ik maak er haast nooit gebruik van, maar anders dan moet ik dat weer helemaal gaan opzoeken, geen idee waar dat staat.

Verder zou het een erg mooi idee zijn om op EA een soort 'biedsysteem' te maken, net als op MP. Dat men wel berichtjes kan plaatsen e.d. maar dat je dus dmv. een knop een bepaald bedrag kan bieden.

En soms kom ik ook oude topics tegen waarvan ik denk: heej, die wil ik nog eens doorlezen, dat is nog wel eens handig. De stip functie werkt erg goed, maar helaas als je een stipje zet bij een topic wat bijv. al 1 of 2 jaar oud is, dan komt hij wel in je lijst met eigen berichten te staan, maar dan moet je alsnog gaan zoeken, want dan staat hij helemaal onderaan.

En een zoekfunctie binnen je lijst met eigen berichten, dat lijkt mij ook wel fijn :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:43

Ik vind bokt denk ik tot nu toe de makkelijkste site wat betreft navigatie ed. Niet te moeilijk iig.
Ook de voorpagina vind ik overzichtelijk genoeg.

Natuurlijk is het als je voor de eerte keer op bokt komt soms even zoeken, maar ik geloof dat dat wel met alle sites zo is.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:45

Euhm een mogelijkheid de pagina gewoon in wit te zetten ofzo?
Mijn ouders herkennen het bokt-blauw altijd :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:46

Olijkje schreef:
Euhm een mogelijkheid de pagina gewoon in wit te zetten ofzo?
Mijn ouders herkennen het bokt-blauw altijd :P

Is er al: bokt office ;)
Onder gebruikerspaneel.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:49

wauw super, even zoeken, ik heb niks gezegd!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:51

x_Anne_x schreef:
Blijheid schreef:

Ik vind deze site juist heel erg onoverzichtelijk, want er staat en aan de linkerkant een menu en bovenaan.
In een totaal andere opmaak. Het is mij zo echt niet meteen duidelijk waar ik zijn moet.

Ik zal in de gaten houden of ik fijne sites tegen kom.
Helaas onthoud ik ze eigenlijk alleen maar als ze heel vervelend waren :)

Heel onoverzichtelijk ja. :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:07

Ik vind bokt wel goed zoals het is. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dit gewend ben (ik zit niet op veel andere fora, hoogstens twee).

Wat ik wel heel, heel, heel handig vind aan Marktplaats is dat je kunt zoeken op woonplaats (en hoeveel km. rondom). Het zou handig zijn als dit ook op EA kan. Maakt het zoeken naar een stalling/verzorgpaard/trailervervoer o.i.d. een stuk makkelijker.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:01

Ik ben eigenlijk best tevreden, maar 1 of 2 kleine dingetjes zou ik wel graag "anders" willen:
Ik kijk graag in andermans profielen (ben nou eenmaal een nieuwsgierig aagje :o :o ) en heb nog geen snellere manier gevonden dan Leden--> zoek een lid --> en dan de boktnaam invullen, al dan niet door middel van onthouden of knippen en plakken.
Maar vaak ben ik dan in een topic aan het lezen en moet daar dan dus uit om het profiel van degene die mijn aandacht getrokken heeft te bekijken, zou dat anders kunnen of wordt dat erg ingewikkeld?
Maar misschien is er wel een snellere manier om leden te zoeken, die ik nog niet ontdekt heb?

Ook een zoekfunctie in eigen berichten zou handig zijn, maar is hier al meerdere keren aangegeven geloof ik.
Verder moet het bokt-blauw gewoon blijven:P !
Verder ben ik heel blij met bokt hoe het nu is, het is een gewenning natuurlijk.
Verandering is altijd lastig, maar soms wel goed zo'n frisse wind er door heen.
Succes!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:04

Judith_H schreef:
Ik ben eigenlijk best tevreden, maar 1 of 2 kleine dingetjes zou ik wel graag "anders" willen:
Ik kijk graag in andermans profielen (ben nou eenmaal een nieuwsgierig aagje :o :o ) en heb nog geen snellere manier gevonden dan Leden--> zoek een lid --> en dan de boktnaam invullen, al dan niet door middel van onthouden of knippen en plakken.
Maar vaak ben ik dan in een topic aan het lezen en moet daar dan dus uit om het profiel van degene die mijn aandacht getrokken heeft te bekijken, zou dat anders kunnen of wordt dat erg ingewikkeld?
Maar misschien is er wel een snellere manier om leden te zoeken, die ik nog niet ontdekt heb?

Ook een zoekfunctie in eigen berichten zou handig zijn, maar is hier al meerdere keren aangegeven geloof ik.
Verder ben ik heel blij met bokt hoe het nu is, het is een gewenning natuurlijk.
Succes!

Uuh onder je bericht staat een groot knopje 'profiel'... daar kun je gewoon op klikken :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:10

Judith_H schreef:

Succes!

Staat onder het bericht. ;)
Profiel & Pb.
Een zoekfunctie in je berichten is er ook al.. ;)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:11

oh oeps! :o :o? is me haarkleur.....
Beetje dom bezig geloof ik...
Sorry!
Blijkt maar weer dat ik gewoon nog dingen niet op de meest handige manier doe.
Weer wat bijgeleerd, dank hiervoor! +:)+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:52

Heel suf als dit al bestaat, maar je kan altijd ieders berichten bekijken, maar ik zou een knopje fijn vinden waarbij je de topics kan zien die iemand geopend heeft. Voor als je een bepaalde bokker interessant vindt/wil kijken of iemand meerdere topic bij HAW heeft om te vergelijken ofzo..

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:24

Chrisje92; dat kan ook al, in de zoekfunctie kan je zoeken naar berichten van een gebruiker, daarbij kan je aangeven dat je alleen zoekt naar eerste berichten van een topic...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:44

Ik vind bokt eigenlijk wel prima zo. Voor zo'n ontzettend groot forum is nou eenmaal niets te vinden dat nóg overzichtelijker is. Ok, we hebben dan al wel de nodige veranderingen doorgemaakt, maar daar wen je ook zo aan. Niets te klagen vanaf deze kant :D.

Het valt mij alleen op dat ik geen gebruik maak van de nieuwe snufjes. Bijv. zoeken op alleen de berichten van de TS, dat wordt op de een of andere manier niet opgenomen in mijn systeempje. Qua kleuren zou het bijvoorbeeld wat anders mogen, hier krijg ik best vermoeide ogen van. Maar ook dat is iets waar je gewoon aan gewend bent / raakt :).

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:03

Ik heb nog 1 dingetje, maar als dit ook al bestaat zal ik voor altijd m'n mond houden :+

Het is voor mij heel onduidelijk hoe je van de wiki naar het gewone forum kan gaan. Ik typ altijd opnieuw de link in, maar is er geen knop voor en zo nee, dat zou wel handig zijn :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:09

Chrisje92 schreef:
Ik heb nog 1 dingetje, maar als dit ook al bestaat zal ik voor altijd m'n mond houden :+

Het is voor mij heel onduidelijk hoe je van de wiki naar het gewone forum kan gaan. Ik typ altijd opnieuw de link in, maar is er geen knop voor en zo nee, dat zou wel handig zijn :)

Op het bokt logo klikken :)

Klinkt misschien heel stom maar ik vind de site van de Wehkamp altijd wel overzichtelijk :+

Verder vind ik idd de navigatie van bokt niet ideaal maar kan na 4,5 jaar de weg inmiddels wel vinden, ik kan me echter voorstellen dat het voor nieuwe mensen niet echt een ideaal is.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:11

Okee Niezzz, bedankt :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:15

Sorry ik heb geen vier pagina's doorgelezen, maar van mij mag de WIKI wel wat meer in beeld.
Ik bedoel het is een prachtig ding, maar als ik zeg tegen een vrij nieuwe bokker dat ze hun antwoord ook op de wiki hadden kunnen vinden, dan zegt dat ze niets.
En dat is zonde wat het is juist zo ontzettend handig!

En voor de rest, ehm mischien een bokt penny layout?
(Jonge meisjes zijn inmiddels immers een belangrijke doelgroep op bokt. :j )
Mij zou je er gelukkig mee maken. :))