Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:58

Jolliegirl schreef:
hahahahahhahhaha

CB wat een avatar, geweldig ik dacht effe dat het balkenende was die man :P

SSSTTTTT.... :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:59

crabbybitch schreef:
Jolliegirl schreef:
hahahahahhahhaha

CB wat een avatar, geweldig ik dacht effe dat het balkenende was die man :P

SSSTTTTT.... :o

Of anders?
TEM je? :+ :Y)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:01

TEM is mij middle name....
Blindelings kan ik die knop vinden. :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:02

Dames, zullen we ontopic blijven. Het zou jammer zijn als het op slot gaat. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:14

OOOOOOOOOOOO sorrie......... sorrie, sorrie sorrie. Crabbyvbitch........... ik ben in de war met Cattlebitch.........

echt, duizendmaal ecxuses........... en ik neem alles terug wat ik eerder gezegd heb.........

sorrie, sorrie, sorrie........ ik heb jullie tweeen even door elkaar gehaald nu.....
ik ben ook erg slecht in namen

edit naam aangepast........ domme blooper weer van mij :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-11-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:15

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:
Ja maar dat is gewoon onmogelijk. Omdat je dan een alweten en objectief moderator team nodig hebt. Bovendien een beetje onzin is soms wel lachen :+ .

Maar hier word bijv. die discuddie over Patrick Kittel gegeven niet iedereen die dat er onvriendelijk uit vind zien vind dat zonder reden. En er is totaal geen onderzoek gedaan naar de trainingsmethode (Ok 1 maar dat bestond uit 4 rontgen foto's dat vind ik dan geen onderzoek). Moet je dan alle commentaren weren omdat geen enkel commentaar op daadwerkelijke kennis is gebasseerd, of mag je in de discussie ook je mening (soms slecht onderbouw maar toch) geven.

er IS nog NIKS wetenschappelijk onderbouwd in die zaak :D dus iedereen spreekt uit emotie............ niet vanuit kennis :)

Maar moet je zo'n discussie dan weren, iedereen spreekt vanuit emotie. Is die emotie dan zin of onzin. Of is slechts een deel van die emotie onzin? Ik vraag me dus een beetje af of je een systeem had om onzin te weren maar ik vind zin en onzin ook heel subjectief trouwens.

@ramiro04: ik denk dat je als acteur makkelijker/sneller het vak ik rolt zonder het echt door te hebben. Hoeveel acteurs zonder echte opleiding zijn er wel niet. Als je bewust bezig bent met je sport moet je op een gegeven moment toch heel bewust een behoorlijke investering maken om vooruit te komen dus imo kies je er dan net zo goed of zelfs nog veel sterker voor.

KiWiKo

Re: Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:16

emotie kan onzin zijn ja :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:24

KiWiKo schreef:
emotie kan onzin zijn ja :D

Heel af en toe :Y) is emotie best zinnig, anders had het de evolutie toch niet overleeft :+ . Maar het ging me er meer om dat je zegt dat er onzinnig commentaar word gegeven maar wat zinnig is voor jou kan heel onzinnig zijn voor mij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:26

dat kan.......... absoluut :D

en daarom is de paardensport een sport waarin je altijd blijft leren van iedereen om je heen..........

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:31

KiWiKo schreef:

en daarom is de paardensport een sport waarin je altijd blijft leren van iedereen om je heen..........

Maar wanneer je vergeet te kijken zie je niks om je heen en leer je niks.

Ik vind het raar dat er te pas en te onpas dingen over ruiters en amazones mag worden gezegd die kant nog wal raken.
Zijn ze ooit naar een training wezen kijken?
Ooit aan de kant van een (subtop) wedstrijd staan kijken?
Of alleen van achter een scherm een paar vage foto momenten gezien?
Maar ow als je iets roept over een medebokker...echt 2 maten. }:0

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:42

crabbybitch schreef:
KiWiKo schreef:

Maar wanneer je vergeet te kijken zie je niks om je heen en leer je niks.

Ik vind het raar dat er te pas en te onpas dingen over ruiters en amazones mag worden gezegd die kant nog wal raken.
Zijn ze ooit naar een training wezen kijken?
Ooit aan de kant van een (subtop) wedstrijd staan kijken?
Of alleen van achter een scherm een paar vage foto momenten gezien?
Maar ow als je iets roept over een medebokker...echt 2 maten. }:0

Maar dat jij vind dat het kant nog wal raakt betekend niet dat de rest van bokt dat vind. Daar is het toch ook een discussie voor.

Misschien ben jij van een oudere generatie maar mijn computerscherm heeft gewoon HD kwaliteit hoor en de meeste nieuwe camera's ook. Op film kan je iets ook eens vertragen, herhalen etc. Imo verdwijnen en verschijnen er alleen dingen wanneer het op camera word gezet bij enorm slechte horror films :Y) .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:33

Er zijn ook een buts topics over DA, smeden, handelsstallen, oplichters, waar iedereen met eigen ervaringen deze helemaal af mogen branden. Maar als het gaat om een EX bokker gaat dat ineens niet op.
Als ik een topic mag openen over wat een oplichter een bepaalde handelaar is er niets aan de hand. (wie zegt dat die niet op Bokt zit?) Maar OW (leuk woordgrapje :+ ) als er in een HK topic onderling geintjes gemaakt worden over iemand...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:40

Recent heb ik vrij fel gereageerd in een topic waar iemand dus een volledige subtopwedstrijd de grond in zat te boren. Niemand kon rijden, niveau was om te huilen etc. Kortom, bijzonder grof. Ik reageer daarin en prompt word ik aangevallen door TS en nog goed persoonlijk ook (oké de post is verwijderd maar toch...).

Overigens vond ik dat je in het algemeen mensen niet zo afslacht op een openbaar forum maar goed dat bleek niet iedereen eens te zijn want ja "als er niet goed gereden wordt" mag er blijkbaar van alles over je gezegd worden.

Te belachelijk voor woorden in ieder geval en het verbaast me dan ook bijzonder dat zulk soort topics gewoon door mogen lopen, een pagina of 8 lang......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:44

Eigen ervaring en geen Bokkers. :+
Toen uiteindelijk bleek dat jij er gereden had en ze over jou begon mocht dat dus ineens niet en is de post verwijderd.
Dat is dus het dubbele...

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:54

meten met twee maten noemen ze dit...

Vind dat je met respect en argumenten die gestaafd zijn met elkaar een dialoog kunt voeren. Wat gebeurd, is dat er gediscusseerd(schrijf je dit zo?) word zonder inhoudelijke kennis alleen gebasseerd op waarnemingen en ( beperkte) kennis die een individu op dat moment bezit zonder de algehele context van het gebeuren te kunnen overzien.

Mensen afkraken is zo respectloos....en zo gemakkelijk..
Bokt hanteert aparte regels...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:55

Oeh hee had ik er maar gereden! Maar nee de post die zij weghaalde ging over mijn paard.

Maar dat topic vind ik wel een heel mooi voorbeeld van wat in mijn ogen dus absoluut niet zou moeten mogen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:30

Needje schreef:
Er zijn ook een buts topics over DA, smeden, handelsstallen, oplichters, waar iedereen met eigen ervaringen deze helemaal af mogen branden. Maar als het gaat om een EX bokker gaat dat ineens niet op.
Als ik een topic mag openen over wat een oplichter een bepaalde handelaar is er niets aan de hand. (wie zegt dat die niet op Bokt zit?) Maar OW (leuk woordgrapje :+ ) als er in een HK topic onderling geintjes gemaakt worden over iemand...

Nah, mijn ervaring uit eerste hand met een oneerlijke handelaar werd anders heel snel verwijderd :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:16

Dat is dus tegen hun eigen regels. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:17

Als je je eigen regels al niet snapt, hoe moeten wij het dan?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:08

Hebben de Mods hier ook nog een zinnig antwoord op? :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:14

KiWiKo schreef:
Ik vind het ook dat het niet moet mogen.........

Mensen openen topics over bekende ruiters en sabelen ze helemaal neer.......... als ik zo een topic zou openen over een bokker......... dan ben ik de pineut :) en ik vind dat raar

Amen _/-\o_

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:43

Ik begrijp dat het soms moeilijk is om door de bomen het bos te zien maar ik ga in ieder geval een poging doen om wat dingen helderder te maken.

Allereerst wil het niet zeggen dat als jullie er niets van zien dat er noodzakelijk geen sancties zijn uitgedeeld in eerder genoemde topics. We doen geen uitspraken over sancties naar gebruikers alleen de bans worden gemeld op FZ maar het kan dus zo zijn dat het lijkt alsof er niets gebeurd met een bepaalde post terwijl dat wel degelijk zo kan zijn.

Een tweede punt is dat er gekeken wordt naar een discussiewaarde. Het bespreken van trainingstechnieken, het niveau op wedstrijden en ervaringen met handelsstallen zijn in onze ogen iets anders dan het bespreken en belachelijk maken van bijvoorbeeld het uiterlijk van een (ex-)Bokker.
Hierbij maakt het overigens niet uit of iemand wel of niet op Bokt zit of heeft gezeten.
Er zijn veel dingen over bekende ruiters geschreven die volgens ons niet ter zake doen omdat ze puur persoonlijk zijn en daarom geen discussiewaarde hebben en dergelijke berichten worden dan ook verwijderd net als de berichten die over een Bokker gaan.

Ik denk in ieder geval dat het altijd goed is om te kijken naar de toon waarop je reageert. Als iedereen probeert om respectvol te reageren in welke discussie dan ook dan zou dat de sfeer en de kwaliteit van de discussie's enorm ten goede komen.

Verder staan er een aantal reacties in dit topic waar ik helaas niet op in kan gaan omdat het dan het bespreken van een bepaalde sanctie/moderatoractie wordt. Als degene die daarover begonnen zijn daadwerkelijk niet begrijpen waar het over gaat dan kunnen ze mij of een andere moderator daar altijd een pb over sturen maar ik vermoed dat het in de meeste gevallen we duidelijk is.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:38

Citaat:
Er zijn veel dingen over bekende ruiters geschreven die volgens ons niet ter zake doen omdat ze puur persoonlijk zijn en daarom geen discussiewaarde hebben en dergelijke berichten worden dan ook verwijderd net als de berichten die over een Bokker gaan.

Stukje gemist??
Topic over totilas..
Citaat:
Animo_Italia schreef:

Het zou er misschien anders uitzien als Edward eens een klein glimlachje zou proberen of even de wangetjes zou laten wiebelen.

zou je denken, denk dat Edje door al die botox in zn blonde smoeltje niet eens ene lachje kán toveren al zou ie willen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:39

Ik ga een nader bekijken wat er met dat bericht is gedaan. Bedankt voor het doorgeven.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:39

crabbybitch schreef:
Citaat:

Stukje gemist??
Topic over totilas..
Citaat:
Animo_Italia schreef:

Het zou er misschien anders uitzien als Edward eens een klein glimlachje zou proberen of even de wangetjes zou laten wiebelen.

zou je denken, denk dat Edje door al die botox in zn blonde smoeltje niet eens ene lachje kán toveren al zou ie willen...

Ook een ow??Of een ban?