gesloten topics over de griep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:52

ThePast03, maar er zitten niet alleen kids op het forum. En er staan een hele hoop topics op het forum, welke niet geschikt zijn voor jonge kinderen.
Daarvoor is de young rider toch ontwikkeld?, zodat wij als volwassenen over oa dingen kunnen spreken die ons aanspreken?

Anoniem

Re: gesloten topics over de griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:55

Maar, we kunnen jongeren ook niet alleen beperken tot de jeugdfora. Jongeren lezen ook groot bokt, en tuurlijk er zijn genoeg topics voor 18 jaar en ouder, maar echte aanstootgevende topics op dat gebied, worden ook gesloten en verwijderd/

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:56

Mindim: Maar in hoeverre gebruiken de volwassenen het verstand om niet in de hoaxen te trappen? Er wordt genoeg over de MG gepraat, maar de feiten..

Het fijne is dat je niet iedereen kan verplichten het hele topic te lezen waardoor er al snel weer een hoax in het topic staat.

Maar ik blijf er wel bij dat het wel verstandig is om 1 topic geopend te houden, waarop des noods elke mod mag inspringen voor opmerkingen / verwijderen reacties / eventueel oppakken waarschuwingen bespreken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:56

Mindim schreef:
[*olduser*], maar er zitten niet alleen kids op het forum. En er staan een hele hoop topics op het forum, welke niet geschikt zijn voor jonge kinderen.
Daarvoor is de young rider toch ontwikkeld?, zodat wij als volwassenen over oa dingen kunnen spreken die ons aanspreken?

En hoe wil jij voorkomen dat kinderen dat soort topics niet lezen? Topics die niet geschikt zijn voor de jongere bokkers worden naar mijn ervaring op slot gezet.

Maar het zijn niet alleen de kinderen. Er zijn ook genoeg mensen die niet zo zelfverzekerd zijn en toch gaan twijfelen of die hoaxberichten misschien niet echt waar zijn, zeker als ze van een bokker afkomen waar ze normaal altijd serieuze en goede berichten van lezen. Dat soort mensen gaat dan een eventuele beslissing over wel of niet enten nemen mede onder invloed van hoaxberichten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:58

A_lette schreef:
Maar ik blijf er wel bij dat het wel verstandig is om 1 topic geopend te houden, waarop des noods elke mod mag inspringen voor opmerkingen / verwijderen reacties / eventueel oppakken waarschuwingen bespreken.

Dat lijkt mij ook het beste plan en dat heb ik ook voorgesteld. Als er dan ook wat nuchtere bokkers zijn die willen helpen dat soort berichten te ontkrachten en er een tem op te plaatsen dan moet het het proberen waard zijn lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:59

Ik heb hetgene wat Alette en ThePast03 aanhalen ook voorgesteld achter de schermen. Al ben ik er uit de ervaringen die het eerste centrale topic heeft opgeleverd, er zelf geen voorstander van. Het is het altijd waard om te opperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:59

Dat weet ik, maar niet alleen aanstootgevende topics zijn ongeschikt voor kinderen. Dat varieert weer per kind.

Maar onderwerpen als de MG kun je toch niet onder de mat vegen, omdat er kinderen meekijken? Er zijn ook een heleboel volwassenen die je er tekort mee doet.
Maar waarom is het centrale topic dan nog wel open en het topic moeten verzorgende zich laten enten tegen de varkensgriep?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:01

ThePast03 schreef:
A_lette schreef:

Dat lijkt mij ook het beste plan en dat heb ik ook voorgesteld. Als er dan ook wat nuchtere bokkers zijn die willen helpen dat soort berichten te ontkrachten en er een tem op te plaatsen dan moet het het proberen waard zijn lijkt me.

Het liefst nog met een paar ervaringsdeskundigen van de mexicaanse griep en de prik zelf erbij. :j Als er mensen zijn die dat op zich willen nemen en het duidelijk gemaakt wordt in de OP wie deze aanspreekpunten zijn, denk ik dat het al iets meer te controleren valt. Punt is wel dat je een paar vrijwilligers daarvoor moet hebben die ook nog eens het topic mee lezen.

Anoniem

ThePast03, ik ben zeer nuchter,niet op het mondje gevallen en laat me morgen vaccineren. Ik ben tegenstander van onzinnige complotheorieen. Ik ben niet bang van buitenaardsmateriaal morgen _O- Ik wil best vrijwilligen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-09 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

We vegen de MG ook niet onder een mat omdat er kinderen meekijken. Dat is verre van waar, en mij heb je dat ook nooit horen beweren.

We sluiten de topics juist, omdat er over het algemeen bokkers zijn, jong en oud, die berichten fout interpreteren, onware nieuwsberichten plaatsen, geen bronnen zetten, en zo onnodig paniek veroorzaken over een griep die lang niet zo erg is als alle media en nieuwsbronnen doen blijken.

En ja, er zullen altijd wat bokkers de dupe zijn van zo'n beslissing, maar zo zijn er meer beslissingen waar niet iedereen even blij mee is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:02

Mindim schreef:
Dat weet ik, maar niet alleen aanstootgevende topics zijn ongeschikt voor kinderen. Dat varieert weer per kind.

Maar onderwerpen als de MG kun je toch niet onder de mat vegen, omdat er kinderen meekijken? Er zijn ook een heleboel volwassenen die je er tekort mee doet.
Maar waarom is het centrale topic dan nog wel open en het topic moeten verzorgende zich laten enten tegen de varkensgriep?

Het centrale topic is al op 3 november op slot gezet, dat was deze:

[MW] Mexicaanse Griep - Pandemie?

Degene die nog open is staat op NM en gaat over het feit of mensen in de zorg zich wel of niet moeten laten enten en daar staan ook al diverse onwaarheden in en wordt er paniek gezaaid over de enting.

Wat dat betreft vraag ik me in alle eerlijkheid ook wel af hoe lang het goed zal gaan als het centrale topic weer geopend zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:02

Sorry, ach dat wist ik ook, excuses.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:04

Mindim schreef:
[*olduser*], ik ben zeer nuchter,niet op het mondje gevallen en laat me morgen vaccineren. Ik ben tegenstander van onzinnige complotheorieen. Ik ben niet bang van buitenaardsmateriaal morgen _O- Ik wil best vrijwilligen.

Ik ben hetzelfde, ik val alleen niet in de groep die zich mag vaccineren.
Maar niet iedereen is zoals jij en ik, er zijn wel degelijk mensen die zich er wel door laten beinvloeden.

A_lette: met de site van het RIVM bij de hand kom je al een heel eind, daar hoef je echt geen deskundige voor te zijn. ;)
Als je op dit gebied een echte deskundige wilt hebben zul je een viroloog moeten aantrekken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:07

ThePast03: Ik heb ook niet echt wat te maken gehad met de griep, wel paar daagjes wat ziek en zwak geweest, maar ik ben niet het type dat direct in paniek schiet aka 'help ik ga dood' ;) Daarom heb ik de site van de RIVM ook nog niet bekeken. :)

Maar dan is het toch redelijk simpel? OP met alle belangrijke infolinks en updates over de MG. De meeste mensen lezen de OP namelijk wel. Punt is dat deze wel constant bijgehouden moet worden door de mods. Verder een topic waarbij elke groene kan ingrijpen en een aantal ervaringsdeskundigen die meer kunnen vertellen over 'what to do' en de gemoederen wat kunnen sussen.

Of zie ik het nu heel erg zwart wit?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:10

A_lette schreef:
[*olduser*]: Ik heb ook niet echt wat te maken gehad met de griep, wel paar daagjes wat ziek en zwak geweest, maar ik ben niet het type dat direct in paniek schiet aka 'help ik ga dood' ;) Daarom heb ik de site van de RIVM ook nog niet bekeken. :)

Maar dan is het toch redelijk simpel? OP met alle belangrijke infolinks en updates over de MG. De meeste mensen lezen de OP namelijk wel. Punt is dat deze wel constant bijgehouden moet worden door de mods. Verder een topic waarbij elke groene kan ingrijpen en een aantal ervaringsdeskundigen die meer kunnen vertellen over 'what to do' en de gemoederen wat kunnen sussen.

Of zie ik het nu heel erg zwart wit?

Ik kijk daar niet op omdat ik in paniek schiet maar vooral om die hoaxverhalen te ontkrachtigen. Bovendien wil ik als ik in een topic zit wel een beetje weten waar ik over praat.

Wat jij voorstel gebeurde eigenlijk al. Het werd elke keer gelijk ontkrachtigd als er weer een hoaxbericht binnenkwam, maar er kwamen er op een gegeven moment zoveel dat ze (denk ik) te lang bleven staan.
Het enige wat denk ik echt kan helpen is de mensen die zulk soort hoaxberichten plaatsen gelijk de toegang tot dit soort topics ontzeggen, maar zo'n regel heeft bokt niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:11

En dat is technisch ook niet mogelijk. Ja dan moet je diegene al uit de kudde gooien of bannen. Alleen zijn dat ook geen opties. Onder de kudde valt meer dan alleen MW en bannen omdat er een hoax wordt geplaatst is wel heel erg kort door de bocht. Tenzij er meerdere malen voor gewaarschuwd is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:14

A_lette schreef:
En dat is technisch ook niet mogelijk. Ja dan moet je diegene al uit de kudde gooien of bannen. Alleen zijn dat ook geen opties. Onder de kudde valt meer dan alleen MW en bannen omdat er een hoax wordt geplaatst is wel heel erg kort door de bocht. Tenzij er meerdere malen voor gewaarschuwd is.

Er was ook iemand die ondanks meerdere waarschuwingen gewoon door bleef gaan. Het zijn meestal wel dezelfde personen die aan dit soort paniekzaaierij doen.

Dat het technisch moeilijk is weet ik, maar het is niet onmogelijk. Wel omslachtig en zeker voor iets wat over een paar maanden waarschijnlijk helemaal geen hot item meer is.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:22

Goedemorgen ik zie dat het topic nog open is, naar lang goed nadenken, ook vannacht weer heb ik besloten me wel te laten inenten, en waarom tja, vooral voor de kleine ook straks naar de geboorte. een klein babaytje is er nog niet tegen bestand.

als het alleen voor mezelf zou doen, zou ik het niet gedaan hebben, omdat ik van mening ben dat ik een goede griep normaal prima aankan.

ook mijn man gaat zich laten inenten.

voor ons was het besluit erg moeilijk, en ben wel bezorgt over de kleine, we hebben 6 jaar lang gedokterd om eindelijk zwanger te mogen worden, en dan krijg je dit soort keuzes voor je kiezen, wat is dan wijsheid he. mede daarom zou ik gewoon zo`n topic fijn gevonden hebben. niet vooor de paniekzaaierij, ik heb de sites ook allemaal bekeken, heb zelf zo`n moeder die er door die sites 100 procent tegen is en mij het liefst wil verbieden de spuit te nemen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:23

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:53

Omdat het na mijn opmerking helaas toch weer over wel of niet inenten gaat, hier een slotje.