"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:24

Zidore schreef:
p.s. @ danieke wat voor chiqa geldt telt ook voor jou denk ik...
(zie de moderatoropmerking)

ja weet ik wel, maar ze zit hier te zeuren, en dan ergens anders iemand daarop afkeuren/aanspreken, vind ik gewoon niet kunnen. kijk dat vind ik dan nog erger dan een berichtje met hee of doei.

maarja blijkbaar zijn er hier mensen die zich boven de 20 al oma voelen, en die dus vinden dat bijdehante kinderen van 13/14 respectloos zijn als ze hun berichtje met hee beginnen. komop het is maar waar je je aan kan ergeren... :7

Pashon

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:46

vind het eerlijk gezegt nogal overdreven om je aan zoiets te ergeren.
Toch ergens snap ik je punt wel, maar kom op zeg je bent rond/ richting de 30 als een vrouw van 50/ 60 zich er aan zou storen zou ik me er nog in kunnen vinden maar nu :n

Buiten dat om gebruik je het zelf ook en om dan te zeggen dat het tegen een in jou ogen een respectloos jongetje van 13 wel mag :n betuigd in mijn opzicht niet echt van volwassenheid en daar gaat het toch allemaal om?

Bokt is nou eenmaal een groot forum waar je mensen van alle leeftijden zitten en je dus soms dingen tegen kunt komen die je niet altijd aanstaan.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:40

Uh nee. :')
Ik zeg ook altijd ''hee''
wat moet je dan zeggen; hallo?
Of moet je zeggen geachte?
Ik zeg vaak hee of haai of hey.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:43

Het gaat volgens mij in dit topic in beginsel wel om de aanhef van een post niet om wat je zegt als je iemand op straat tegen komt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:48

Hey op het forum vind ik niet erg :)

Ik voel mij wel te oud voor al die kusjes (mag ook in de x variant) en hvj'es :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:55

Ik van 'Heej' op internet wel kunnen .. al zou ik het in het 'echt' niet doen tegen een oudere/vreemde .
Maar op zo'n forum kan dat best toch ???

Bij een wildvreemde en dan je berichtje eindigen met ××× vind ik minder ... :o .

Ik doe meestal:

Heee ( bij bekende )
Hallo, ( bij vreemde )
Begin van topic : ' Hee Bokkers / Hallo Bokkers ! ' ofzo :+

[ allemaal op Bokt hea ;) ]

En eindig met ' Groetjes Dieuwke ' :D .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:47

Ik kan me daar bepaald niet aan ergeren. Zooals als gezegd is, is bokt toch een informeel forum en ik denk dat het zeker niet 'ongezellig' bedoeld is wanneer iemand een bericht begint met "hey" oid (ik doe het zelf ook wel in bepaalde topics :D ). Ik kan het ook niet erg vinden wanneer iemand ter afsluiting kusjes uitdeelt (er zijn imo ergere dingen dan kusjes :D )... Overigens ben ik zelf de 13 (en de 30 :D ) al eventjes gepasseerd... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:01

Snap wel een beetje wat Heste bedoelt hoor :j

Hey/hee is een vrolijke vrije manier van begroeten, die niet altijd past bij een serieus topic.

TS: "Ik heb mijn paard in laten slapen."
Reactie: "Hey! :D :wave: *\o/* Wat rot joh!"

Okee, dit is overdreven, maar het is een beetje wat ik bedoel...

Zelf gebruik ik die woorden geloof ik niet op gewoon bokt. HK topics zijn absoluut anders, daar kondig je met een hey/hoi/goeiemorgen/goedemiddag/evenin' etc je binnenkomst aan zoals je ook bij een groep vrienden/collega's/teamgenoten zou doen.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:38

Ik ben ZEKER erg schuldig aan 'Hee, Hallo, Hoi'
volgensmij vrijwel bij al mijn berichten.... :=
Sorry ts, en andere mensen die zich daar aan storen.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:41

Hey zeggen is gewoon aardig :)
Ik vind het altijd wel leuk als ze daar mee beginnen,
maar op het einde kusje of zo is een beetje overdreven.
Maar als je je er aan ergert, lees er gewoon over heen ;)
Als ik pb met iemand (ligt er aan welke leeftijd) eindig ik meestal met xX
Anders met groetjes
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 26-10-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:42

Waar je je wel niet allemaal over druk kan maken. :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:34

Nou, ik voel me aangesproken. :')

Als ik een topic open begin ik niet meteen met mijn verhaal, maar gaat dat meestal zo:

"Hoi iedereen! :D

Blablablalablalablalablalablalablalablalablalablalabla.

Groetjes!"

Wat is daar dan zo verkeerd aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:47

Dat ligt niet aan hoe je je post brengt Sas, dat ligt gewoon aan jou. :*

Ik snap het niet echt, wat is er verkeerd met "Hee". Alsof je als je ouder bent te goed bent om zo aangesproken te worden? :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:49

hey,

ik erger me der niet aan maarjah dat is maar net wat je zelf vind heee.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:01

Als je je daar al druk om gaat maken.. := Nee, kan me er niet aan ergeren. Wel aan msn taal e.d.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:06

Het zal mij een biet wezen. Ik vind het niet storend. Eingenlijk wel netjes: een bericht met een aanhef :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:06

Guernica schreef:
Dat ligt niet aan hoe je je post brengt Sas, dat ligt gewoon aan jou. :*

Ik snap het niet echt, wat is er verkeerd met "Hee". Alsof je als je ouders bent te goed bent om zo aangesproken te worden? :')

:oo :')

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:06

Een beroepshater in spe! Misschien mag je ook in DWDD als Jan Mulder dood is.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:20

HaLLooWkiDokIéé!

Ik heb ook geen moeite met de 'hey'... gebruik hem ook zoals in het Engels, dus alszijnde 'hallo' :) Gebruik het eigenlijk best vaak, realiseer ik me nu... ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:32

Ts, stoor je je alleen aan het woordje 'hee'. Zou het al minder zijn als iemand een topic opent met simpel 'hoi'?
Dat werd me namelijk niet helemaal duidelijk :o

Ik irriteer me er eigenlijk niet aan. Wel aan mensen die nog al snel een (L) onder een berichtje zetten.. Zelf begin ik nooit met hee of hoi op een forum, maar als mensen dat wel doen maak ik me er eigenlijk niet zo druk om.
Heb er echt nooit bij stil gestaan dat hee als respectloos opgevat kan worden. Ik vind hallo en hoi namelijk zo bot klinken :o

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:44

Erg kinderachtig vind ik dit eigenlijk!

Laat lekker iedereen zelf weten wat ze neer zetten.. Zo blijft het een variabel forum.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:02

hestejente schreef:
Chiqa, ik vind het niet nodig om te verantwoorden waarom ik een bijdehand jochie van 13 of een STALGENOOTJE met hey aanspreek. Zet dan op z'n minst een link naar de betreffende topics neer, als je iemand quote doe dat dan in context ;)

Karl66 schreef:
Het is totaal onnodig om de discussie te verstoren door op de persoon gespeelde quotes aan te halen. Daarom het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven, zonder het postgedrag van TS of een andere bokker tot in detail onder de loep te nemen.

Hier moet ik wel een beetje om lachen eigenlijk, Chiqa hoest vier quotes van de afgelopen maand op waarin de TS precies doet waar ze zich bij andere mensen aan ergerd en dat mag dan weer niet?
Die post worden door heel wat meer mensen gelezen als alleen degene waar het volgens de TS aan gericht is, dus dan zeg je toch ook tegen iedereen 'hee', tegen degenen die het lezen dan toch.
Vind dat een beetje een wollige manier van modereren, ik mag hier dus allerlei uitspraken doen maar iemand mag daar vooral in een ander topic niet op terug komen of deze als quote aanhalen, we moeten voor het postgedrag van mensen onze ogen maar sluiten en als een leeghoofd op ieder topic alsof iemand hier nog nooit iets gezegd heeft reageren.
Haal dan in godsnaam die mogelijkheid weg, dat je de posts van iemand kunt bekijken, als je er toch niets mee kan doen...
Heel Hollands ook, net als het gedoogbeleid, je mag wel wiet roken en je kunt het in een coffeeshop kopen maar het verhandelen of verbouwen ervan is illegaal.
Je kùnt iemands postgeschiedenis nakijken maar je mag er niets mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:53

Dankjewel Luxx voor je oplettendheid, ik heb deze moderatieactie van Karl ook niet begrepen.
Dus blijkbaar mag jij in het ene topic een Fries paard verafschuwen en in het andere topic ga je dr een aanschaffen :)
Is mij al vaker opgevallen dat dit niet op bokt toegestaan is, woorden van een TS dr bijhalen uit een ander topic om verheldering te vragen.

Dan krijg je idd dit effect;
luxx schreef:
we moeten voor het postgedrag van mensen onze ogen maar sluiten en als een leeghoofd op ieder topic alsof iemand hier nog nooit iets gezegd heeft reageren.

Mijn best hoor alleen of het de manier is?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:35

Op de persoon spelen is nooit toegestaan op Bokt, dus ook niet door iemands berichtengeschiedenis erbij te halen. Het is gewoon de bedoeling om inhoudelijk te reageren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:43

karl66 maar hoe kan je iets duidelijk maken door "bewijzen" te tonen als dat niet mag.
Op de man spelen is in mijn opzicht toch wat anders als "bewijzen" tonen

TS zegt dat ze zich ergens aan irriteerd, maar doet het zelf wel als je geen berichtgeschiedenis erbij mag halen blijft het natuurlijk een wellus/ nietus spelletje