Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:37

Ik reageer ook zelden of nooit in paardengerelateerde topics. Je weet van te voren al wie er op je reageren en hoe .... :n

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:40

En ik vind het echt opvallend dat de paardgerelateerde meningen veel heftiger zijn dan bijvoorbeeld op mensenwelzijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:34

ik reageer waar ik wil reageren of waar ik denk dat ik een nuttige bijdrage kan leveren.

naar mijn mening heb ik geen bijzondere heftige mening, en imo kan ik redelijk goed verschillende situaties inschatten.

alleen ben ik altijd wel vrij krachtig in mijn woorden ja :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:52

krachtig zijn met woorden is opzich niet zo erg, maar de manier waarop het gebracht wordt wel.
Vergelijk het met een paard...... het ene paard kan meer druk hebben dan een ander. Ook met paarden zul je niet 1 lijn kunnen trekken.
Zo ook niet met de bokkers. En vaak kun je al uit de reacties van een ts-er halen wat voor een type het is. Dan kan daar toch op zijn minst rekening mee gehouden worden?
Nu lijkt het meer zo..... Aha, Pietje zegt dit, dus mag ik wel dat zeggen!!... Maar als Klaasje had gereageerd had ik anders gereagreerd...
Dus dan is het niet meer objectief of een eigen mening, dan is het meelopen met......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:57

plastisch feit is dat je uit getypte woorden op een internetsite geen lichaamstaal of emotie meekrijgt.

De enige informatie die je hebt over iemand is in wat in diens profiel staat......

en sommige bokkers willen kosten wat kost anoniem blijven, en dus kan je niet anders dan gewoonweg ingaan op wat er geschreven word op een internet forum zonder enige achtergrond informatie :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:03

Maar als ik een probleem op bokt meld..... kun jij dan aan mijn profiel zien hoe je me dat moet brengen?
Mijn profiel staat vol ellendige foto`s, dat zegt dus niets over mij?
En jij hebt ooit bij mij de brinta tip gegeven, er staat toch niets over mijn eetgewoontes in mijn profiel _O- .
Waarom niet antwoorden aan de hand van de vraag? , en de reacties van ts-er binnen het topic?
Vind het even moeilijk uit te leggen wat ik bedoel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:10

Ik geloof dat ik je wel begrijp :)
Gewoon antwoord geven op een vraag lijkt vaak erg moeilijk, vaak wordt er van alles bijgehaald, wat niet ter zake doet.

Vaak kun je uit iemands posts wel halen of die persoon verstand heeft van waar hij/zij over praat, informatie uit een profiel lijkt me niet altijd even relevant, wat dat betreft.
Soms is info wel relevant voor de vraagsteller. BV zou ik een jong paard hebben, waarmee ik moeite zou hebben met de opvoeding, dan zou ik wss naar Kim gaan, omdat ik weet dat zij jarenlang paarden heeft heropgevoed en opnieuw afgericht. Zou ik tips nodig hebben voor de verzorging van een ziek paard, zou ik (nadat er een DA bij is geweest) zou ik naar Potverdikkie gaan, omdat ik weet dat zij met succes paarden weer gezond gekregen heeft.

Voor mijn hond ga ik qua opvoeding liever naar een ander forum, maar zou ik vragen hebben over de fokkerij van paarden lijkt Sarabande mij een prima adres :)

Echter privé-info van een bokker heb ik niet zoveel aan, begrijp ook niet altijd goed waarom dat op het www wordt gezet (tenzij iemand iets kwijt wil natuurlijk ;) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:11

naar mijn mening antwoord ik altijd alleen maar op de vraag, en eigenlijk weinig op de persoon........... voor mij zijn personen ook niet belangrijk genoeg om op wat voor een manier dan ook te onthouden.......... vragen wel daarintegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:12

Yamcha, info uit een profiel is wel degelijk van invloed.......... een 13 jarige beantwoord ik heel anders dan een 33 jarige :) bijvoorbeeld

selinemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:16

Ik vind dat je alleen reactie moet geven als voor 100% erachter staat niet omdat je net hebt gelezen dat een vriend of vriendin een reactie heeft geplaatst en haar dus wilt steunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:20

KiWiKo schreef:
naar mijn mening antwoord ik altijd alleen maar op de vraag, en eigenlijk weinig op de persoon........... voor mij zijn personen ook niet belangrijk genoeg om op wat voor een manier dan ook te onthouden.......... vragen wel daarintegen.

KiWiKo schreef:
Yamcha, info uit een profiel is wel degelijk van invloed.......... een 13 jarige beantwoord ik heel anders dan een 33 jarige :) bijvoorbeeld

Nu begrijp ik je idd beter, dank je wel :)

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:25

KiWiKo schreef:

Waarom zou je op een 13 jarige anders antwoord geven als op een 33 jarige, je moet gewoon normaal en gezond kunnen antwoorden.
en iemand die ouder is kan soms veel minder hebben als iemand die 13 jaar is.

Potverdikkie,ik begrijp wat je bedoelt,Het moet een forum zijn waar je je mening kunt geven,je kan er best over in discussie gaan maar wel gezond en normaal en respect voor elkaars mening! en soms is het zo dat het alleen maar recht kan en niet krom!
We moeten allemaal vrij zijn om een tekst op dit forum te plaatsen zonder dat je op iets afgerekend wordt alleen maar omdat de een denkt dat die het nog beter en mooier kan als de ander

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:26

uh KiWiKo..... ik begrijp wat je bedoelt, al schrijf je jezelf juist weer tegen......
Kijk maar eens naar de twee antwoorden boven mij van jou.
:D

coopersB@ De jongeren willen vaak nog wat aannemen, de ouderen denken vaak al de wijsheid in pacht te hebben. :j
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 07-10-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:26

selinemisty schreef:
Ik vind dat je alleen reactie moet geven als voor 100% erachter staat niet omdat je net hebt gelezen dat een vriend of vriendin een reactie heeft geplaatst en haar dus wilt steunen.

Ben ik met je eens, imo zorgt dat soort postgedrag alleen maar voor een lading onzinnige reacties waar de TS in kwestie niets aan heeft.

Mensen hebben uiteraard recht op vrijheid van meningsuiting, maar een TS heeft ook recht op zinvolle antwoorden. Wat inlevingsvermogen hier en daar zou niet verkeerd zijn, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:33

CoopersB schreef:
Waarom zou je op een 13 jarige anders antwoord geven als op een 33 jarige, je moet gewoon normaal en gezond kunnen antwoorden.

Omdat over het algemeen een 33 jarige beter kan relativeren als een 13 jarige, bij een 13 jarige moet je je woorden veel zorgvuldiger kiezen, omdat een puber dingen véél zwaarder kan opvatten als een volwassene.

Het kan idd heel goed zijn rekening te houden met de ontvanger. Internetcommunicatie blijft zonder meer lastig, daarom zou je altijd heel zorgvuldig je woorden moeten kiezen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:16

Ook is het wel een feit dat mensen vanaf hun toetsenbord meer durven te zeggen dan irl..... al vraag ik me af wie je dan voor de gek houdt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:21

CoopersB schreef:
KiWiKo schreef:

Potverdikkie,ik begrijp wat je bedoelt,Het moet een forum zijn waar je je mening kunt geven,je kan er best over in discussie gaan maar wel gezond en normaal en respect voor elkaars mening! en soms is het zo dat het alleen maar recht kan en niet krom!
We moeten allemaal vrij zijn om een tekst op dit forum te plaatsen zonder dat je op iets afgerekend wordt alleen maar omdat de een denkt dat die het nog beter en mooier kan als de ander

omdat een 33 jarige meer incasseringsvermogen zou moeten hebben dan een 13 jarige
met een 33 jarige zou ik op gelijkwaardig niveau moeten kunnen converseren, iets wat ik van een 13 jarige niet kan verwachten

met mijn post over dat mijn mening niet gebaseerd is op mensen is omdat ik geen bokkers herinner aan aanvaringen of iets in die geest, ik kan het op punten geheel oneens zijn maar toch een bokker een leuk mens vinden.

dus of ik het al of wel niet eens ben met iemand heeft niks te maken met wie het is ............

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:08

Zitten jullie ook op andere (dieren)forums?

Hoe gaat het daar met discussies voeren enzo? Bijv. op een hondenforum?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:10

Ik heb wel eens gehoord over haat en nijd op een muizenforum, maar daar was ik zelf niet bij :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:16

Sommige paardenmensen zijn zo een snobs.
Toen ik stage liep op een manege (tijd geleden) was het de bedoeling dat ik iets leerde maar op elke vraag kreeg ik maar een halve uitleg en keken ze mij aan alsof ik het domste kind was dat ze ooit hadden gezien

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:27

Miryamk schreef:
Ik heb wel eens gehoord over haat en nijd op een muizenforum, maar daar was ik zelf niet bij :D

heb net een nieuw katje, ga eens neuzen op het kattenforum! Misschien kan ik later verslag doen over de gang van zaken daar! Heb je misschien wel de 'langharigen - lovers' versus de 'kortharigen-lovers" en de 'kat moet binnen blijven " tegen "kat moet naar buiten kunnen" discussies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:27

potverdikkie schreef:
Ook is het wel een feit dat mensen vanaf hun toetsenbord meer durven te zeggen dan irl..... al vraag ik me af wie je dan voor de gek houdt.

Dat heb ik me ook weleens afgevraagd idd......

laetitia schreef:
Zitten jullie ook op andere (dieren)forums?

Hoe gaat het daar met discussies voeren enzo? Bijv. op een hondenforum?

Ik zit ook op het duitseherderforum. Maar het is een erg kleinschalig forum, iedereen kent elkaar. Vind altijd dat het daar wel meevalt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:36

Ik zit ook nog op een ander forum. daar is 1 roddeltopic, en verder gaat het er gemoedelijk aan toe indd.
Maarja, die is wel kleiner, dus ik denk dat je eigenlijk geen enkel forum met bokt kunt vergelijken.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:49

ik ben een hele grijze bokker,en reageer niet in topics waar extremisten zitten...

ik sla dit soort topics ook graag over,valt niet aan te beginnen om met mensen een discussie aan te gaan die niet van plan zijn ook maar iets anders te gaan denken of te relativeren, als hun eigen extreme mening...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 16:33

Zou het niet wat zijn om de extremisten dan wat bij te sturen? Nu krijgen ze hun zin, en dat lijkt me toch niet de bedoeling?