Vragen over Bokt merchandise

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Welke soort en maat

Ik heb geen interesse in Bokt merchandise.
136 (12%)
Ik geef de voorkeur aan een polo (getailleerd).
283 (25%)
Ik geef de voorkeur aan een polo (ongetailleerd).
50 (4%)
Ik geef de voorkeur aan een shirt (girly V-hals).
141 (12%)
Maat S
112 (10%)
Maat M
143 (12%)
Maat L
69 (6%)
Maat XL
67 (6%)
Ik heb interesse in een Bokt cap.
109 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1110

Zinzi_jewel

Re: Vragen over Bokt merchandise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:03

Ach het is wel leuk , vindt ik ! evt boktnaam erop :) wel zo handig als je een meeting organiseerd of bijwoont :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:32

Ik heb geen interesse hierin ;) Het idee is op zich wel leuk, maar ik zou zoiets zelf toch niet aantrekken dus ik vind het een beetje zonde van mijn geld.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:00

Even wat antwoord op een aantal vragen, roep gerust als ik iets vergeet :)

Meer artikelen zijn natuurlijk altijd leuk, string, bodywarmer, trui, dekje, sleutelhangers, jassen, etc, etc, etc. Zelfde met verschillende kleuren, andere modellen, meer maten. Het probleem met die dingen is dat het aantal artikelen dat op voorraad gehouden moet worden ook steeds groter is. Dat probleem is het grootst met dingen als shirts waarbij 1 extra kleur meteen 6 (XL, S, M, L, XL, XXL) extra artikelen in voorraad oplevert. Grote probleem met die voorraad is dat je met een beetje pech met onverkoopbaar spul blijft zitten wat dan wel al een hoop geld heeft gekost.

Dat is ook meteen een van de redenen dat we de artikelen niet tegen kostprijs kunnen/willen leveren. Natuurlijk kan je voor 7,50 een polo leveren als je her en der bespaart op de kosten maar dan ga je flink de boot in als je artikelen over houd, dan reken je niets voor overhead, je zit met dingen als 'Oh, ik heb een L besteld maar wil toch liever M', etc. Daarnaast weten we nog niet precies hoe de shirts er uit gaan zien. Misschien alleen een geborduurd logo, misschien een groot logo op de achterkant, misschien beide, we weten het nog niet en dat heeft allemaal zijn invloed op de prijs. Eerst logo afmaken (gaat als het goed is vandaag gebeuren :=) en dan een ontwerp maken voor de shirts. De prijzen zoals ze nu gegeven zijn zijn redelijk aan de veilige kant, het idee is natuurlijk ook dat we iig iets verdienen op de merchandise. Als we het ontwerp klaar hebben kunnen we gaan kijken naar de uiteindelijke prijzen. Voor Horse Event zitten we ook met het betalen, logistiek is het extreem onhandig (en duur) om €23,45 af te rekenen. Het wordt dus, iig voor Horse Event hoogstwaarschijnlijk 10, 15, 20 of 25 euro.

Het is in iedergeval het idee dat we (op termijn) ook via internet gaan verkopen maar dit is veel ingewikkelder om (goed) te regelen en hiervoor is het erg handig om te weten hoe groot ongeveer de animo is. Het maakt natuurlijk nogal uit of je 50, 500 of 1000 artikelen per jaar verkoopt. We gaan dus eerst aan de slag met een kleine selectie artikelen op Horse Event om te kijken hoe dat loopt.

Shirts met username hebben we naar gekeken maar dat wordt behoorlijk prijzig en moet vooral op bestelling. Staat nog steeds op de wensenlijst hier maar dat is iets dat voor Horse Event niet gaat lukken.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:08

Ik neem aan dat je XS bedoeld ipv 2x XL :=.
Username hoeft van mij niet per se... Vind ik eigenlijk niet zo.
25 euro vind ik nog steeds teveel, bij 20,- zou ik er al over na willen denken afhankelijk de shirts e.d. zelf.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:28

Maar aan de andere kant; die prijzen, het is natuurlijk ook een vorm van reclame. En meestal is reclame materiaal juist een stuk(je) goedkoper.
Ik weet zeker dat mensen die Bokt niet kennen toch even een kijkje komen nemen nadat ze 10 shirts voorbij hebben zien komen op een evenement.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:38

Snap het punt wel een beetje dat jullie het allemaal goedkoper willen hebben, maar ze moeten er natuurlijk geen verlies op gaan draaien, net als het verhaal wat Bart al uitlegt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:43

Bokt polo zou ik wel willen! :D :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:15

Het is inderdaad een vorm van reclame maar als je naar de bezoekersaantallen kijkt dan hebben we dat (heel arrogant gezegd :D) niet echt nodig. Voor reclame hoeven we de merchandise niet op te zetten, het is voornamelijk bedoeld voor mensen die elkaar willen ontmoeten op b.v. een wedstrijd of evenement. Daarnaast vinden wij het natuurlijk ook heel erg stoer om mensen met Bokt.nl kleding tegen te komen O:)

Een ander aspect dat ik vergeten ben is dat er meer kosten meespelen dan alleen het inkomen van kleding en het bedrukken. Er komt een hoop communicatie met leveranciers/ontwerpers bij kijken, alles moet vervoerd worden (voor HE), we zijn aan het kijken of we kunnen laten betalen via PIN (is ook niet bepaald gratis), etc.

Voor het internet verhaal is het zo dat we alles uit gaan besteden. Op dit moment is Bokt.nl al een fulltime bezigheid, daarnaast ziet mijn vriendin het niet echt zitten als het huis hier vol staat met dozen shirts, dekjes en strings :+ Dat uitbesteden kost natuurlijk ook (bakken met :\) geld en dat geld moet uit de lengte of uit de breedte komen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:31

doe dan een klein logo op de borst, zeg maar. Waar jullie vorig jaar mee liepen, niet zo groot op de achterkant, en dan in 1 kleur, boktblauw.

want mosgroen, is niet de kleur van bokt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:33

Idd, logo op de borst had ik ook in mijn hoofd.
Je kan natuurlijk div. kleuren blauw nemen. Boktblauw, donkerblauw...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:36

Gewoon wit met het boktlogo.
Als het logo ook boktblauw is, lijkt het mij niet handig om het shirt ook die kleur te doen. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:37

ja maar geen groen, want dat is niet echt Bokt zeg maar.
Wit wordt veel te snel vies, ik draag nooit witte shirts bijv. ;) Dus dan donkerblauw met bokblauw logo.

Jullie kunnen natuurlijk wel, voor een internetshop, gewoon niets in voorraad nemen, en dan pas als iemand iets besteld, deze bestellen doorgeven aan een ander bedrijf die de shirts maakt. Want als de kans er is, is het misschien ook leuk om dan je boktnaam erbij te hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:38

Je weet niet precies wat het nieuwe logo voor kleur heeft. ;)
Die is misschien nie boktblauw maar misschien ook wel.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:42

Marjoow schreef:
Jullie kunnen natuurlijk wel, voor een internetshop, gewoon niets in voorraad nemen, en dan pas als iemand iets besteld, deze bestellen doorgeven aan een ander bedrijf die de shirts maakt.

Alleen wordt dat helemaal een dure grap omdat je dan heel veel kosten krijgt omdat ieder shirt los besteld, gemaakt, verzonden moet worden :) Wel zou je een aantal bestellingen kunnen bundelen en dan alleen laten maken wat in de afgelopen x weken besteld is maar dan zit je weer met een levertijd van 6 weken ofzo wat weer niet leuk is voor de klant...

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:43

Ik dacht eigenlijk aan een donkerblauw t-shirt/sweater, met witte letter oid, en dan achterop het logo in het groot, en voor op je borst het logo in het klein of http://www.bokt.nl ..

Edit; Ik denk toch dat wit niet zo'n succes is in combinatie met paarden hier..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:47

BartVB schreef:
Marjoow schreef:
Jullie kunnen natuurlijk wel, voor een internetshop, gewoon niets in voorraad nemen, en dan pas als iemand iets besteld, deze bestellen doorgeven aan een ander bedrijf die de shirts maakt.

Alleen wordt dat helemaal een dure grap omdat je dan heel veel kosten krijgt omdat ieder shirt los besteld, gemaakt, verzonden moet worden :) Wel zou je een aantal bestellingen kunnen bundelen en dan alleen laten maken wat in de afgelopen x weken besteld is maar dan zit je weer met een levertijd van 6 weken ofzo wat weer niet leuk is voor de klant...

Dan doe je dat alleen voor degene die hun naam erop willen, een aantal bestellingen bundelen, dan moet je alleen daar langer op wachten.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:49

het is inderdaad duurder om dingen per stuk te laten maken dan een dozijn tegelijk kopen :j maar daarom denk ik ook dat het goedkoper kan dan de prijs waar het voor wordt aangeboden.

Maar wat ik me afvraag.. als het logo pas vandaag klaar is, wat nog niet eens met zekerheid te zeggen is, is het dan niet een beeeeetje kort dag om alles op HE geregeld te willen hebben?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:50

is nog 3 weken...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:06

Ik heb niet gestemd omdat ik niet naar HE ga.. maar opzich lijkt het me wel wat, een bokt polo :D Nu zou ik voor het bestellen wel graag een foto zien en ook willen weten hoe hij valt :) Verder vind ik 25 euro ook erg prijzig

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:11

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:01

Ik hoef hem ook niet te kopen! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:10

Heee een mede net-niet winnaar. :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:15

Daar hebben jullie gelijk in :) Als we de merchandise hebben nemen we met jullie (en de anderen) contact op :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:31

Ik zou hem wel kopen met alleen een logo op de borst. niet met groot achterop, dat zou mij te veel van het goeie worden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:36

Eline schreef:
Daar hebben jullie gelijk in :) Als we de merchandise hebben nemen we met jullie (en de anderen) contact op :)

Super!