gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:37

Dit kan echt niet zeg:

Citaat:
weet je? er bestaat een site...geloof penny.nl die is specuaal
voor mensen zoals jij, met een handicap

Ik hoop dat deze persoon van het forum gegooid is en nooit meer terug komt.

Overigens is het wel kostelijk om te lezen dat al die vinnige en 'scherpe/ snedige' opmerkingen bomvol met spelfouten gepost worden... :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:38

tuurlijk wel. Dat is het toch het principe van ontopic. De TS maakt het topic en beslist dus over het onderwerp van het topic. Dat lijkt me toch het meest basic logische concept van een forum.

Als je het daar niet mee eens bent, start je maar je eigen topic.

Echt, dat mensen het principe van wat er vervelend is aan wat ik eerder noemde niet snappen, verbaasd me al tot in het oneindige. Kom op zeg, ben ik dan de enige met een opvoeding?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:41

Shiloh schreef:
Ik niet. Als TS toch al meerdere keren heeft aangegeven dat de ouders op de hoogte zijn, dan heeft bokt daar toch verder geen piep meer mee te maken.

Menig persoon die in zware problemen zit die hulp nodig heeft zegt dat je er geen piep mee te maken hebt. IK snapte de bezorgdheid wel. Noem mij dan maar onopgevoed. Wat me wel weer opvalt: Klagen over anderen, maar zelf in het spiegeltje kijken, da's wat anders. Je bent hier zelf nl ook niet het toonbeeld van beleefdheid en vriendelijkheid. De pot verwijt de ketel...

RoodZonnetje

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:43

Ik vind Shiloh niet bepaald onbeleefd of onvriendelijk. Wat dat betreft gaat het vliegertje 'je kan woorden anders opvatten dan ze bedoeld zijn' hier perfect op :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:44

Shiloh schreef:
tuurlijk wel. Dat is het toch het principe van ontopic. De TS maakt het topic en beslist dus over het onderwerp van het topic. Dat lijkt me toch het meest basic logische concept van een forum.

Als je het daar niet mee eens bent, start je maar je eigen topic.

Echt, dat mensen het principe van wat er vervelend is aan wat ik eerder noemde niet snappen, verbaasd me al tot in het oneindige. Kom op zeg, ben ik dan de enige met een opvoeding?

Nou, als ik zo vrij mag zijn schaar ik mezelf ook bij degenen met een opvoeding, dankje.

Evenwel vind ik niet dat alles zo binnen de lijntjes moet zijn en blijven. Ik vind het net heel logisch eigenlijk dat er bij bepaalde onderwerpen meer een algemenere discussie ontstoot buiten de vraag van de TS heen. Daar is blijkbaar behoefte aan :).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 23-08-09 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:44

"ben ik dan de enige met opvoeding?" noem jij vriendelijk en beleeft? Dus alle andere die het niet met haar eens zijn, zijn onopgevoed? Nee, dan hebben we gewoon een andere definitie van beleefd/vriendelijk. Heeft niets met fout opvatten te maken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:47

Nou zo onbeleefd vind ik mezelf niet hoor! Maar goed, 100% aardig, neu, misschien niet, maar moet dat dan altijd? (overigens vind ik mezelf ook weer niet mega onvriendelijk, maar goed, kan altijd beter) Ik klaag alleen over het off topic gaan, ik ga niet off topic hoor. Dus de pot reference vind ik niet echt van toepassing.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-08-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:47

BraveSpots schreef:
Shiloh schreef:
Ik niet. Als TS toch al meerdere keren heeft aangegeven dat de ouders op de hoogte zijn, dan heeft bokt daar toch verder geen piep meer mee te maken.

Dus moet je je houden aan de regeltjes die de TS oplegt? Omdat iemand TS is heeft dat toch niet meer macht dan enige andere bokker die een (nette) vraag stelt?

maar wat ik nou niet begrijp, waarom zou je een nette vraag stellen terwijl de TS toch wel duidelijk aangeeft dat dat er niet aan toe doet/of dat het prive is?
Ik vind dat je op de vraag van de TS in een topic moet reageren en niet op alle andere dingen,je kunt altijd pben ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:48

Je kan ook op alle slakken zout leggen Pharagirlke. Tuurlijk bedoeld ze het niet zo letterlijk zoals jij het nu stelt, het is meer bedoeld om haar woorden wat kracht bij te zetten. Een beetje verder kijken dan een letterlijke tekst kan geen kwaad vind ik.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:48

Breezke schreef:
Ik vind dat je op de vraag van de TS in een topic moet reageren en niet op alle andere dingen,je kunt altijd pben ;)

Inderdaad, of je eigen topic starten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:49

Nee, je noemt iedereen die het niet met je eens is onopgevoed :(:)

En nee, je moet niet altijd aardig zijn, maar als je vind dat je niet altijd aardig moet zijn moet je het IMO ook anderen niet verwijten dat ze niet altijd even aardig zijn en dus inderdaad niet altijd in gaan op eisen van TS.

Breezke: hangt ook van de situatie af. In dit geval ging het om een 13jarige die binnen de 2 maanden 500 euro nodig had. Dan kan ik heel goed begrijpen dat mensen bezorgt zijn.

Heino: ik keeg een OW voor dergelijke berichten met de melding "als je het zo niet bedoelt, moet je het zo niet zetten".

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:50

Breezke schreef:
maar wat ik nou niet begrijp, waarom zou je een nette vraag stellen terwijl de TS toch wel duidelijk aangeeft dat dat er niet aan toe doet/of dat het prive is?

Omdat het er in de meeste zaken wel de belangrijke info is die de TS achterhoud. Informatie die meespeelt in welk antwoord ik zou geven op de vraag van de TS, anders zou ik de vraag niet stellen ;) .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:51

pharagirlke schreef:
Nee, je noemt iedereen die het niet met je eens is onopgevoed :(:)

Ik vind respect voor een ander en daarmee dus niet je mening opdringen over iets waar de TS zelf helemaal geen behoefte aan heeft best een behoorlijk basis aspect van een opvoeding ja. En niet kunnen begrijpen dat dat niet hoort (je mening opdringen aan een ander waar die niet gevraagd wordt) vind ik dat daar ook bij hoort ja.

Om het dan even heel letterlijk te beantwoorden. Want Heino heeft hartstikke gelijk. Nog een punt waar bokt heel goed in is. Van een mug een olifant maken!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-08-09 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:51

Shiloh had de opmerking misschien anders kunnen verwoorden, maar ik begreep best wat ze er mee bedoelt. Als je naar haar verdere posts kijkt moet je toch wel kunnen snappen hoe ze het bedoelt lijkt me. Maargoed, misschien verwacht ik dan ook wel te veel van de gemiddelde bokker.

Over de "bemoeienis": prima als er naar gevraagd wordt, een beetje betrokkenheid is idd alleen maar goed. Maar in dat topic werd er alleen daar over doorgezeverd en geen constructieve bijdrage meer geleverd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:54

BraveSpots schreef:
Omdat het er in de meeste zaken wel de belangrijke info is die de TS achterhoud. Informatie die meespeelt in welk antwoord ik zou geven op de vraag van de TS, anders zou ik de vraag niet stellen ;) .

Uuhm, sorry, maar om even terug te gaan naar het meisje dat geld nodig had. De TS vroeg om ideëen voor klusjes die ze kon doen, om geld mee te verdienen via haar ouders. Waarom is het weten waarom de TS het geld nodig heeft belangrijk in de vraag wat voor soort klusjes je kunt verzinnen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:54

Helaas is dit tegenwoordig de maatschappij...

Ik zit in een kringbestuur en moet je eens horen als wij een mooie wedstrijd proberen te organiseren! Wat je dan allemaal over je heen krijgt, pfff. En dat terwijl je zelf niet eens mee kunt rijden èn niet op vakantie kunt, omdat je het voor hen organiseert ook nog.
Mensen die twee dagen van tevoren nog coupons inleveren; twee weken na de sluitingsdatum en dan met een kwaaie kop bij het secretariaat gaan staan te jouwen en te joelen met persoonlijke beledigingen, omdat ze het belachelijk vinden dat ze niet mee mogen doen...

Nee, hoor; Bokt is de perfecte afspiegeling van onze maatschappij. Heel veel goeie mensen en een aantal hele vervelende die de sfeer voor de mensen die nog wel fastoen en respect voor iemand anders hebben verpesten.
Laatst bijgewerkt door Lante op 23-08-09 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:55

Dus zo fout had ik die woorden niet opgevat. Nou, noem mij gerust onbeleefd. Ik geef nog om andere mensen en kan idd bezorgt worden om dergelijke berichten, dat spijt me zeer. (neen, eigenlijk spijt me dat helemaal niet.)

Het doel van een forum is dat je je mening weergeeft en die verdedigt. Dat noemt men een discussie, als je dat je mening opdringen noemt, heb je IMO niets te zoeken op een forum.

Heino: Oh ik kan het snappen hoor, maar als ze wil dat mensen nuanceren en het dus eens is met TS. Dan kan ze met zichzelf beginnen. Dergelijke berichten kunnen fout opgepakt worden (en ik heb, zoals ik al zei, voor minder een OW gekregen). Als we het dan toch allemaal volgens de regeltjes willen spelen, dan ook meteen goed. In dat topic werd er nog evenzeer tips gegeven. Maar misschien had ik gewoon een andere bril op....

Shiloh: het ging om 500!!!! euro binnen de twee maanden, als 13 jarige :? Ik snap niet hoe mensen het niet kunnen begrijpen dat men dan bezorgt word.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:56

Shiloh schreef:
BraveSpots schreef:

Uuhm, sorry, maar de TS vroeg om ideëen voor klusjes die ze kon doen, om geld mee te verdienen via haar ouders. Waarom is het weten waarom de TS het geld nodig heeft belangrijk in de vraag wat voor soort klusjes je kunt verzinnen.

Ik heb het niet over dat topic (heb dat zelfs niet gelezen) maar meer algemeen over de opmerking waarom je een (nette) vraag stelt aan de TS terwijl zij dat liever privé houd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:00

Lante schreef:
Nee, hoor; Bokt is de perfecte afspiegeling van onze maatschappij. Heel veel goeie mensen en een aantal hele vervelende die de sfeer voor de mensen die nog wel fastoen en respect voor iemand anders hebben verpesten.

Ik heb wel het idee dat mensen hier sneller en impulsiever reageren. En dat pakt vaak negatief uit. Je kwetst anderen makkelijker (bewust of onbewust) omdat je diegene niet kan zien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:01

pharagirlke schreef:
Dat noemt men een discussie, als je dat je mening opdringen noemt, heb je IMO niets te zoeken op een forum.

Shiloh: het ging om 500!!!! euro binnen de twee maanden, als 13 jarige :? Ik snap niet hoe mensen het niet kunnen begrijpen dat men dan bezorgt word.

Op plek waar niet om een discussie gevraagd wordt, of zelfs als heel ongewenst wordt ervaren vind ik het inderdaad je mening opdringen.

Ik kan als ik ff ga zitten en nadenken wel 100 redenen verzinnen waarom een 13 jarige geld nodig heeft. (een jongeren reis waar ze graag me wilt, maar wat ze van de ouders zelf aan moet mee verdienen. Een spelcomputer die ze heel graag snel wil hebben. Een 13 jarige kan iets kleins als snel als een groot noodzaak laten lijken. Uiteindelijk bleek er meer aan de hand te zijn. Maar ik vind dat niet mijn zaak. Enige wat ik op dat moment in mijn ogen kan doen is hopen dat er niks ernstigs is, en de TS aanraden, dat als er wel iets heftigs aan de hand is, om dan hulp te zoeken bij haar ouders. En het daar verder bij te laten. Het betreffende topic is verder niet bepaald constructief verlopen en denk niet dat de TS het topic echt als hulp ervaren heeft.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:03

BraveSpots schreef:
Ik heb het niet over dat topic (heb dat zelfs niet gelezen) maar meer algemeen over de opmerking waarom je een (nette) vraag stelt aan de TS terwijl zij dat liever privé houd.

Had mijn berichtje al iets aangepast, had het namelijk als voorbeeld bedoeld van een situatie dat het absoluut niet nodig is, en waar er toch door gezeurd werd.

En dan nog, als je een vraag stelt om meer informatie te krijgen, en de TS wilt dat liever privé houden. Dan kun je 2 dingen doen. Besluiten een advies of mening te geven op basis van de info die je hebt, OF besluiten dat je met deze info niet een goed advies of mening kan geven en afhaken. Doorzeuren dat je het toch wilt weten, lijkt mij in ieder geval geen fatsoenlijke optie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:04

En voor het zelfde geld was het wel wat anders geweest, was bokt er achter gekomen en hadden ze haar waarschijnlijk kunnen ompraten om toch naar haar ouders te gaan. Soms moet je bij meerdere dingen stilstaan Shiloh, bokkers bedoelen het heus niet altijd slecht ook al word het wel vrijwel altijd zo opgevat.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:05

Lante schreef:
Ik zit in een kringbestuur en moet je eens horen als wij een mooie wedstrijd proberen te organiseren! Wat je dan allemaal over je heen krijgt, pfff. En dat terwijl je zelf niet eens mee kunt rijden èn niet op vakantie kunt, omdat je het voor hen organiseert ook nog.
Mensen die twee dagen van tevoren nog coupons inleveren; twee weken na de sluitingsdatum en dan met een kwaaie kop bij het secretariaat gaan staan te jouwen en te joelen met persoonlijke beledigingen, omdat ze het belachelijk vinden dat ze niet mee mogen doen...

Maar waarom organiseer je dan een wedstrijd als je er je vakantie moet voor opgeven en je gigantisch irriteerd aan de deelnemers die grof zijn?

Ben ik raar dat ik het volgende jaar mooi wél op vakantie zou gaan en de kwaaie koppen overlaten aan iemand die daar meer zin in heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:06

500 euro binnen 2 maanden voor een 13 jarige is inderdaad zeer vreemd, maar als TS het niet openbaar wil maken, is dat haar recht.
Wat van de mensen die hebben gereageerd met de vraag hoezo, zullen dat ongetwijfeld gedaan hebben uit bezorgdheid, maar ook een aantal deden het ook uit pure nieuwsgierigheid.

Het is goed dat bokt 'alert' is naar zulke 'rare' topics, maar als TS duidelijk en herhalend zegt dat het haar zaken zijn, heeft bokt zich daar aan te houden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:07

Pharagirlke: maar uiteindelijk draaide het topic voor 95% om bemoeienis (en kritiek over die bemoeienis). Dan gaat het hele topic toch zijn doel voorbij? Dat er meegedacht wordt en bezorgdheid opgeroepen wordt kan ik me voorstellen. Maar het topic zo draaien dat het alleen nog maar dáár om gaat vind ik niet constructief en daar heeft niemand meer iets aan.