De humor op bokt is tegenwoordig zoek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: De humor op bokt is tegenwoordig zoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:00

eerst even... Wat is er met vlekkie gebeurd? Heeft er al iemand mee rond "gehobbeld"?
Is er een soort van adoptieplan of in ieder geval een noodrekening geopend zodat we vlekkie financieel kunnen ondersteunen?

Wat de humor betreft... ik denk dat het soms wat moeilijk is. Mijn berichten moeten vaak met een knipoog gelezen worden, maar denk dat er soms bokkers zijn die het net een tikje te serieus nemen en dan gelijk in de verdediging schieten.
Toen ik net bij Bokt kwam was het nog een stukje makkelijker. De meeste konden nog lachen. Nu is er een beetje een serieuze ondertoon gekomen. IK klaag niet, want ik ben hier nog regelmatig te vinden, maar idd, er mag wel een beetje meer gelachen worden!

Wat vlekkie betreft, mocht hij uiteindelijk verkocht moeten worden, dan mag hij wel bij mij komen staat. Hij is precies wat mijn nichtje van 3 leuk zou vinden!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:12

De humor en gezelligheid op bokt is inderdaad zoek. het was een leuke tijd, tot een jaar terug, waarin regeltjes van wat waar hoort te staan ,wat ruimer waren en daardoor je een leuke club mensen, met gezamelijke intereses, kon opbouwen.
Helaas is dat niet meer zo,....voor een lach en een traan en veel slap geoewe h*er kan je soms nog in de HK terecht.
Jammer,erg flauw van het bokt-beleid, maar that's live........dingen veranderen.
WN-bokker van toen.
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 27-07-09 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:22

Amanda schreef:
Ja, op die manier wel.
Ik las het even anders. Als in: mods moeten maar gewoon accepteren dat het nooit goed is. Gebruikers hoeven niet te accepteren dat ze niet altijd 'hun zin' krijgen.

En daar ben ik het niet helemaal mee eens :D

Wat jij bedoelt is iets anders dan waar ik het over heb. Ik heb er gewoon geen trek in dat de mods een klaagzang gaan ophouden over hoe zeer ze hun best doen, wat een tijd het allemaal kost, dat ze ook een leven hebben en dat het toch nooit goed is. Daar ga ik dus niet in mee, bij deze :).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:22

Geloof niet dat er hier ook maar 1 moddie is die een dergelijke klaagzang zal gaan ophouden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:26

Ik heb de indruk dat men er toch eerder voor om terug te gaan naar zwart, als het allemaal toch teveel tijd en energie gaat kosten, of men het er niet helemaal mee eens is hoe dingen zich ontwikkelen. Of zit ik verkeerd en is er helemaal niet zoveel verloop bij de moddies?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:27

Lovely schreef:
Amanda schreef:
Ja, op die manier wel.
Ik las het even anders. Als in: mods moeten maar gewoon accepteren dat het nooit goed is. Gebruikers hoeven niet te accepteren dat ze niet altijd 'hun zin' krijgen.

En daar ben ik het niet helemaal mee eens :D

Wat jij bedoelt is iets anders dan waar ik het over heb. Ik heb er gewoon geen trek in dat de mods een klaagzang gaan ophouden over hoe zeer ze hun best doen, wat een tijd het allemaal kost, dat ze ook een leven hebben en dat het toch nooit goed is. Daar ga ik dus niet in mee, bij deze :).

Ik snap wat je bedoelt. Had het even anders gelezen. :)

Apple schreef:
Geloof niet dat er hier ook maar 1 moddie is die een dergelijke klaagzang zal gaan ophouden.

En zo wel, denk ik dat je als mod niet op je plek bent en iets anders moet gaan doen.
Maar ik vind ook dat je als mod ook niet altijd over je heen hoeft te laten lopen.

Overigens is mijn ervaring wel dat wanneer je dingen uitlegt, overlegt en van meerdere kanten bekijkt er helemaal geen probleem hoeft te zijn.
Mits alle partijen zo'n houding hebben en er voor open staan :j
2 weten meer dan 1 zeg ik altijd maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:31

Apple schreef:

Nou, ik hoorde al een beetje de echo van eerdere situaties waarin het er aan het eind van het liedje op neer kwam dat de mods er ook niks aan konden doen, want te weinig, te druk, leven buiten bokt en hummenehu. Dat is overigens niet naar jou hoor, want ik weet wel dat jij je altijd zo sportief mogelijk opstelt, maar door de bank genomen heb ik deze smoezenlijn nogal eens voorbij zien komen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:32

Amanda schreef:
Overigens is mijn ervaring wel dat wanneer je dingen uitlegt, overlegt en van meerdere kanten bekijkt er helemaal geen probleem hoeft te zijn.

en dit is ooooooooooh zooooooooooooo belangrijk
mensen willen weten waarom mods iets doen
sommige dingen kunnen/mogen gebruikers nou eenmaal niet weten, maar het is zo belangrijk dat er openheid is in een moderator team
oneinigheden/ruzies in een moderator team moeten intern behandeld worden, maar voor zn beetje al het ander moet er openheid blijven

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:47

Asyaa schreef:
IkToen moesten er nieuwe mods worden gezocht, en ik werd er ook een.
Dit ging in het begin echt enorm fout, mods die hun privileges misbruikte, gebruikers voortrokken ect ect ect. .

Dit bovenstaande heb ik al tig keer aangegeven, maar neeeeeuuuuh tuuuurlijk niet!!!
dat was niet zo! :n

yeah right, ik wist wel beter,want had het van een mod zelf....
en nog steeds heb ik eens in de zoveel tijd die discussie op zelfde toonhoogte met hetzelfde onderwerp
en dan vinden sommige groene medewerkers het raar dat je zo fel tegen groen bent geworden
nou ik heb er de verklaringen wel voor

het aparte is ook dat sinds ik een naamverandering ben ondergaan ik gewoon weer normaal kan bokken, ik niet in bijna elk topic een mod achter mij aan heb, ik gewoon ook wel eens een sneer terug kan geven zonder gelijk een ow te pakken te hebben
maargoed, nu raak ik iets te offtopic

er wordt gesproken over een tekort aan mod's
maar dat is ook niet onlogisch....neem nou als voorbeeld: ik :D
ik heb zat tijd om mod te kunnen zijn :j zit uren op bokt als het druk is
maar ik kan al geen mod meer zijn vanwege het verleden en ik wil door datzelfde verleden al geen mod meer zijn
tevens ben ik het wel eens dat er een hoop bokkers bijgekomen zijn die sommige topics een vervelende bijsmaak geven en zogeheten reltopics maken of er van maken...
en die bokkers maken het voor de modjes en de overige bokkers nou zo lastig!

want dat is in deze dus ook het geval
aantal bokkers zet door de tijd heen "komkommertopic's " neer die echt nergens over gaan maar dan ook geen 1 enkele goede snaar raken
en dan een geweldig topic van cassidy die wel een goede snaar raakt maar over de zelfde kam word geschoren als bovenstaande zin....en dus linea recta op slot word gegooid :\
ofetwel het onderscheid wat er op dat moment even moet zijn is weg

hopelijk heeft dit de modjes een beetje wakker geschopt en zal er volgende keer wel een goed onderscheid gemaakt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:51

ikdoemaarwat schreef:
hopelijk heeft dit de modjes een beetje wakker geschopt en zal er volgende keer wel een goed onderscheid gemaakt worden

ik vrees (uit ervaring) dat er meer voor nodig is om een mod/admin team wakker te schudden
en dat sommige zelfs nooit de waarheid (willen) zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:38

Asyaa schreef:
ikdoemaarwat schreef:

ik vrees (uit ervaring) dat er meer voor nodig is om een mod/admin team wakker te schudden

Dat is ook niet helemaal waar en daarom ook niet eerlijk om zo te stellen. Wees anders concreet over je klachten, maar niet van het is allemaal naadje, altijd en overal.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:42

Citaat:
Hierbij een slotje, gezien onterechte beschuldigingen richting mods en andere boktgebruikers
:+

@ cassidy: je hebt helemaal gelijk. Zoiezo vind ik dat bokt laatste tijd behoorlijk bezaaid is met zuurpruimen, die van elke mug een olifant maken. Mensen worden veel te snel beschuldigd van dierenmishandeling, er wordt aanvallend gereageerd als meningen niet gedeeld worden. Moet alles nou zo zwaar opgepakt worden? :? Soms lees ik topics en dan hoop ik dat er maar snel een slotje opkomt, omdat het werkelijk de spuigaten uitloopt. Als iedereen nou eens stopt met dat betweterige gedrag en gewoon wat luchtiger op een topic reageren en misschien met een grap/ humor dan wordt bokt een stuk leuker. :D

Anoniem

Lovely schreef:
Dat is ook niet helemaal waar en daarom ook niet eerlijk om zo te stellen. Wees anders concreet over je klachten, maar niet van het is allemaal naadje, altijd en overal.

helaas is het wel waar
ik ken het modteam van bokt niet goed genoeg om er over te oordelen, maar over het algemeen (uit ervaring) is 1 topic niet genoeg om een verandering in het beleid doortevoeren
misschien dat het hier anders, ik weet het niet

Daihyo

Asyaa schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Dat vind ik ook wel erg kort door de bocht. Er wordt niet altijd wat met klachten gedaan, maar met veel wel.
Ik vermoed dat dit topic zeker wel besproken wordt achter de schermen en met concrete tips wordt echt wel wat gedaan, mits mogelijk en haalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:44

@Amanda
ik zeg ook niet dat dat hier het geval is
daar oordeel ik niet over
maar uit ervaring weet ik dat 1 topic vaak niet genoeg is om iets te veranderen
nogmaals: die ervaring komt niet van bokt, maar van andere forums

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:48

Ach, zo 1 keer per jaar komt er een topic dat bokt bokt niet meer is. Vaak getriggerd door een iets als waardoor dit topic ook gestart is.
Dat is vast zo voor de oude garde, maar ach die vind zijn weg ook wel weer.
Ik zie het probleem niet 8-)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:51

maar volgens mij ligt dit alles, en het feit dat het allemaal niet meer zo gezellig is meer aan, idd, die gebruikers die het nodig lijken te vinden om hun eigen mening aan iedereen op te dringen.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een topic van iemand met foto's gezien (tijdens het rijden genomen) die geen bakken commentaar heeft opgeleverd.. en dat bedoel ik niet positief XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:58

Het sfeerprobleem komt voornamelijk doordat teveel mensen het nodig vinden om virtueel-verbaal uit te kotsen wat ze voor de mond komt en dat is een vrij breed geworteld probleem.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:13

Romkabouter schreef:
Ach, zo 1 keer per jaar komt er een topic dat bokt bokt niet meer is. Vaak getriggerd door een iets als waardoor dit topic ook gestart is.
Dat is vast zo voor de oude garde, maar ach die vind zijn weg ook wel weer.
Ik zie het probleem niet 8-)

En dat is nou jammer ;) Ik klaag niet zo gauw en laat dit soort topics meestal lopen. Maar ik zie nu een heleboel namen die ik nog niet eerder heb gezien/gehoord in een topic als deze. Om dat af te schuiven met "daar heb je ze weer" is een doodoener die aan een hoop mensen geen recht doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:17

Is dat slotje niet gewoon geplaatst omdat het op de verkeerde afdeling stond en de moderators dit even wilden overleggen? (althans zo komt het slotje op mij over :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:18

het was juist de bedoeling dat ie op het verkeerde forum stond, want dat was deel van de grap :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:22

De slotteertekst kwam hier op neer: genoeg gelachen nu, dit topic gaat op slot.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:34

Chiqa schreef:
Is dat slotje niet gewoon geplaatst omdat het op de verkeerde afdeling stond en de moderators dit even wilden overleggen? (althans zo komt het slotje op mij over :) )

Zo lees ik hem niet hoor, het kwam over "jullie hebben leuk gespeeld maar het speelkwartier is nu voorbij"

Dat vind ik jammer, iedereen heeft grote lol, geen gezeur, iedereen reageert positief, wat wil je nou meer? Volgens mij was (of is) dat ooit ook een van de doelstellingen van bokt. Als alle topic zo verliepen hadden we lang niet zoveel mods nodig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:41

Jasper schreef:
Om dat af te schuiven met "daar heb je ze weer" is een doodoener die aan een hoop mensen geen recht doet.

Jij vind het een dooddoener voor de "nieuwe mensen". Maar TS is geen "nieuw mens" en bovendien geldt dat zodra "nieuwe mensen" een dergelijk topic starten ze al niet "nieuw" meer zijn :D

En dan is het ook nog zo dat wat ik zeg geen oordeel is, maar gewoon een constatering.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:51

Oeps, jezelf als waarheid verheffen, is best gedurfd ;). De Ts mag dan niet nieuw zijn, veel reaktiegevende bokkers zijn dat wel.
Als er weer een 'zeurtopic' is, dan lees je dat wel terug in het commentaar. Iets wat ik hier nog niet heb gezien.