Eerlijkheid op bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Eerlijkheid op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:47

Haha ja gewoon even zoeken op de berichtengeschiedenis van de betreffende persoon en je weet genoeg :))

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:34

ach, bokt is groot, en het paardenwereldje is klein.
de kans is groot dat je irl meer bokkers kent dan je weet..

zulke mensen lopen vanzelf tegen de lamp.

Maar wel verdomde irritant, leugenaars.. zelfs op het internet.
Eigenlijk vind ik het heel triest, dat je jezelf zo min vind dat je op internet grote verhalen op moet hangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:53

crossmonster schreef:
Haha ja en hier op bokt zijn ze toch wel berucht , is het niet in de topics zelf, dan is het wel per pb :')

O zucht herkenbaar....Heb ook één persoon die het niet laten kan om mij steeds weer PB's te sturen omdat ze dr nog wel eens flink naast zit....Lang leven de delete knop.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:31

Menino schreef:
Echter kan je denk ik echt geen zinnig woord zeggen over hoe iemand is dmv bokt. Echt niet iedereens schrijfstijl is gelijk aan iedereen 'gedragsstijl' zegmaar :) !... Ik heb heel snel de neiging om bv. mensen te veroordelen op spelling :o Terwijl mensen die slecht zijn in spelling niet meteen debiel hoeven te zijn :o :o Maar wat betreft iemand anders zijn, ik ben een vrij introvert persoon... En niet zo'n 'prater' . Ik kan mijn gedachtes beter op papier zetten dan uitspreken zegmaar. Dus dan beschouw ik Bokt maar even als mijn papier, want daar kun je goed nadenken voordat je iets zegt. Ik zou het eerlijk gezegd een beetje gek vinden als mensen mij als 'leugenaar' zien of denken dat ik me anders voor probeer te doen omdat ik irl niet zo 'extravert' ben als op bokt (in hoeverre je extravert kan zijn op internet..) .

Helemaal mee eens. Ik herken het precies, op bokt spreek ik veel makkelijker mensen aan dan wanneer ik ze zou tegenkomen op Horse Event bijv.

Eigenlijk ga ik gewoon uit van het goede in mensen. Iedereen doet zich voor zoals 'ie is, of wil zijn, of whatever daar tussen zit. Dat zegt toch wel aardig wat over degene die er achter de computer zit. Andres is het checken van iemands berichten nog een extra handigheidje, dan weet je iig waar iemand veel post, en op welke toon/manier dat is.

En erg jonge kinderen die steeds een andere achtergrond hebben? Er zijn gelukkig altijd genoeg anderen op bokt die daar niet aan medoen :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:34

Alane schreef:
Er zijn wel meer mensen die IRL geen woord over de lippen krijgen, maar op een forum dus wel...
Dat zegt geen drol

IRL ben ik inderdaad niet zo'n prater. Hier zeg ik op de een of andere manier veel sneller wat ik ervan vind. :+

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:13

Dat is de kracht van het anoniem zijn denk ik makkelijker zeggen wat je denkt.
Ik ben eigenlijk een ontzettende flapuit zeg alles wat ik denk maar ik geef toe ook ik heb wel eens gelogen op bokt.
Oke eerlijk?
Nou ik vertel altijd dat ik 6 paarden heb !
Ja nu komt het, ik heb er 20 om precies te zijn.
8 kleintjes en 12 grote.
Sinds kort ook prachtige friese merries erbij met vol papier, veulentje geboren , friese stermerrie en een friese sterruin met vol papier
Heb een prachtig springpaard staan, Zuid Horn X Lucky boy
Een prachtige D pony die 2 keer Nederlands kampioen geweest is, 1 keer in de L en 1 keer in de Z
Zo even lekker opgeschept nu, hahahahaa, ik praat hier nooit over, vind dat zo opschepperig staan maar echt heb 20 paarden (gekkenhuis) en gewoon voor de lol hahahaha, ja ben harstikke rijk alleen jammer dat ik dit jaar weer niet op vakantie kan omdat die paarden al mijn centjes opeten.
Sorry dat ik gelogen heb en kan nu gelukkig lekker fotoos plaatsen van al mijn paardjes

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 15:32

Saar___ schreef:
Alane schreef:
Er zijn wel meer mensen die IRL geen woord over de lippen krijgen, maar op een forum dus wel...
Dat zegt geen drol

IRL ben ik inderdaad niet zo'n prater. Hier zeg ik op de een of andere manier veel sneller wat ik ervan vind. :+

dat heb ik ook wel hoor, alhoewel pas ik de laatste tijd wel erg op wat ik zeg hiero!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:08

Girlgamer schreef:
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas wat van anderen mag zeggen als je het zelf goed doet.

En dat vind ik niet waar. Want wie bepaald is hoeverre je het 'goed' doet. Ik vind van mezelf dat ik matig kan paardrijden, mag ik daarom geen commentaar geven op Anky? Omdat ik voor de publieke opinie minder goed doe dan zij?

Imo gaat het erom dat de Ts vooruitkan met je commentaar en dat je het respectvol deelt. Wat maakt het verder uit hoe goed je iets kan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:47

eppie38 schreef:
Ik ben eigenlijk een ontzettende flapuit zeg alles wat ik denk maar ik geef toe ook ik heb wel eens gelogen op bokt.
Oke eerlijk?
8 kleintjes en 12 grote.
Sinds kort ook prachtige friese merries erbij met vol papier, veulentje geboren , friese stermerrie en een friese sterruin met vol papier
Een prachtige D pony die 2 keer Nederlands kampioen geweest is, 1 keer in de L en 1 keer in de Z
Zo even lekker opgeschept nu, hahahahaa, ik praat hier nooit over, vind dat zo opschepperig staan maar echt heb 20 paarden (gekkenhuis) en gewoon voor de lol hahahaha, ja ben harstikke rijk alleen jammer dat ik dit jaar weer niet op vakantie kan omdat die paarden al mijn centjes opeten.
Sorry dat ik gelogen heb en kan nu gelukkig lekker fotoos plaatsen van al mijn paardjes

hahhahaa geweldig dit :D :D :D

ik ben ook een open boek voor bokkers..... vraag het me en ik geef antwoord.........

en natuurlijk gaan verhalen en herinneringen uit een verleden een eigen leven leiden...... Niet alles zal precies zo gegaan zijn als ik letterlijk schrijf :)

maar de kern bljift wel daar waar die is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:09

eppie38 schreef:
Oke eerlijk?
8 kleintjes en 12 grote.

:D _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:42

IRL zijn mensen ook niet eerlijk, dus waarom zouden ze op bokt wel eerlijk zijn? Dan is het nog veel makkelijker, lekker anoniem. Soms zijn mensen op een forum heel stoer en zeggen ze van alles, dan kunnen ze zich verstoppen, hebben vaak mederellers waardoor ze nog stoerder zijn, maar IRL zijn het nitwits. Niemand kent ze dan, hoor je ze niet......

Je afvragen of bokt eerlijk is, is tijdverspilling. Bokt is bokt en er waarde aan hechten is je terugtrekken in een niet reële wereld.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:30

Heel veel mensen hebben niet eens in de gaten dat ze liegen, ze spiegelen zichzelf en anderen de persoon voor die ze graag willen zijn. Spreek je ze dan in het echie, dan zijn ze vaak heel anders, en niet zelden nog veel leuker ook :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:25

sorry, dat vind ik wederom geen liegen. Ik probeer gewoon mezelf te zijn hoor. Maar als ik anders overkom. Tsja... Dat doe ik niet bewust ofzo.

Onder liegen versta ik zeggen dat je Z rijdt ofzo terwijl je nog nooit op een concoursterrein geweest bent bv.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:30

ik ben eigenlijk een man

grapje

inderdaad omdat iedereen vanachter een beelscherm zit kan je iedereen vanalles wijsmaken

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:31

Eerlijkheid is inderdaad af en toe ver te zoeken. En de beste stuurlui staan aan wal. Maar moet wel zeggen dat het makkelijker is om bij een ander te zien wat diegene fout doet of moet verbeteren dan bij jezelf. Ik heb zeker wel tips gegeven op HAW die ik zelf ook beter moet toepassen.

Maar moet nu stiekem vertellen dat ik in mijn penny tijd wat verzorgdpaarden had, en op bokt ook praatte alsof ze van mij waren hihi :))

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:32

PENNY ALARM VOOR NOEKJE!!!

Ojajoh

ik geloof dat iedereen wel een penny moment heeft gehad maar dat niet durft toe te geven :')

Wegbenik

sibbe schreef:
aan het einde van de rit moeten deze mensen zelf nog in de spiegel kijken.
eerlijkheid duurt het langs en wat schiet je er mee op als je zit te zwetsen.

Sluit ik me helemaal bij aan!!! Niet gaan lopen zwetsen!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:33

ikdoemaarwat schreef:
ik geloof dat iedereen wel een penny moment heeft gehad maar dat niet durft toe te geven :')

haha telt een abonnement gehad hebben ook dan ben ik ook schuldig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:35

Tja internet!
Je kan je op internet heel anders voordoen dan je in werkelijkheid bent, in principe kan je hele verhalen in elkaar draaien. Op internet gaat dat imo veel makkelijker omdat de meerderheid je niet kent (of helemaal niet).
Je schiet er niets mee op, maar het klinkt wel stoer toch 8-) ?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:36

klinkt stoer ja maar vraag me altijd af waarom mensen dat doen>? Ik heb een heel wat real life vrienden hier dus dat zou niet best zijn als ik vanalles ging lopen verkondigen..... Komt altijd terug

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:37

oja dat abonnement ja! die heb ik ook gehad :j

pssssssssst niet verder vertellen he ;) :+

maar idd op bokt en andere site's, tot aan msn aan toe kun je jezelf omtoveren tot iets wat je altijd had willen zijn ....
zo heb ik ook wel eens op iemand zijn msn gezeten ( van ex)die stond nog aan) en werd ik heel vrolijk aangesproken door een grietje....deed ik ook alsof ik mijn ex was :o
zo kwam ik wel achter een aantal zaken, hij is niet voor niks ex natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:38

Gwen schreef:
Heel veel mensen hebben niet eens in de gaten dat ze liegen, ze spiegelen zichzelf en anderen de persoon voor die ze graag willen zijn. Spreek je ze dan in het echie, dan zijn ze vaak heel anders, en niet zelden nog veel leuker ook :j .

Denk dat ze het dondergoed in de gaten hebben, dus gewoon ordinair liegen.
Je hoeft mij niet te vertellen dat iemand loopt te beweren dat ze dubbel Z rijden terwijl ze in werkelijkheid nog niet eens een rondje durven te galopperen ;)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:39

Die mensen zijn in werkelijkheid gewoon hartstikke inzeker.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:09

Maar er is ook altijd nog een verschil tussen liegen en meningsverschillen ;). Ik vind dat die 2 dingen hier soms uit het verband worden getrokken.

Liegen is zonde van je tijd, en nutteloos. Vooral op HAW valt het me op dat mensen zich vaak erg goed voor doen, en naarmate het topic vordert kunnen ze zichzelf niet meer onderbouwen. Of ze hebben overal een smoes voor, die ook nog eens niet lijkt te kloppen. Ik stoor me er zo min mogelijk aan, en lach er vaak maar gewoon om ;).

Het is leven en laten leven, en mensen moeten zich soms ook eens wat minder met elkaar bemoeien :)