Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amanda schreef:Ja, maar heel veel mods lijkt mij niet dé oplossing.
Citaat:2 mods per forum en op de drukke fora meer (LZP, HAW, enz) lijkt mij een prima bezetting. Met op elk fora een reserve mod.
Als iedereen zijn eigen tabblad bijhoudt op de mod-fora, zoals Maya aangeeft, worden de fora goed gemod.
Citaat:Ik weet zeker dat dat haalbaar kan zijn. Als iedereen zich daarvoor inzet.
Amanda schreef:Om de knelpunten eruit te halen, oplossingen te zoeken voor die knelpunten en wanneer het niet meer haalbaar is om aan je 'functie-eisen' te willen of kunnen voldoen misschien plek maken voor iemand die wat wel wil en kan.
Shadow0 schreef:Maar ik heb niet het idee dat er een hele stapel van potentiele mods is die men graag zou aannemen, maar dat het niet kan omdat het vol is. Kortom: die mensen die willen en kunnen - daar zijn er niet genoeg van. Nu kun je jaar in jaar uit blijven hopen dat ze wel gaan komen, maar misschien moet er een andere weg ingeslagen worden.
Daarnaast ben ik van mening dat door de nadruk op andere dingen te leggen bij het modden (meer gericht op snel bijsturen, actief modden ipv achteraf ingrijpen) je ook met de huidige capaciteit een boel kunt bereiken. Het kost tijd omdat mensen veel dichter bij de fora en de gebruikers moeten zijn, meer meelezen, de tems veel meer in de gaten moeten houden en weten wat er speelt. Maar het levert ook tijd op, omdat je niet meer 30 pagina's hoeft door te spitten en OW's moet uitzoeken.
Ik denk dat er dan ook veel mensen zijn die het werk leuker vinden en zich daardoor ook meer betrokken blijven voelen. En da's altijd wel belangrijk bij vrijwilligerswerk.
Amanda schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Plezier nodigt uit tot meer betrokkenheid. Dat is overal mee, werk, hobby, enz.
Maar ik geloof niet dat het probleem bij het plezier ligt.
Shadow0 schreef:Amanda schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Plezier nodigt uit tot meer betrokkenheid. Dat is overal mee, werk, hobby, enz.
Maar ik geloof niet dat het probleem bij het plezier ligt.
Dat vraag ik me wel af, ik denk dat het grote verloop best een teken aan de wand is. Zeker - die mensen hebben ook allemaal buitengewoon goede redenen als tijdgebrek enzo.
Maar mijn ervaring is dat er zelden maar 1 ding speelt. Het is een combinatie van allerlei zaken, mensen die tijd willen maken lukt dat veel vaker dan mensen die qua motivatie net iets minder zin hebben... Dat zijn allemaal geen absolute zaken, maar factoren die een beetje meespelen, en die niet altijd zo concreet benoemd worden, maar ik denk dat het zeker wel meespeelt. En ik kan in elk geval garanderen dat het zeker wel heeft geleid tot gemotiveerde teamleden die toch gestopt zijn.
Gwen schreef:Wat je zeker niet moet vergeten is de impact die het modden vooral op moeilijkere fora op je persoontje kan hebben. Het valt niet mee om het goed te doen, enerzijds wordt er keihard geroepen dat er niet met twee maten gemeten mag worden, anderzijds wordt er net zo hard geroepen dat de regels niet overal klakkeloos toegepast moeten worden, dat er naar de situatie gekeken moet worden, etc.. Dat vergt veel meer energie dan je denkt.
Citaat:Kortom, er zijn legio redenen waarom mensen stoppen met modden en waarom er constant nieuwe aanwas nodig is, en dan is het moeilijk om het niveau op peil te houden is mijn ervaring.
Shadow0 schreef:Hoezo 'dan ik denk'? Ik ben ook mod geweest he
Shadow0 schreef:En er zijn veel dingen veranderd, ongetwijfeld, maar ook veel dingen niet. En die passiviteit die zie ik helaas nog steeds. Zo verschrikkelijk veel dingen verzanden in van die tijdelijkpermanente dingen: 'ik ga er naar kijken', 'stuur maar een pbtje', 'slotje voor overleg' of gewoon helemaal niks... De discussies aan de gebruikerskant worden in mijn ervaring niet snel bijgestuurd, als er een modopmerking gegeven wordt, wordt die lang niet altijd opgevolgd, er wordt regelmatig niet snel op tems gereageerd... Terwijl dat in mijn ogen ook met de huidige capaciteit veel beter kan. Het enige dat er voor nodig is dat er niet voortdurend gezocht wordt naar redenen 'waarom niet', maar gewoon een keertje een goeie knoop wordt doorgehakt 'daarom wel!'
Shadow0 schreef:Waarom een pb'tje? Dit is toch een prima topic? Discussies kunnen tot veel interessantere inzichten leiden dan pb'tjes.
Gwen schreef:Wat je zeker niet moet vergeten is de impact die het modden vooral op moeilijkere fora op je persoontje kan hebben.
Tieneke schreef:HM's krijgen inderdaad ook een evaluatiegesprek en ze krijgen verbeterpunten aangereikt.Gwen, je spreekt over een nieuw evaluatiesysteem voor de mods en zegt dat de hoofdmods ook eigenlijk geëvalueerd worden. Dat vind ik een heel goede zaak. Hopelijk is dat al een goede start.
Ik denk dat de mentaliteit van zowel moddies als Bokkers en de huidige tijdsgeest een minstens even grote rol spelen.Citaat:EDIT: Weet je, eigenlijk zou het idd mooi zijn als hier openlijk een oplossing gezocht wordt, samen met het team. Heel dit probleem draait toch min of meer rond de communicatie tussen gebruikers en het team, dan is het nogal onlogisch om ook dit achter de schermen te houden. De kloof is al groot genoeg geworden.