Uitslag logo wedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:19

crossmonster schreef:
Ik dacht dat de boktleden mee mochten stemmen?

Vind het nu echt een dictatuur worden hier....

Ik weet niet waar je dat vandaan gehaald hebt?

Dit staat in de openingspost van het topic over de logowedstrijd:
BartVB schreef:
/knip
We weten dat er tussen de gebruikers getalenteerde tekenaars en designers zitten, en bovendien genoeg mensen met goede ideeën. We willen jullie daarom vragen om een design te maken voor een nieuw logo voor de site. Meteen een maar: we zijn heel kritisch en gaan niet beloven dat we één van de designs ook daadwerkelijk gaan gebruiken - wel kiezen we hoe dan ook een winnaar. Ook willen we gelijk duidelijk maken dat het geen 'de meeste stemmen gelden' wordt: het beheer van Bokt neemt uiteindelijk de beslissing over het nieuwe logo.

Wat kan je winnen: allereerst natuurlijk de eeuwige roem als we jouw design ook daadwerkelijk gaan gebruiken ;) . Het Boktteam kiest de 10 beste logo's, de makers hiervan ontvangen te zijner tijd allemaal een shirt/polo met het nieuwe logo. De winnaar van de wedstrijd wordt aangewezen door Bart en Eline - hij of zij ontvangt naast een shirt/polo, ook een bon ter waarde van €200,- welke besteed kan worden bij Piaffe Ruitersport!
/knip

Staat dus nergens dat de overige bokkers ook mee mogen stemmen?

edit: wat Dowski dus ook al zei.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 26-05-09 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: Uitslag logo wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:21

Het stond idd al vast dat het beheer uiteindelijk zou kiezen :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:22

Ik heb dat andere topic niet gevolgd.

Erg jammer dat dus alleen de vrijwilligers achter de schermen mee mogen stemmen, en niet alle trouwe leden ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:25

crossmonster schreef:
Ik dacht dat de boktleden mee mochten stemmen?

Vind het nu echt een dictatuur worden hier....

:D Er is bij aanvang van de wedstrijd duidelijk aangegeven hoe het nieuwe logo gekozen zou worden en hoe de top 10 bepaald zou worden :) Overigens was het stemmen met de 60 vrijwilligers al moeilijk genoeg, ook daar zag je heel erg verschillende beoordelingen, daarnaast was het (tijd)technisch wat lastig om alle users te laten stemmen.

Zoals gezegd gaat het logo nog aangepast worden, paardje wordt wat straker (minder zwierig :D), lettertype wordt aangepast, kleuren moeten we ook nog naar kijken.

Maar ja, 100 mensen, 100 meningen. Wat de een super vindt noemt de ander bras, er is idd nooit iets te vinden waar iedereen het 100% mee eens is en dat is hier ook niet het doel :) Maar wacht nou iig eerst af wat het uiteindelijke logo gaat worden :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:29

Wat kun jij toch altijd fantastisch onpartijdig blijven Bart, serieus , petje af :D

Je hebt wel gelijk hoor, alleen zou een opiniepeiling onder bokkers niet kunnen bijdragen O:)

Vind het gekozen logo echt niet representatief voor deze site.
En met mij wellicht vele anderen?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:32

Ik had gehoopt dat het die van JulienSVU zou worden, jammer. Die vind ik erg proffessioneel over komen.
Maargoed, we zullen zien!
Als het maar niet teveel veranderd (zeker het paardje niet) want dan vind ik dat je net zo goed een ander had kunnen kiezen...

Toch gefeliciteerd Kitty! Jouw logo hoorde (in uitgewerkte versie, daar was ik erg benieuwd naar) ook tot mijn favorieten!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:32

Ok...Mm apart, dit hoor ik vaker als vormgever.

Ja leuk logo MAAR doe maar een andere lettertype, het beeldmerkje iets anders en het kleurtje nog even wat aanpassen. Als je hier mee aan de slag gaat kom je op een heel ander logo uit! Op moment gaat jullie voorkeur dus uit naar het concept van het logo maar is de uitvoering die nog te wensen over laat. Beetje jammer dat het zo als definitief naar buiten wordt gebracht. :+

De meest uitgewerkte, en grafisch verantwoorde logo's zijn de bovenste 2 uit de top 10, dit is gemaakt door iemand het verstand van typografie en vormgeving. Het logo rechts (van JulienSVU) boven vind ik dan zeker het sterkst en meest toepasbaar.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:39

ik vind die van JulienSVU ook erg mooi overkomen :j

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:43

BartVB schreef:
Zoals gezegd gaat het logo nog aangepast worden, paardje wordt wat straker (minder zwierig :D), lettertype wordt aangepast, kleuren moeten we ook nog naar kijken.

Dus eigenlijk maken jullie gewoon zelf een nieuw logo.. :x

Neem dan gewoon die van Julien, die is af..
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 26-05-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:44

Shabbay, heb je helemaal gelijk in :) Maar in het logo topic is ook meerdere keren aangegeven dat het in de wedstrijd om een concept gaat. Iemand die van een bierviltje ingescanned logo instuurt heeft in principe evenveel kans op winnen als iemand die met een volledig in Illustrator uitgewerkt ontwerp komt. Het logo van Julien is zondermeer een van de meest uitgewerkte logos en is erg goed verzorgd wat betreft typografie, vorm, kleuren, verhoudingen etc, maar het concept van Kitty is (naar mijn mening) sterker. Ik heb er alle vertrouwen in dat we er met Kitty uit gaan komen maar dit is zeker niet definitief. Als dat logo uiteindelijk niet blijkt te werken dan is dat ontzettend jammer maar dan zullen we alsnog verder moeten kijken. Die kans acht ik echter erg klein :)

Maar goed. Uiteindelijk is het jammer dat we maar een logo kunnen gebruiken, er zijn teveel logos die we nu niet kunnen gebruiken :\

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:47

Jammer dat er zo gereageerd wordt. Er is nooit gezegt dat het winnende logo meteen zo gebruikt gaat worden.
Voor zover ik heb opgemaakt uit het topic ging het vooral om het idee wat verder uitgewerkt zou kunnen worden. Mensen kijken iets teveel naar de uitwerking en niet naar het idee op zich imo. (en daarom mis ik er ook een paar in de top 10, weet bijna zeker dat als die een betere uitwerking hadden ze er wel bij hadden gestaan).
Felle kleurtjes en fancy effectjes ogen misschien profi maar maken het geen beter logo.

Nee hoor, ik vind het een terechte winnaar en een mooi idee wat met een fijnere uitwerking nog heel veel jaren mee zal gaan en waar na een tijdje niemand meer over valt. Kom maar op met dat t-shirt :D .

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:55

Oh, hier heb ik echt heel weinig van meegekregen. Dat het een 1aprilgrap was die wat langer doorging.
Maar gefeliciteerd! :D :D

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:06

Gefeliciteerd Kitty!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:08

Gefeliciteerd! :D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:14

Gefeliciteerd Kitty!
Ik vind het juist wel fijn dat het logo toch nog blijft aanleunen bij het oude. :j Het past gewoon bij Bokt, vernieuwing is zeker oke, maark ben wel fan van een beetje bij het oude blijven. Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:16

Gefeliciteerd Kitty! +:)+
Ik denk dat de definitieve versie van dit logo heel gaaf zal worden en een echte bokt-uitstraling zal krijgen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:27

Gefeliciteerd Kitty.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke versie, vind deze 'wel leuk' maar mis er iets aan. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:29

Gefeliciteerd Sjimmy en vooral Kitty!

Alvind ik dat de letters wel andere kleur blauw mogen, ik dacht eerst dat het reclame voor een zwembad was.. :+

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:38

Gefeliciteerd Kitty en Sjimmy! *\o/*

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:50

Persoonlijk vind ik ook het logo niet modern en strak genoeg.. maar ik vind het leuk voor Kitty dat die van haar is uitgekozen..
Van mij mag er nog wel een poll op los gelaten worden door alle bokkers ;) Ik heb heel veel positieve reacties mogen ontvangen, ook iedereen hier thx voor de complimenten..!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:57

shabbay schreef:
Ok...Mm apart, dit hoor ik vaker als vormgever.

Ja leuk logo MAAR doe maar een andere lettertype, het beeldmerkje iets anders en het kleurtje nog even wat aanpassen. Als je hier mee aan de slag gaat kom je op een heel ander logo uit! Op moment gaat jullie voorkeur dus uit naar het concept van het logo maar is de uitvoering die nog te wensen over laat. Beetje jammer dat het zo als definitief naar buiten wordt gebracht. :+

De meest uitgewerkte, en grafisch verantwoorde logo's zijn de bovenste 2 uit de top 10, dit is gemaakt door iemand het verstand van typografie en vormgeving. Het logo rechts (van JulienSVU) boven vind ik dan zeker het sterkst en meest toepasbaar.

ik vond inderdaad ook de bovenste 2 logo's uit de top 10 het sterkste, sterker dan degene die het is gewonnen, maar als hij nog wordt aangepast zal hij wellicht nog beter worden..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:01

BartVB schreef:
Het is een origineel ontwerp, leuke integratie van tekst en paard, goed te gebruiken voor bijvoorbeeld de merchandise en het is een behoorlijk compact ontwerp. We gaan kijken of we samen met Kitty dit logo nog wat aan kunnen passen, het paardje moet wat meer Julius worden, een ander lettertype en nog wat kleine dingetjes. Als dat allemaal lukt denk ik dat we met dit nieuwe logo nog jaren verder kunnen!

Gefeliciteerd Kitty :D
Maar als ik dit zo hoor, ander lettertype, paard moet anders, en nog wat kleine dingetjes, vraag ik me af wat er uiteindelijk van overblijft..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:04

Idd, wat ik zei, ze maken dus toch zelf een logo..

Weet zeker dat jou logo dat als beste er uit komt Julien, zie de reacties hier alleen al.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:05

Gefeliciteerd Kitty!
Ik vind het wel jammer dat ie nog aangepast word! Ik vind hem zo leuk!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:08

Gefeliciteerd kitty,
Wel jammer dat sommige nu zo gaan reageren dat hij 'lelijk' is.