bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:20

Diesel54 schreef:
Als ik dit zo lees krijg ik de neiging om maar gewoon niet te kopen via bokt.

En wel bij marktplaats of speurders?
Wat doen die er dan aan? :)

Ondanks dat ik gelezen heb dat een postcode invoeren ook in een nieuw EA niet zal komen, zou het wel gerommel kunnen schelen.
Dan kun je selecteren en spullen ophalen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:46

KiWiKo schreef:
de enige mensen die verantwoordelijk zijn voor oplichting zijn de mensen die zich op laten lichten.......

je kan ook meer geld uitgeven en het in de winkel kopen..............

beetje kort dit door de bocht...

oftewel dan zou je in de uitverkoop in de winkel ook opgelicht worden?!?!?

Alja

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:48

ben blij dat ik nog nooit ben opgelicht via bokt want er speelt toch meer dan dat er bij forumzaken word gemeld.
hoop dat iedereen zijn geld of spullen krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:53

nelis schreef:
KiWiKo schreef:
de enige mensen die verantwoordelijk zijn voor oplichting zijn de mensen die zich op laten lichten.......

beetje kort dit door de bocht...

oftewel dan zou je in de uitverkoop in de winkel ook opgelicht worden?!?!?

Dan vat je 'm verkeerd op. KiWiKo zegt juist "als je niet opgelicht wil worden, moet je gewoon naar de winkel". Er staat helemaal niet "uitverkoop is oplichting".

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:56

je kunt bokt daar niet bij betrekken lijkt mij. Ze kunnen voor je bemiddelen en eventueel bannen maar meer kunnen ze niet doen.

Ik heb ook wat lopen met iemand die niet wil betalen, mods hebben bemiddeld, maar over de brug komt ze niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:58

Ik vind dat als Bokt er wel een mening op na houdt dat negatieve opmerkingen niet genoemd mogen worden en positieve wel, dan men ook deels verantwoordelijk is voor hetgeen er gebeurd.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:06

DubbelDun schreef:
Ik vind dat als Bokt er wel een mening op na houdt dat negatieve opmerkingen niet genoemd mogen worden en positieve wel, dan men ook deels verantwoordelijk is voor hetgeen er gebeurd.

en dit vind ik dus een scheef beleid...

Nouks : ik vat het dus zo op dat als je iets via bokt koopt je er dus vanuit kan gaan dat je opgelicht wordt en of te wel je dus dom bent.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:01

Wendy15 schreef:
Stom eigenlijk he.. Dat positieve ervaringen wél gemeld worden ("Oh wat ben ik blij met het dekje wat ik van pietje heb gekocht")
Maar negatieve ervaringen ( "He verdorie, heb een dekje bij klaasje gekocht, betaald en nooit ontvangen") niet..

God jeez, ik schrik me dood, heb helemaal niks verkocht ofzo :D Whahaha, zie ik later dat je ook een 'Pietje' noemt :+

:=

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:31

Ha ha ha even offtopic maar geweldig klaasje ja en laat er nou iemand op bokt ron struinen die klaasje heet :D Alleen pietje hebben we nog niet gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:32

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:34

Ha ha ha laaten we zeggen niet actief :P

Maar dacht dat het niet mocht namen noemen ;) Vind hem wel geweldig.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:40

Klaasje schreef:
Wendy15 schreef:
Stom eigenlijk he.. Dat positieve ervaringen wél gemeld worden ("Oh wat ben ik blij met het dekje wat ik van pietje heb gekocht")
Maar negatieve ervaringen ( "He verdorie, heb een dekje bij klaasje gekocht, betaald en nooit ontvangen") niet..

God jeez, ik schrik me dood, heb helemaal niks verkocht ofzo :D Whahaha, zie ik later dat je ook een 'Pietje' noemt :+

:=

Hahahahaha sorry, ging idd niet over jou!!! :))

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:40

Waarom niet een zwarte lijst...???
Je koopt toch vaker op bokt omdat je dan het "vertrouwde" en ons kent ons zo een beetje...

Mijn zus heeft nu dus ook een verschil met een bokker die wel geld ontvangt en de spullen niet verstuurd :(
Kan daar heel slecht tegen en ben ook niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:41

Met overwegend dames op het forum dacht ik dat ik het zo wel kon zeggen en dat iedereen wel zou begrijpen dat ik gewoon zomaar even wat namen had ingevuld _O-

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:45

En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:50

Bij TNT is de waarde verzekerd tot 500 euro, dus in dat geval ZOU de verkoper aanspraak kunnen maken op de verzekering bij TNT lijkt me.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:01

robin_hood schreef:
En wat kun je doen je als de verkoper + TNT zeggen dat de spullen opgestuurd zijn maar je hebt niks ontvangen? Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij de verkoper, TNT of de koper?

Als je een T&T nr hebt, is het iig overtuigend dat het spul ook echt is opgestuurd.
De vraag is even of de koper daar genoegen mee neemt. Ik heb op 13 maart een pakket verstuurd onder rembours die pas half april aan de koper is aangeboden. Al die tijd kon ik op het T&T nr ook niets vinden. Durf bijna te wedden dat het pakket al die tijd bij het postagentschap heeft gestaan en niet is meegegeven. Anders had de T&T code iig moeten vermelden dat het pakket 1x gescant was....

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:03

Tjah. Het blijkt helaas maar weer keer op keer.. Een aantal mensen zijn niet te vertrouwen.. Helaas..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:04

KiWiKo schreef:

Of gewoon in de auto (of trein) stappen en naar de aanbieder reizen, het produkt ter plaatse keuren en afrekenen. ;)
Kost ook iets meer, maar is op zich net zo veilig als in de winkel kopen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:25

Ik denk dat Bokt weinig meer kan doen dan wat we nu doen.

Om iets te kunnen verkopen moet je lid van de kudde zijn (tenzij het om EA-CO gaat) Op het moment dat er bij een transactie iets niet goed gaat, dan bemiddelen we. Kunnen we door bemiddeling niet tot een oplossing komen, dan wordt er door de mods een topic op FZ geplaatst en wordt de persoon permanent geband. Normaal gesproken kan je na een jaar vragen of je terug mag komen, maar als het om een EA-transactie gaat, moet in dat geval de transactie alsnog tot volle tevredenheid afgehandeld zijn.

We zouden op IP-adres kunnen bannen, maar daar zitten meer haken en ogen aan dan dat het oplost. We checken deze mensen wel regelmatig op SA's en over het algemeen zijn die SA's weer geband voor ze op EA verder kunnen gaan. Helaas slipt er soms iemand tussendoor, maar dat valt bijna niet te voorkomen. Je zit daar nou eenmaal op de grens tussen SA's er tussenuit pikken en nieuwe leden de mogelijkheid geven om te gaan bokken.

Wat de lijstjes betreft, daar zitten ook de nodige mitsen en maren aan vast. Het gros van de transacties gaat gewoon goed, een deel gaat mis, maar kan door bemiddeling opgelost worden en de echte oplichters worden geband. In heel veel van de zaken die wij bemiddelen gaat het om een éénmalig misverstand. Als het daarna wordt opgelost en er zijn nooit meer problemen met die bokker, dan heeft het opnemen van die bokker in een lijstje niet zoveel zin. Soms gaat het om echt onrealistische verwachtingen van de koper, dan wordt je als verkoper ook niet echt blij als je in een lijstje komt te staan. En lijstjes zijn ook niet echt nodig. Wij houden achter de schermen bij wie vaker langskomt in bemiddelingszaken en als het dus geen éénmalig misverstand is, dan krijgt die persoon een laatste waarschuwing dat ze bij de eerstvolgende moeizame transactie een permanente ban tegemoet kan zien.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:41

@Wendy15 op FZ is een oproep nav je bitloze hoofdstel.
Super dat er een oproep word gedaan naar meerdere ervaring met deze persoon. :Y)

@Karl Ik snap idd dat het heel wat onderzoek kost of iemand zich wel of niet aan de afspraak houd.
En of het om een eenmalige "fout" gaat of niet, dat is idd moeilijk.
Ik snap de keuze dan ook om negatieve ervaringen in profielen te verbieden, want het kan een "eenmalig ervaring" zijn geweest.
Desalniettemin mogen "herhaalders" van mij op een zwarte lijst komen. :))

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:46

Mensen die herhaaldelijk moeite hebben met het nakomen van afspraken, artikelen duidelijk omschrijven etc. en die daar niks van leren, die worden permanent geband.

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:49

Als je 't over hebt gemaakt kun je je bank bellen en het laten storneren. Dan wordt het gewoon teruggestort op je rekening.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:52

Oké. Dat had ik ook begrepen.

Helaas is het haast onmogelijk om al deze mensen die zo handelen uit te sluiten van EA.
Pas nadat er herhaaldelijk iets mis gaat krijgen ze een ban.....
Maar ik geloof dat de mods hun handen vol hebben aan klachten en ook hun uiterste best doen om geschillen op te lossen. :))

Ik heb ook wel eens gehad dat een verkoper niet meer reageerde, heb ze toen een pb gestuurd met de mededeling dat deze pb ook doorgestuurd wordt naar een mod, krijg je zeer snel een pb terug met een smoes dat de pc kapot was oid. :n
Maar goed, bij mij is het nog altijd goed gegaan. ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:32

Al deze ellende wat betreft het kopen op internet heeft mij zeker niet afgehouden daarin, wel koop ik alleen nog maar als we het zelf op kunnen halen en nee dat is zeker niet in alle delen van Nederland.

Ik heb enige tijd geleden nog een zadel verkocht via bokt aan een Belgische amazone, super gelopen maar ja daar ben je natuurlijk ook wel zelf bij.

Ik koop en verkoop niets via internet zonder daarbij na te denken.