Slechte spullen verkopen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:01

Ik wel. Er kijken ontiegelijk veel mensen bij de verkoop op ea dus je verkoopt het eerder als je en hier en op mp adverteerd.

Als zoekende vind je ook meer op 2 sites als op 1.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:03

@_Tivoli_: Nee, maar wat heeft het voor zin om op Bokt linkjes te plaatsen van advertenties op MP of welke verkoopsite dan ook.
Om Bokt-EA 'bestaansrecht' te geven zal het iets speciaals/bijzonders moeten bieden. Anders heeft het dus geen meerwaarde.
De meerwaarde was dat het betrouwbaarder/veiliger zou zijn, dat is dus weggevallen.

__Nathalie__

Re: Slechte spullen verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:04

kopen via internet is nooit betrouwbaarder/veiliger.
Hoe vaak ik wel niet bij forum zaken zie slechte ervaring met die die en die.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:04

@DD Daar denken wij dan anders over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:09

DubbelDun schreef:
Wat is de meerwaarde van een EA dan??

Imo omdat je mensen via hun profiel en de berichten op het forum een beetje kunt volgen / 'onderzoeken'. Je krijgt beter een beeld of je met een 13-jarige of een 30-jarige te maken hebt. Je krijgt ook een indruk of iemand zijn zaken een beetje fatsoenlijk afhandelt of niet. Of iemand heel veel koopt of niet. Daarnaast kun je ook wel aanvullende informatie verkrijgen.

Daarnaast is het via Bokt mogelijk om een soort bemiddeling in te schakelen voor als je je spullen niet krijgt, of als heel duidelijk het geval was van misleiding. (staat product tov foto's of prijs). Dit is ook niet volledig oplossend, maar vaak wel voor een gedeelte. Ook dat vind ik een belangrijke meerwaarde.

Imo is Bokt dus wel veiliger en betrouwbaarder. Ook omdat van die 'slechte' zadels er veel terug te vinden is. Dus als een potentiële koper even een beetje rondzoekt, dan heeft die wel al veel informatie op Bokt zelf bij de hand.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:31

Waarom ik dit topic heb aangemaakt, is omdat bokt een paardenforum is. Overal gaat het om het welzijn van de paarden, behalve op EA. Imo moet er dus zeker wel 'iets' gebeuren..
Marktplaats is geen paardenforum, dus dat interesseert me niet.

Ik las ergens een reactie dat westernruiters vaak verschillen van mening, maar met zadels niet... Daar moet ik haar gelijk in geven. Je hebt onwijs goede/dure zadels (neem bijvoobeeld Bob Loomis, Billy Cook blabla), dan heb je de B-merken (neem bijvoorbeeld Red River, Pouls, Westwood) en dan heb je de slechte, zadelmarktkwaliteit zadels.
Ik denk dat elke, een beetje serieus rijdende westernruiter, het verschil tussen deze 3 vanaf een foto met gemak op kan brengen.

Kan er bij een openend verkooptopic een bericht komen waar een mededeling in staat betreft de verkoop? Of een sticky die altijd gelezen moet worden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:28

Maya schreef:
Imo omdat je mensen via hun profiel en de berichten op het forum een beetje kunt volgen / 'onderzoeken'. Je krijgt beter een beeld of je met een 13-jarige of een 30-jarige te maken hebt. Je krijgt ook een indruk of iemand zijn zaken een beetje fatsoenlijk afhandelt of niet. Of iemand heel veel koopt of niet. Daarnaast kun je ook wel aanvullende informatie verkrijgen.

idd!
Maar krijg er echt geen vals gevoel van veiligheid van hoor :P
Als je wat koopt via internet, geeft dat altijd risico en zelfs in een winkel ben je niet veilig tegen troep :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:09

En toch zijn er verschillende beelden over één en ander. En toch zijn er nogal wat mensen die zich behoorlijk druk maken over de rotzooi die wordt aan geboden.

En toch zijn er nog steeds ideeën dat het anders moet kunnen.

Dus een voorstel aan het modteam: een proef met een andere vorm van één en ander. Waarbij het wel mogelijk is om op nette wijze commentaar te kunnen geven.

Na enig onderling overleg bieden Dubbeldun en ikzelf (beiden ervaren mods vanuit het verleden) aan om die proef te draaien.
:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:16

*Is benieuwd naar reactie Mod-team* :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:30

Hoe zien jullie die proef dan voor je? Wil het niet direct afschieten, maar het is me niet duidelijk hoe/wat jullie het dan als proef zien? :+

(En mss ff TEM'en of een EA-mod een pb sturen voor aandacht?)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:33

Ik zie zo snel twee opties:

Een proefsubforum met andere regels, waarbij commentaar, vragen e.d. mogelijk is, binnen vooraf gegeven regels.

Een proef binnen EA waarbij een deel van de aangeboden waar wordt afgezonderd en waarbij het mogelijk is binnen aangegeven regels commentaar te geven.

Zo even snel hoor.. Ik zit op het werk en moet zo weg voor een afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:00

Eens denken :)

Voor het overzicht/ duidelijkheid qua regels zou ik denk ik werken met een apart subforum; maar bijbehorende nadeel : wanneer 'moet' iemand daarin posten? Dus dan zou je weer zitten met mogelijk topics dubbelplaatsen, en wat als iemand daar niet wil posten maar op 'gewoon' EA, omdat je dan niet die 'vervelende' opmerkingen krijgt.

Dus dan is het weer praktischer om die proef over héél EA te draaien. Nou blijken, with al due respect, Bokkers niet zo handig te zijn met nieuwe regels op EA, omdat die al behoorlijk omvattend en uitgebreid zijn. Dus dan heb je een fikse aanlooptijd nodig, voor je concreet kan zien of iets werkt of niet werkt. Dan denk ik weer : hoe staat het met de ontwikkeling van dat nieuwe project waar Bart mee bezig is als voorbereiding voor het EA-systeem. En dat is iets waar ik niet meer op de hoogte van ben. MAW : is het nog zinnig om met zo'n nieuwe set regels te gaan werken?

Jouw opmerking om een deel af te zonderen : Wie / hoe wordt bepaald wat afgezonderd wordt? Hoe is dat onderscheid duidelijk dat bepaalde advertenties onder die afzondering vallen en welke niet? En het klinkt allemaal nogal vrijblijvend, dus : de ads waar het om gaat, die komen misschien niet aan bod in een dergelijke proef.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:10

Wat je evt. wél zou kunnen doen,is in ieder nieuw bericht op EA een automatische waarschuwing in de beginpost te maken.
Zoiets wat verschijnt als een topic al meer dan 14 dagen oud is.
Laat standaart in elk topic een waarschuwing verschijnen over de risico's van het kopen via bokt/internet.Met evt. een link naar een sticky waar je alles kan lezen over zadelleed etc.

Als je de tekst groot en rood maakt,kan een potentiele koper er niet omheen,en als deze er niks mee doet: meer kunnen we niet doen.
Zo hebben TS-ers van 'slechte' zadels geen last van 3 pagina's vol welles nietus en gezeur.

Dat lijkt me dan nog een beter plan,maargoed.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:05

Je zou bijvoorbeeld het deel western kunnen afzonderen. Is een beperkt aantal ads en heel herkenbaar. En het staat al in een sticky op wn.

Dan hoeven de mods van EA alleen maar de wn gerichte ads te verplaatsen naar een tijdelijk subfourm.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:06

dan los je het probleem toch niet op? er staan ook regelmatig dressuur of vzh zadels te koop voor 75 euro die niet goed bruikbaar meer zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:08

Het is ook geen oplossing voor het hele probleem, maar als test voor WN zou het al een mooi alternatief zijn en voor de Mods makkelijk beheersbaar.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:17

Nathalie, het is een test.
Geen voorstel heel EA over te nemen.
Wenstern is makkelijk af te zonderen.
En zoals hierboven al gezegd: eigenwijs volk, het niet zo vaak met elkaar eens, dus de problemen komen dan heel snel wel of niet bovendrijven ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:19

Lezen jullie nou voorbij aan mijn compromis,of?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:21

oh sorry, wel gelezen.. maar wij zijn van mening dat dat in de praktijk niet werkt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:25

Ja, Tivoli, ik had 'm wel gelezen :). Ik doelde een beetje op hetzelfde, al wist ik niet zo goed hoe ik het moest verwoorden.

Toch denk ik dat die test een betere oplossing kan zijn...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:29

Anya schreef:
oh sorry, wel gelezen.. maar wij zijn van mening dat dat in de praktijk niet werkt.

Dat onderstreep ik volkomen.
Als je nu kijkt hoevaak er nog gewoon gepost wordt óndanks die vette rode letters, dan lijkt het mij ook geen oplossing.

Onze insteek is ook daadwerkelijk anders; wij willen niet een zelfwerkzaamheid/eigen onderzoeksplicht van de koper, maar een rechtmatige onderbouwde kwaliteitsuitlating.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:06

Als voorbeeld: vraag de verkoper een link naar de site waar het artikel nieuw staat.
En een mededeling over de kwaliteit van het gebodene zou ook een optie zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:04

het is inderdaad triest als je ziet wat er soms wordt aangeboden
soms mag het de naam zadel echt niet dragen

misschien zijn wij western ruiters wel zo anders als andere ruiters dat wij het niet kunnen aan zien dat er bagger op een paard gelegd gaat worden en het niet kunnen laten om er wat van te zeggen

laatste schitterende opmerking over een zadel wat echt thuis hoort in het rijtje"mooi voor aan de wand "was:
ik betaal een tientje en steek het maar in de brand of ik steek het zelf in de fik
opmerking werd verwijderd, mocht niet, terwijl het toch echt een bod was

ik blijf het triest vinden dat je niet mag waarschuwen voor die rommel
koopt iemand het toch, houdt het natuurlijk op

het doet me altijd denken aan een autoprogramma van vroeger op tv
daar werd vroeger altijd het "wrak van de weg" getoond
aan de eene kant schitterend om te zien, aan de andere kant levendsgevaarlijk voor inzittenden en medeweggebruikers

als echt duidelijk is dat iets rommel is zou er wat van gezegd moeten kunnen worden