@Jannepauli: Hoe moet ik optie 1 dan interpreteren?
Jannepauli
Geplaatst: 18-03-09 00:20
door er achteraan te denken "in geval van noodzaak en met toestemming van de box-beheerder"?
Ik ben wel met je eens dat de formulering van de poll-vragen niet optimaal is en ruimte voor speculaties biedt.
Sigrid
Geplaatst: 18-03-09 00:29
Ik vond het ook al een zeer onwaarschijnlijke optie eigenlijk...
Karl66
Geplaatst: 18-03-09 00:39
Als je het gevoel hebt dat je serieus bedreigd wordt, dan moet je echt aangifte doen bij de politie. In de echt serieuze uitzonderingsgevallen, dan handelen we ook wel op basis van PB's. Maar dan praat je niet meer over gevallen waar het hier over gaat, namelijk volwassenen die ruzie met elkaar hebben en die allemaal niet de wijste willen wezen en het laatste woord willen hebben.
Sigrid
Geplaatst: 18-03-09 00:44
In dat verband...
Mensen zeggen weleens: "Gedraag je eens volwassen." Maar als je kijkt hoe "volwassenen" soms naar elkaar doen...daar kan een kind soms beter geen voorbeeld aan nemen. Zo achterbaks.
Kids zijn meer van: "Ik vind jou stom, ik speel niet meer met jou". Zo simpel en effectief. Zouden wij volwassenen nog wat van kunnen leren, haha.
edit: Dat we hier dan gewoon zeggen: "Ik vind jou stom, ik praat niet meer met jou." Klaar is kees...hahaha
Anoniem
Geplaatst: 18-03-09 00:52
Ik heb niet hele topic gelezen hoor Maar ik vind niet dat pb's door anderen gelezen mogen worden, ook niet naar mods. Als je egstalkt word of bedreigd ( benz elf ook bedreigd via pb ) dan stuur ik t door aan een mod. Tuurlijk kan er geknoeit worden met pb's maar bedreigingen stuur ik gewoon door. Ik heb wel vaker ruzie gehad via pb, maar ik dnek dat je dat toch niet tegen houd. Mocht je de ruzie zat zijn ofzo gewoon ongeopend verwijderen, die ander denkt wel dat jij m gelezen hebt dan maarja dat moet ie dan maar lekker denken! Jij zit niet met de woorden die gezegt zijn! ( vaak doe ik dat zelf ook, gewoon ongeopend verwijderen, weg met die zooi ).
Maar ik pm ook wel eens over andere zaken die een ander gewoon niks aangaat en zou ik ceht niet blij zijn als iemand ( bv. een mod ) dat zou kunnen lezen, dat is gewoon prive
HannahFrouk
Geplaatst: 18-03-09 00:55
Je vroeg wat mijn optie zou zijn ...
PB´s openbaar zonder meer, nee natuurlijk niet. Daar zijn het geen PB´s voor.
Maar op verdenking van regelrechte belediging of bedreiging, zou ik het wel heel ok vinden dat je dan je PB´s vrij kunt geven aan een Moddie. Ik vind wel dat je dan eerst een PB aan een moddie zou moeten sturen, die je vervolgens een bericht terugstuurt dat je moet ondertekenen (aanklikken). Een soort verklaring. Vervolgens zou je de ontvangen PB kunnen doorsturen. Natuurlijk kan de persoon dan reageren met "jamaar zij begon", dan krijg je hetzelfde verhaal opnieuw (dus melding ondertekenen, dan PB opsturen).
Is de "aanklacht" terecht, dan kan de persoon in kwestie een reprimande krijgen. Is de "aanklacht" niet terecht, dan kan de melder een reprimande krijgen.
Dit laatste zou er voor moeten zorgen dat je niet zomaar PB´s gaat melden omdat je dan het risico loopt dat je het lid op je neus krijgt omdat je zelf een ban kunt krijgen.
Als pb's openbaar kunnen worden gemaakt, dan vind men het gastenboek van je website wel. Of je emailadres. of je telefoonnummer. Negeren is nog altijd de beste optie, dan heeft de zender er ook geen plezier van.
Er zou gewoon een waterdicht tem systeem op pb's moeten komen... Mocht het echt te ver gaan dat je ze kan doorsturen naar een mod...
maar mij boeit het echt niks wat mensen mij toesturen/ wensen via pb, ik lig er niet wakker van... Zegt meet over de persoon die zich zo verlaagd dan over mij.
Inderdaad, en er zijn ook mensen die weten dat er op PB's geen controle mag en die maken daar graag misbruik van....
Maar inderdaad zoals Nimmy zegt: het zegt meer over de mensen die ze sturen... Sommige mensen hebben gewoon niks beters te doen en voelen zich achter een computer heel wat!
Tja ik denk dat er ook wel misbruik van gemaakt wordt hoor, maar ik gebruik mijn inbox eigenlijk alleen als ik iets koop of verkoop, en ik denk dat velen (veel meer dan de misbruikers) dat ook doen.