Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:49

Dit topic gaat niet over het onderschrift van slimmerik, maar over een gerechtelijke uitspraak. Ik stel voor dat de discussie daar weer over verder gaat.

Shadow0

Re: Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:16

Karl, aangezien je je opmerking plaatst direct onder mijn bericht: is deze opmerking dan onder andere voor mij bedoeld? Zou je in dat kunnen uitleggen wat je precies niet on-topic vindt aan het bericht?

Het gaat m.i. namelijk niet zozeer om de gerechtelijke uitspraak op zich, het staat tenslotte op FZ en niet op NM. De vraag van slimmerik was, of heb ik geinterpreteerd als: in hoeverre mogen dit soort dingen op Bokt?

Het lijkt mij dat het dus HEEL relevant is wat de grenzen zijn van wat mensen mogen plaatsen, in topics en onderschriften. Maar als je dat niet vindt, zou je dan iets concreter kunnen uitleggen waar de discussie dan over verder zou moeten gaan? 'De gerechtelijke uitspraak' is vrij algemeen. Of bedoel je dat er geen paralellen naar Bokt getrokken mogen worden en mag het slechts over dit vonnis gaan en niet over eventuele gevolgen voor Bokt? (Dat lijkt me op z'n minst in strijd met de aanzet van Slimmerik.)

Ik lees graag je reactie :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:06

als dit niet over bokt gaat, weet ik ook niet waar het over gaat en zou moeten gaan, dan kan hier net zo goed een slotje op.
want discusiéren over iemand (in dit geval de rechter) mag niet al;s hij zich niet kan verweren toch? dat meende ik laatst ergens op bokt te zien!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:06

En toch zit ik helaas regelmatig met een dilemma. Wat als je nu weet dat iemand slachtoffers maakt aan 1 stuk door, ook onder bokkers maar ook daar buiten, ook onder paarden en andere dieren. En dan heb ik het dus NIET over Vincenza want die ken ik verder niet behalve wat er te lezen is dan.
En je ziet het onder je neus weer gebeuren en dan op bokt. Mensen als Slimmerik springen direct op de baricades, ik vind daar eerlijk gezegd niets mis mee maar ze neemt dan ook een aanzienlijk risico ermee wat soms erg slecht in te schatten is. Ik ben dan van het laffe type helaas vandaar ook mijn bewondering voor anderen die het wel doen. Ik benader dan iemand per PB en probeer er zo achter te komen of ze ook risico lopen. Ja sorry maar ik gun het en ander mens ook niet namelijk en een ander dier ook niet dat ze de dupe gaan worden. Nu is dat niet publiekelijk wat ik doe, er kunnen geen hetzes door ontstaan maar zou dat evengoed strafbaar kunnen zijn ??
Dat wordt dan een beetje hetzelfde als je mag pas iemand een oplawaaier geven als je er eerst zelf 1 hebt gehad wat dan pas is het zelfverdediging. Een medemens of dier ergens voor behoeden zou dan strafbaar zijn ?

Maar heeft niemand ooit gelezen op bokt dat een 1 of ander handelaar of pensionhouder helemaal afgekraakt werd ? Wie zegt op dat moment dan wie de waarheid spreekt en wie liegt ?
Tenzij je echt keiharde bewijzen hebt als foto's of kranteartikelen.

Hebben jullie indertijd het topic gelezen over de man die zn belgische hengsten kwijt moest wat in de krant stond ? Die man heeft ook een bedrijf, ben beneuwd of hij een naklap heeft gehad of niet, of het terecht was of niet kan ik feitelijk niet over oordelen.

Of het topic over da's je goed recht ? Daar zou een uitzending in komen over een pensionhouder in de buurt van Den Helder wat volledig onterecht leek te zijn, we zijn met zn allen gaan mailen of ze het wel even beter wilden uit gaan zoeken voordat die man te kakken werd gezet en dus kapot gemaakt werd. De uitzending is tot op de dag van vandaag dus nooit uitgezonden.

Het is een gevaarlijk gebied waar Slimmerik het over heeft en de meeste vallen direct over haar ondrschrift maar er zijn legio van andere voorbeelden te noemen van iemand te kakken zetten op bokt. Het gebeurt zo enorm vaak........helaas terecht en helaas soms ook nog onterecht.

Ik kan me wel voorstellen dat het boktteam daar geen rechtertje in kan gaan spelen noch de verantwoordelijkheid daarvoor op zich kan nemen. Het is gewoon niet haalbaar en een forum als bokt is megamachtig met zoveel gebruikers. En feitelijk zijn er zat fora waar je iemand te kakken kan zetten als je dan echt vind dat het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:28

Over het algemeen worden mensen wel op radar of opgelicht gewaarschuwd. Daar komen gevallen die niet alleen van bokt afkomstig zijn, en er wordt ook wel wat onderzoek gedaan, iig een aantal keren kontakt opgenomen met die oplichters om hun eigen verhaal te mogen doen. Het is een populair programma wat ook op uitzendig gemist te zien is.

Mensen te kakken zetten is zoveel op bokt gedaan maar daar werden ook hele kruistochten georganiseerd en ook nog door TS meen ik mij te herinneren, over gevallen die niet in Radar of Opgelicht zullen komen, waarom niet? Omdat het nl meningen zijn van mensen die ook nog eens een opruiend tintje kregen. M.n. omdat men ineens een soort REDT paardje huppeldepup moest gaan worden. Die mensen en meestal kinderen/pubers met een beetje een puberaal groot mondje omdat ze nog niet zo gebekt zijn als de meeste volwassen bokkers werden helemaal afgebrand, nagetrokken via internet en op allerlei paardenfora volkomen nagezeten, afgebrand en weggepest. Nu is er ineens een Vincenza en ineens is iedereen mild en mag het want tja ZIJ dat mens moet gestopt worden, iedereen over eens, maar het is niet alleen die Vincenza geweest waar TS zich altijd zo met huid en haar voor heeft ingezet, ken schrijnende gevallen... ;( bemoeizucht om te rellen.. en dat soort dingen kunnen niet snel bestraft worden. Daarom zet dit topic juist door TS mij zo op een ander en dus verkeerd been.

Die barricades zie ik dus met gemengde gevoelens. De willekeur geniet te veel de voorkeur.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:58

Welke kruistocht door TS russel? Onderbouw je beschuldigingen zou ik zeggen !! Misschien doel je op de kruistocht tegen Daphne de Bruijn van stal Duin en Daal? Daar had ik alle gelijk van de wereld. :j

En over kruistocht gesproken.... ben jij daar nu ook niet mee bezig? Valt me vaker bij je op. ;)
Ik sta hier nl. niet ter discussie.... hoe graag je het ook zou willen.

Daar posters i(faye, Shadow0, russel en Jolliegirl) in dit topic (ondanks herhaaldelijke verzoeken van mods) mij als persoontje zo belangrijk vinden trek ik me maar terug. Ik verwijder gewoon het stipje :D Heb ik er ook geen last meer van. :D ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:29

Ik ben me terdege bewust dat de TS wel regelmatig voorbij komt met heftige discussies en of eventuele kruistochten. Dat betekent voor mij niet dat alles wat ze plaatst dus daarop gericht is en ik ga ook niet mee met de kudde, niet als de TS een aanval opent en niet als de tegenpartij een aanval opent. Ik bekijk ieder topic voor wat het is. Slimmerik en ik zijn dus ook verre van dikke vriendinnetjes meen ik maar ik ga daar niet maanden over wakker liggen als ik een aanvaring heb gehad met iemand. Dan kan ik wel van bokt wegblijven als ik met niemand nooit meer door een deur kan. Eerlijk gezegd vergeet ik zelfs wie in welk kamp zit of zat tegen welk ander kamp. En ik denk dat aan beide zijden genoeg klappen zijn gevallen en dus ook hele trieste dingen zijn gebeurd. En soms he, als je je even open stelt voor iemand kan het best nog wel eens allemaal erg meevallen. Dat uitgerekend de TS dit topic zegt mij dan verder even helemaal niets. Ze zegt hier wat mij betreft geen letter verkeerd maar wordt wel gelijk aan alle kanten in twijfel getrokken en misschien wel onjuist bejegend, waarom ? Ben je dan niet zelf net zo erg als waar je de ander van beschuldigd ? In het algemeen bedoeld dus he niet richting Russel...

Maar het blijft voor mij interessant te weten wat nu werkelijk strafbaar is. Want als dat zo is dan zou het hier toch een stuk rustiger moeten worden want vele van de rellers en degenen die heksenjachten ontketenen hebben er totaal niet aan gedacht dat het dan strafbaar is. Dan ga lekker je gal spuwen op een site waar je dat wel kwijt kan en kunnen we het hier gewoon informatief en gezellig houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:48

Perrokai schreef:
Een medemens of dier ergens voor behoeden zou dan strafbaar zijn ?

Dat gaat er dus om hoe je dat doet. Met beschuldigingen die je niet waar kunt maken mag het niet. Door iemand te beledigen of belachelijk te maken mag het niet. Iemand oplichter of dierenmishandelaar noemen (bv) zonder dat iemand ook werkelijk veroordeeld is door de rechter: niet doen. Maar je kunt wel iemand waarschuwen. Als je je maar aan de feiten houdt en mensen informatie geeft ipv alleen maar een opruiend oordeel.

Dus niet "dat is een oplichter dus daar moet je niet zijn", maar wel "een kennis van mij heeft problemen gehad met de betalingen en ik heb begrepen dat er ook anderen zijn bij wie dit niet goed is verlopen. Ik zou dus eerst goed uitzoeken of alles goed geregeld is en er geen vreemde dingen in het contract staan."
En niet "ze mishandelt de dieren" maar wel "ik heb de dieren zien staan en mij spreekt de manier van paardenhouden totaal niet aan, het kwam erg verwaarloosd op me over."

Citaat:
Maar heeft niemand ooit gelezen op bokt dat een 1 of ander handelaar of pensionhouder helemaal afgekraakt werd ? Wie zegt op dat moment dan wie de waarheid spreekt en wie liegt ?

Het is niet de taak van het Bokt-team om hierover te beslissen, dat is uiteindelijk iets wat een rechter zou moeten doen. Wat je alleen kunt doen is beide partijen de mogelijkheid geven om hun eigen ervaringen te vertellen (en ook niet meer dan dat!) zodat de lezer zelf een enigzins afgewogen oordeel kan vormen.

Citaat:
Het is een gevaarlijk gebied waar Slimmerik het over heeft en de meeste vallen direct over haar ondrschrift maar er zijn legio van andere voorbeelden te noemen van iemand te kakken zetten op bokt. Het gebeurt zo enorm vaak........helaas terecht en helaas soms ook nog onterecht.

Als ik dergelijke dingen tegenkom probeer ik er altijd op te temmen, en ik hoop dat iedereen dat doet - ik vind dat er erg veel ononderbouwde beschuldigingen geplaatst worden (vooral ook naar aanleiding van nieuwsberichten waar veel mensen zelf de ontbrekende details in gaan vullen en ook precies weten wie de schuldige is.)
Ik vind dat geen goede zaak. (Maar dit is dus heel iets anders dan het geven van eigen ervaringen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:05

slimmerik schreef:
Welke kruistocht door TS russel? Onderbouw je beschuldigingen zou ik zeggen !! Misschien doel je op de kruistocht tegen Daphne de Bruijn van stal Duin en Daal? Daar had ik alle gelijk van de wereld. :j

Nee, die bedoel ik niet :+ ,die had ik nl gemist, er zijn er meerderen, maar dat weet je zelf ook wel.

Fijn voor je dat je je zo gesterkt voelt door moddies, maar jij zwengelt iets aan en dan moet je ook kunnen accepteren dat je dan ter discussie komt te staan. De bekende balk in de ogen zeg ik dan maar. Juist de bokkers die je noemt kennen je goed van bokt en wij hebben een mening, maar die past je kennelijk niet.

Overigens ken ik berichten van je Slimmerik op andere fora die niet zo boktminnend zijn, dus slijmen met de moddies dat je zo graag op FZ doet en kennelijk nu ook weer, vallen bij mij heel erg slecht. Ik krijg nl zo wel eens wat berichtjes van je geqoute en ik zal wel niet de enige zijn, waar je achter de schermen een ander gezichtje laat zien en dat is waarom ik nu op jouw topic reageer.

Open en eerlijkheid daar hou ik van en dat is wat ik nu ook doe. Ik hoef mij niet verder de verklaren, als je topic lang genoeg op bokt blijft staan, zullen degenen die door jouw geschaad zijn, zich vanzelf wel gaan melden, als ze tenminste nog op bokt durven of willen komen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:45

:oo Oeps Slimmerik heb je mij per ongeluk een pb gestuurd die voor een ander bestemd was, dus maar gauw verwijderd??? Misschien ook wel slim om mij niet te pben, wat je te zeggen hebt, mag in het topic :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:03

Ik ben ook voor openheid en eerlijkheid...

Shadow, de moeilijkheid van iets hard maken op bokt is dat ik net zo goed zoiets neer kan typen terwijl het 1 grote leugen is. En als ik neerzet: Ik ken meerdere bokker die nog geld krijgen van die persoon dus pas een beetje op, dan krijg je gelijk ook alles over je heen, of de persoon zelf en daar ga je dan weer. Feitelijk zet je dan toch weer iemand te kakken. Dus ik doe het liever per PB. De ieder voor zich en God voor ons allen mentaliteit die ligt me niet. Ik begrijp wel dat bokt hier dus echt geen verantwoordelijkheid voor wil nemen en ze doe ook hun best om dergelijke acties in de kiem te smoren dankzij degenen die temmen. Maar er glipt toch zat tussendoor ondertussen.....met soms nog aardige schade ook. Bokt kan dit niet tegenhouden maar als het strafbaar is misschien bedenken sommigen zich dan eerst een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:35

Perrokai, als bokkers geld krijgen van een bokker en dat heeft met bokt te maken, dus bv verkopen e.d. kan je daar het modteam voor mailen. Een te kakken zetten topic heeft dan weinig zin. De mod zal zelf een topic aanmaken met de vraag of er nog mensen zijn die geld krijgen van bokker x, zoals ik al topics voorbij heb zien komen met bokkers die wel verkopen maar niet leveren.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:29

Ik zou denk ik nooit een Topic openen om iemand te kakken te zetten, ik heb daar gewoonweg geen zin in, ook geen vetes, zo zonde van mn tijd. Ik doe liever prettige dingen met mijn tijd. Het kan allemaal zomaar ineens voorbij zijn toch ?

Ik heb wel gezien dat die topics over verkopers wel toegestaan zijn. Je krijgt dan een soort zwarte lijst. Maar er is op bokt veel meer aan de hand en misschien voor anderen wel veel meer redenen om iemand openbaar te kakken te zetten zeg maar. Zo lees ik Topics waarin ex bokkers toch telkens terug keren onder een andere naam en even hun gang kunnen gaan voor ze gesnapt worden met de meest fantastische verzonnen verhalen.

Ikzelf kwam iemand in het echt tegen die ook op bokt bleek te zitten, nu onder twee namen zelfs en een derde trachtte aan te maken. Iemand die onder valse voorwendselen andere bokkers geld afhandig heeft gemaakt, die paarden gekocht heeft en verkocht waarbij andere bokkers gedupeert zijn. Wat moet ik met die info, ik heb het uit eerste hand omdat ik zelf ook gedupeerd ben. Dat heb ik al doorgeslikt inmiddels maar ik zie dat ik niet de enige ben geweest en ik zie dat sommige andere bokkers hetzelfde risico lopen. En dat is alleen op bokt, ook irl zijn er zat gedupeerden en komen er telkens meer bij. Ik ga daar dus geen Topic over openen, heb overwogen een mod op de hoogte te brengen maar wat kan die ermee ? Waarom zouden ze ons geloven, Het kan voor hun toch net zo goed 1 van de hetzes zijn die rond gaat ? Ookal zijn het bokkers die nog nooit iets met elkaar te maken hebben gehad op bokt, noch irl. Zelfs nog nooit samen in 1 topic gepost hebben. Deze bokker heeft echt wel door dat ze niet 1 keer hoeft te posten in een topic onder haar eerste account want dan duikt er een hele groep op. Ik zou ook direct temmen op dat moment. Ik ontvang zo nu en dan wel eens een Pb van diegene maar dat is geen ramp, dat los ik makkelijk op, ik reageer gewoon niet. Maar ondanks alle info en een bepaald topic over diegene die nooit op slot gezet zijn lijkt het mij nog steeds moelijk voor het team om hier een standpunt over in te nemen. Hoe weten zij nu of het waar is allemaal.

Maar in een topic over verkopers die hun afspraken niet nakomen maak je toch ook iemand zwart dan ? Mag dat wettelijk en waarom mag dat wel van bokt ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 02:11

Shadow, om even op jouw vraag terug te komen. Wij hebben het onderschrift gewoon toegestaan en op het moment dat wij daar om verzocht hebben is het onderschrift gewoon verwijderd. Ons verzoek had niks met mogelijke strafbaarheid, anders hadden we daar twee maanden geleden wel om verzocht. Het ging hier om de afweging tussen bekendheid aan een verhaal geven en privacy. In eerste instantie hebben wij die afweging in het toestaan van het onderschrift laten doorslaan. Het heeft dus niet zoveel zin om een bokker als gast erop aan te spreken dat die een andere afweging had moeten maken dan de gastheren in dit geval gedaan hebben. De enige reden waarom wij nu een andere afweging gemaakt hebben, is omdat er nu op een andere manier, via een topic op VN, aandacht aan het verhaal gegeven is. Daarom hebben wij nu erom gevraagd om het onderschrift te verwijderen.

Wij hebben als Bokt behoorlijk strikte regels over wat wel en niet kan, er worden daarom regelmatig topics of berichten verwijderd, mogelijkheid van wederhoor gegeven etc. Wij denken dat we met die regels aan de uitspraak van de rechter voldoen en wat ons betreft viel dat onderschrift dus binnen de regels.

Het enige gevolg van al die aandacht voor dat onderschrift is dat het een persoonlijk gehakketak wordt tussen een aantal mensen over de vraag wie nou wie te kakken zet. En dat is nou net niet de bedoeling van dit topic, om even lekker persoonlijk tegen elkaar te worden. Dus het zou prettig zijn als het over de inhoud en niet over de persoon kan gaan.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:31

slimmerik schreef:

En over kruistocht gesproken.... ben jij daar nu ook niet mee bezig? Valt me vaker bij je op. ;)
Ik sta hier nl. niet ter discussie.... hoe graag je het ook zou willen.

Daar posters i(faye, Shadow0, russel en Jolliegirl) in dit topic (ondanks herhaaldelijke verzoeken van mods) mij als persoontje zo belangrijk vinden trek ik me maar terug. Ik verwijder gewoon het stipje :D Heb ik er ook geen last meer van. :D ;)

Aangezien TS hier toch niet meer komt heeft het volgens mij weinig nut hier nog op door te gaan. Vind het persoonlijk wel jammer dat op het moment dat er iets gezegd wordt wat niet in TS haar straatje past zij gelijk "vlucht", maar dat ter zijde. Het verbaast mij persoonlijk ook dat er nog geen slotje op het geheel zit, gezien alle opmerkingen van mods die na iedere post tussendoor lijken te komen. Daarnaast het feit dat de TS het kennelijk ook niet interessant genoeg meer vind, dan wel de posts die geplaatst worden niet (alleen) aankan. Asl zij zelf al niet duidelijk aangeeft waar haar eigen topic over gaat, dan wel welke richting ze op wilt, hoe moet er dan nog op gereageerd worden? :?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:22

slimmerik schreef:
Ik lees het zo vaak op het boktforum. Dat er gewaarschuwd wordt voor b.v. verkopers, paardenhandelaars en maneges. Nu las ik op een ander forum dat er een uitspraak is geweest van een rechter in 1 bepaald geval dat zoiets niet mag.

Hoe wordt er hier over gedacht door het team en leden?

http://www.internetoplichting.nl/

Ja sorry maar bovenstaand is toch een gewone algemene vraag als ik het lees en je je blik niet laat vertroebelen door waar en wat en tegen wie de TS in het verleden of wel in het heden tegen een andere bokker of manege of wat dan ook gezegd heeft of wat er in haar onderschrift staat. Er wordt hier inderdaad gewaarschuwd tegen maneges verkopers handelaars etc. dat doet ze zelf ook via haar onderschrift. Ze leest dat dit strafbaar kan zijn en vraagt hoe het team en de leden daar over denken. Hoe het team denkt over haar onderschrift is al beantwoord, dus waarom daar over blijven vallen dan en geen antwoord geven op de vraag zelf ? Daarmee hou je ook hetzes, vetes en ruzies in stand. Als we daar niet met zn allen boven gaan staan komt er ook nooit een eind aan zo. Hoe ze er zelf over denkt is duidelijk, wat betreft haar onderschrift neemt ze die verantwoordelijkheid op zich indien ze voor de rechter zou moeten komen daarvoor. Dit topic gaat verder over de vraag die ze stelt en niet over haarzelf. Als je haar op haar gedrag wilt aanspreken kan dat via PB of via een topic waarin ze zich volgens jouw misdraagt, zo werkt het heb ik begrepen.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:28

@perrokai: ik heb in dit topic al meerdere malen antwoord gegeven hoe mijn zienswijze is betreffende de vraag die TS stelt in haar openingspost. Echter, omdat IK degene ben die antwoord geeft (of faye, russel en jolliegirl), waarmee ik volgens mij geheel on-topic blijf, wordt het gelijk geïnterpreteerd alsof ik bezig met een vete. Zoals je al zegt, is er iets wat uitgevochten moet woprden kan dat via PB. TS betrekt echter hetgeen ik gezegd heb op zichzelf, terwijl ik met geen woord over haar onderschrift gesproken heb. Dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:52

Perrokai schreef:
Maar in een topic over verkopers die hun afspraken niet nakomen maak je toch ook iemand zwart dan ? Mag dat wettelijk en waarom mag dat wel van bokt ?

Ik denk dat je een ander idee hebt over zwart maken. Misschien dat daar het stukje onbegrip in zit?

En Horisma, idd is het topic ook niet de moeite waard om meer in te reageren. TS kennende is vaak stukken bijtender in haar berichten, maar misschien omdat ze nog geen bijval heeft gehad, zoals ik in zo veel andere topics altijd lees.

Slimmerik, een kruistocht tegen jouw? Jij start een topic en ik vind, Karl66 ik zeg even duidelijk, IK vind dat je dus wel ter discussie komt te staan als je met een dergelijk onderschrift al 2 maanden openlijk op een openbaar forum zit. Dat jullie dan vinden dat ze niet ter discussie staat, is jullie mening. Dan nog Slimmerik, jij bent voor mij al heeeeeel lang niet de moeite meer om op te reageren. Jij hebt zelf naam gemaakt op dit forum waardoor mensen gewoon op jouw reageren als ze je posts zien. Dat is eigen verantwoording, verder, bokze zo veel je wilt, ik heb daar geen last van :+ .

Wat wel frappant is dat er moddies zijn die het altijd weer voor je opnemen, maar dat is natuurlijk ook historie, denk ik dan maar weer. Vaak genoeg met verbazing als ik lees hoe jouw berichten vaak smakeloos uithalen naar bokkers, zonder dat er wat gebeurd, maar dat is dan ook veilig in een groep, als je zeer gesterkt wordt door die groep groupies die je hebt verzameld in de jaren.

Alleen jammer dat je in dit topic tegenstanders van je tegen komt. Dan ga je al gauw denken dat er een kruistocht tegen je is gestart.

Verder ben ook ik klaar met dit topic :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:04

Karl66 schreef:
Shadow, om even op jouw vraag terug te komen. Wij hebben het onderschrift gewoon toegestaan en op het moment dat wij daar om verzocht hebben is het onderschrift gewoon verwijderd.

Op welke vraag reageer je nu? Ik kan me niet herinneren dat ik een vraag heb gesteld waar dit mee te maken heeft?

Citaat:
Ons verzoek had niks met mogelijke strafbaarheid, anders hadden we daar twee maanden geleden wel om verzocht.

Ik heb nergens iets gezegd over de strafbaarheid van het onderschrift.

Citaat:
Het heeft dus niet zoveel zin om een bokker als gast erop aan te spreken dat die een andere afweging had moeten maken dan de gastheren in dit geval gedaan hebben.

Natuurlijk wel :j Heb je mijn reacties gelezen? Dan zul je hebben gezien dat mijn bezwaar een heel andere is dan waar jij nu op reageert. Ik vind dat de volwassenen op Bokt in staat moeten zijn om zelf te bepalen of iets aanvaardbaar is. En ik vind dat als ze het niet weten, ze dit concreet kunnen vragen. Ik vind dat het bijzonder onvolwassen gedrag is om iets uit te proberen waarvan je zelf vindt dat het op of over het randje gaat, en zo de verantwoordelijkheid af te schuiven op de 'gastheren'.

Citaat:
Het enige gevolg van al die aandacht voor dat onderschrift is dat het een persoonlijk gehakketak wordt tussen een aantal mensen over de vraag wie nou wie te kakken zet. En dat is nou net niet de bedoeling van dit topic, om even lekker persoonlijk tegen elkaar te worden. Dus het zou prettig zijn als het over de inhoud en niet over de persoon kan gaan.

Ik heb het nergens over de persoon gehad. Ik spreek mijn oordeel uit over het gedrag dat ik zie, dat is niet persoonlijk. Er is slechts 1 aanname die ik doe over de persoon: dat het een volwassene is die zelf de verantwoordelijkheid kan nemen voor zijn/haar acties. Ik heb verder niets tegen slimmerik als persoon want ik ken hem/haar niet. Ik ben in dit topic ingegaan op een concrete situatie en daar zit (uiteraard) een persoon aan vast, maar zoals rijtechnisch commentaar op HAW geen persoonlijke aanval is, is een opmerking over een concrete, on-topic situatie ook geen persoonlijke aanval.
Als jij dat anders ziet, zou ik graag willen weten hoe jij dit ziet :j

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:02

russel schreef:
Wat wel frappant is dat er moddies zijn die het altijd weer voor je opnemen, maar dat is natuurlijk ook historie, denk ik dan maar weer. Vaak genoeg met verbazing als ik lees hoe jouw berichten vaak smakeloos uithalen naar bokkers, zonder dat er wat gebeurd, maar dat is dan ook veilig in een groep, als je zeer gesterkt wordt door die groep groupies die je hebt verzameld in de jaren.

Daar heb je inderdaad wel een punt. Iets wat ik eigenlijk heel raar vind om me zacht uit te drukken. Het is al vaker gezegd op forumzaken maar dit word altijd ook weg gewuift. Ik vind het vreemd dat als ik 1 verkeerd woord zou plaatsen ik afgestraft word maar er zijn erbij die heeeeeel ver kunnen gaan zonder welke repressaille dan ook. Maar oke daar zou dan een apart topic over geopend moeten worden want hier mag dat ook weer niet. ;) Hoewel het wel onder te kakken zetten valt uiteindelijk maar dan van een medebokker.

Maar TS is niet de enige er zijn er meer ook tegenstanders van de TS die dezelfde werkwijze hebben en hetzelfde tekeer trekken en ook zo hun groupies hebben en ook zo hun slachtoffers maken. Ik heb geen idee meer inmiddels wie er nu goed of fout is dus ik neem af en toe wel de moeite nog om dan te kijken wie nu wat zegt en waarom en wie er nu goed of fout is maar pfoeh......het valt niet mee hoor.

Je moet bijna een administratie gaan bijhouden van wie nu dikke vriendjes is met wie en of dat alweer veranderd is en welke laag bij de grondse acties er ondernomen worden wie het eerste begon etc etc.....om door de bomen het bos nog te zien en onder welke boom je het veiligst zit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, ook niet van het team.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:13

Ondertussen is hier alles wel gezegd en komt er een slotje.